باغ های گیاه شناسی میریاد؛ دیدنی زیبا در اوکلاهاما

ساخت باغ های گیاه شناسی Myriad Gardens به سال 1964 برمی گردد، یعنی زمانیکه شورای شهر معمار معروف، آیهو مینگ پی (I.M. Pei) را استخدام کرد تا روح تازه ای را به مرکز شهر ببخشد. مینگ پی با الهام از باغ های تیوولی، طرح اولیه را برای ساخت باغی باشکوه پایه گذاری کرد و شش سال بعد، بخش کوچکی از باغ های گیاه شناسی میریاد اوکلاهاما بازگشایی شد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا شما را با بخشهای مختلف باغ های گیاه شناسی میریاد اوکلاهاما آشنا کنیم.

باغ های گیاه شناسی میریاد اوکلاهاما

تاریخچه

پس بازگشایی اولیه، شورای اوکلاهاما سیتی تیم توسعه باغ را ایجاد کرد؛ گروهی 19 نفره که مسئول نظارت بر برنامه ریزی، ساخت و حفاظت از باغها بودند. سپس، در سال 1975 شورای شهر زمینی به ارزش 900000 دلار را برای باغ خرید. تیم توسعه برنامه ای برای ساخت هنرستان هنرهای زیبایی را در نظر داشت، ولی بودجه کافی برای انجامش نبود. پس، صندوق باغ های میریاد ایجاد شد. در اواخر دهه 1980، هنرستان هنرهای زیبا تکمیل شده و امروزه مدیر ارشد کنونی باغ ها، موئرین هفرنن و دیگر کارکنان باغ به برنامه ریزی ساخت و نگهداری باغ های گیاه شناسی دیگر مشغولند.

جاذبه های دیدنی Myriad Gardens عبارتند از: زمین چمن شریدان (Sheridan) و فوراه های موجی، باغهای میندرز (Meinders)، پناهگاه سگها، استیج آبی و محوطه میدان اصلی، فواره تندر، پارک بازی بچه ها و گذرگاه روی دریاچه.

هنرستان هنرهای زیبای مناطق گرمسیری کریستال بریج (Crystal Bridge)

این هنرستان 1200 متر مربعی پر از گیاهانی است که در مناطق گرمسیری خشک و مرطوب رشد می کنند. هنرستان کریستال بریج به سبب مجموعه گیاهان متنوع و گسترده و همچنین معماری منحصر بفردش مورد ستایش و تحسین است. لازم هست به این نکته اشاره کنیم که برای بازدید از جاذبه های اینجا باید هزینه ورودی جدایی بپردازید و ساعات کاری این جاذبه ها نیز با بقیه قسمتهای Myriad Gardens فرق دارد. هنرستان کریستال بریج از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 17 و یکشنبه ها از 11 صبح تا 17 باز است. پس، اگر شما می خواهید به دیدن این هنرستان بروید، می توانید بقیه زمانتان را هم به دیدن Myriad Gardens اختصاص دهید.

هنرستان هنرهای زیبای مناطق گرمسیری کریستال بریج (Crystal Bridge)

محوطه هاکی روی یخ دوون (Devon)

محوطه هاکی دوون در مرکز باغ قرار دارد و از اواسط نوامبر تا پایان ژانویه باز است. هر ساله ساکنان و توریستهای اوکلاهاما سیتی بی صبرانه منتظر بازگشایی این محوطه هاکی هستند تا در آن اسکیت سواری کنند. لازم است اشاره کنیم که مثل هنرستان کریستال بریج، محوطه هاکی دوون هم هزینه ورودی مجزا و ساعت کاری متفاوتی دارد.

محوطه هاکی روی یخ دوون (Devon)

کلام پایانی

باغ فرصتهای آموزشی متنوعی را هم برای افراد از تمام سنین فراهم و تورهای متنوعی را ارائه می کند، مثل بازی های گروهی، تور همراه با راهنما برای بزرگسالان و اردوهای مدرسه ای. هر تور برای بازدیدکنندگان تجربه ای متفاوت را ایجاد کرده و تورهای گروهی حتی مزایایی مثل صرف ناهار مخصوص همراه با تخفیف دارند. جدای از تورهای ویژه، باغ های گیاه شناسی میریاد برای بازدیدکنندگان کلاسهای مختلفی را هم برگزار کرده که گیاه شناسی و باغبانی را جز زندگی روزمره می کنند.

با وجود اینکه بیشتر برنامه های آموزشی مخصوص کودکان با تغییر فصول عوض می شوند، تعدادی برنامه ثابت و دائمی نیز بچشم می خورند مثل، داستان خواندن در چهارشنبه ها (Reading Wednesdays) و دورهمی پیتزا پای (Pizza Pie Party). داستان خوانی در چهارشنبه ها از ساعت 10 تا 11 صبح برگزار شده و برای عموم آزاد است. در آن یک میهمان داستانی را با موضوع طبیعت یا مرتبط با فصلی خاص می خوانند و بعد به بچه ها کمک می کنند تا کاردستی بسازند. در دورهمی پیتزا پای، بچه ها خودشان پیتزایی با مواد اولیه طبیعی و ارگانیک می پزند و این فرصت را دارند که یکی از غذاهای محبوب خودشان را درست کرده و درباره مزایای مواد ارگانیک در سلامتی خود و محیط زیست بیاموزند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

باغ گیاه شناسی پالمن گارتن یکی از دیدنی های فرانکفورت است

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 4 بهمن 1402

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، باغ گیاه شناسی پالمن گارتن یکی از دیدنی های فرانکفورت است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :