قلعه کریک فرگس؛ دیدنی باشکوه در بطن انگلستان

قلعه کریک فرگس انگلستان که 800 سال قبل به وسیله جان دکورسی ساخته شد، چون مرکز کشمکش های بسیاری برای تحت کنترل گرفتن بندرگاهی مهم بود، تاریخچه ای بلند دارد. تا سال 1928 قلعه بیش از 750 سال برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1928 به وزارت دارایی اهدا شد تا به عنوان یک اثر تاریخی ثبت شود. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید قلعه کریک فرگس کجاست و با اسرارش آشنا شوید.

قلعه کریک فرگس

تاریخچه

قلعه طی جنگ جهانی دوم بعنوان پناهگاهی در برابر حملات هوایی استفاده می شد. الان آثار تاریخی بی مثالی در آن نگهداری می شوند مانند توپ های جنگی که تاریخ آنها به قرن 17 تا 19 بر می گردد. بازدیدکنندگان می توانند از گوشه و کنار قلعه و سالن بزرگش دیدن کرده و آن چیزی را که مدتها قبل بر این دژ گذشته است، تصور کنند. قلعه سیاه چاله ها، برجک ها و راه پله های مارپیچ با پله های کوتاهی دارد که مخصوص جلوگیری از متجاوزان طراحی شده اند. این قلعه شگفت انگیز برای مدتها یکی از سمبل های شهر کریک فرگس بوده و برای هشت صد سال، شخصیت و قدرت این شهر و بخش ثابت تاریخ بوده است. این بنای دیدنی از سنگ بازالت ساخته شده و از سه طرف با دریا احاطه شده است.

سرنوشت بنا

این قلعه به سرعت به یکی از سرمایه های نظامی استراتژیک مهم بدل شد و هرکسی که طی شش قرن گذشته بدنبال تحت کنترل درآوردن ایرلند بود، این قلعه را جز اهداف کلیدی خود لحاظ می کرد. این دژ در برابر محاصره های مختلفی از طرف اسکاتلندی ها، سلت ها، فرانسوی ها و رقیبان پادشاهان انگلیسی مقاومت و البته گهگاهی هم سقوط کرده است. قلعه کریک فرگس اوایل سال 1800 به یک زندان نظامی تبدیل شد و برای حدود یک قرن، این قلعه به صورت یک اسلحه خانه باقی ماند.

کارکنان قلعه شگفت انگیز کریک فرگس تورهایی را برای قلعه ارائه کرده و به صورت تخصصی به بازدیدکنندگان آگاهی کاملی را از سرگذشت این مکان ارائه می دهند. میهمانان می توانند تورهای بدون راهنما را هم انتخاب کنند. تور همراه با راهنما برای بازدیدکنندگان موجود بوده و به آن ها کمک می کند تا مکان های تاریخی شهر را طی بازدیدشان کشف کنند.

سرنوشت بنا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

باشکوه ترین قلعه های اطراف شهر لندن | سفری به قدمت تاریخ انگلستان

الهام یاوری ، دوشنبه 25 بهمن 1395

لندن، شهری قدیمی و دیدنی می باشد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب می خواهیم باشکوه ترین قلعه های اطراف لندن را به شما معرفی نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :