روستاهای مدرن پوتمکین در سرتاسر جهان!

در سال 1787، کاترین بزرگ، ملکه ی روسیه، برای یک تور زمینی از زمین های بدست آمده از شبه جزیره ی کریمه و روسیه نو که اکنون بخش هایی از اکراین هستند، او پس از شکست امپراتوری عثمانی و پس از امضای قراردادهای صلح با هتیمانتای قزاق آن ها را بدست آورد، برنامه ریزی کرده بود. این سفر توسط گرگوری پوتمکین (Gregory Potemkin)، حاکم منطقه که به وضوح مورد علاقه کاترین و یکی از معشوق های متعدد او بود، تنظیم می شد. در حال حاضر روستاهای مدرن پوتمکین در جهان که توسط جنگ ویران شده بود و یکی از عمده ترین مسئولیت های پوتمکین بازسازی آن و بازگرداندن مهاجران روسی بود. در سال 1787، زمانی که یک جنگ جدید بین روسیه و امپراتوری عثمانی رخ داد، کاترین دوم با دادگاه و چند سفیر، یک سفر شش ماهه بی سابقه را به روسیه نو انجام داد. هدف این سفر این بود که قبل از جنگ، متحدان روسیه را تحت تأثیر قرار دهد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از روستاهای مدرن پوتمکین در سرتاسر جهان...

روستاهای مدرن پوتمکین 1

سرنوشت روستاهای مدرن پوتمکین در سرتاسر جهان

به محض این که پوتمکین از این دیدار آینده باخبر شد، حاکم حیله گر نمایش بزرگی از رفاه قلابی ای را ترتیب داد، شتاب زده بسیاری از روستاهای جعلی در محل برخورد رودخانه دنیپر و در مسیر کاترین، به منظور تحت تاثیر قرار دادن ملکه و دوستان دیپلمات او احداث کرد. داستان این گونه اتفاق می افتد که به محض این که بارج، ملکه و سفیران را می رساند، افراد پوتمکین که مانند دهقان لباس پوشیده اند، روستا را شلوغ می کنند. هنگامی که بارج رفت، روستا از هم جدا شده و سپس یک شبه بازسازی می شود.
مورخان مدرن معتقدند که در بهترین حالت، این داستان ها اغلب اغراق آمیز و یا در بدترین حالت، به طور کامل تخیلی هستند. با این حال این افسانه همین گونه باقی مانده است. امروزه، واژه ی "روستای پوتمکین" برای نشان دادن هر فریبنده یا ساختار غلطی به کار می رود، به این معنا که دیگران را فریب ندهید که فکر کنند وضعیت بسیار بهتر از آن است که واقعا وجود دارد.

روستاهای مدرن پوتمکین 2

از روستاهای مدرن پوتمکین در جهان چه میدانید؟

زمان و رژیم ها و حکومت های مختلف از چنین جعلیاتی با درجات موفقیت مختلف بهره برده اند. در سال 1944، زمانی که نمایندگان صلیب سرخ برای بازرسی از اردوگاه کار اجباری ترزین اشتاد (از بزرگترین اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی بود که توسط رژیم نازی در سال 1941 در جمهوری چک ساخته شد) آمدند، نازی ها ترزین اشتاد را به عنوان یک مدل سکونت یهودیان معرفی کردند. پیش از دیدار، نازی ها بسیاری از یهودیان را به آشویتس فرستادند تا ازدیاد جمعیت را به حداقل برسانند. آن ها مغازه ها و کافه های قلابی ای ساختند تا این گونه نشان دهند که یهودیان در آسایش نسبی زندگی می کنند. در واقعیت، بیش از 33000 نفر از زندانیان بعلت سوء تغذیه، بیماری و یا رفتارهای دیگر آزارانه از سوی دیگر اسرا در آنجا مردند.
در سال 2010، در کلولند، ایالات متحده امریکا، درها و پنجره های قلابی را که روی پنل های تخته ای چند لایه نقاشی شده بودند به علت اینکه خانه های خالی را در قسمت ضعیف شهر مخفی کنند، ساختند. نگاهی نزدیک به پنجره های این خانه بیاندازید. گل ها بر روی برد های چوبی کشیده شده اند تا عابران را فریب دهند که خانه درست و اشغال شده است.
در انیسکیلن، ایرلند شمالی، در طول نشست جی8 سال 2013، عکس های بزرگ در پنجره های مغازه های بسته در شهر قرار داده شد تا به ظاهر کسب و کارهای پر رونقی را برای بازدیدکنندگان در حال رانندگی از آنجا ایجاد کنند. در اینجا شما می توانید یک فروشگاه قصابی "وانمود شده" را در روستای بلکو در شهرستان فرمانا، ایرلند شمالی، نزدیک انیسکیلن ببینید. برخی از فروشگاه ها و مغازه های خالی در روستا دارای برچسب های پلاستیکی بزرگی بر روی پنجره هایشان هستند تا آن ها را جذب کنند. (اعتبار عکس: بریان اوبراین / اریش تایمز)
اخیرا، در یک کتاب جدید، گیریگور سیلر عکاس، پدیده ی روستاهای پوتمکین را در سراسر جهان ثبت کرده است. سیلر عکس هایی از شهرهای اروپایی کپی برداری شده در چین را به تصویر کشیده است که برای آزمایش وسایل نقلیه یا آموزش رزمی ساخته شده اند.تصاویر زیر از این کتاب هستند.

روستاهای مدرن پوتمکین 3
روستاهای مدرن پوتمکین 4
روستاهای مدرن پوتمکین 6
روستاهای مدرن پوتمکین 7
روستاهای مدرن پوتمکین 8
روستاهای مدرن پوتمکین 9
روستاهای مدرن پوتمکین 10
روستاهای مدرن پوتمکین 11
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین روستاهای جهان که تاکنون نام آن ها را نشنیده اید؟!

فاطمه قمی ، شنبه 21 مرداد 1396

جهان پر از است ناشناخته ها. قوانین، موجودات، سخن ها، و حتی زیباترین روستا ها.و حالا به معرفی 8 شهر و روستای کم نظیرو زیبا اما کم شناخته میپردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :