سفر کم هزینه | چه کنیم تا سفری ارزان داشته باشیم؟

در سفر و گردشگری همیشه توصیه می شود که به چه مکان هایی برویم چه غذا هایی بخوریم چه چمدانی ببندیم و غیره وغیره اما کمتر توصیه می شود که چه کارهایی کنیم سفر کم هزینه، سفر ارزان و صرفه جویی در هزینه های سفر داشته باشیم تا که پول کمتری را هدر دهیم. پس برای آغاز یک سفر علاوه بر باید ها به نباید ها هم باید اهمیت بدهیم و توجه کنیم،در این مقاله سعی میکنیم 12 مورد از نباید ها را به شما گوشزد کرده و کار درست تر را به شما پیشنهاد دهیم تا یک سفر کم هزینه تر، هوشمندانه تر و طولانی تر با صرفه جویی در هزینه ها داشته باشید زیرا در یک سفر گذر هر ثانیه مهم و هزینه ای دارد پس از اشتباهات معمول سفر پرهیز می کنید. یا مجله همگردی همراه باشید.

برای دانستن نکات بیشتر در مورد سفر ارزان به مقالات زیر مراجعه کنید:

راهنمای سفر ارزان | سفر با جیب خالی، از رویا تا واقعیت

راهکارهای سفر ارزان | با قیمتی مقرون به صرفه به سفر برویم

سفر کم هزینه

در محل های اطراف اماکن توریستی غذا نخورید

 غذای رستوران های اطراف اماکن توریستی از چند جهت توصیه نمیشود ابتدا به علت گرانی بی مورد که ثابت شده است در اکثر جاها قیمت غذا ها در این رستوران ها دو برابر قیمت اصلی غذا می باشد علاوه بر آن این رستوران ها به علت اینکه می دانند مشتری های آنها گردشگران هستند و دیگر بر نمیگردند،این باعث می شود تلاشی برای بالا بردن کیفیت غذای خود نکنند.اگر شما چند قدمی پیاده روی کنید و به رستوران های محلی بروید در آنجا شاهد غذای با کیفیت تر و ارزان تری هستید زیرا این رستوران ها برای جذب مشتریان محلی سعی می کنند بهترین کیفیت را ارائه دهند ،همچنین از طریق سایت های yelp,foursquare ,openrice می توانید مطلع شوید چه غذاهایی از نظر مردم منطقه کیفیت بالایی دارد .همچنین توصیه می شود از منو های چند زبانه دوری کنید زیرا این منو ها برای توریست ها در نظر گرفته شده است پس دو مورد ابتدایی که در این متن گفته شد را دارد یعنی کیفیت پایین و قیمت بالا ،با سوال کردن از افراد ساکن خوابگاه ها هم می توانید از رستوران های با کیفیت منطقه مطلع شوید.

سفر کم هزینه غذا های رستوران ها

در فرودگاه ارزتان را تبدیل نکنید

سعی کنید برای داشتن یک سفر کم هزینه بدون استرس قبل از سفر پولتان را تبدیل کنید و اگر هم مجبور به تبدیل پول شدید در فرودگاه این کار را انجام ندهید زیرا نرخ بالایی دارد،برای اینکارمی توانید از کارت خودپرداز یا اعتباری استفاده کنید زیرا تاحدی به نرخ بین بانکی نزدیک می باشد همچنین می توانید به بانک مرکز شهر مراجعه کنید و پولتان را چنج کنید همچنین توصیه می شود از تبدیل کردن پول نقد بپرهیزید .

سفر کم هزینه تبدیل پول

 چک مسافرتی با خود نبرید

چک های مسافرتی در گذشته یعنی زمانی که هنوز کارت های atm ,اعتباری رونق نداشت، این چک ها بهترین راه برای دسترسی به پول برای مسافران بود ،این چک ها در هر نقطه ای از جهان به پول نقد تبدیل می شدند اما امروزه کاملا بی استفاده شده اند و تعداد بانک هایی که آنها را قبول می کنند بسیار کم می باشند پس بهتر است برای هزینه های سفر ارزان راه دیگری را پیدا کنید.

سفر کم هزینه چک

 کارت های بانکی هزینه دار را بهتر است استفاده نکنیم

از کارت های بانکی استفاده کنید که از شما هزینه تراکنش خارجی نگیرد این باعث می شود تا شما با یک انتخاب ساده تا حدی صرفه جویی در هزینه های سفر داشته باشید. برای مثال کارت barclays arrival plus world یکی از ساده ترین کارت های اعتباری بدون هزینه تراکنش خارجی می باشد و می توانید با آن امتیاز کسب کنید و البته گزینه های دیگری هم می باشد که با یک جست وجو می توانید پیدا کنید.

سفر کم هزینه atm ها

بیمه سفر را فراموش نکنید

یکی از کارهای هوشمندانه ای که در سفر  ارزان می توانید انجام دهید بیمه سفر می باشد ،شما هم این را قبول دارید که یکی از جذابیت های هر سفری ناشناخته های آن می باشد پس عاقلانه ترین کار بیمه می باشد شاید در سفر پای شما بشکند و یا حتی گوشی خود را گم کنید .این بیمه همچنین از شما در شرایط اضطراری پزشکی محافظت می کند که در صورت نبود بیمه هزاران دلار باید از جیبتان بپردازید پس با انجام این کار هوشمندانه با خیال راحت سفر کم هزینه داشته باشید.

سفر کم هزینه بیمه ی سفر

خوابگاه ها و هاستل ها 

شاید در بعضی از جاها خوابگاه ها و هاستل هایی با کیفیت پایین وجود داشته باشد اما امروزه هاستل هایی هستند که بسیار تمیز می باشند با داشتن امکاناتی مانند میز بیلیار ایکس باکس و اتاق فیلم و وای فای که هم مناسب زوج های جوان هم دانشجویان می باشد این خوابگاه ها دارای اتاق های خصوصی هم می باشند. که باعث می شوند صرفه جویی در هزینه های سفر داشته باشید.

سفر کم هزینه هاستل

از وب سایت های مهمان پذیری دیدن کنید

با وارد شدن به شبکه های مهمان پذیری و وب سایت های آن می توانید سفر ارزان داشته باشد و حتی به رایگان در کنار مردم محلی اقامت کنید و با آن ها هم صحبت شده و از آداب و رسوم یکدیگر مطلع شوید و اطلاعات محلی با ارزشی بدست آورید از جمله این وب سایت ها و شبکه ها می توان به be welcomeTcouchsurfing,servas  اشاره کرد.

سفر کم هزینه مهمان پذیر ها

 تاکسی نگیرید 

در سفر کم هزینه و برای صرفه جویی در هزینه ی سفر تا حد ممکن بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید زیرا تاکسی ها هزینه زیادی برای شما به همراه دارند و البته  می توان گفت در مواردی که قرار است پول تاکسی بین سرنشینان تقسیم شود و به صرفه می باشد و توصیه می شود در موارد ضروری مانند رسیدن به محل مورد نظر در شب  از تاکسی استفاده کنید.

سفر کم هزینه تاکسی

در جای مناسب هزینه کنید

اگر شما در یک سفر مبلغ زیادی پول اضافه آورید و یا سفر ارزان داشته اید به این معنی نیست که شما سفر بهتر و به صرفه تری را داشتید ابتدا باید در نظر بگیریم هدف از یک سفر چیست اگر هدف شما سپری کردن اوقاتی خوش است بهتر است کمی دست و دلباز باشید برای مثال شما به جای سوار شدن به اتوبوس، یک ساعت پیاده روی می کنید که این باعث می شود یک ساعت از زمانتان هدر برود و شما 20 هزارتومان صرفه جویی کنید، یا اینکه شما با صرفه جویی 500 هزار تومنی به جای یک سفر کوتاه دو سفر طولانی را در پیش داشته باشید ،ولخرجی خوب نیست اما خساست هم در مورادی درست نیست و به خصوص در مواردی که از شما زمان زیادی بگیرد.

سفر کم هزینه هزینه ی مناسب

 سفرتان را خیلی زود رزرو نکنید

برای داشتن یک سفر ارزان، بهتر است برای رزرو پرواز و هتل خیلی عجله نکنید ،برای رزرو تا سه یا چهار ماه قبل از سفر صبر کنید در این زمان بر حسب تقاضا افزایش و کاهش قیمت وجود داردو برای تور ها بهتر است تا آخرین لحظات صبر کنید ،برای آغاز یک تور شرکت ها پیشنهاد های شگفت انگیزی برای پر شدن تور می دهند که بهتر است تا آن لحظه صبر کنیم.

سفر کم هزینه دفاتر گردشگری

 دفاتر گردشگری محلی 

دفاتر گردشگری محلی وظیفه دارند اطلاعات مفید در ارتباط با منطقه  اماکن گردشگری و هتل ها به شما ارائه دهند در واقع پول می گیرند که این خدمات را در اختیار شما قرار دهند، دفاتر گردشگری در هر منطقه بلیت های تخفیف اماکن گردشگری را دارند. این کار باعث می شود شما در هزینه ها صرفه جویی کنید وتجربات ارزشمند و سفر ارزان کسب کنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چگونه سفری ارزان به شهرهای مهم دنیا داشته باشیم؟؟

مهیار قاسمی ، دوشنبه 8 مرداد 1397

یک باور قدیمی در میان مردم اروپا می گوید:سه شنبه ها بهترین روز برای رزرو کردن بلیط پرواز است و چهارشنبه ها بهترین زمان برای پرواز است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :