منطقه حفاظت شده تایگر سافاری و تجربه بودن در کنار حیوانات

بهترین پارک جانوری و منطقه حفاظت شده تایگر سافاری با حیوانات غیربومی که می توانید از نزدیک و در فضای باز هم حیوانات آن را تماشا کنید. دسترسی به منطقه حفاظت شده تایگر سافاری به این گونه است که در تاتل ایالت اوکلاهاما قرار دارد. این باغ وحش 20 هکتاری به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا از نزدیک با حیواناتی غیربومی سروکار داشته باشند، از باغ وحشی با حیوانات خانگی دیدن کنند و انواع بازی ها، رویدادها و اردوها را تجربه کنند. بیشتر از 150 حیوان در تاریخچه منطقه حفاظت شده تایگر سافاری هستند که گربه وحشی آفریقایی، شیرها و ببرها، یک خرس قهوه ای و یک خرس گریزلی جز حیوانات موجود در منطقه حفاظت شده تایگر سافاری می باشد.

تاریخچه منطقه حفاظت شده تایگر سافاری

حیوانات موجود در منطقه حفاظت شده تایگر سافاری دیدنی

از بین حیوانات غیربومی دیگر می شود به گربه زباد، کانگورو و والابی گردن قرمز، سمور آسیایی، جومانجی، کینکاجو و شتر اشاره کرد. روباه ها و راسوها، یک گربه پلنگ، وشق، گربه دشتی آفریقایی و گربه ساوانا از جمله حیوانات کوچکتر این پارک هستند. خزنده ها این پارک شامل تمساح ها، اژدهای ریش دار، انواع مارها، ایگوانا و یک تگو است. پرندگان پارک شامل یک طوطی خاکستری آفریقایی، شترمرغ استرالیایی، طوطی بال سبز ماکائو، ماکائوی دلقک و یک طوطی کاکل سفید است. کارکنان باغ وحش به صورت روزانه سه حیوان را انتخاب می کنند تا در ایستگاه های تماشای از نزدیک به نمایش بگذارند که در آن مهمان ها می توانند حیوان ها را بگیرند و لمس کنند و از نزدیک از آن ها عکس بگیرند و از تاریخچه منطقه حفاظت شده تایگر سافاری آگاهی یابند.

حیوانات موجود در منطقه حفاظت شده تایگر سافاری دیدنی

دیدنی های منطقه حفاظت شده تایگر سافاری

یک نمونه مشابه زیبا از دهکده های آفریقایی نیز در زمین های باغ وحش وجود دارد. دهکده شی-آولا (Shi-Awela) سافاری دو کلبه در یک تالاب کوچک دارد. مرکز تالاب جزیره ای برای میمون های لمور است. هر کلبه شش نفر را در خود جای می دهد و امکاناتی مثل شومینه، مایکروویو، یخچال و قهوه ساز دارد. مهمانانی که قصد ماندن برای شب را دارند، ورود به باغ وحش و برنامه های تماشای از نزدیک حیوانات را به صورت رایگان دریافت می کنند. گزینه ای دیگر ماندن برای شب در پارک، اردو زدن در خانه درختی سافاری است. این خانه درختی به شما چشم اندازی در ارتفاع 10 متری با دیدی کامل از پارک و افق آسمان اوکلاهاما ارائه می کند. در سراسر پارک اردوگاه های بدوی هم موجود است.

دیدنی های منطقه حفاظت شده تایگر سافاری

تاریخچه

مالک پارک جانوری و باغ وحش حیوانات غیربومی تایگر سافاری، یک زن و شوهر به نام های بیل و ملیسا مدوز هستند. این زوج جمع آوری حیوانات غیربومی را از سال 1993 با خریدن یک گربه وحشی به نام شیرکون (Shirkon) شروع کردند. با آغاز به کار تایگر سافاری در سال 2003 کلکسیون حیوانات این زوج نزدیک به 160 حیوان بود. از جمله افتخارت کارنامه خانواده مدوز در جمع آوری حیوانات یک ببر برفی سفید کمیاب و همچنین یک ببر طلایی است. حیوانات جدید هم از طریق دلالان حیوانات غیربومی به این مجموعه اضافی می شود. در سال 2010 این پارک با اضافه شدن چندین ساختمان جدید شامل یک ساختمان مرکز قراردادها 215 متر مربعی، خانه درختی سافاری و یک آبشار در مرکز پارک با آتش نماهایی در اطراف آن گسترش بسیاری یافت. حالا این باغ وحش که به عنوان سازمانی غیرانتفاعی ثبت شده وظیفه اش آن است تا بهترین راهکارها در مراقبت از حیوانات را به نمایش بگذارد تا برای بچه ها و دیگر مهمانان الگویی در نگهداری و مراقبت از حیوانات باشد. چه این سازمان به این مهم دست یافته باشد یا نباشد، اخیرا تحت تحقیقات گسترده ای قرار گرفته است. در سال 2014 وزارت کشاورزی آمریکا این مجموعه را به خاطر چندین مورد آزار حیوانات جریمه کرد. در سال 2015 و دوباره در سال 2016 که شیری به نام فارائو (Pharaoh) در آن تلف شد، این پارک تحت تحقیقات جامعه انسانی قرار گرفت چون گفته می شد در آن با توله ببرها بدرفتاری می شود. فارائو سومین حیوانی بود که در این پارک تنها طی مدتی کمتر از چند ماه تلف می شد. موارد دیگری از این دست نیز وجود داشت، مثلا توله ببر سفید 4 ساله ای که با یک شی خارجی خفه شده بود و یک ببر 4 ساله و یک وشق 2 ساله که به دلایل نامعلومی مرده بودند. دامپزشکانی که در پارک کار می کنند می گویند که سن شیر آن را در معرض عفونت هایی باکتریایی قرار داده بود که سبب مرگش شد. 

تاریخچه

برنامه ها و آموزش های فعلی

یکی از برنامه های اصلی باغ وحش، برنامه تماشای حیوانات به نام Zoo to You است که در آن باغ وحش حیوانات کوچک و تازه متولد شده را به جشن های تولد، مدرسه ها و برنامه های کلیساها و رویدادها و جلسات شرکت ها می برد. این برنامه 2-3 ساعته به متقاضیان اجازه می دهد تا حداکثر 10 حیوان از جمله توله ببرها، میمون های پوزه دار، سمورهای آسیایی و آناکونداها از نزدیک ببینند. برنامه های اردویی تابستانه در باغ وحش نیز برای بچه های بین 5 تا 14 ساله برگزار می شود. برنامه های مراقبت از حیوانات به بچه ها از طریق تعامل، بازی، ساخت کاردستی ها و دیگر فعالیت ها، نگهداری و مراقبت از حیوانات را آموزش می دهد. برنامه های داوطلبانه پارک جانوری تایگر سافاری به افراد بالای 16 سال اجازه می دهد تا به صورت داوطلبانه در این مکان حاضر شوند و سه ماه دوره انترنی را بگذرانند که در آنجا به صورت رایگان اسکان داده می شوند ولی باید در ازای آن به صورت داوطلبانه خدمات ارائه کنند. پنج غرفه فضای باز متفاوت برای جشن های تولد، عروسی و دیگر رویدادها نیز در پارک موجود است. اجاره این غرفه ها به مهمانان اجازه تماشای حیوانات را نیز می دهد. تورهای ساندآنر (Sundowner) سافاری تورهایی هستند که هنگام غروب انجام می شوند و به صورت VIP می توانید با حیوانات تعامل داشته باشید. عکس های اختصاصی با حیوانات بگیرید، تورهای گروهی و برنامه های اردوزنی دسته جمعی نیز داشته باشید. ماجراجویی های دو نفره هر چهار سال یکبار انجام می شود و دیدن حیوانات از نزدیک را هم شامل می شود که می توانید کیک و هات چاکلت را در کنار آتش با هم میل کنید و چند ساعت بعد به تماشای حیوانات باغ وحش بروید.

برنامه ها و آموزش های فعلی

آدرس و دسترسی به منطقه حفاظت شده تایگر سافاری زیبا

 آدرس: بخش 963 خیابان 2930، تاتل، اوکلاهاما کدپستی 73089

تلفن: 405-318-9453

آدرس و دسترسی به منطقه حفاظت شده تایگر سافاری زیبا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

منطقه حفاظت شده حیوانات + عکسها

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 25 خرداد 1399

منطقه ای حفاظت شده برای حیوانات در شمال غرب چین که حیوانات در آن زندگی می کنند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :