زیستگاه خرس پاندا | خرس پاندا پادشاهی تنها

خرس پاندا واقعا دوست داشتنی و زیبا است .آنها علاقه زیادی به بامبو دارند و می توان گفت که تغذیه خرس پاندا از طریق بامبو می باشد و تقریبا در روز چیزی در حدود 12 ساعت را به خوردن بامبو مشغول می باشند.این حیوانات  علاقه زیادی به زندگی دسته جمعی از خود نشان نمی دهند و بیشتر اوقات دوست دارند تنها باشند و از این که با پاندای دیگری در یک جا باشند خوششان نمی آید و این کار را نمی پسندند.حتی می توان گفت که بیزار هستند به گونه ای که وقتی با حس بویایی قوی خود متوجه می شوند که از دور پاندای دیگری قرار است نزدیک آن ها شود سریع السیر آن منطقه را ترک می کنند.زیستگاه خرس پاندا چین است.

خرس های زیبا و دوست داشتنی  پاندا

خرس های پاندا، موجوداتی دوست داشتنی

پاندا های دوست داشتنی محل زندگیشان در چین است. کشور چین دارای این گنجینه ارزشمند می باشد و علاقه مندان به این حیوانات جالب هر ساله به چین سفر می کنند.پانداهای قرمز نوعی از پانداها می باشند که جثه آن ها  نسبت به خرس های پاندا کمی کوچک تر است و خرس های پاندا به نسبت پانداهای قرمز به پانداهای غول پیکر مشهور می باشند. تغذیه خرس پاندا که از طریق بامبو است به وسیله اسید دیواره معده و آنزیم هایی که از معده شان ترشح می شود، هضم می شوند در واقع می توان گفت که پاندا ها معده ی خارق العاده و قوی ای دارند.زیستگاه خرس پاندا مورد توجه طرفداران این حیوان است.

خرس پاندا

تغذیه خرس پاندا

وقتی که بچه خرس پاندا از مادر خود متولد می شود به کل نابینا است . این خرس های زیبا می توانند تا ارتفاع 3/962 ، در زمان هایی که هوا گرم است برای این که خنک شوند بالا بروند.بزرگترین دندان آسیا در بین جانوران گوشت خوار به پاندا ها تعلق دارد.تغذیه خرس پاندا به شیوه های مختلف صورت می گیرد و از بعد ارزش تغذیه ای بامبو ها به 20 نوع می رسند. "Giant Panda" یا "Great Panda"  نام انگلیسی خرس های پاندای دوست داشتنی می باشد. این خرس ها همان طور که خوب می دانید دارای جثه ای بزرگ و به رنگ سیاه و سفید می باشند . پانداها اگر کنار هم باشند زیاد از هم خوششان نمی آید چه بسا که ممکن است به یکدیگر آسیب برسانند . معمولا گفته می شود که 5 کیلومتر مربع قلمرو یک خرس پاندا می باشد که زیستگاه خرس پاندا محسوب می شود.

پاندا ،جالب و شگفت انگیز

خصوصیات خرس پاندا  

پاندا ها معمولا بین 1.2 تا 1.5 متر قد دارند . و رنگ سیاه و سفید پوست به آن ها کمک می کند که در مواقعی که نیاز باشد به خوبی استتار کنند .تعداد پانداهایی که در باغ وحش ها زندانی هستند به حدود 100 می رسد و گفته می شود که در طبیعت چیزی در حدود 1600 خرس پاندا یافت می شود .خرس های پاندا وزنشان تقریبا به طور میانگین حدود 136 کیلوگرم می باشند.خرس های پاندا برای این که راحت تر غذا بخورند ،برای نمونه در موقع نگه داشتن بامبو در دست، با استفاده از استخوان اضافه ای که در کنار مچ دست وجود دارد و به آن استخوان pseudo-thumb گفته می شود، این کار را انجام می دهند. به این دلیل به پاندا ها همه چیز خوار گفته می شود. این خرس های زیبا و دوست داشتنی علاوه بر این که گوشت می خورند، از خوردن گیاهان هم ابایی ندارند .

قلمرو خرس پاندا

پاندا ها در کجا زندگی می کنند؟

برای این که بتوانید خرس های پاندا را در چین مشاهده کنید باید به نواحی مرکزی چین مسافرت داشته باشید. به لطف وجود بامبو و به دلیل خنک بودن هوا در این مناطق ، مکان مناسبی برای زندگی خرس های پاندا می باشد.   قد و وزن این پانداها به اندازه خرس های سیاه آمریکایی می رسد.امروزه متاسفانه نسل این خرس های زیبا و دوست داشتنی در حال انقراض می باشد . در واقع از دهه 80 خرس ها ی پاندا در ردیف حیوانات کمیاب قرار گرفته اند و تلاش هایی هم در زمینه افزایش نسل این خرس های صورت گرفته است که خوشبختانه نتایج خوبی در بر داشته است. پانداها علاقه اشان به خوردن بامبو به اندازه ای است که در طول 12 ساعت پشت سرهم مشغول خوردن بامبو هستند یعنی در حدود 5.12 کیلوگرم بامبو توسط خرس های پاندا بلعیده می شود .البته ماهی ها ، پرندگان ، حشرات ، و جوندگان کوچک از دیگر غذاهای این خرس های زیبا و دوست داشتنی هستند.

پاندا حیوانی سفید و سیاه

زاد و ولد خرس پاندا

خرس های پاندا در رنگ های خاکستری – سفید نیز  وجود دارند که این گونه پاندا ها بسیار کمیاب می باشند.  برای این که یک بچه پاندا متولد شود نیاز است که 100 تا 180 روز در شکم مادر خود رشد کند تا بتواند به این دنیا قدم بگذارد. وزن این توله خرس های پاندا که در موقع تولد نابینا هستند  در حدود 85 تا 142 گرم می باشد. توله های پاندا وقتی که 18 ماهه شدند، می توانند خودشان روی پای خود بایستند و به زندگی خود به صورت مستقل ادامه دهند .امروزه نمونه های قاچاق آن در تهران هم دیده می شود.

پاندا های بامبو خوار
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عکس گرفتن با خرس های پاندا در چین + تصویر

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 12 اسفند 1399

مرکز تحقیقات و حفاظت از خرس های پاندا در استان سیچوان چین مشاهده می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :