باریک ترین ساختمان لبنان ، خارج از محدوده ساخته شد!

بومی های بیروت پایتخت لبنان این ساختمان را " گراج (به معنی خشم ) " می نامند و به درستی هم این گونه است. این ساختمان به شدت باریک بر روی یک قطعه زمین به اندازه فقط 120 متر مربع از زمین بیروت ساخته شده است؛ مشخصا برای اینکه یک نفر بتواند دید یک نفر دیگر را به اقیانوس مسدود کند. بر اساس افسانه غالب ، این دو مرد برادر بودند، که هر یک قطعه زمینی را به ارث برده بودند، اما قادر نبودند به یک توافق دو طرفه دست یابند. یکی از برادران یک قطعه ی کوچک از زمین را داشت و ناراحت بود که بدترین قسمت را به ارث برده است. به این علت که قادر به ساخت ملک مفیدی در زمین و دارایی خود نبود، برادر حسود یک ساختمان باریک ایجاد کرد، که کمابیش به اندازه یک دیوار بود. بنابراین منظره برادرش را از دریا مسدود کرد با این امید که این باعث کاهش ارزش زمین او می شود.ساختمان باریک لندن 14 متر ارتفاع دارد و پهنای آن کمتر از یک متر است، اما از جلو پهنای آن بیشتر از مقدار واقعی آن به نظر می آید ، بخاطر بالکن ها و پنجره های متعدد که این تصور را به وجود می آورند. در ادامه بیشتر با باریک ترین ساختمان لبنان آشنا خواهید شد.

باریک ترین ساختمان لبنان 1

باریک ترین ساختمان لبنان 2

معماری ساختمان باریک لندن

به گفته ی ساکنان این محله، گراج یا " الباسا " در سال 1954 ساخته شد. محدوده ی دیواری که قابلیت زندگی کردن دارد به ژرفای 4 متر است و پهنای آن در باریک ترین حالت 60 سانتی متر است.هر طبقه به دو آپارتمان تقسیم شده است . هر آپارتمان از یک سری اتاق تشکیل شده که با یک راهرو به هم متصل شده اند .در باریک ترین ساختمان لبنان اتاق ها کوچک می شوند به اندازه ای که فضای هر اتاق باریک تر شود، تا جایی که به یک فضای بسیار تنگ مانند یک کمد دیواری با قابلیت حرکت تبدیل شود. هر اتاق دو پنجره دارد، یکی از آن ها به سمت زمین برادرها باز می شود - اکنون توسط یک مدرسه آلمانی اشغال شده است- و دیگری به سمت دریای مدیترانه با یک دید زیبا و بی انتها از دریا.

باریک ترین ساختمان لبنان 3

تاریخچه باریک ترین ساختمان لبنان

اگر چه این ساختمان عملا غیر قابل استفاده است، اما صاحبان کنونی گراج هیچ تمایلی به تخریب آن ندارند چون قادر به ساختن چیز دیگری در این مکان نخواهند بود،به این دلیل که زمینی که در آن قرار دارد، خیلی کوچک تر از آن است که بتواند تحت قانون فعلی ساختمان و منطقه بندی شهری توسعه پیدا کند. بنابراین اجازه به بقای ساختمان و اجاره دادن ، نسبت به از بین بردن آن ، برای مالکان سودمندتر است. از سال 2014 ، طبقه همکف آن به یک مکانیک اجاره داده شده است که یک مغازه در آن جا راه انداخته است.

باریک ترین ساختمان لبنان 4

باریک ترین ساختمان لبنان 5
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا

گلاره یوسف پور ، شنبه 10 دی 1401

براساس آخرین گزارش های بدست آمده، کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا صورت گرفت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :