وقایع عجیب طبیعت که هیچ دلیل قانع کننده ای نداشتند

بانو چهارشنبه 17 مرداد 1397

تصور این که روزی بشر بتواند بینش کاملی، نسبت به کره زمین ،زیستگاه خود دست یابد و قادر شود بر تمامی وقایع طبیعی وقوف پیدا کند، امری است غیر ممکن و ناشدنی.حتی با وجود تمام پیشرفت هایی که در دهه های اخیر در زمینه علم و تکنولوژی نصیب انسان شده، این انتظار تقریبا بعید به نظر می رسد. برای بسیاری از رویدادهای عجیب و شگفت آور طبیعت، هنوز توضیحی ارائه نشده است. حتی دانشمندان و محققان هم از چگونگی اتفاقات طبیعی این سیاره بی اطلاع هستند. در مطلب امروزمان، به چند نمونه از وقایع عجیب طبیعت، مرموزترین وقایع جهان و در کل اتفاقات عجیب در دنیا اشاره داریم. با ما همراه باشید.

آتش سنت المو

از مجموعه اتفاقات عجیب در دنیا ، گاه اتفاق افتاده که نوک مخروطی برج ها یا دکل بادبان ها، بدون هیچ دلیل موجهی آتش می گیرند. این پدیده عموما در طول طوفان مشاهده می شود.اروپایی های قرون وسطی نظرشان این بود که این نورهای رقصان هدیه ای از طرف «سنت المو»، خداوندگار مقدس ملوان ها است. بر طبق این باور افسانه ای، خدای آنها برای اعلام هشدار، از آتش روی دکل ها استفاده می کرده است.

آتش سنت المو

آتشفشان قطب جنوب و لوله های برفی آن

از مجموعه مرموزترین وقایع جهان بدانید که کوهستان اربوس، یکی از فعال ترین کوه های آتشفشانی واقع در قطب جنوب است. این کوه با لوله های بلند و رفیع برفی که در نتیجه یخ زدن بخار خارج شده از شکاف ایجاد شده اند، پوشیده شده است.

آتشفشان قطب جنوب

ستون های نوری در آسمان

منظره ای زیبا و باشکوه بدون دخالت انسان، انواری رنگی از نور که با زیبایی بر آسمان نقش می بندد. به احتمال زیاد، این پدیده بصری از مجموعه اتفاقات عجیب در دنیا و نمونه ای از مرموزترین وقایع جهان، بسیار زیبا بوده و هنگامی در گستره آسمان ظاهر می شود که نور آفتاب، ماه یا لامپ های شهری در ذرات یخی موجود در هوا منعکس می شوند.

ستون های نوری در آسمان

شکل متفاوتی از برف در یکی از رودخانه های فنلاند

یکی دیگر از وقایع عجیب طبیعت ، در یکی از رودخانه های فنلاند در شهر هامیناینا، مشاهده شده که دانه های برف به جای اینکه مثل همیشه گرد و یا پودری باشند، نواری شکل و شبیه اسپاگتی بوده اند. این نوارها، برف معمولی هستند که احتمال داده می شود در اثر حرکت باد و آب پیش از افتادن برف روی زمین، تغییر شکل یافته و به این شکل نواری در آمده باشند. ولی چرا در مکان های دیگر مانند قطب جنوب یا سیبری که همواره کمترین دما را دارند ،برف به این شکل مشاهده نشده است؟

 رودخانه های فنلاند

جنگلی با درختان رقصان

یکی دیگر از مرموزترین وقایع جهان و نمونه ای از اتفاقات عجیب در دنیا ، جنگلی که درختان آن به طور عجیبی پیچ و تاب خورده اند و متفاوت با درختان دیگر رشد کرده اند. این جنگل متفاوت و نا متعارف در کشور روسیه واقع شده است. دانشمندان هنوز موفق به کشف دلیل این پدیده نیستند اما گمان می رود که احتمالا به موجب وجود یک انگل در این درختان، آنها اینگونه در هم تابیده می شوند. برخی دیگر هم دلیل آن را وزش بادهای سهمگین از سمت دریا می دانند. ولی چرا فقط در پایین تنه دختان این پیچ و تاب به چشم می خورد؟ در گذشته مردم بومی بر این باور بودند که این منطقه و درختانش توسط ارواح یا شیاطین تسخیر شده است.

جنگلی با درختان رقصان

نورهای رنگی ارواح و سفینه ها

از نمونه مرموزترین وقایع جهان ، نورهایی عجیب در آسمان که گاهی وحشت آور می شوند.در گذشته بر این اعتقاد بودند که این نورهای قرمز و آبی که در بالاترین نقطه آسمان به چشم می خوردند، سفینه های فضائی بیگانه ها یا موجودات فضائی هستند. تا اینکه در سال 1989 از این اشباح عکس گرفته و مشخص شد که دنباله نورها در فاصله های دور و غیر قابل دسترس هستند.

نورهای رنگی ارواح

دریایی با آب قرمز

امکان دارد آب قرمز این دریا به موجب وجود جلبک های قرمز رنگی است که در سطح آب زندگی می کنند. ولی باید به اطلاع شما برسانیم که رنگ این دریا کمی ترسناک و این واقعه در مجموعه اتفاقات عجیب در دنیا و مرموزترین وقایع جهان است . چون شکل ظاهری آن شبیه این است که دریا پر از خون شده. در این نمونه از وقایع عجیب طبیعت باید بدانید که این آب قرمز رنگ برای موجودات داخل دریا بسیار مضر است زیرا اکسیژن آب را کاهش داده و در عوض، سولفاید هیدروژن و آمونیاک افزایش پیدا می کند. برخی از دانشمندان، همچنین وجود این جلبک های خطرناک را با نخستین آفت مصر مرتبط می دانند. همان آفتی که موجب آلوده و خونین شدن رود نیل شد و در نتیجه آن ماهی های بسیاری از بین رفتند.

دریایی با آب قرمز

شبح ترسناک بروکن

اگر از بالای این کوه به سمت خورشید نگاه کنید، می توانید سایه ای عظیم از فردی که در میان مه ایستاده را شاهد باشید.این سایه در واقع دایره های تو خالی رنگین کمانی است.این نمونه از وقایع عجیب طبیعت قطره های ریز آب موجب شکسته شدن نور می شوند و این موضوع موجب می شود تا در اطراف سایه، هاله ای از دایره های توخالی و رنگی هم شکل بگیرند.از آنجا که این پدیده بیشتر در کوه بروکن در آلمان مشاهده می شود به آن «شبح بروکن» نام داده اند. در گذشته تصور می شد که این کار توسط ساحره ها و جادوگرها در شب ولپورگیس که با هم جلسه می گذارند، به وجود می آید.

شبح ترسناک بروکن

توپ های نوری ناگا

گاهی روزها شاهد پدیده عجیبی در رودخانه مکونگ واقع در تایلند می شویم ، توپ های نوری قرمز رنگی که فوران کرده و تا ارتفاع 9 تا 15 متر از سطح آب به آسمان پرتاب شده و در همان ارتفاع ناپدید می شوند. بیشتر در ماه اکتبراین پدیده رخ می دهد. و جالب تر این که مردم تایلند برای این پدیده طبیعی یک جشنواره مخصوص هم در نظر گرفته اند. دانشمندان علت این امر را التهاب گازهایی می دانند که از آب رودخانه بالا می آید. محلی ها و بومی ها هم اعتقادشان این است که این توپ ها توسط «ناگا»، موجودی که نیمی انسان و نیمی مار است و در رودخانه زندگی می کند، به بیرون پرتاب می شود. این واقعه در شب کمی ترسناک تر هم می شود.

توپ های نوری ناگا

دره ای که پرندگان در آن سقوط میکنند!

از نمونه وقایع عجیب طبیعت خوب است بدانید که در دره ای واقع در کشور در هند، چندین قرن است که وقتی پرنده های در حال پرواز به این دره می رسند، رفتار عجیبی دارند: آنها در ارتفاع بسیار پائین پرواز کرده و گاهی روی زمین سقوط کرده و بیهوش می شوند.پرنده ها همیشه راه خود را از طریق خورشید و نیروی جاذبه زمین پیدا می کنند. فرضیات محققان حاکی است، دلیل رفتار بسیار عجیب آنها در این منطقه می تواند برای ناهنجاری های مربوط به ژئوفیزیک باشد.

دره ای که پرندگان در آن سقوط میکنند

شئی ناشناخته دریای بالتیک

یک شئ بسیار عجیب در کف دریای بالتیک کشف شده که شباهت زیادی به سفینه فضائی دارد. دانشمندان تاکنون نتوانسته اند به یک منشا وجودی این جسم برسند. از آنجا که جنس این جسم عجیب از بازالت است، بنابراین نمی تواند سفیه فضائی باشد.فرض بر این است که این پدید در نتیجه ذوب شدن یخچال هاست و یا امکان دارد، پایگاه مخفی ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم این مکان بوده باشد.

شئی ناشناخته دریای بالتیک

«انگشت یخی مرگ»

پدیده دیگری با نام انگشت یخی نامیده می شود، که در نتیجه اختلاف دمای هوای سرد در آب های قطب شمال یا اختلاف میزان نمک آن روی می دهد. این پدیده همانند رشد ناگهانی قندیل یخی است که یک رشته قطور منجمد را در کف دریا به وجود می آورد. این حرکت ناگهانی باعث یخ زدن سریع آب ها و همین طور کشته شدن جاندارانی می شود که با آن تماس پیدا می کنند. این رخداد ،نخستین بار در سال 1974 معرفی شد اما تا سال 2011 وجود آن ثابت نشده بود. از این پدیده عجیب تنها یک ویدئوی کوتاه وجود دارد که آن هم به صورت تصادفی توسط شبکه بی بی سی ضبط شده است.

انگشت یخی مرگ

بشقاب های یخی در رودخانه!

و آخرین مطلب پست امروز ما: دایره های یخی در رودخانه ها در نتیجه گردش دایره ای در میان آب ایجاد می شوند. بدین ترتیب که: یک تکه یخ کوچک در آب این رودخانه شروع به چرخیدن می کند، لبه های آن در اثر برخورد با یخ های اطرافش، تراشیده شده و آن را به یک دایره کامل و بی عیب همانند یک بشقاب ،تبدیل می کند. به همین ترتیب یخ های دیگر هم با چرخش به این شکل در می آیند و در نهایت کف رودخانه پر می شود از تکه های یخ دایره ای شکل در اندازه های متفاوت و بی شمار، به طورکلی، ایستادن کنار رودخانه و تماشای چرخش دایره یخی یک تجربه فوق العاده است. این پدیده تاکنون در کشورهایی نظیر اسکاندیناوی، آمریکای شمالی، آلمان، انگلیس و روسیه هم دیده شده است.

بشقاب های یخی در رودخانه

بشقاب های یخی در رودخانه2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

9 دلیل قانع کننده برای شروع پیاده روی

گلاره یوسف پور ، شنبه 19 مهر 1399

چرا باید راه رفتن را شروع کنید؟ یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت بدن، ذهن و روح خود انجام دهید، 30 تا 60 دقیقه پیاده روی در روز است. در اینجا دلایل این موضوع را بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :