10 مقصد محبوب از معروف ترین بناهای تاریخی جهان

اگر به معماری خیره کننده و بناهای زیبای جهان علاقه دارید و حتی اگر علاقه ندارید، این ساختارهای چشمگیر بسیار دیوانه کننده هستند! معروف ترین بناهای تاریخی جهان هستند که هر کسی باید در طول عمر خود حداقل یک بار آن ها را ببیند، و برای سفر به آنجا برنامه ریزی کند. در اینجا ما 10 مقصد برای گذراندن تعطیلاتی سرشار از هنر معماری را معرفی کرده ایم. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به مشهورترین بناهای جهان...

معماری رومی

سانتا ماریا دل فیور، فلورانس، ایتالیا

فلورانس یکی از مهم ترین مراکز معماری و هنر رنسانس، به خوبی یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است که مشهورترین بناهای جهان را در دل خود جای داده. البته، آنجا زادگاه معماری بود و کلیسای سانتا ماریا دل فیور، که بیشتر به عنوان دوئومو شناخته می شود، جواهر طلائی آنجا است، که با سنگ مرمر تزئین شده و با گنبد های آجری نمادین پر شده است. البته از بناهای زیبای جهان و جاذبه های زیاد دیگری در این جا وجود دارند که بخواهید این جا را تجربه کنید ، موزه های فلورانس، کاخ ها و کلیساهایی که به عنوان برخی از بزرگترین گنجینه های هنری در جهان به شمار می روند، با کلیساهای سانتا ماریو نولا و سانتا کروچه به عنوان گالری های هنری واقعی. گالری آکادمیا یکی از پربازدیدترین موزه های فلورانس است، که کارهای میکل آنژ نابغه، از جمله مجسمه سنگ مرمر دیوید، که بیش از 13 فوت ارتفاع دارد، نیز در اینجا قرار دارد. برای مشاهده یکی از زیباترین منظره های فلورانس، به تپه به کلیسای سان مینیاتو مونته صعود کنید.

سانتا ماریا دل فیور

مخزن باسیلیکا، استانبول، ترکیه

مسافرانی که از معماری باشکوه، تاریخ و چشم انداز های چشمگیر استقبال می کنند، از دیدن این شهر باستانی و پایتخت سابق سه امپراتوری: روم، بیزانس و عثمانی پشیمان نخواهند شد. به خاطر امپراتوری سابق بیزانس، شما شانس این را دارید که از ساختارهای دیدنی دوره قرون وسطایی، شامل مخزن باسیلیکا، یک ساختار زیرزمینی مانند کلیسای جامع که توسط صدها ستون به سبک های ایونیک (به ویژه ستون هایی که دارای شیار بوده و سرستون آن مثل شاخ قوچ پیچیده است)، دوریک (که ویژگی آن سادگی و داشتن ستون های کنگره دار و سرستون های گرد است) و کرینتی (که به طور دلپذیری پیچیده و پر جزئیات بود) طراحی شده است لذت ببرید. توسط امپراتور جاستینینی در قرن ششم ساخته شده و با یک مجرا آبرسانی شده است، ساخت این مخزن، عمری از حکومت عثمانی تا دوران مدرن آب دارد. در کنار آن قدم بزنید تا کپورهای بزرگی که در اعماق آن شناور هستند را ببینید. پس از آن شما می توانید از بسیاری از بهترین جاذبه های استانبول و از مشهورترین بناهای جهان از جمله موزه سنت سوفیا، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، هیپ هاپ، بازار بزرگ و بازار ادویه مصر، که همه در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند، دیدن کنید.

مخزن باسیلیکا

کلیسای جامع کلن، کلن، آلمان

با 2000 سال سابقه در کلن، که توسط رومی ها تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان است که معروف ترین بناهای تاریخی جهان را در خود جای داده است، بازدیدکنندگان، هرچیزی را از برج های رومی گرفته تا کلیساهای (با سبک معماری) گوتیک همراه با نمونه های زیبا از معماری مدرن کشف خواهند کرد. کلیسای جامع کلن علاوه بر تاریخ معماری غنی خود، در مرکز شهر نیز قرار دارد. این کلیسا، با معماری خارق العاده گوتیک، باسیلیکای پنج ساله ابتدا بین سال های 1248 تا 1473 ساخته شد، زمانی که ساختار به نصف رسید قبل از اینکه ساختمان تکمیل شود. چندین قرن بعد زمانی که کار، سرانجام به پایان رسید و در سال 1880 کامل شد،این ساختار مشهور، به محلی برای مجموعه ای از آثار هنری همراه با مقبره های 12 اسقف تبدیل شد. کلن همچنین دربردارنده ی انواع مختلفی از موزه های برجسته، از جمله موزه هنر کاربردی، موزه لوودویگ و حتی موزه شکلات می باشد.

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع سنت باسیل، مسکو، روسیه

سنت باسیل از مشهورترین بناهای جهان، که به طور رسمی به عنوان کلیسای جامع خاندان مقدس توسط کلیسا شناخته می شود، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مسکو می باشد. در اواسط قرن 16م در طول سلطنت ایوان ساخته شده است، آن را به شکل شعله ی آتش سوزی درآورده اند که به آسمان رفته و در خارج از دروازه های کرملین نشسته و مرکز هندسی شهر را نشان می دهد. امروز به عنوان موزه از آن استفاده می گردد. بازدیدکنندگان پلکان مارپیچی چوبی، که در طی یک دوره بازسازی در دهه 1970 کشف شد، را پیموده تا به کلیسای مرکزی با سقف تیره ی با شکوه و بزرگ و نمادین قرن شانزدهم می رسند. زمانی که در مسکو هستید حتما از میدان تاریخی سرخ دیدن کنید، تاریخ کرملین را فهمیده و از برخی از کلیساهای دیگر در منطقه نظیر کلیسای جامع آنانسیشن (عید تبشیر عید 52 مارس مسیحیان)، کلیسای جامع آرچنجل و کلیسای جامع اسامپشن، دیدن کنید که از بناهای زیبای جهان به شمار می آیند.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای عیسی la Compania de، کوزکو، پرو

این کلیسای یسوعی پرویینا در قرن 17م یکی از معروف ترین شیوه های سبک باروک اسپانیا و از مشهورترین بناهای جهان است. این مکان در بالای کاخ Huayna Capac، آخرین اینکا که حکومت یک امپراتوری غیرقابل تقسیم و شکست ناپذیر را به عهده داشت، ساخته شد. نمای زیبای آن با برج های دوقلو حتی کلیساهای مجاور نیز نمایان است. این در حالی است که این محفظه کاملا با ورقه طلایی پوشانده شده است. دو عدد بوم بزرگ در نزدیکی درب اصلی شیوه اولین ازدواج ها در کوزکو را با جزئیات زیادی نشان می دهند. راهنمایان بومی دانشجو اطراف کلیسا را به بازدید کنندگان نشان می دهند، همچنین یک منظره ی چشمگیر از اجرای گروه کر در طبقه دوم وجود دارد. زمانی که این، البته در این مکان مشهور هستید، خود را برای کاوش در ماچو پیچو، شهر معروف گمشده اینکاها آماده کنید.

کلیسای عیسی la Compania de

تماشاخانه ی سیدنی، سیدنی، استرالیا

تماشاخانه ی سیدنی سمبل نمادین استرالیا، سیدنی است، با بادبان های سفید کاشی کاری شده در امتداد بندر Bennelong Point. مرکز هنرهای نمایشی چندگانه و مرکز میراث جهانی یونسکو نه تنها اجرای اپرا را ارائه می دهند، بلکه اغلب کنسرت ها و نمایشنامه ها را میزبانی می کنند و بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از یک تور پشت صحنه همراه با راهنما یا ناهار خوری در یکی از رستوران های آن، آن را اکتشاف کنند. این تسهیلات در مجاورت باغ گیاه شناسی سلطنتی قرار دارد، و سیدنی همچنین دارنده ی ساحل مشهور بوندی است، یکی از بهترین سواحل استرالیا، که به ماسه های تمیز و آب شفاف معروف است. از یکی دیگر از مکان های نمادین، پل بندر سیدنی بالا بروید که یکی دیگر از بناهای زیبای جهان همچون بسیاری از موزه ها و گالری های هنری شهر است.

تماشاخانه ی سیدنی

تاج محل، آگرا، هند

این مقبره سنگ مرمر سفید که به عنوان " جواهر هنر اسلامی در هند " و از بناهای زیبای جهان شناخته شده، بین سال های 1632 تا 1648 توسط امپراتور مغول شاه جهان ساخته شد و اغلب به عنوان یک کاخ اشتباه گرفته می شد، این مکان دیدنی در واقع به عنوان یک آرامگاه برای همسر امپراتور پس از مرگ او در هنگام تولد فرزند چهارمش ساخته شد. امروزه، به عنوان یکی ازبهترین نمونه های معماری مغول، آمیخته ای از سبک های فارسی، ترکی و هندی، شناخته می شود. همچنین به عنوان یک نمادی از عشق پایدار شناخته می شود. رادیارد کیپلینگ آن را " تجسمی از هر چیز خالص" می نامید، در حالی که سازنده ی آن می گوید " خورشید و ماه از چشم هایشان اشک ها ریختند". عکس گرفتن از آن یک زیارت برای بسیاری از مردم محسوب می شود، با تقارن شگفت انگیز آن که به زیبایی در سنگ ها و دیگر اجزا نمایان است، صدها سال است که توسط حاکمان مغول ساخته شده است.

تاج محل

پانتئون، رم، ایتالیا

پانتئون رومی که یکی از ساختمان هایی است که در روم باستان بسیار محافظت شده و از معروف ترین بناهای تاریخی جهان است، یکی از معابد خدایان است که به طور قابل توجهی دست نخورده و سالم است و همچون شهر خود، در یک روز ساخته نشده است. ابتدا در 27 پیش از میلاد ساخته شده و بعدا در قرن دوم بعد از آسیب های ناشی از آتش سوزی دوباره بازسازی شد. بعد از این که مردم، خدایان بت پرست (غیرمسیحی ) خود را رها کردند، محرابی برای عبادت مسیحیان به آن جا اضافه گردید. پس از رنسانس، نقش دیگری به عنوان آرامگاه به دست آورد؛ آرامگاه تخصیص داده شده برای برخی از هنرمندان و نخبگان مشهور رم، از جمله نقاش معروف رافائل، نامزدش و پادشاهان سابق ایتالیا. پانتئون همچنین دارای بزرگترین گنبد آجری در تاریخ معماری و پیشگام تمامی مکان های عبادت مدرن و از مشهورترین بناهای جهان است. الهام بخش معماران در سراسر دنیا در طول 2000 سال گذشته، سقف پانتئون به عنوان"بزرگترین گنبد بتنی تقویت نشده بر روی زمین" باقی مانده است.

پانتئون

الحمرا، گرانادا،اسپانیا

گرانادا با میراث مورایی که بیش از 700 سال پیش از آن به سر می برد خوشبخت است. اوج این قضیه الحمرا، در ترکیب با کاخ ها، حیاط ها و باغ هایی است که امیران گرانادا برای فرار از گرمای تابستان به آن جا می رفتند. مشهورترین نمونه ی معماری عربی در اروپا، این مجموعه خیره کننده که از سمت تپه های جنگلی در بالای گرانادا قرار گرفته، همراه با سیرا نوادا، که قله آن پوشیده از برف است، یک فضای باشکوه ارائه می دهد. عمدا طوری طراحی شده که نشانگر بهشت باشد، کل این مجموعه، جزئیات هنری چشمگیر در داخل و همچنین باغ ها و جریان های زیبایی در خارج دارد که بسیار حیرت انگیز و از معروف ترین بناهای تاریخی جهان است. اگرچه پیشینه اصلی الحمرا هنوز قابل بحث است، اما آخرین سندهای آن مربوط به 9 قرن پیش می باشد، زمانی که صرفا به عنوان یک قلعه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. تا قرن 13، تحت سلسله نسرید، ساخت قصر آغاز نشد.

الحمرا

هرم بزرگ جیزا، قاهره، مصر

دیدن هرم جیزا در لیست بناهای زیبای جهان که تا آخر عمر هر کسی انجام می شود، باید باشد. هرم بزرگ جیزا، یکی از شناخته شده ترین ها از این گروه است که در بیرون قاهره قرار دارد و یکی از عجایب هفت گانه جهان و بزرگترین هرم در جهان می باشد. از 4000 سال پیش تا کنون، ساخت و ساز آن ها یک رمز و راز باقی مانده است. تنها چند سند وجود دارد که روش های مورد استفاده توسط اجداد برای ساخت و ساز، شکل دادن، حمل و قرار دادن بلوک های سنگین عظیم برای ساخت هرم را نشان می دهد. این مکان تنها جایی است که هم معابر صعودی دارد هم نزولی. زمانی که شما اینجا هستید، هماهنگی های بسیار اهرام، از دور و نزدیک از فاصله ای که اشکال انباشته شده اش را دربرمی گیرد تا فاصله نزدیک تر برای دریافت ارتباط ژرف آن ها، همان گونه که نشنال جئوگرافیک توصیه کرده است، را کشف کنید." ساعت طلایی" هنگام طلوع خورشید اتفاق می افتد، وقتی که نور، نرم، طلایی و گرم است.

هرم بزرگ جیزا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از محبوب ترین اماکن تاریخی در جهان آشنا شویم

سعید حسنی ، سه شنبه 16 آذر 1400

با ما در مقاله محبوب ترین اماکن تاریخی در جهان همراه باشید تا شما را با تعدادی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 27 دی 1396

    واقعا که اینهمه جای تاریخی تو ایران خودمون هست نمیتونست بین این ده تا یکیشون باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟