تفریح در جزایر مالزی برای گذراندن تعطیلات

 از جذابیت جهانی پنانگ (Penang) گرفته تا دروازه هیپی پرهنتیانس (Perhentians) مجموعه متنوع جزایر، انواع زیادی از گزینه های تعطیلات و  سفر به مالزی ارائه می دهند. جزایر مالزی یکی از بهترین انتخاب های شما برای سفر هستند. در ادامه با ما باشید برای شناخت این جزایر مالزی.

مالزی

پرهنتیانس: مخفیگاه هیپی

رفتن به این جزایر در سفر به مالزی آسان نیست، اما جزایر پرهنتیان در ساحل شمال شرقی شبه جزیره مالزی به موقعیت نمادینی بین کسانی که می خواهند ولخرجی کنند، تبدیل شده. به دلایل خوبی آب ها به قدری تمیز هستند که می توانید به ساحل برگردید و هنوز هم مجموعه متنوعی از زندگی آبزیان را تماشا کنید. ماهیگیرانی که به راهنمای تور تبدیل شده اند نیز شما را در قایق کوچک خود برای یک سفر یک روزه برای شنا با کوسه ها و لاک پشت ها می برند. در هنگام غروب کافه های ساحلی بر روی ماسه ها برپا می شوند و هنرمندان آتش باز نمایش های شگفت انگیزی اجرا می کنند.
کجا اقامت کنیم: برای اقامتگاه های سطح بالا در گذران تعطیلات در جزایر مالزی، به استراحتگاه جزیره خلیج تونا (Tuna Bay Island Resort) سر بزنید. شکارچیان بودجه باید به دنبال عبدل چالت (Abdul Chalet) بگردند. 
رفت و آمد به این جزیره: اتوبوس ها به صورت منظم از ایستگاه اتوبوس هنتیان پوترا در کوالالامپور به این مقصد حرکت می کنند که مسیر آن 9 ساعت طول می کشد. همچنین، می توانید از فرودگاه LCCT کوالالامپور به کوتا بارو پرواز کنید و سپس با تاکسی به شهر بندری کوالا بسوت بروید. 

پرهنتیانس

تیومان: جزیره ای برای صرفه جویان

اگرچه تیومان (Tioman )، بخشی از دولت مالایی پاهانگ است، در واقع از شهر جوهور مرسینگ باقی مانده است. یک کشتی مستقیم از سنگاپور هم به آن وجود دارد. این جزیره محبوب از جزایر مالزی دو ویژگی دارد که باعث شهرت آن توسط رسانه و بازاریابان شده است. اول، توپوگرافی دراماتیک این جزیره اشکی شکل در دریای جنوب چین (South China Sea) به عنوان پس زمینه فیلم 1958 "جنوب اقیانوس آرام" (South Pacific) استفاده شده است، در حالی که مجله تایمز آن را به عنوان یکی از زیباترین جزیره ها در دهه 1970 معرفی کرده است. اگرچه این جزیره اکنون یک پایه ثابت در مسیرهای توریستی سفر به مالزی است و کمی از رمز و رازهای عجیب و غریب خود را از دست داده بسیاری از جزایر معاصر جنوب شرقی آسیا رمزآلودی خود را از دست داده اند. محیط زیست طبیعی و حیات وحش خود که برای اولین بار آن را مشهور ساخته بود را هنوز هم حفظ کرده است. در میان حیوانات حداقل در روی زمین، مارمولک های غول پیکر که در جستجوی غذا در میان کامپونگ ها (دهکده های مالایی) هستند، در مقام اول قرار می گیرند. نگران نباشید، آن ها از انسان ها دوری می کنند. اکثر مواقع!
کجا اقامت کنیم: برای یک تجربه کوچک، سری به جاپامالا (JapaMala) بزنید.
رفت و آمد به این جزیره: از سراسر مالزی سرویس های اتوبوسی به مرسینگ وجود دارد؛ از آن جا تا اولین اسکله در جزیره به اندازه یک قایق سواری دو ساعته فاصله دارید. تیومان همچنین یک فرودگاه کوچک دارد، که برجایا ایرویز (Berjaya Airways) از آن جا به کوالالامپور و سنگاپور پرواز دارد.

تیومان

لنکاوی: بهترین برای لوکس بودن

جزیره لنکاوی (Langkawi) یکی از جزایر مالزی که درست در مرز با تایلند واقع شده است، بخشی از دولت مالایی کداه (Kedah) است، نه پرلیس (Perlis) که دقیقا در مجاورت آن قرار دارد. در سال 1819 اعتقاد بر این بود که جزیره مالزی، زمانی که یک زن به نام ماهسوری به دلیل زنا محکوم به مرگ شد، لعنت شده است. او قبل از این که از دنیا برود این کلمات را بیان کرد: "در این جزیره برای هفت نسل صلح و رفاه نخواهد بود." دو سال بعد تایلند به لنکاوی حمله کرد و بسیاری از مردم آن از شدت گرسنگی از دنیا رفتند. پس از آن این جزیره به مدت طولانی، قبل از نخست وزیری ماهاتیر محمد سیاستمدار قدرتمند مالایی که برج های پتروناس کوالالامپور و مسیر فرمول یک سیپانگ را هم ساخت - در واقع بی ثمر بود، تا این که وی در سال 1986 تصمیم به تبدیل این جزیره به یک جزیره تعطیلات گرفت. او اعلام کرد که این جزیره معاف از مالیات است و بعد از آن رشد لنکاوی دیدنی بود و با استراحتگاه های فوق العاده ای که ساحل شنی آن را تزئین کردند، به یک ستاره تعطیلات و  سفر به مالزی تبدیل شد. بهترین راه برای دیدن تمام منظره، ماشین کابلی 2200 متری است که 710 بالاتر از سطح دریا قرار دارد. جالب توجه است همسر و پسر ماهسوری پس از تهاجم تایلند به پوکت نقل مکان کردند و نسل هفتم او در سال 1986 در آن جزیره به دنیا آمد. اتفاقی؟
کجا اقامت کنیم: اقامتگاه های این جا نه خیلی لوکس تر و نه خیلی سطح پایین تر از بون تون (Bon Ton) نیستند، که عبارتند از هشت خانه سنتی مالایی در یک کشتزار سابق نارگیل بنا شده است. یا همیشه یک استراحتگاه چهارفصل در لنکاوی وجود دارد.
رفت و آمد به این جزیره: لنکاوی با ده ها پرواز روزانه به کوالالامپور، سنگاپور و پنانگ، با بهترین پروازها به تمام جزایر مالزی متصل شده است.

لنکاوی

پینانگ: غذا و میراث

مروارید شرق دارای تاریخی طولانی و مشهور است. جزیره شاهزاده ویلز (Prince of Wales Island )، از جزایر مالزی که در سال 1786 توسط کاپیتان فرانسیس لایت (Captain Francis Light) کشف شده است، برای مدتی طولانی یکی از جواهرات امپراتوری بریتانیا بود. پینانگ، در کنار ملاکا و سنگاپور، به عنوان یکی از حلقه های زنجیر (Straits Settlements) شناخته می شد، یک رشته از پایگاه های فرماندهی که تجارت دریایی بین هند و سایر نقاط آسیا را تحت سلطه داشت. با این حال، اهمیت آن به تدریج و طی قرن ها کاهش یافت، تا این که به عنوان یک مقصد تعطیلات مالزی کشف شد و به عنوان یک مرکز فناوری اطلاعات معرفی گردید. امروز، این جزیره تحت نظارت مستقیم اپوزیسیون مالزی و وزیر اعظم پنانگ، لیم گوان انگ (Lim Guan Eng)، با افتخار گذشته خود را به نمایش می گذارد یونسکو تضمین کرد که جورج تاون تاریخی از سال 2008 تحت حمایت آن قرار دارد. اما بزرگترین جاذبه این جزیره از جزایر مالزی؛ غذاهای خیابانی آن است. از پینانگ لاکسا (Penang laksa) در کنار جاده ماکالیستر (Macalister Road) گرفته تا برگ موز در هند کوچک (Little India) تا غذای دریایی در گورنی درایو (Gurney Drive)  این جا می توانید همه چیز پیدا کنید. در کنار پیشرفت های طراحی شده برای جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان، از جمله سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی، یک برنامه درختکاری، طرح های مسیرهای پیاده روی، و  برنامه ای از جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی جدید، این جزیره با شکوه که فقط کمی از سنگاپور کوچک تر است، یک بار دیگر خود را در صحنه جهانی نمایان می کند.
کجا اقامت کنیم: لون پین (Lone Pine) که در سال 1948 ساخته شده و اخیرا بازسازی شده است، با آرامش کامل در ساحل شمالی جزیره واقع شده در حالی که افرادی که حال و هوای شهری هتل پنانگا را نمی پسندند، می توانند از ساختمان های میراثی در قلب شهر استفاده کنند. این هتل که بین دوستداران لوکس محبوبیت بسیاری دارد، یک هتل شرقی است که یک ملک مستعمره بازسازی شده می باشد.
رفت و آمد به این جزیره: پروازهای بین المللی از سراسر جهان در فرودگاه بین المللی پنانگ به زمین می نشینند. از آن جا، تاکسی های ارزان قیمت شما را به مقصدتان در هر کجای جزیره می رسانند یا می توانید با اتوبوس فرودگاه به داخل شهر بروید.  

پینانگ

لابوان: جزیره بانکداران

جزیره لابوان از جزایر مالزی، واقع در ساحل شرقی مالزی، بین ساراواک و صباح، یکی از سه قلمرو فدرال است (دیگران عبارتند از کوالالامپور و پوتراجایا). موقعیت ویژه آن به عنوان یک مرکز مالی بین المللی و منطقه آزاد تجاری، امکان جذب سرمایه گذاری خارجی از بخش های مالی را مهیا کرده است (حدود 6،500 شرکت خارجی در این جا مستقر هستند). در طولانی مدت، دولت مالزی این جزیره را به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری بین المللی جهان، و در رده مراکز خاورمیانه دبی و بحرین اعلام کرد. در حالی که رسیدن به وضعیتی دقیقا مشابه کمی زمان می برد، این کشور یک رکورد ادعای بزرگ داشت و آن را به واقعیت تبدیل کرد. برج های پتروناس و مسابقات سالانه فرمول یک. اگر در بخش خدمات مالی دخیل نیستید، دلایل دیگری برای بازدید از این جزیره وجود دارد، مانند غواصی در کشتی های غرق شده. در طول سال ها، کشتی های متعددی در آب های کم عمق لابوان غرق شده اند، که آن را برای غواصان تازه کار ایده آل می سازد. این کشتی ها به عنوان آمریکایی، استرالیایی، آب های آبی و سیمانی شناخته می شوند. همچنین یک گورستان نظامی مشهور وجود دارد که هر ساله برای حدود 3900 سرباز متحد که در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند، مراسم یادبودی برگزار می شود.
کجا اقامت کنیم: هر دو اقامتگاه های تیارا لابوان (Tiara Labuan) و گرند دورست (Grand Dorsett) از نظر خدمات و کیفیت تقریبا مشابه هم هستند. رفت و آمد به این جزیره: هر روزه پروازهایی از کوالالامپور، میری در ساراواک و کوتا کینابالو در صباح به فرودگاه لابوان وجود دارد. همچنین یک کشتی با تهویه هوا به برونئی نیز وجود دارد.

لابوان

 لایانگ لایانگ: دنجی و انزوای تضمین شده

جزیره کوچک لایانگ-لایانگ، کمی بیشتر از یک صخره مرجانی با یک مسیر دو، در حدود 300 کیلومتری شمال غربی شهر صباح کوتا کینابالو (KK) واقع شده است، که به آن ایالت تعلق دارد. نیروی دریایی مالزی (Malaysian Navy)، که به منظور نمایش حاکمیت دولت بر روی اسپراتلیس از دریا بر خشکی فرماندهی می کردند و گروه جزایر دریای جنوب چین (South China Sea) نیز ادعای مالکیت تمام یا بخشی از چین، تایوان، ویتنام و فیلیپین را داشتند. لایانگ لایانگ که با آب های بکر به عمق 2000 متر احاطه شده است، اغلب با توجه به مجموعه قابل توجهی از زندگی دریایی اش به عنوان یکی از 10 مکان برتر غواصی در جهان رتبه بندی می شود. به دلیل حضور نیروی دریایی، صخره مرجانی به دلیل آسیب های انفجاری ناشی از ماهیگیری با دینامیت و سایر اقدامات مخرب منجر به دید در زیر آب بیش از 40 متر، تخریب شده است. به طور خاص توجه داشته باشید که در این آب ها دسته های کوسه های چکشی وجود دارند، که گاهی اوقات می تواند به صدها کوسه برسد، هرچند می توانید انتظار دیدن سفره ماهی ها، دلفین ها، کوترماهیان و لاک پشت ها را هم داشته باشید.
کجا اقامت کنیم: پاسخ به این سوال آسان است. در تنها استراحتگاه شهر، استراحتگاه جزیره لایانگ لایانگ (Layang Layang Island Resort) به سبک سنتی، توسط گروه آویلیون (Avillion group) اداره می شود.
رفت و آمد به جزیره: تنها راه ورود و خروج این جزیره مالزی پروازهای چارتر از کوتا کینبالو، با قیمت موجود در بسته های مختلف ارائه شده توسط تنها مکان اقامت در جزیره است.

 لایانگ لایانگ

سیپادان: برای غواصان حرفه ای

در پایان سال 2002، پس از یک اختلاف طولانی با اندونزی، دیوان دادگاه بین الملل تصریح کرد که جزیره سیپادان متعلق به مالزی و از جزایر مالزی است. این کشور و دولت صباح که بخشی از آن است، دلایلی برای این ادعا داشتند. سیپادان به عنوان بهترین مکان برای شیرجه در جهان عنوان می شود و موقعیت آن در مرکز متنوع ترین زیستگاه دریایی جهان واقع شده است. به منظور حفاظت از اکوسیستم شکننده این مقصد تعطیلات در سفر به مالزی، دولت در سال 2004 دستور داد که تمام استراحتگاه های غواصی به خارج از جزیره منتقل شوند، غواصی شبانه ممنوع شد و محدودیتی به میزان 120 غواص در هر روز تعیین گردید. این حرکت مفید واقع شد، چرا که آب های اطراف این جزیره به حیات خود ادامه داد. این مکان زیستگاه 3000 گونه ماهی، صدها گونه مرجانی، تعداد زیادی از سفره ماهی ها و کوسه ها و جمعیت بزرگی از لاک پشت های سبز و هاوکسبیل است به همین دلیل یک گورستان معروف لاک پشت هاست، یک دخمه پرپیچ و خم زیر آب که بسیاری از موجودات دریایی بدشانس را به مرگ کشانده است.
کجا اقامت کنیم: از آن جایی که نمی توانید در سفر به مالزی در خود سیپادان اقامت کنید، می توانید در استراحتگاه غواصی کاپالای سیپادان (Sipadan Kapalai Dive Resort) که بر پایه های روی آب ساخته شده اند یا استراحتگاه پوم پوم سیپادان (Sipadan Pom Pom Resort) اقامت کنید و تا جای ممکن به جزیره سیپادان نزدیک باشید.
رفت و آمد به این جزیره: پرواز از کوتا کینبالو به شهر تاوائو 55 دقیقه طول می کشد و یا یک رانندگی یک ساعته به شهر کوچک تر سمپورنا و پس از آن یک قایق سواری 40 دقیقه ای گزینه هایی هستند که می توانید برای رفت و آمد به این جزیره که از زیباترین جزایر مالزی است، انتخاب کنید.

سیپادان

ردانگ: برای تعطیلات تابستانی

مجمع الجزایر ردانگ در واقع شامل 9 جزیره به نام های لیما، پاکو بسار، پاکو کسیل، کرنگا بسار، کرنگا کسیل، اکور تبو، لینگ، پینانگ و خود جزیره ردانگ می شود. این جزایر همه باهم یک پار دریایی را تشکیل می دهند که در فاصله 45 کیلومتری مرز شبه جزیره شرقی مالزی در ترنگوان واقع شده است. برخلاف نزدیک ترین پسرعموهایش، جزایر پرهنتیان پر از افراد ولخرج در شمال، جزیره ردانگ با پیشنهادات مکان های اقامتی اش، این جزیره بسیار مقرون به صرفه است. بر این اساس، این جزیره همچنین فرودگاه مخصوص به خود را دارد، که توسط برجایا ایر (Berjaya Air) اداره می شود و از سال 2004 پروازهای روزانه ای به فرودگاه سوبانگ کوالالامپور و فرودگاه چانگی سنگاپور داشته است. با وجود مرجان های با ثبات و فوق العاده، جاذبه های اصلی ردانگ دریانوردی، غواصی و آب های شفاف کریستالی آن هستند. شما باید صرف نظر از هر چیزی به خط ساحلی نزدیک شوید، چرا که داخل آب عمدتا غیرقابل قبول است، به جز جاده ای که از فرودگاه به ساحل می رود. جزایر مالزی در سال 2000  برای فیلم هنگ کنگی "تعطیلات تابستانی" (Summer Holiday) انتخاب شد، که ستارگان برجسته ای همچون ستاره پاپ کانتری، سامی چنگ و  قلب تایوان، ریچی رن در آن بازی کردند. موفقیت فیلم منجر به هجوم ناگهانی گردشگران برای سفر به مالزی شد.
کجا اقامت کنیم: شرکت مالک تنها فرودگاه و ایرلاین این جزیره، بهترین مکان اقامت آن، تاراس (Taaras)  در برجایا را هم اداره می کند. با این حال، طرفداران فیلم باید سری به استراحتگاه جزیره ردانگ لاگونا (Laguna Redang Island Resort) بزنند، که فروشگاه های رنگارنگ سوغات آن، یک مجموعه کلیدی در فیلم "تعطیلات تابستانی" (Summer Holiday) بود.
رفت و آمد به این جزیره: اگر نمی خواهید در سفر به مالزی برای پرواز مستقیم به این جا هزینه کنید، گزینه جایگزین این است که به کوالا ترنگانو پرواز کنید و سپس با ماشین ادامه دهید و از بندر مرانگ سوار کشتی شوید.

ردانگ

راوا: برای یک تعطیلات آخرهفته

در سفر به مالزی، شانس زیادی برای اقامت در یک جزیره خصوصی سلطان وجود ندارد. جزیره راوا (Rawa) یکی از این جزایر مالزی است. جزیره راوا که مالک آن خاندان سلطنتی جوهور (Sultanate of Johor) هستند، یک جزیره کوچک 15 کیلومتری در سمت ساحل شرقی شبه جزیره مالزی است. تنها دو استراحتگاه در ساحل غربی با ماسه های سفید این جزیره قرار دارد که با قایق از بندر اصلی مرسینگ (همچنین نقطه خروج به مقصد تیومان) قابل دسترسی می باشد. به دلیل این منحصر به فرد بودن، جزیره راوا گردشگرانی که به دنبال تعطیلات دنج تری هستند را جذب می کند. در حالی که ساحل غربی یک کارت پستال فوق العاده است، بقیه ساحل شامل صخره های سنگی غیر قابل دسترس و دراماتیکی است که مستقیم به دریا می روند. برای دیدن این ها، راه آسان را انتخاب کنید و یک قایق کرایه کنید یا پله های شیب دار به سمت قله جزیره به صورت پیاده طی کنید، که از آن جا می توانید منظره ساحل شرقی، ساحل جوهور و 12 جزیره کوچکی که پارک دریایی جوهور (Johor Marine Park) را شکل می دهند را داشته باشید. از آن جایی که انتخاب های شما در مورد اقامتگاه محدود است و اغلب توسط جوانان سنگاپوری که به دنبال جایی برای تعطیلات آخرهفته هستند سریعا پر می شود، بهتر است از قبل رزرو انجام دهید.
کجا اقامت کنیم: تنها دو مکان برای اقامت در این جزیره وجود دارد: استراحتگاه جزیره راوا (Rawa Island Resort) یا الانگ راوا (Alang's Rawa) که کوچکتر است.
روش های رفت و آمد به این جزیره: از کوالالامپور یک اتوبوس سوار شوید، یا از مسیر منظم کشتی ها به سمت فرودگاه مرسینگ راهی شوید. توجه داشته باشید که در فصل های خلوت سال (نوامبر تا مارس)، میزان رفت و آمد کشتی ها به شدت کاهش می یابد.

راوا

 پانگکور: محلی ها عاشق آن هستند

پانگکور پولائو کوچک در کنار پراک در ساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده و از زیباترین جزایر مالزی است. با وجود تنها هشت کیلومتر مربع وسعت، پولائو پانگکور (پولائو در زبان مالایی به معنی جزیره است) ، یکی از محبوب ترین سواحل برای سفر به مالزی است در میان مردم محلی هم همین طور است. پانگکور یکی از قابل دسترس ترین جزایر مالزی است، با این حال، هویت مالایی آن به شدت حفظ شده است، به طوری که افراد محلی آخر هفته ها برای استراحت و ریلکس کردن به این جزیره می آیند. در این محل زندگی شبانه کمی وجود دارد اما به جای آن می توانید از سواحل ماسه ای خلوت، انواع مختلف غذاهای شگفت انگیز محلی و افراد خون گرم لذت ببرید.
کجا اقامت کنیم: سری به استراحتگاه ساحلی جزیره پانگکور (Pangkor Island Beach Resort) بزنید.
روش های رفت و آمد: از فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه (Sultan Abdul Aziz Shah Airport) سوبانگ (Subang)  از طریق کوالالامپور، پروازهای مستقیمی به این جزیره وجود دارد، یا از شهر لوموت (Lumut) یک سواری 30 دقیقه با خودرو به این جزیره داشته باشید.

 پانگکور

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی 10 جزایر دیدنی مالزی برای تعطیلات

علی حیدرنژاد ، جمعه 30 شهریور 1397

از جذابیت جهانگردی پنانگ گرفته تا گریز هیپی Perhentians، طیف گسترده ای از جزایر گوناگون برای گزینه های تعطیلات در مالزی را تشکیل می دهند که...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :