داستان عکس های مشهور | قصه این عکس های معروف چیست؟

گاهی وقت ها مشاهده عکسی چنان بهت و حیرت و گاه چندین سوال در ذهن و فکر مان ایجاد میکنند که شاید ساعت ها از فکرمان نروند. برخی عکس ها هم داستان عجیبی با خود دارند یک عکاس واقعی باید این توانایی را داشته باشد که عکس هایی که می گیرد بدون هیچ شرحی بیانگوی واقعیت باشد. احساساتی که از عکس های مختلف ناشی میشوند مختلفند،گاهی بیانگر شادی هستند و گاه بیانگر تاسف و گاه نفرت و دلسوزی. چند نمونه از عکس های معروف جهان که بارها به چشمتان خورده است و هر کدام داستان عکس های مشهور با خود دارند را در این مطلب آورده ایم.

راهب سوزان

از نمونه عکس های معروف جهان، عکسی تاسف بار در تاریخ 10 ژوئن 1963 صدها نفر شاهد خودسوزی راهب بودایی ویتنامی به نام تچ کوانگ دوک بودند. او برای اعتراض به آزار و اذیت راهبان بودایی توسط دولت ویتنام جنوبی خودسوزی کرده و از شدت جراحات سوختگی درگذشت. این عکس توسط مالکولم براون روزنامه نگار آمریکایی گرفته شده است . با این عکس جایزه برترین نگاره سال را از آن خود کرد. دیوید هالراستام روزنامه نگار آمریکایی می گوید: شعله ها از بدن این انسان بیرون می زدند و آرام آرام بدن او را خشک و چروکیده می کردند.سر او سیاه و تبدیل به زغال شده بود. در فضا بوی بدن سوخته انسان پیچیده بود و صدای گریه و زاری مردم هم شنیده می شد. او در حین سوختن حتی یکی از عضلاتش را تکان نداد و آرامشی که هنگام سوختن داشت مردم را تعجب زده کرده بود.

راهب سوزان

مردی که از احترام نظامی امتناع کرد

در مجموعه داستان عکس های مشهور اینبار عکس مشهوری که در آن مردی آلمانی با نام آگست از احترام نظامی امتناع کرد را شاهد هستیم. او در سال 1931 به حزب نازی ملحق شد اما 3 سال بعد از آن عاشق دختری یهودی به نام ایرما اکلر شده و در سال 1935 از او خواستگاری کرد. از همین جهت، از حزب نازی اخراج شد و درخواست ازدواج آن ها تحت قوانین نژاد نورنبرگ رد شد. بخاطر همین آگست در سال 1936 دست خود را به نشانه احترام نظامی هیتلر بلند نکرد. مدتی بعد او و خانواده اش سعی کردند کشور را ترک کنند اما دستگیر شده و به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شدند. آگوست در سال 1938 برای آخرین بار خانواده اش را ملاقات کرد و همسرش در سال 1942 کشته شد. فرزندان آگوست از هم جدا شده اما زنده ماندند و یکی از آن ها داستان زندگی خانواده اش را به ثبت رسانده و نفرت خانواده را از حزب نازی به همه اعلام کرد.

مردی که از احترام نظامی امتناع کرد

آخرین عکس بیل بیگارتس

ویلیام بیگارت عکاس 54 ساله زمانی که صدای حمله تروریستی ساختمان تجارت جهانی را شنید به سمت ساختمان شتافت و عکس های زیادی از زوایای مختلف برج های معروف گرفت. ساعت 10 صبح هنگامی که همسرش با او تماس گرفت به او اطمینان خاطر داد که جانش در خطر نیست، اما درست 20 دقیقه بعد برج شمالی بر سر بیل فروریخت و 4 روز بعد جسد و دوربینش از زیر آوار بیرون کشیده شد. بیل بیگارتس این عکس را چند ثانیه قبل از فرو ریختن ساختمان گرفته است. این تصویر بخاطر داستانش یکی از عکس های مشهور جهان است.

آخرین عکس بیل بیگارتس

بچه های غبار سیاه

این عکس ها با نام مجموعه عکس های بچه های غبار سیاه، بچه های کار توسط عکاس بنگلادشی به نام شهزاد نورانی ثبت شده است. او در آثارش از مشکلات اجتماعی زیادی در چندین کشور در حال پیشرفت حکایت کرده است. در حومه شهر داکا کارخانه ها و کارگاه های زیادی وجود دارد که باتری های خشک را بازیافت می کنند. نیروی اصلی این کارخانه ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. آن ها تمام روزشان را در کارخانه ها به خارج کردن قسمت های فلزی و قابل استفاده باتری های استفاده شده صرف می کنند. ناگفته نماند که چنین محیطی برای کودکان بسیار مضر است زیرا میلیون ها ذرات غبار کربن استنشاق می کنند که منجر به التهاب سینه و چشم ها می شود.

بچه های غبار سیاه

جین گودآل

نمونه ای از عکس های معروف جهان عکسی که حاکی احساسات زیادی است.در این عکس که توسط فیلمساز و عکاس حیات وحش هوگو ون لاویک گرفته شده است شامپانزه کوچک برای اولین بار با پریماتولوژیست معروف جین گودال دست می دهد. این خانم برای این که شامپانزه احساس خطر و نا امنی نکند پشت دستش را به سمت او برده است. جالب اینجاست که جین زمانی که برای اولین بار به تانزانیا رفت هنوز تحصیلات دانشگاهی نداشت اما به دلیل تحقیقات موفقی که انجام داده است به او اجازه داده شد در مقطع دکتری در دانشگاه نیونهام به تحصیل خود ادامه دهد. همچنین جین علاقمندان زیادی در بین طرفداران حیوانات با همین عکس به دست آورد.

جین گودآل

نخستین پیوند قلب در لهستان

دکتر رلیگا با وجود تمام مخالفت هایی که از سوی دولت، کلیسا و عموم مردم شد، نخستین پیوند قلب را با موفقیت کامل در سال 1987 در لهستان انجام داد. او و همکارانش بعد از 23 ساعت جنگ برای زنده ماندن بیمار بالاخره توانستند به خودشان استراحتی بدهند. دکتر رلیگا در سال 2009 از دنیا رفت اما این بیمار بیشتر از او زنده ماند و در سال 2017 از دنیا رفت. احتمالا شما هم این عکس را قبلا دیده اید،دستیار دکتر از فرط خستگی ناشی از 23 ساعت عمل،آن گوشه به خواب رفته است. اما دکتر رلیگا همچنان با دلسوزی در حال چک کردن دستگاههای وصل شده به بیمار است.

نخستین پیوند قلب در لهستان

یوینا

یوینا دختر بچه 11 ساله ای است که همراه با عمویش در پارک ملی مانو زندگی می کند. عکاس این عکس از عکس های معروف جهفردی به نام چارلی همیلتون جیمز است. چارلی این عکس را وقتی گرفت که یوینا با حیوان خانگیش مشغول آبتنی بودند. در مجموعه داستان عکس های مشهور زندگی این دختر بعد از این عکس دگرگون شد. مادرش بعد از زایمان نهم از دنیا رفت و مدت کوتاهی بعد هم حیوان خانگی اش با ریختن آب جوش برویش از دنیا رفت.معصومیت خاصی در چشمان این دختر موج می زند.

یوینا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

علت غم این روزهای بابک جهانبخش چیست؟ + عکس

همگردی چهره ، چهارشنبه 12 شهریور 1399

بابک جهانبخش با انتشار این عکس نوشت: همه چیز عوض شده ❗

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :