پل سنگی تار استپ در سامرست انگلیس!

در جنوب غربی انگلیس و در شهر سامرست پل سنگی زیبا و باستانی تار استپ قرار گرفته است. Clapper bridges نام خارجی این پل می باشد که معنای آن پل سنگی است.این پل سنگی که از پل های سنگی معروف در انگلیس می باشد و قدمت آن به دوران قرون وسطی برمی گردد  در شهر سامرست قرار دارد رودخانه بارل در پارک ملی اکسمور  رودخانه ای است که این پل سنگی بر روی عرض آن قرار گرفته است. جالب است بدانید که تخته سنگ هایی که این پل از آن ها تشکیل شده است وزنی در حدود دو تن دارند اما با این حال در این چند سال اخیر سیلاب های متوالی که در این منطقه جاری شده است این تخته سنگ های غول پیکر را جابه جا کرده و تا حدود 50 متر از محل خود پایین تر برده است. پل سنگی تار استپ بارها تعمیر و ترمیم گشته و برای بازدید گردشگران آماده شده است. این پل تقریبا چیزی در حدود 200 سال است که به عنوان یک جاذبه توریستی در این منطقه پذیرای گردشگران از سراسر جهان می باشد. Clapper  که معنی آن پل زدن روی سنگ چین است ، واژه ای است که از واژه Cleaca گرفته شده است و از زبان آنگلوساکسون می آید. این واژه نشان می دهد که در گذشته مردم برای این که پل های سنگی را بسازند تخته سنگ های بزرگ را بر روی سنگ چین هایی که از قبل بر روی رودخانه ها وجود داشته می گذاشتند و به این صورت پل سنگی احداث می نمودند. 

تار استپ
پل سنگی تار استپ

داستان پل تار استپ

داستانی جالب در مورد این پل از زبان بومیان نقل می شود و آن این که ابلیس داشت این پل را می ساخت که بتواند بر روی آن آفتاب بگیرید، به یک باره سنگ هایی که او داشت حمل می کرد تا با آن این پل را بسازد به روی زمین افتاد او هرگز دیگر نتوانست این پل را بسازد. ابلیس به همین خاطر دیگر مخلوقات را مقصر این شکست بزرگ خود دانست و محکومشان کرد که از میان خود یکی را برگزینند تا از روی پل عبور نماید . گربه ای توسط مردم این منطقه انتخاب شد تا از روی پل عبور کند رودخانه طغیان کرد و گربه بیچاره تکه تکه و نابود شد. بعد از گربه از روی پل کشیشی بدون این که آسیب ببیند عبور کرد و این باعث شد که ابلیس و کشیش به درگیری لفظی با یکدیگر بپردازند. در کشور انگلستان در زمان های بسیار دور مردم  برای این که بتوانند از روی رودخانه ها  عبور کنند تخته سنگ های بزرگ را بر روی یکدیگر قرار می دادند و با ساخت پل هایی از جنس سنگ و صخره می توانستند رودخانه های خروشان را زیر پا بگذارند. پل سنگی تار استپ ارتفاعش از سطح آب بسیار کم می باشد. یعنی یه چیزی در حدود 1 متر می باشد. این پل دارای 17 دهانه و 55 متر طول می باشد و جزو بلندترین پل سنگی های انگلستان به حساب می آید. گل و لای رودخانه بارل را بارها مسدود کرده است. آب به هنگام سیل بارها از روی بدنه پل تار استپ طغیان کرده است.

سامرست انگلیس

قدمت پل باستانی تار استپ

قدمت این پل باستانی به قرن 14 میلادی باز می  گردد برخی نیز عقیده دارند که قدمت این پل به عصر برنز بر می گردد. با وجود فرضیه های زیادی که در مورد قدمت و عمر  پل تار استپ وجود دارد اما نتیجه ای که می توان در مورد قدمت پل باستانی تار استپ گرفت این است که این پل عمری نامعلوم دارد.

قدمت پل باستانی تار استپ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پل سنگی تار استپ در انگلستان | پل سنگی باستانی انگلستان

ز. نیرومند ، سه شنبه 16 مرداد 1397

این پل ها از چیدن سنگ ها بر روی هم بدون استفاده از هیچ گونه سیمان یا ملات دیگری ساخته شده اند. با ما همراه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :