راهنمای کمپینگ با کودکان | تفریح و هیجان در طبیعت

امروزه فاصله زیاد کودکان از هم بازی شدن با طبیعت و تفریح و هیجان در آن، به دلیل پیشرفت گسترده علم و جوامع است. حال و هوای زندگی ها به گونه ای شده است که کودکان میلی به حضور در طبیعت را ندارند. در عصر معاصر شاهد پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان هستیم که همین امر قفل بزرگی را به پای کودکانمان به خانه زده است که این قفل همان بازی های رایانه ای می باشد. استفاده و بازی با طبیعت عنصر گم شده جهان کودکان است. از عواملی که باعث ترد کردن گشت و گذار و بازی در محیط بیرون از خانه توسط کودکان شده است می توان تکالیف زیاد مدارس، آپارتمانی شدن نوع خانه ها، نوع فرهنگ و ساخت محیط شهرها و بازی با تکنولوژی های مختلف را مثال زد. کمبود حضور در طبیعت ضررهای جبران ناپذیری را به نسل های اخیر وارد خواهد کرد که باید هر چه زودتر در صدد از بین بردن این عوامل خطر آفرین در آمد. حق هر کودکی است که پای در دامن طبیعت گذاشته و با انجام بازی و نکاتی برای راهنمای کمپینگ با کودکان طلسم تکنولوژی را از بین ببرد. در قسمت زیر می توانید به دلایل حضور در طبیعت و دور ماندن از تکنولوژی را پی ببرید. نتایج مثبت سفر در طبیعت با کودکان را در این مقاله بخوانید. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای طبیعت گردی کودکان :
برای آشنایی بیشتر با موراد سفر با کودکان و حضور آن ها در طبیعت، به مقالات زیر مراجعه کنید:
مدرسه طبیعت چیست؟؟ | زندگی در طبیعت به سبک علمی !!
راهنمای سفر با کودکان بیش فعال | رفتار با کودک بیش فعال در سفر

تکنولوژی و کودکان

راهنمای کمپینگ با کودکان : طبیعت گردی کودکان : تقویت قدرت تخیل کودکان با استفاده از طبیعت

زندگی ما با حضور در مکان هایی مثل مدرسه، محل کار، خانه و... رنگ یکنواخت و به دور از هیجانی را به خود گرفته است. برای حضور در این مکان های ذکر شده هر انسانی ملزم به رعایت یک سری از ضوابط مربوط به آن است که این قوانین در ضمیر ناخود آگاه ما نقش بسته است. استشمام بوی طراوت وتازگی در زندگی تنها با علم و ورزش و هنر میسر می باشد. این عطر زندگی و طراوات را از آغوش طبیعت نیز می توان حس کرد.برای راه اندازی و روشن کردن چراغ تخیل در ذهن کودکمان کافی است تا آن ها را به سمت سفر در طبیعت با کودکان و تفریح و هیجان در دل جنگل یا دریاچه ای زیبا سوق دهیم. با قدم گذاشتن در این مناطق نا خود آگاه کودکان شروع به طرح پرسش از طبیعت می کند و به دنبال جواب آن می گردد.
1_ در زیر دریاچه چه موجوداتی را می توان دید؟
2_ در نیمه های شب جنگل چگونه است؟
3_ بلند ترین و زیبا ترین درخت در این منطقه کدام است؟
4_ در لا به لای درختان و بوته های جنگل چه چیزی انتظارمان را می کشد؟
سفر در طبیعت با کودکان ذهن کودک شما را خلاق کرده و از تخیلاتش ایده های خوبی را کسب می کند. این فرصت زندگی متفاوت را از کودکتان نگیرید!

تخیل کودک در طبیعت

راهنمای کمپینگ با کودکان : طبیعت گردی کودکان : سنین مختلف در طبیعت همه با هم برابرند.

به راحتی همه ما شاهد تفاوت در پاره ای از مسائل زندگی به دلیل اختلاف سنی می باشیم. تفریح و سفر در طبیعت با کودکان و سپری کردن زمان گردش در گوشی و تکنولوژی را سهم خود کرده ایم. هنگام خوردن غذا، جایگاه دانش آموزان با جایگاه آموزگارانشان تفاوت دارد. قانون زندگی جهان ما این گونه نوشته شده است که کودکان و بزرگان هر یک در دنیای خاصی برای زندگی کردن سهم داشته باشند.
طبیعت با نقض این قانون ساخته دست بشر،مانند مادری مهربان هر سنی را در هر جایگاه و مقامی برای خود یکسان می پندارد. وقتی خود را به دل طبیعت آرام بسپاریم، تفریح و هیجان برای هر قشر و سنی از واجبات محسوب می شود. همین امر باعث نزدیک تر شدن و صمیمی تر شدن روابط فرزند با والدین خود می شود.

سنین مختلف در طبیعت

راهنمای کمپینگ با کودکان : طبیعت گردی کودکان : تخلیه انرژی در آغوش طبیعت

سفر در طبیعت با کودکان از جمله مواردی است که به خالی شدن انرژی ما کمک چشم گیری می کند.
این تخلیه انرژی و روحی روانی تنها با دستان طبیعت که ما را به دویدن، نشستن و آرامش گرفتن و دست یافتن به حقایق گوناگون حمایت می کند، امکان پذیر است. اکثر خانه ها آپارتمانی شده اند و با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی ملزم به رعایت قوانینی از جمله بی سر و صدا بودن و آرام راه رفتن و ...در کل کار هایی که ممکن است برای همسایه آزار دهنده باشد، هستیم. اما سفر در طبیعت با کودکان حریمی دارد که هر گونه قانونی که با صدا کردن و تفریح و هیجان مخالف است سرکوب خواهد کرد پس بی پروا در دل طبیعت به بازی و گشت و گذار بپردازید. این بازی ها می تواند دویدن در دل جنگلی بکر، آرامش گرفتن از صدای آب روان رودخانه، آب بازی کردن کودکان بدون هیچ تذکر و اعتراضی و... باشد.

دویدن در طبیعت

راهنمای کمپینگ با کودکان : طبیعت گردی کودکان : طبیعت؛ آموزگار همدلی و ارتباط

دور شدن انسان ها و کم رنگ شدن روابطشان با هم از جمله مواردی است که به وضوح در این چند سال به چشم می خورد. انسان ها حتی طبیعت را که تأمین کننده انواع نیاز هایشان است را به دستان بی مهر فراموشی رهسپار کرده اند. کم رنگ شدن رابطه انسان و طبیعت با هم آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت. ولی با راهکاری ساده مثل سپردن کودکتان به طبیعت و بازی در آن به راحتی آموزگاری را در درس طبیعت و جغرافیا به کودک خود نزدیک کرده اید. هیجان کودک در طبیعت و یافتن آب از جمله بازی هایی است که جغرافیای کودک را تقویت خواهد کرد. برای مثال بعد از بارش باران، با تعیین کردن خیابان هایی در محل زندگی خود، کودک را وادار به خیابانی که باران در آن جمع شده و خیابانی که باران در نهایت به آن می ریزد وادار کنید، یا مثلا در دسترس ترین رودخانه به محلتان در کدام منطقه واقع شده است. برای این کار کافی است تا نقشه ای که به دست خود ما ترسیم شده است به دست کودکتان بسپارید و از او بخواهید تا روی خاک این نقشه را به شما نشان دهد تا بتواند آن را یاد بگیرد.

بازی کودکان در طبیعت

سفر در طبیعت با کودکان : طبیعت گردی کودکان : در طبیعت به غیر قابل پیش بینی بودن نتایج پی خواهیم برد.

همه ما در زندگی شاهد نتایجی بودیم که طبق انتظار و پیش بینیمان بوده اند. برای مثال غذایی را آماده کرده به فضای سبزی رفته و پس از خوردن، بازی، تفریح و هیجان در آن باز می گردیم و این یعنی همه چیز طبق برنامه ما پیش رفته است ولی طبیعت هرگز در اختیار برنامه ریزی ها و پیش بینی های ما نخواهد بود و تغییر در آن از عناصر اصلی طبیعت به شمار می رود. ثابت شدن این قضیه فقط نیازمند بردباری است. انسان ها به راحتی می توانند با تکه های چوب و دیگر چیز ها در دامان طبیعت برای خود کلبه ای کوچک را بسازند و از داخل آن به منظره چشم نواز طبیعت و حیوانات آن چشم بدوزند. کافی است تا برای اثبات تغییر در طبیعت روز بعد نیز سری به کلبه چوبی زده و دوباره به مناظر نگاه کنید...این بار قطعا حوادث دیروزتان را نخواهید دید و با دسته ای از حوادث و صحنه هایی جدید مواجه خواهید شد که همین اثبات به کودکتان جستجو و اکتشاف را یاد خواهد داد.

طبیعت غیر قابل پیش بینی است

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر با کودکان | دانستنی های سفر با کودکان

شایسته عسگریان ، شنبه 24 شهریور 1397

می خواین به مسافرت برید اما بخاطر فرزندتون، در خونه حبس شدین؟ با خوندن این مطلب، دلتون می خواد جهانگردی رو همراه با کودکتون تجربه کنین.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :