اختراعات متفاوت و خلاقانه| کاربردی ترین وسایل در دنیا

از گذشته های دور تا به حال، بشر همواره درتلاش بوده تا نیازهای روزمره خود را برطرف کند. به همین منظور، مخترعین و دانشمندان زندگی خود را فدا کردند تا انسان امروزی در آسایش کامل به سر ببرد. در این میان، اختراع های جالبی به ثبت رسیده که اگر چه از نظر اهمیت به پای وسایلی مانند تلفن نمی رسند، اما  مسائل روزانه ما را توانسته اند به شیوه ای جالب و خلاقانه برطرف نمایند.در این مطلب با اختراعات خلاقانه واختراعات مفید در مجموعه اختراعات جالب آشنا میشوید. دیدن آن ها می تواند هر آدم عاشق خلاقیت را شگفت زده کند. 

وضعیت آب و هوای روز بعد توسط این دستگاه دیده می شود

کِن کاواموتو مهندس نرم افزاری است که آرزو دارد دنیای دیجیتال و واقعی را با یکدیگر ادغام کند. وی دستگاهی طراحی کرده که قادر است به صورت بصری آب و هوای فردا را به شما نشان دهد.وی نام محصولش را «Tempescope» گذاشته است. اگر احتمالا طوفانی در راه باشد، دستگاه مذکور، فلش هایی شبیه به رعد و برق واقعی می زند. و در صورتی که باران در راه باشد، قطرات آب دیده در درون دستگاه مشاهده خواهید کرد. تنها ایراد این دستگاه جالب از مجموعه اختراعات جالب ، عدم توانایی در نشان دادن برف می باشد.

دستگاه وضعیت آب و هوا

فنجان های آینه ای

این نوعه اختراعات جالب و اختراعات مفید توسط طراحان ژاپنی، فنجان های زیبایی با برند «Waltz» ساخته شده اند که قادر هستند طرح ها و نقش های بشقاب های کوچک را انعکاس دهند؛ به این ترتیب، ست کردن و چیدن آن ها باهر طرح و شکل بشقابی بسیار راحت تر خواهد شد.

فنجان های آینه ای

دوش نشینی خاطره انگیز در دنیای مدرن

کودکان در سراسر جهان دوست دارند بر روی شانه های پدرشان بنشینند.پشتی مبتکرانه ای از نمونه اختراعات خلاقانه و اختراعات مفید ساخته شده است که فضای مناسب برای نشستن کودک را مهیا می کند. به این صورت، دیگر لازم نیست که پدرها برای حفظ تعادل بچه ها از دستانشان  استفاده کنند.

وسیله ی دوش نشینی
وسیله دوش نشینی2

پاشنه های قابل تعویض این کفش

ازطریق این کفش های مخصوص از مجموعه اختراعات مفید و اختراعات خلاقانه قادر خواهید بود به چندین برنامه بروید و آن را در رویدادهای مختلف به کار بگیرید. مبتکری به نام «تانیا هیث» کفش هایی طراحی کرده که می توان پاشنه های آن را متناسب با رنگ لباس تغییر داد. این وسیله برای کسانی که مدام به مهمانی های مختلف می روند، مناسب می باشد، زیرا نیازی به تعدد کفش نیست.کافی است پاشنه آن را با رنگ لباس مورد نیاز تعویض نمایند.این کفش از نمونه اختراعات خلاقانه برای خانمها کاربرد زیادی خواهد داشت.
 

پاشنه های قابل تعویض

پاشنه های قابل تعویض2

شیری که با زیبایی ریزش آب را نمایش می دهد

طراح انگلیسی جوانی به نام «سیمین کیو» شیر آبی اختراع کرده که نه تنها زیبا جلوه می کند، بلکه قادر است از طریق تبدیل جریان آب به یک توری مارپیچ، تا 15 درصد مصرف آب را کاهش دهد. به این ترتیب با این مورد از اختراعات جالب در مجموعه اختراعات خلاقانه مصرف آب جذب زیبایی این خلاقیت از اختراعات مفید و اختراعات خلاقانه خواهید شد.
 

شیر آب مخصوص

شیر آب مخصوص2

باغ مینیاتوری ظریف آویخته

طراحی ،گردنبندی برای دوستداران طبیعت طراحی و ساخته است.این گردنبند، این طراح  با استفاده از چاپگر سه بعدی، گلدان هایی مینیاتوری شکل داده و آن ها را با گل هایی ریز و کوچک پر کرده است. گلدان ها می توانند هم به عنوان گردنبند و هم به عنوان دکور رومیزی مورد استفاده قرار بگیرند.یک گلدان زیبا شیک و ظریف.

باغ مینیاتوری

حمام مدور و حبابی

از مجموعه اختراعات خلاقانه  این طراحی  از طراح روسی به نام الکساندر زوخوفسکی حمام کردن درون کره احساس معلق بودن در هوا را به شما منتقل می کند.یک حمام کاملا متفاوت و مدرن که حسی متفاوت دارد.
 

حمام مدور

نردبانی متحرک برای بالا رفتن از درخت

بزرگسالان زیادی هستند که دوست دارند یکبار دیگر حس شیطنت و بالا رفتن از درخت را بار دیگر تجربه کنند.اما گمان می کنند که برای بالا رفتن موفقیت آمیز از یک درخت، زیادی پا به سن گذاشته اند. این وسیله می تواند بار دیگر این خاطره شیرین را برایشان زنده کند. شما می توانید توسط «CanopyStair» به راحتی از هر درختی که می خواهید بالا بروید. نردبان می تواند بدون آن که به پوست درخت آسیب بزند، با تمام آن ها سازگار شود.
 

نردبانی متحرک

ابر قهرمانانی برای نگه داشتن کتاب ها

بدون شک اگر سوپرمن برای کمک به شما و نگه داشتن کتاب هایتان ظاهر شود، احساس خوب کودکی را دوباره در شما زنده خواهد کرد. در حقیقت مگنت ها به فلز پنهان در زیر کتاب جذب می شوند و آن ها را نگه می دارند.این مورد یکی از اختراعات جالب خواهد بود.
 

مگنت کتاب

مگنت کتاب2

ساعت های متنی به شکل تقویم

این هم تنوع در همان وسیله پرکاربرد یعنی ساعت، بر خلاف ساعت های همیشگی  از اختراعات مفید که با اعداد ما را از زمان آگاه می کنند، این وسیله جالب توسط متن ها باعث می شوند که ما به یاد چک کردن ساعت بیوفتیم. البته کمی یادگیری لازم دارد ولی این وسیله ،جالب توجه تنوع طلبان می باشد.
 

ساعت های متنی

کامل پوشش پای شما با کفش هایی متفاوت

کفش های مورد بحث ما از مجموعه اختراعات مفید ،توسط ماسایا هاشیموتو اختراع شده اند و با پیچیدن کامل  به دور پا، تمام فضای پا را پوشش می دهند. کفش ها از پوشش سنتی ژاپنی ها به نام «فوروشیکی» الهام گرفته شده اند. آن ها هیچ گونه بندی ندارند. متفاوت با تمام کفش هایی که تابحال داشته اید.

کفش با پوشش خاص

  لامپی با ترفند نوری 

لامپ زیبایی از نمونه اختراعات مفید  که در عین تفاوت و زیبایی ، کاربردی اسرار آمیز دارد. مصرف کننده قادر است میزان نور مصرفی این لامپ را به وسیله باز و بسته کردن حفره های روی این کره تنظیم کند.در روشنایی روز یک دکوری زیبا ودر تاریکی شب یک منبع نور کاملا متفاوت و شیک خواهید داشت.
 

لامپ نوری

صفحه کلید نامرئی

باید گفت، جادویی خاص برای ساخت این وسیله به کار رفته است. صفحه کلید نامرئی «نوکی» از دو دست بند ساده ساخته شده که حرکات انگشتان شما را مانیتور می کنند. البته ذکر این نکته لازم است که ،اگر به تایپ بدون نگاه کردن به صفحه کلید تسلط نداشته باشید، نمی توانید از آن بهره بگیرید.این مورد از اختراعات مفید وسیله ای ایده آل برای میزهای کوچک با فضای کم.

صفحه کلید نامرئی
صفحه کلید نامرئی2

نشان دهنده علامت برای دوچرخه سواران

 این ایده از مجموعه اختراعات جالب توسط یک طراحی آذربایجانی به نام «النور بابایف» پیاده سازی شده است. این طرح، به دوچرخه سواران این امکان را می دهد که به دیگر وسایل نقلیه علامت دهند. این وسیله حتی در تاریکی هم و می تواند مفید و کاربردی باشد .پروژکتوری به صندلی متصل شده و بدون دخالت فرد به صورت خودکار روی لباس سوارکار علامت می دهد.

دوچرخه سواران

وردنه های دارای طرح و نقش

وسیله ای که شما را عاشق پختن شیرینی میکند، همراه پخت شیرینی، خاطرات شیرین کودکی و خمیر بازی در شما بار دیگر زنده خواهد شد. با استفاده از این وردنه ها از مجموعه اختراعات جالب خیلی راحت نقش های زیبایتان را روی خمیر پیاده کنید. 
 

وردنه

اسکیت هایی با شکلی متفاوت 

این بار برخلاف اسکیت های معمولی، این مدل می تواند کاری کند که شما به آسانی حرکات چرخشی و برگشتی پا را مدیریت کنید و لذتی متفاوت را تجربه کنید.در عین حال کمتر از اسکیت های معمولی جا میگیرد .اگر علاقمند این تفریح مفرح باشید، عاشق شکل متفاوت آن خواهید شد.همچنین در قلب اسکیت ها، دو چرخ با قطر 25 سانتیمتر همراه با سطحی نرم برای راحتی بیشتر پا قرار گرفته است.

اسکیت های متفاوت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا آشنا شوید

بانو ، دوشنبه 19 اسفند 1398

با همگردی به سراغ چند نمونه از وسایل نقلیه عجیب و غریب می رویم و از ناهمگون بودن آنان حیرت زده خواهیم شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :