جویبار قاتل بولتون استرید در انگلستان | رودخانه ای که می بلعد

وجود علایم هشدار دهنده بر روی درختان این منطقه حاکی از این است که به منطقه ی خطر نزدیک می شوید . مکانی خطرناک به نام جویبار بولتون استرید، جویبار قاتل، که هیچ وقت نباید از عرض آن پرید، چون که پریدن همانا و افتادن و مردن همانا. این تله ی خطرناک و طبیعی دقیقا بین باردن تاور و بولتون آبی در یورکشایر انگلستان واقع گردیده است. بولتون استرید،رودخانه قاتل، دارای حفره های زیر زمینی و گودال هایی عمیق می باشد و جریان آب نیز بسیار تند می باشد که افراد زیادی را که از روی آن پریده و لیز خورده اند را بلعیده  وبه کام مرگ کشانده است و به همین دلیل بولتون استرید در انگلستان به نام رودخانه ای که می بلعد معروف شده است.

بولتون استرید

کمی بیشتر درباره بلولتون استرید

افراد زیادی در این چند سال توسط جویبار قاتل بولتن استرید  از بین رفته اند ، اگر چه این جویبار زیبا است اما تا به حال کسی نتوانسته است سالم از این آبشار بیرون بیاید . برای نمونه درمارس 2010  اِرن پیج پسر بچه ای 8 ساله  لیز خورد و به داخل رودخانه قاتل افتاد و درجا جان داد. مردم خیلی تلاش کردند که او را نجات دهند اما کاری از دست کسی بر نیامد.
جویبار قاتل بولتون استرید یک جویبار گول زننده است در واقع یک تله ی طبیعی است . که افرادی که غرق شدند هیچ وقت فکر نمی کردند که آب این جویبار این قدر زیاد و عمیق باشد تصورشان این بود که تا اندازه زانو در این جویبار آب دارد نه آنکه جویباری که می بلعد!  استرید (Stride ) به معنی گام برداشتن می باشد و از این جهت است که نام آن را جویبار استرید گذاشته اند.
در سال 1154 ویلیام دی رومیلی پسر لیدی دی رومیلی  هنگامی که می خواست از عرض این جویبار عبور کند به داخل آن افتاد و در آن غرق شد. با غرق شدن او مادرش خیلی ناراحت گشت تا جایی که تمام زمین هایی که در آن حوالی داشت به صومعه بولتون بخشید . داستان مرگ این پسرک توسط شاعر عالی رتبه انگلستان ویلیام وردزورت در شعر «نیروی دعا » داستان غم انگیز مرگ پسرک را جاودانه ساخت. برای جلوگیری از تکرار حادثه های مشابه یک مامور پلیس در این ناحیه نگهبانی می دهد تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشند.

بولتون استرید جویبار

مشخصات جویبار قاتل بولتون استرید در انگلستان

در واقع این تله ی مرگبار یک جویباری با عرضی در حدود 6 فوت می باشد و دارای شکاف هایی مرگ بار و عمیق می باشد اگر در حدود 100 یارد بالاتر از این جویبار بروید این جویبار تبدیل به یک رودخانه ای  با عرض تقریبی 30 فوت می شود . این رودخانه با نام وارف خوانده می شود. این رودخانه وقتی که از میان یورکشایر عبور کرد و به بولتون اَبی رسید شکاف باریکی که در این منطقه وجود دارد سبب می شود که آب با عبور از آن سرعتش زیاد تر می شود.
اگر چه ظاهر این جویبار آرام و ملایم است اما اعماق این رودخانه دارای جریان آب شدیدی می باشد که اگرکسی در آن بیفتد دیگر راه فراری نخواهد بود و ظاهر آرام رود آن را تبدیل می کند به رودخانه ای که می بلعد. فاصله ی عرض جویبار آنقدر زیاد نیست  که نتوان از روی آن پرید به همین دلیل افراد زیادی سعی کرده اند که از روی آن بپرند و خیلی راحت به طرف دیگر رودخانه بروند اما متاسفانه جان خود را از دست داده اند. تا حالا کسی نتوانسته است عمق رودخانه قاتل را حدس بزند.

جویبار مرگبار بولتون استرید
بولتون استرید قاتل انسان ها
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مستند دو قسمتی خوش منظره ترین سفرهای رودخانه ای دنیا پخش می شود

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

براساس آخرین اخبار منتشر شده، مستند دو قسمتی خوش منظره ترین سفرهای رودخانه ای دنیا پخش می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :