راهنمای گردشگری صربستان | شهر زیبای بلگراد

آژانس مسافرتی هور گشت پارس شنبه 7 بهمن 1396

صربستان در مرکز و جنوب شرقی اروپا قرار دارد. این کشور با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق، جمهوری مقدونیه و مونته نگرو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در غرب هم مرز است. بلگراد پایتخت این کشور است.بلگراد، اخیرا به یکی از مقصدهای محبوب گردشگری تبدیل شده است. نام این شهر در لغت به معنای شهر سفید است. بلگراد که در حد فاصل رودخانه های دانوب و رود ساوا قرار گرفته بیش از 1٫200٫000 نفر سکنه دارد که با احتساب محدوده حومه شهر جمعیت آن به بیش از دو میلیون می رسد و از این رو بلگراد یکی از بزرگترین شهرهای جنوب غرب اروپاست. شهر بلگراد حدود 3٫6 درصد از مساحت خاک صربستان را شامل می شود و 15 درصد از جمعیت این کشور در بلگراد ساکن هستند.

صربستان

موقعیت شهری

موقعیت استراتژیک این شهر که در محل هم ریزگاه دو رود دانوب و ساوا قرار گرفته است، باعث شده که این شهر از زمان های قدیم مورد توجه امپراتوری های مختلف قرار بگیرد و تحت سلطه ی آنها اداره شود. این شهر در دوران جنگ جهانی دوم هم از آسیب در امان نماند. در سال 1999 این شهر 78 روز در معرض حملات نیروهای ناتو در جریان جنگ کوزووو بود. بعد از طی کردن این روزهای سخت و تاریخ پرفراز و نشیب، امروزه بلگراد به یک مقصد گردشگری زیبا و محبوب تبدیل شده است. در این شهر می توانید تلفیقی از بناهای تاریخی و آثار مدرن معماری را ببینید.

موقعیت صربستان
آب و هوا

آب و هوا در اینجا سرد نیست و عموما گرم و معتدل است. بارندگی در بلگراد در تمام سال بسیار زیاد است. متوسط دما در اینجا 12.3 سانتی گراد است.بهترین زمان برای سفر به بلگراد، ماه های تابستانی است. البته در مجموع بلگراد یک مقصد گردشگری چهار فصل است و در هیچ کدام از ماه های سال برای سفر به این شهر محدودیت نخواهید داشت.

آب و هوا

سفر به بلگراد

سفر به بلگراد را می توانید با قدم زدن در خیابان کنز میخایلوا که یک خیابان زیبا و پر از انرژی مثبت و با زیبایی های وصف ناپذیر است آغاز کنید. این شهر زیبا نیز تفاوت های بسیاری با سایر شهرهای توریستی دارد که یکی از این تفاوت ها وجود چنین خیابان ها است که باعث میشود نام آن همیشه در ذهن انسان باقی بماند. مردم این منطقه رابطه ای بسیار صمیمی و زیبا با یکدیگر دارند و کمتر جایی را میتوان یافت که صمیمیتی بین مردم وجود نداشته باشد.در این منطقه توریستی وجود رودخانه دانوب باعث شده هوای آن ناحیه لطیف و مطلوب شود و منظره ای چشم گیر ایجاد کرده است. بهره گیری بیشتر از رودخانه دانوب و نزدیک بودن به این قسمت زیبای شهر باعث ایجاد تفاوت این منطقه با نوی ساد شده است. و نورپردازی های زیبا در کنار رودخانه دانوب شما را به قدم زدن در این مکان ترغیب می کند.

سفر به بلگراد

وعده های غذایی

وجود کافه های متعدد در شهر یکی از نکات بارز و زیبای این شهر است که باعث می شود هرگز از آنجا خسته نشوید و هر لحظه که بخواهید با هر سلیقه ای که دارید غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه خود را نوش جان کنید و از فضای زیبا و صمیمی آن لذت ببرید. تنوع غذایی بسیار زیاد است اما یکی از محبوب ترین غذاها ćevapčići (رول های کوچک تهیه شده با گوشت گاو چرخ شده که با نان گرم و پیاز سرو می شود) می باشد.البته غذاهای لذیذ sarma ( کلم پر شده با گوشت گاو و خوک) و musaka ( گوشت چرخ شده گاو یا خوک با تخم مرغ و سیب زمینی) proja ( نان ذرت) را نیز فراموش نکنید. اگر انقدر خوش شانس بودید که توسط یک خانواده صربستانی به شام دعوت شدید، حتما قبول کنید. غذاهای محلی که در خانه تهیه شده اند همیشه یک در جدیدی به روی مزه ها باز می کند؛ آن هام در کنار خانواده های گرم و صمیمی این سرزمین که همیشه آماده پذیرایی هستند.اگر غذایتان سر سرفه تمام شد در ریختن غذای بیشتر تامل نکنید! صربستانی ها زیاد می خوردند! وعده غذایی معمولا با سوپ و پیش غذا شروع میشود و در ادامه غذای اصلی و دسر سرو می شود. همچنین اگر مهمان یک صربستانی در رستوران باشید، خواهید دید که آن ها اجازه پرداخت برای ناهار و شام و حتی نوشیدنی تان را به شما نخواهند داد. آن ها این کار را برای نشان دادن احترام به مهمان انجام می دهند.

وعده های غذایی

وجود مجتمع های تجاری و مال ها در نقاط مختلف شهر بلگراد که به آسانی و به وسیله اتوبوس های شهری و خطوط تراموا قابل دسترس هستند، برای شما حس خریدی لذت بخش از بهترین برندها را ایجاد میکند.در هیچ جایی بهتر از بازار روباز کالنیک نمی توانید زندگی اهالی شهر را از نزدیک لمس کنید. در این بازار، اهالی شهر محصولات مورد نیاز خود را از قبیل میوه و سبزی مستقیما از تولیدکننده می خرند. در این بازار علاوه بر میوه ها و سبزیجات فصل می توانید محصولات لبنی محلی مثل انواع پنیر را خریداری کنید. در اطراف این بازار هم مغازه های کوچک و بزرگ سوغات، قنادی، نانوایی، کافه و رستوران وجود دارد.

دیدنی های اصلی و برتر بلگراد:

موزه ی نیکولا تسلا: شاید نیکولا تسلا، دانشمند صرب را بشناسید، فردی که نزد برخی به دانشمند به دیوانه معروف بود و برروی نیروی الکتریسیته کار می کرد. این شخص در آخر به دلیل آتش سوزی کارگاهش جان سپرد. لوازم شخصی و کاری این دانشمند نابغه در موزه ای کوچک جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.تماشای نشانه های جنگ بر چهره ی شهر: هماهنطور که قبلا گفته شد در سال 1999، بلگراد مورد حمله ی هوایی ناتو قرار گرفت. با اینکه زمان زیادی از آن حمله گذشته و بسیاری از آسیب دیدگی های شهر بازسازی و ترمیم شده اند، هنوز هم نشانه های آن را می توان در شهر دید.

جاهای دیدنی بلگراد

میدان جمهوری (Republic Square):

میدان جمهوری در مرکز شهر قرار گرفته و از شناخته شده ترین ساختمان های عمومی مانند موزه ملی و تئاتر ملی را می توان از طریق این میدان به راحتی پیدا کرد. میدان جمهوری به دلیل یادمان شاهزاده میخایو که بر پشت اسبش است شهرت دارد که برای بزرگداشت دستاورد های وی در قرن 19 میلادی ساخته شده است.

بلگراد

بلگراد 1

خیابان اسکادارلیا

امروزه به دلیل وجود اجرا های افسانه ای گروه های موسیقی، گردشگاه های زیبا، رستوران های سنتی، هم مکانی پر هیجان برای جوانان می باشد و هم جاذبه گردشگری دارد. این خیابان زمانی محل رفت و آمد هنرمندان، خبرنگاران، نویسندگان و نوازندگان بوده است.

خیابان بلگراد

آدا سیگانلیای:

یکی از مکان های محبوبیست که انواع تفریحات روزانه و شبانه را دارا است. این مکان شامل مسیر های فوق العاده ایی برای دوچرخه سواری، اسکیت و همچنین پیاده روی دور دریاچه می باشد که در تابستان های گرم، از نقاط مورد علاقه بسیاری از مردم است. همچنین در طی سال، میزبان رویداد های ورزشی زیادی می شود مانند اسکی روی آب و بانجی جامپینگ که از تفریحات پرهیجان و چالشی می باشند. باغ وحش بلگراد؛ در مرکز شهر و در منطقه ای به نام Letle Kalemegdan قرار دارد.این مجموعه که با نام باغ Good Hope هم شناخته می شود، در سال 1936 میلادی گشایش یافته و خیلی زود مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. در جنگ جهانی دوم بسیاری از حیوانات این باغ وحش کشته شدند. جنگل ها و فضای سبز آدا سیگانلیا پیچ در پیچ و پوشیده از گونه های گیاهی مختلف، کلبه های چوبی فوق العاده زیبایی را در خود جای داده اند، که اگر مایل باشید برای اقامت در میان جنگل می توانید یکی از این کلبه ها را رزرو نمایید.

جاهای دیدنی صربستان 1

دیگر مناطق دیدنی

کلیسای سنت ساوا (Saint Sava): کلیسای جامع سنت ساوا یک کلیسای ارتدکس در بلگراد صربستان است که بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس در ناحیه بالکان به شمار می رود و همچنین یکی از برزگترین کلیساهای جامع ارتدکس در دنیا نیز هست. این سازه به ساوا اختصاص یافته است. ساوا، کسی بود که کلیسای ارتدکس صربستان را بنا نهاد و تاثیر مهمی بر تاریخ قرون وسطی در صربستان داشت. تمام ساخت بنا با کمک مالی مردم بوده است. با اینکه نام رسمی آن کلیسای جامع است اما یک کلیسای جامع محسوب نمی شود زیرا محل کار اسقف اعظم شهر بلگراد کلیسای جامع سنت مایکل است نه سنت ساوا. جمهوری صربستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن بلگراد است و تا سال 2006 کشور صربسان و مونته نگرو خوانده می شد.امروزه کلیسای سنت ساوا جای خاصی در قلب مردم بلگراد دارد و پناهی ایمن برای حمایت از تمام کسانی به شمار می رود که به آن نیاز دارند. ساکنین پایتخت، شادی ها و غم های خود را در میان دیوارهای این کلیسا با هم شریک شده و جشن گرفتن اعیاد مذهبی رو به روی آن تبدیل به یک سنت کهن شده است.یکی از این روزهای مهم، روز کریسمس بوده که هزاران مسیحی در این فضای بزرگ به دور هم گرد آمده و مشغول تماشای آتش بازی می شوند. یکی دیگر از روزهای برجسته نیز سال نوی ارتدکسی بوده که صربی ها در آن روز آغاز سال جدید را با موسیقی و رقص شادی جشن می گیرند.

مناطق دیدنی بلگراد 2

اطاعات تماس با آژانس هواپیمایی هورگشت

آدرس : سهروردی شمالی، نبش هویزه شرقی پلاک 60 طبقه سوم
تلفن : 42059-021
فکس : 02188515113
پست الکترونیکی : Info@Hourgasht.com

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

آژانس مسافرتی هور گشت پارس

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به شهر شیراز فارس؛ شهر زیبایی های دلنواز

HAMED MIRZAZADEH ، یکشنبه 26 فروردین 1403

با ما در راهنمای سفر به شهر شیراز فارس همراه باشید تا کمی شما را با شماری از برترین دیدنی های شهر شیراز آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :