شیروان دره سی مشگین شهر؛ دره ای با اشکال عجیب و غریب

شیروان دره سی مشگین شهر، مکانی بکر و طبیعی با دیوارهای سنگی بوده که در گذشته محل کشته شدن شخصی به نام شیخ حیدر صفوی بوده است. اگر کمی قوه تخیل قوی باشد، سنگهای این منطقه به صورت تندیس هایی به چشممان می آیند که گویی هرکدام را هنرمندی تراشیده و به این شکل درآورده است. دیوارهای این دره و بریدگی هایش نیز منظره ای زیبا را بوجود آورده اند که هر ساله تعدادی از علاقمندان را به مشگین شهر می کشانند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا بدانید شیروان دره سی کجاست و پی به اسرارش ببرید.

شیروان دره سی مشگین شهر

علت پدید آمدن

براساس مقاله شیروان دره سی کجاست، باید بدانید که علت پدید آمدن این شگفتی طبیعی، فرسایش خاک در طی سالیان طولانی بوده و چون جنس خاک منطقه از ماسه هست، رانش و ریزش زیادی دارد. در ابتدای دره، مسیر باریک بوده و عرض 20 تا 30 متری دارد و دیواره های طرفین شیب 90 درجه با ارتفاع بسیار زیاد یعنی حدود 100 تا 150 متری دارند و هرچه به سمت لاهرود حرکت کنیم، دیواره ها کوتاهتر شده و دره عریض تر می شود.

علت پدید آمدن شیروان دره

ویژگی های طبیعی

این منطقه زیستگاه حیواناتی چون خوک، روباه، گرگ، قوچ، میش، خرس قهوه ای و پرندگانی مانند کبک و قمری و منزلگاه پرندگان مهاجر هست. منظره های اطراف دره نیز جذابیت خاص خود را دارند؛ صدای آب رود، عطر گیاهان سرسبز، آبشارهای دوقلو، صخره و غارهای بی نظیر.

ویژگی های طبیعی شیروان دره

مناطق اطراف شیروان دره

قسمتی از صخره های شیروان دره سی به نادرباخان مشهور هستند، زیرا در گذشته نادر شاه قبل از تاجگذاری از این دره دیدن کرده و بالاتر از این منطقه دشتی قرار دارد که در گذشته محل جنگ اشکانیان بوده و به میدان اشک معروف است. در همسایگی این دره، دو دریاچه با نامهای آت گولی و جیران گولی قرار داشته که زیبایی منطقه را دوچندان کرده اند.

مناطق اطراف شیروان دره
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عجیب ترین جزایر دنیا | جزایری با اشکال عجیب و غریب

ز. نیرومند ، یکشنبه 2 مهر 1396

جزایری در دنیا وجود دارند که شکل ظاهری آن ها کمی عجیب و غریب می باشد. در این بخش به معرفی این جزایر با اشکال عجیب می پردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :