معروف ترین شهرهای مدرنی که شهر ارواح شده اند

بانو چهارشنبه 24 مرداد 1397

زندگی کنونی در سراسر جهان به سرعت رو بسوی مدرنیته شدن نهاده و کمتر کسی هست که متوجه پیشرفت و بروز شدن محیط زندگی نباشد. به همین جهت هر سال شهرهای جدیدی در اکثر کشورهای دنیا ساخته می شود. اما در کمال تعجب بعضی از آن ها خالی از سکنه باقی می مانند و کسی حاضر نیست در معروف ترین شهرهای مدرنی که شهر ارواح شده اند، زندگی کند. به نظر شما این امتناع از زندگی در دیدنی ترین شهرهای مدرنی که شهر ارواح شده اند چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ جواب این سوال را در مطلب امروز با هم بخوانیم.

شهرهای مدرنی که شهر ارواح شده اند

کانگ باشی، چین

کشور چین به دلیل سرعتی که در ازیاد جمعیت دارد، یکی از کشورهایی بوده که ساختمان های زیادی در آن در حال ساخت و ساز است. هر سال شهرهای جدید ساخته و به شهرهای دیگر افزوده می شود اما به دلیل تراکم جمعیت بالا بیشتر آن ها خالی از سکنه باقی می مانند. یکی از دلایل سر باز زدن مردم برای زندگی در معروف ترین شهرهای مدرنی که شهر ارواح شده اند، بالا بودن قیمت املاک است. دلیل دیگر می تواند جنگ باشد. اگر به شهرهای پرجمعیت حمله هوایی شود بازسازی آن شهرها هزینه بسیار بالایی در بر خواهد داشت بنابراین منتقل کردن نجات یافته ها به شهر جدید هم هزینه کمتری در بر دارد و هم آسان تر است. با تمام امکانات و هزینه ای که این شهر های جدید داشته اند، تبدیل به شهر ارواح شده اند. یکی از بزرگترین شهرهای ارواح چین در منطقه اوردوس قرار دارد. منطقه ای که ذخایر ذغال سنگ در آنجا کشف شده است. در شهر کانگ باشی هزاران ساختمان با پارک، سینما، فرودگاه و مجسمه های زیبا ساخته شده است. ساخت این ساختمان ها از سال 2001 شروع شده و برای حدود 1 میلیون نفر برنامه ریزی شد. اما هم اکنون تنها 2 درصد از این جمعیت در این شهر ساکن شده اند.

کانگ باشی، چین

روستایی در کشور اسپانیا

در سال 2000 این روستا تنها یک روستای ساده و کوچک بود اما بعدها به عنوان یک شهر بزرگ برای جمعیت 10 هزار نفری در نظر گرفته شد. صدها خانه ویلایی و همچنین آپارتمان های چند طبقه و علاوه بر این ها رستوران، فروشگاه، استخر و حتی زمین گلف هم در این شهر گنجانده شده است. این روستا ناگهان در سال 2008 دچار یک بحران مالی جهانی شد. اکنون بالغ بر 100 شهروند در این شهر زندگی می کنند و تمام سازمان های ضروری مورد نیاز هم مشغول کار هستند. این شهر هرگز خالی نخواهد ماند زیرا مسیر عبور مسافران شهر های هم جوار از این شهر می گذرد.

روستایی در کشور اسپانیا

پاریس چین، شهر تیاندوچنگ

شهری واقع در سمت شرق چین طراحی و ساخته شده که نمونه ای کپی برداری شده از شهر پاریس فرانسه است. حتی نمونه مشابه برج ایفل در آن ایجاده شد. شهر فوق الذکر در سال 2007 برای جمعیتی 100 هزار نفری وبا هدف تغییر شیوه زندگی روستایی ساکنان ساخته شده است. ولی در حال حاضر کمتر از نیمی از جمعیتی که برای این شهر برنامه ریزی شده بود، در این مکان زندگی می کنند زیرا به مانند دیگر شهرهای چین هزینه املاک در آن در بین شهرهای مدرنی که شهر ارواح شده اند، بسیار بالاست.

پاریس چین، شهر تیاندوچنگ

کیلامبا، آنگولا

یک شرکت چینی در فاصله 30 کیلومتری لوآندا شهر دیدنی کیلامبا را احداث کرد. ساخت این شهر دیدنی در سال 2012 به پایان رسید. 750 آپارتمان چند طبقه ای برای جمعیتی نیم میلیون نفره در آن ایجاد شد. بیش از 100 مرکز خرید و همچنین چندین مدرسه هم در این شهر احداث شد. بر آورد کلی هزینه ساخت این شهر حدود 3.5 بیلیون دلار تخمین زده شده ولی با تمام این ها جمعیت کنونی شهر تنها 1000 نفر می باشد و اکثر جمعیت هم زیر خط فقر هستند که با درآمد روزانه 2 دلار زندگی می کنند. آن ها حتی با وام هم توانایی خرید مسکن را ندارند.

کیلامبا، آنگولا

لندنی واقع در چین، تامس تاون

شهر دیدنی تامس تاون شهر کپی برداری شده از لندن بوده که برای سکونت 10 هزار نفر ساخته شده است. شهر تامس تاون هم به دلیل بحران مالی از سال 2008 خالی از سکنه باقی مانده است. کمتر کسی هست که استطاعت زندگی در این شهر زیبا را داشته باشد به همین خاطر شهر به شهر ارواح تبدیل شد. شاید برایتان تعجب آور و جالب باشد که بگوییم این شهر با این همه هزینه و امکانات هم اکنون به عنوان زمینه عکاسی عروسی مورد استفاده قرار می گیرد.

لندنی واقع در چین، تامس تاون

شهر ماسدار، امارات

شهر دیدنی ماسدار در 17 کیلومتری پایتخت دیدنی امارات، دبی قرار دارد. هزینه ساخت این شهر دیدنی 22 بیلیون دلار برآورد شد. این شهر یکی از شهرهای اکوسیتی بوده که از منابع برگشت پذیر انرژی فراهم می کند. این شهر برای زندگی 50 هزار سکنه برنامه ریزی شده بود اما در حال حاضر تنها 300 نفر در این شهر زندگی می کنند که بیشتر آن ها دانشجویان موسسه علم و تکنولوژی ماسدار می باشند و در حقیقت یک خوابگاه دانشجویی با ابعاد بسیار بزرگ است. ورود ماشین به این شهر به کلی ممنوع بوده و تنها یک فروشگاه ماشین دارد که برای سفر بین شهری از آن ها استفاده می شود. این شهر مدت هاست تکمیل شده اما هنوز خالی از سکنه است و استقبالی از آن نشده است. یکی از دلایل این امر بحران اقتصادی است. به علاوه کسانی که عادت به زندگی لوکس دارند نمی توانند با قوانین این شهر خود را تطبیق دهند.

شهر ماسدار، امارات

کیجونگ دونگ، کره شمالی

شهر کیجونگ یونگ دیدنی در منطقه غیرنظامی زیبا در مرز بین کره شمالی و جنوبی احداث شده و تنها جایی است که از کره جنوبی می توان آن را مشاهده کرد. این شهر در سال 1950 ساخته شده و هدف آن بوجود آوردن استانداردهای یک زندگی خوب برای جنوبی هایی است که از مرز می گذرند. اما باید گفت که برخلاف گفته های صاحب منصبان خانه های این شهر دیدنی کاملا خالی از سکنه هستند ولی چراغ های این شهر در قسمت های مشخص و زمان مشخصی روشن و در زمان مشخصی هم خاموش می شوند تا چنین وانمود کنند که در ساختمان ها زندگی در جریان است.

کیجونگ دونگ، کره شمالی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی شماری از معروف ترین شهرهای ارواح در جهان

ثنا احمدی ، پنج شنبه 17 اسفند 1402

با ما در مقاله معروف ترین شهرهای ارواح در جهان همرا شده تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای ارواح در جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :