پل معلق مشگین شهر | تجربه ای هیجان انگیز در اردبیل

اگر از روزمرگی و زندگی یکنواخت خسته شده اید و دل تان می خواهد کمی در بدن آدرنالین ترشح شود، اگر از پاساژ گردی و رفتن به رستوران و کافه کلافه شده اید و یا حتی حوصله کوهنوری و رفتن به جاهای بکر را ندارید برای سفر آماده شوید. سفر به جایی که شاید خیال و تصورش هم روح و روان را به هیجان می آورد. گذر از بلندترین پل معلق مشگین شهر که از روی یک دره سرسبز می گذرد، نوعی دیگر از زندگی را نشان می دهد. احتیاجی به گذرنامه نیست. کوله خود را ببندید تا به مشگین شهر برویم. شهری واقع در اردبیل.

لذت و هيجان در گذر از اين دره سرسبز

اولین پل معلق ایران

مشگین شهر اردبیل دارای فضایی دیدنی و طبیعی است که این پل معلق لذت سفر به این شهر را دو چندان کرده است. پل معلق مشگین شهر با عرض 2 متر و طول 365 متر در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی قرار دارد. این رودخانه از میان پارک جنگلی مشگین شهر می گذرد. مهندس گنجعلی بیگ با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور واقع در کشور کانادا آن را ساخت خالق اولین پل معلق ایران باشد. پل معلق مشگین شهر با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت، آقای مسعود سلطانی فر افتتاح شد تا مشگین شهر اردبیل از تاریخ بیست و ششم اردیبهشت ماه سال 1394 تبدیل به یکی از قطب های گردشگری کشور شود. یکی از هیجان انگیزترین بخش های طولانی ترین پل معلق خاورمیانه، بخش شیشه ای آن می باشد. ابن پل معلق در اردبیل در کنار فعالیت های پر کششی چون زیپ لاین که در همان مکان قرار دارد جذاب تر شده است.

طولاني ترين پل معلق خاورميانه

دل به دریا بزنید و جلو بروید

حتی تصور قدم گذاشتن روی شیشه ای در ارتفاع 80 متر در اردبیل دلهره آور است اما به این سازه اعتماد کنید و جلو بروید. با پیش روی روی این پل معلق، خود را در میان جنگلی سرسبز می بینید که از زیر پای شما رودخانه ای نیز عبور می کند. رو به روی شما سبلان شکوهمند ایستاده است. این قاب زیبا هیچگاه از خاطرتان نخواهد رفت. حالا می توانید از بالا رفتن آدرنالین بدن لذت ببرید. شما روی بلندترین پل معلق خاورمیانه ایستاده اید. اما این همه ماجرا نیست. پل معلق مشگین شهر در قسمتی از منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی قرار گرفته که با نام نور سبلان شناخته می شود. این مجموعه، بزرگ ترین پروژه استان اردبیل در بخش گردشگری است. بعد از حس هیجان گذر از این پل می توانید از تالارهای پذیرایی، سایت بالن سواری، ورزش های هوایی، اسب دوانی، دوچرخه سواری، رستوران گردان، شهربازی، بازارچه های محلی و سوئیت های اقامتی آرامش پس از طوفان را تجریه کنید و به استراحت بپردازید.

ديدني در هر فصل

دره سرسبز زیر پل معلق چه نام دارد؟

پل معلق طویل مشگین شهر اردبیل بر فراز یک پارک جنگلی به مساحت 300 هکتار قرار گرفته است. این وسعت بی نهایت در کناره غربی رودخانه ای زیبا به نام خیاو چای واقع شده که طولی حدود 5 کیلومتر دارد و حرکت بیضی وارش به جذابیت آن افزوده است. آبشار مصنوعی، زمین اسکیت، تفرج گاه و شهربازی درِ ورودی پارک به علاوه امکان گشت و گذار با ماشین های قدیمی باعث شده در هر فصلی از سال گردشگران به این منطقه سفر کنند. رودخانه خیاو چای که از سر شاخه های اصلی و مهم قره سو است از ارتفاعات هزار میخ، آبی قاری، جنوار داغی و دلی آلی سرچشمه می گیرد و بعد از گذشتن از دره موئیل، به قره سو می ریزد. یک از ساکنان این رودخانه قزل آلای خال قرمز است.

به جلو برويد

زیپ لاین

اگر هنوز هم طاقت هیجان را دارید و می خواهید باز هم کارهای مهیج انجام دهید باید کمی از پل معلق فاصله بگیرید و وارد محل انجام زیپ لاین شوید. ورزشی مفرح و پر هیجان که از روی وسیله حمل و نقل در کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی کپی برداری شده و امروزه در جهان طرفداران زیادی دارد. با زیب لاین می توانید به ابتدای پل معلق باز گردید و گذر از این پل را مجدد تجربه کنید. عکس گرفتن را هم فراموش نکنید. در ضمن یادتان باشد اطراف پل معلق مشگین شهر محل های مناسبی برای پیک نیک وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. اگر در فصل بهار یا تابستان به این منطقه زیبا رفته اید به چادر زدن هم فکر کنید ولی در پاییز و زمستان، سرمای کوهستان آزار دهنده است هر چند زیبایی های خاص خودش را دارد. البته مهمان سراها و هتل های فراوان پذیرای گردشگران این منطقه هستند و در کنار این اماکن جهت اسکان می توانید به یک خانه محلی بروید و آن را برای طول مدت اقامت خود در اردبیل اجاره کنید.

زيب لاين تجربه هيجان مضاعف
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پل معلق مشگین شهر به توسعه گردشگری منطقه کمک می کند

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 10 اسفند 1401

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پل معلق مشگین شهر به توسعه گردشگری منطقه کمک می کند.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 13 بهمن 1396

    سلام خیلی جالبه مشگین شهر بیش از 17 آبگرم معدنی متفاوت هرکدام با خاصیت های درمانی و طعم و حتی بوی متفاوت داره که هیچ اسمی ازشون برده نشده!! قینرجه،قوتورسویی، شابیل دودو موئیل سویی یئل سویی ایلاندو و ...