عجیب ترین آثار جهان | عجایبی از آنها بی اطلاع بودید!!

تا به امروز آثار تاریخی و هنری زیادی به دست هنرمندان خلق شده اند که شهرت جهانی پیدا کرده اند. اما اگر در مورد تاریخچه آن ها بخوانید به نکات اسرارآمیز زیادی در آن ها پی می برید. قصد ما در این مطلب این است که شما را با این نکات عجیب که درباره این آثار معروف تا کنون بی اطلاع بودید آشنا کنیم. در ادامه با زیباترین بناهای جهان و مجموعه ای از عجیب ترین آثار جهان با ما همراه باشین

آپارتمانی در بالاترین طبقه برج ایفل!

برج معروف فرانسه که معرف حضورتان هست؟ گوستاو ایفل مردی که این بنای تاریخی معروف را طراحی کرده است در بالاترین طبقه این برج آپارتمانی برای خودش ساخته است. گوستاو از این مکان، برای استراحت و پذیرایی از میهمانانش استفاده می نمود. یکی از میهمانانش در این آپارتمان توماس ادیسون مشهور بود که گفتگویی طولانی با هم در همین آپارتمان داشتند. این آپارتمان دارای یک آشپزخانه، حمام، اتاق خواب، اتاق نشیمن و چشم اندازی بینظیر است. امروز از آن به عنوان موزه استفاده می شود که با مجسمه های ایفل و ادیسون تکمیل شده است.به یاد همان گپ قدیمی که این دو فرد مشهور روزی باهم داشتند.

ایفل

زنجیر شکسته ای در پای مجسمه آزادی آمریکا 

مجسمه معروف آزادی ،توسط فرانسوی ها به یادبود صدمین سالروز انقلاب آمریکا به کشور آمریکا هدیه داده شده است. این مجسمه سمبل آزادی، دموکراسی و لغو بردگی است. به همین دلیل در پای این مجسمه زنجیر شکسته شده ای به چشم می خورد. آیا از این مطلب تابحال آگاهی داشتید؟

مجسمه

کپسول زمان در کوه راشمور

 معمار این بنای تاریخی «گوتزن بورگلوم»  در طول ساخت آن تصمیم گرفت در دل صخره ها سالن تواریخ را بسازد. اتاقی سری که نسل های آینده می توانند به اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخ آمریکا دسترسی داشته باشند. به همین منظور غاری در پشت سر مجسمه آبراهام لینکلن ساخت. ولی متاسفانه بورگلوم خیلی زود از دنیا رفت و نتوانست آن را تکمیل کند. در سال 1998 درست 50 سال پس از مرگش کپی مدارک مهم و شرح حال چند رئیس جمهور داخل این سالن نیمه تمام قرار گرفت که اکنون به عنوان کپسول زماناز آن استفاده می شود.

سری

شکل اصلی مجسمه ابوالهول (اسفینکس)

و اما مصر،  این سرزمین سراسر رمز و راز و ابوالهول، که قدیمی ترین مجسمه دنیا محسوب می شود. بقایای این مجسمه در موزه های مصر و بریتانیا دیده می شود. برخی از متخصصان معتقدند که این مجسمه در واقع سر شیر یا سگ بوده است و بعدها سر انسان روی آن تراشیده شده است. به همین دلیل بین قسمت های مختلف بدن آن و سرش تفاوت های چشمگیری دیده میشود.در تصویر زیر عکس تخمین زده از این مجسمه را که توسط متخصصین تصور شده را مشاهده می کنید.

اول

چه کسی برج پیزا را ساخته است؟

از مجموعه زیباترین بناهای جهان این برج کج و مشهور هم دارای رمز و رازهای زیادی است. همه درباره شیب آن می دانند اما کمتر کسی می داند که چه کسی آن را برای کلیسای کاتولیک پیزا ساخته است. مورخان معتقدند فردی به نام بونانو پیزانو خلق شده است اما برخی هم معتقدند که این برج توسط معماری کارآزموده به نام دیوتیسالوی ساخته شده که تعمیدگاه کنار این برج را به همان سبک برج پیزا ، خلق کرده است.

پیزا

نام برج معروف بریتانیا

باید به اطلاعتان برسانیم بیگ بن نام این برج از عجیب ترین آثار جهان نیست بلکه نام ناقوس بزرگ داخل آن است. تا سال 2012 اسم این برج "برج ناقوس کاخ وست مینستر” نامیده می شد. بعدها به برج الیزابت معروف شد. اما امروزه کسی نمی داند که نام بیگ بن به چه دلیلی روی آن گذاشته شده است. برخی می گویند این نام، نام صاحب کارخانه ای است که ناقوس در آن ساخته شده است. برخی هم معتقدند که نام آن را از بنجامین کانت و از مجموعه زیباترین بناهای جهان که بوکسور سنگین وزنی بوده گرفته شده است.
 

برج

رنگ پل گلدن گیت

 نمونه از عجیب ترین آثار جهان این پل گلدن گیت یکی از زیباترین بناهای برجسته  دنیا محسوب می شود. زمان زیادی طول کشید تا نیروی دریایی آمریکا با ساخت آن موافقت کند. نیروی دریایی بعد از موافقت با ساخت آن درخواست کرد که رنگ آن سیاه و زرد باشد تا در مه قابل دیدن باشد. در نهایت معمار این پل « ایروینگ مورو» آن ها را متقاعد کرد تا از رنگ نارنجی تیره استفاده کند. پل گلدن گیت با این رنگ نه تنها در تمام شرایط آب و هوایی قابل رویت بود بلکه چشم اندازی بسیار زیبا و بی نظیر داشت و اکنون تبدیل به جاذبه گردشگری معروفی شده است.

پل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین رستوران های عجیب جهان و وسوسه ای تازه

الهه محمدیان ، شنبه 9 خرداد 1394

. در این قسمت از مجله همگردی شما را با دیدنی ترین رستوران های عجیب جهان آشنا می کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :