شهر دبی | قطب گردشگری امارات متحده

شهر دبی که یکی از مهمترین شهر های کشور امارات متحده می باشد در سال های اخیر توانسته به یک مکان گردشگری با جاذبه های گردشگری مدرن تبدیل شود زیرا این شهر جاذبه تاریخی و یا جاذبه سنتی ندارد بلکه مسئولان منطقه توانسته اند در منطقه ای بیابانی مجموعه ای از امکانات و تفریحات مدرن را ایجاد کنند که در نوع خود بی نظیرند. نه تنها برای مردمان کشور های جهان سوم بلکه برای گردشگران از کشورهای آمریکایی و اروپایی هم این شهر بسیار جذاب و مفرح می باشد و همچنین می توانید به اماکن دیدنی دبی سری بزنید.

دبی

برج خلیفه

شاید در سالیان گذشته اگر به شخصی نوید این را می دادیم که در این منطقه گرم و خشک و بیابانی در آینده بلند ترین برج جهان ساخته می شود و می تواند یکی از علل گردشگری و جذب مسافر از سراسر دنیا در امارات متحده باشد حرف شما برای او به مانند لطیفه بود.اما اکنون این برج مرتفع که نام برج خلیفه را دارد می تواند با دریافت هزینه 27 دلاری و یا 136 دلاری شما را به دیدن خاص ترین منظره ها از طبقه های 128 و 148 دعوت کند مانند نورپردازی و تماشای رقص فواره ها در تاریکی شب.

برج خلیفه

دبی مال

دبی مال یکی از آن مراکز تفریحی و خرید در امارات متحده است که باید قبل از ورود به آن سطح توقع را از تفریحات بالا ببریم زیرا امکاناتی که در این مکان قرار دارد شاید به ندرت در جای دیگری بتوان دید از جمله: پیست اسکی روی یخ، آکواریوم،سینما، کتابفروشی، کافه که برای همه اقشار و هر سنی مناسب می باشد.

دبی مال

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا یکی از دو مسجد زیبای امارات متحده می باشد که شما با پرداخت 5/50 دلار ضمن صرف صبحانه می توانید از این اثر دیدن کنید و اطلاعاتی در مورد معماری اسلامی و اطلاعات فرهنگی بدست آورید. این فضای کوچک دارای تور گردشگری می باشد و برای بازدید از ساعت 10 صبح پذیرای گردشگران می باشدو این مسجد جز اماکن دیدنی دبی می باشد.

مسجد جمیرا

نخل جمیرا

این نخل زیبای آبی تمام قوانین طبیعی را زیر سوال می برد. شاید در گذشته خشک کردن دریا با نقش یک نخل قابل تصور نبود اما اکنون در دبی شاهد این پدیده به دست انسان ها می باشیم. نخل جمیرا مجموعه از جزایر است که دارای امکانات متنوع مانند پارک آبی ،انواع رستوران ها و البته مجموعه آتلانتیس می باشد که در این نخل دریایی قرار دارد و این نخل زیبا جز اماکن دیدنی دبی است.

نخل جمیرا

مارینا(تفرجگاه ساحلی)

منطقه مارینا یک تفرجگاه ساحلی می باشد که از یک سو با ساختمان های مرتفع دبی و از سمت دیگر با قایق های کوچک و بزرگ احاطه شده است و برای تفریحات ساحلی و قایق سواری منطقه گردشگری مناسبیاست. در مسیر پیاده روی رستوران pier 7 قرار دارد که غذاهای آن لذیذ می باشد.

مارینا
سوق مدینه

اگر به عکس سوق مدینه نگاه کنید بی شک به یاد تصویر های کارتون علی بابا می افتید. این قسمت از شهر دبی که معنی بازار هم می دهد به سبک ساختمان های قدیمی ساخته شده است که داخل آن مانند قسمت های دیگر این شهر پر از رستوران های با کیفیت می باشد. البته نباید زیبایی نخل های این بازار را فراموش کرد.

سوق مدینه

جاذبه های سنتی و قدیمی دبی

موزه ی دبی که در قسمت قدیمی این شهر بنا شده است و هزینه ی 1 دلاری برای بازدید می طلبد، حاوی اطلاعاتی در مورد دبی در گذشته و تاریخ و فرهنگ این شهر و البته زندگی در صحرا می باشد. در منطقه قدیمی این شهر بافت قدیمی هنوز پابرجاست و خبری از آسمان خراش ها و برج ها نیست و رستوران های این منطقه غذای محلی و خوش طعم را به مهمانان خود پیشنهاد می دهند، موزه شهر هم در این منطقه قرار دارد. صحرا گردی هم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری می باشد که تور آن یک شبانه روز طول می کشد که آن هم به دلیل تفریحات مختلف منطقه می باشد. دسته از آن ها را در کویر های ایران می شود تجربه کرد. تفریحات این صحرا که پلی است میان دبی قدیم و جدید شامل شتر سواری و اقامت در خیمه ها و سافاری می باشد.

صحرا گردی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

امارات متحده عربی مشغول ساخت یک ابر پروژه در شهر دبی است

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 9 اسفند 1402

براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، امارات متحده عربی مشغول ساخت یک ابر پروژه در شهر دبی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :