12حقیقت جالب در مورد خوراکی ها!!

 به نظر تان کدام یک از جملات پائین حقیقت دارند:
به سالمون های پرورشی رنگ صورتی می زنند وگرنه گوشت خودشان سفید است.
  دانشمندان می توانند از کره بادام زمینی الماس تولید کنند
در کمال ناباوری باید خدمتتان عرض کنیم که هر دو مورد حقیقت دارد.
حقیقتهای زیادی از مجموعه حقیقت جالب در مورد خوراکی ها در مورد انواع و اقسام غذاها و خوراکی ها وجود دارد که از شنیدن آنها بسیار تعجب خواهید کرد. دو نمونه از عجیب ترین هایشان از دانستنی هایی از خوراکی ها همین جملات بالا بودند. برای اینکه با تعدادی دیگر از این حقایقی از خوراکی ها آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پاستیل

در مجموعه حقیقت جالب در مورد خوراکی ها بدانید که برای تولید اسنک های میوه ای از همان وکس مورد استفاده در خودروها استفاده می شود و ژلاتین موجود در آنها نیز عموما از پوست یا ستخوان خوک و دیگر احشام تهیه می شود.

هویج

نمونه نکات جالب از دانستنی هایی از خوراکی ها بدانید که رنگ طبیعی هویج ها در اصل بنفش بوده اند.

عسل

 می دانستید که عسل از شهدی که زنبور نوشیده و سپس قی می کند، درست می شود؟

شکلات

در مجموعه حقایقی از خوراکی ها بدانید که مردمان آزتک از شکلات به عنوان پول رایج بین خود شان استفاده می کردند زیرا این سرخ پوست ها در محل زندگی خود امکان کاشت و  پرورش کاکائو را نداشته و این خوراکی برایشان از ارزش بالایی برخودار بود.

کره بادام زمینی

دانشمندان قادر هستند کره بادام زمینی را به الماس تبدیل کنند. از آنجا که این کره مملو از عنصر کربن است، محققان متوجه شده اند که   امکان استخراج الماس از آن بسیار بالاست. البته روند این کار بسیار کند خواهد بود.

آبنبات حشره ای

رنگ قرمز غذا که غالب اوقات در آبنبات ها، اسمارتیزها ،شکلات ها و خوراکی های شیرین و قرمز استفاده می شوند، از جوشاندن حشرات قرمز همانند سوسک ها به دست می آیند.

انگور

از گذاشتن انگور درون دستگاه ماکرو ویو خود داری کنید، چون اگر این کار را بکنید، انگورمنفجر می شود.

سیب زمینی

طبق گفته محققین، سیب زمینی امکان جذب و انعکاس سیگنال های وای فای را دارد. به دلیل وجود آب و مواد شیمیایی در سیب زمینی ها، آنها قادر هستند همانند بدن انسان، سیگنال امواج رادیویی را جذب نمایند. همچنین جالب است بدانید که شرکت هواپیمائی بوئینگ      برای تست سیگنال های وای فای خود یک گونی سیب زمینی را چندین روز روی صندلی های هواپیما قرار داد.

کره

«پوند کیک» نام خود را از روی مواد تشکیل دهنده خود گرفته به این صورت که هر 4 ماده اصلی یعنی کره، تخم مرغ، شکر و آرد به          اندازه یک پوند (معادل 450 گرم) با هم مخلوط شده و این کیک را تشکیل می دهند.

ترب ژاپنی

تقریبا بیشتر واسابی های (ترب ژاپنی) موجود در بازار واقعی نیستند، بلکه ترب های کوهی هستند که رنگ شده و در غالب این گیاه به فروش می رسند. حتی در خود کشور ژاپن هم  واسابی اصل کمیاب است. ترب ژاپنیِ در حقیقت، طعم متعادل تری داشته و همانند ترب کوهی تند و تیز نیست. این ترب را برای جلب مشتری و همچنین زیبایی غذا در ژاپن ، در چندین رنگ تهیه می کنند.

گوشت سالمون

گوشت سالمون های پرورشی را به رنگ صورتی رنگ می کنند. البته، سالمون رودخانه ای واقعا صورتی است و دلیل آن نیز مصرف            جانوارانی همانند میگو توسط این ماهی هاست.
در نهایت آخرین نکته جالب مطلب امروز ما این که:میوه توت فرنگی تنها محصول کشاورزی است که دانه های آن در بخش بیرونی قرار دارد.

توت فرنگی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دانستنیهای جالب در مورد هواپیما و پرواز که شاید ندانید

ن. چرمچی ، سه شنبه 23 مهر 1398

برای دانستن نکات مهم در مورد پرواز که تنها خلبان ها و مهماندارها از آن ها آگاهی دارند، این مطلب همگردی را بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :