جاذبه های گردشگری باهاماس در اقیانوس آرام

وقتی علاقه مندان به سواحل دریا در رویای درازکشیدن در سواحلی با شن های پودر مانند هستند و آب به نرمی به بدن آنان برخورد میکند، بدون شک باید به باهاماس فکر کنند. این منطقه دارای 700 جزیره و بیش از 2000 ساحل شنی در اقیانوس آرام و دریای کارائیب میدرخشد، این بهشت در مناطق گرمسیر تنها 80 کیلومتر تا فلوریدا، به نزدیکترین همسایگی خود، فاصله دارد. این جزایر زمانی بهشت برین دزدان دریایی و وفادارن به امپراطوری بود، اما حالا جایی برای جولان افراد متمول و مشهور و تمام کسانی است که از ماهیگیری مجلل، قایق سواری، شنا، غواصی و کشتی رانی لذت میبرند است. ناسائو، پایتخت این کشور، در جزیره جدید پراویدنس، بیشتر گردشگران را به خود جذب کرده از مهم ترین جاذبه های گردشگری باهاماس است. این بند کشتیرانی پر رفت و آمد ترکیبی از استراحت گاه های فراخ، مغازه، رستوران و مجتمع های تفریحی است. سایر جزایر هم با نام جزایر خارجی نامیده شدند، خوش های که به یک گروه دسته بندی شدند و هر یک خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. Abacos و Exumas زنجیره مرواریدی در امتداد سواحل باهاماس هستند که بهترین آب های دنیا را برای قایقرانی و کشتیرانی دارند. این جزایر آرام بخش پر از دهکده های ماهی گیری و سواحل دنج و صخره های مرجانی زیبا دور تا دور آن سواحل است. سایر جزایر هر چیزی را که مدنظر مسافران پر درایت باشد ارائه می دهند؛ از مسابقات بزرگ ماهی گیری بیمینی (BIMINI) و شن صورتی سواحل جزایر بندری گرفته تا استخوان ماهیان، مسابقات قایق رانی و آبسن گ های خلوتی که از دل آب بیرون زده، گردش در باهاماس را سخت می کند. کسانی که می خواهند در ایام نوروز گردش کنند بهتر است صدای طبل و آداب و رسوم خوش نقش و نمای Junkanoo، معروف ترین فستیوال این کشور و سفر به باهاماس را از دست ندهند.

جاذبه گردشگری برتر باهاماس

جزیره ی بهشت آتلانتا

 سایه ی ساختمان های شهری بر روی این جزیره، این منطقه ی بی نظیر، استراحتگاه ماهی های صورتی بار دیگر افسانه ی آتلانتیس را در یک هتل مجلل، مجتمع تفریحی، آکواریوم و پارک آبی زنده میکند. مهمانان به طور رایگان و بدون هزینه ی ورودی وارد فضایی به مساحت 141 جریب فرنگی میشوند و از گردشگری در آکواریوم Aquaventure لذت میبرند، دریا نمایی پر از سرسرهایی با شیب های بسیار زیاد، بیش از 20 قسمت برای شنا و یک قایق سواری تفریحی بلند و طولانی است. در بین ماهیانی که در این زیستگاه آبی زندگی می کنند می توان کوسه های چکشی و شمشیر ماهی را دید که در استخرهای سرباز شنا میکنند. در سفر به باهاماس مهمانان میتوانند مغازه، رستوران و مکان هایی برای سرگرمی در این منطقه پیدا کنند. تم زیبای دریا در تمامی این مجتمع که از جاذبه های گردشگری باهاماس است دیده می شود که از کوچک و بزرگ توجه همگان را به خود جلب میکند.
آدرس: کازینو درایو 1 ،جزیرهی بهشت

جاذبه های گردشگری باهاماس 1

ناسائو

یکی از بنادر مهم کشتی رانی در کارائیب ناسائو است که هنوز هم علی رغم خیل عظیم گردشگرانی که فقط عکس می گیرند همچنان بسیار جذاب است. بازدیدکنندگان برای آفتاب گرفتن در سواحل کیبل Cable، دیدن مغازه ها، رستوران ها، موزه ها و ساختمان های استعماری پایین شهر که به رنگ شکلات هستند و خیابان Bay و خرید سوغات در بازار کاهی ناسائو (Nassau Straw Market) به این منطقه می آیند. دوستداران حیوانات می توانند با قایق سواری با قایق های بادی دو بدنه از این سو و آن سو پریدن دلفین های در کنارشان در جزیره ی لاگون آبی Blue Lagoon لذت ببرند، در حالی که Ardastra باغ، باغ وحش و مراکز حراست هم مکانی امن با گونه هایی درمعرض خطر در معرض انقراض در باغهای استوایی به ما ارائه میدهند. جزیره ی بهشت که از جاذبه های گردشگری باهاماس است، مکانی برای تفریح هرچند سال یک بار است که تا حدود 5 کیلومتر از سواحل ناسائو می درخشد.

جاذبه های گردشگری باهاماس 2

سواحل مرجانی اگزوما Exuma و پارک دریایی

در دورترین نقطه ی غربی باهاماس، سواحل مرجانی اگزوما و پارک دریایی «منطقه ی ممنوعه» و نواحی محافظت شده هستند، اولین منطقه در این حوزه کارائیب و از جاذبه های گردشگری باهاماس است. پارک موجود در این منطقه بر زیبایی مناظر دریایی باهاماس می افزاید، جای که آبی بسیار زلال با برق های آبی و شنهای سفید رنگ دارد. این منطقه جایی بسیار مناسب برای شناگران و قایق سوارانی است که برای دیدن لنگرگاه های دیدنی، آبهایی سرشار از زندگی دریایی و آب های زلال کریستالی به آن منطقه میروند. در یک روز خوب شناگران و غواصان می توانند از آب تمیزی که اجازه ی دیدن بیشتر از 30متر را می دهد لذت ببرند. بیشتر افراد از آب های بی نظیر این منطقه با قایق خصوصی یا گروه شناگران دیدن میکنند. در سفر به باهاماس  در این منطقه اجازه ی ماهی گیری یا ریختن آشغال ندارند. سواحل مرجانی اگزوما هم بسیار زیبا هستند. بعضی از این مناطق سکونت گاه سوپراستارهایی همچون جانی دپ و دیوید کاپرفیلد هستند در حالی که سایر مناطق فقط مخصوص تفریح هستند. اگزومای بزرگ Great Exuma بزرگترین اگزوما، کوچکترین اگزوما Little Exuma و سواحل مرجانی استانلی به خاطر قایق سواران معروف هستند که برای رفتن به رستوران های مجلل به آنجا میروند. به هیچ وجه خوک های شناگر و غار تاندربال در سواحل مرجانی استانلی را که در فیلم جیمز باند دیده اید از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری باهاماس 3

جزیره هاربر

جزیره ی زیبای هاربر در شمال شرقی خواهر بزرگتر خود، الوترا، یکی از قدیمی ترین مکان های باهاماس و نیز جایی برای اولین پارلمان باهاماس است؛ وفاداران به انگلستان در دهه ی 1700 در این منطقه سکونت کردند. مردم این جزیره که به خاطر سواحلی با شن صورتی و اقامتگاه های شیک شناخته شده است، آن را بریلند می نامند که مخفیگاهی برای افراد سرشناس هم محسوب میشود و از جاذبه های گردشگری باهاماس است. در خیابان های این شهر از گاری های گلف وجود دارد و بازدیدکنندگان این گونه تصور میکنند که در زمان به عقب برمیگردند در حالی که از کنار درشکه های زیبای شهر دونمور عبور میکنند. جزیره ی هاربر یک سفر تفریحی لذتبخش بیرون از ناسائو با قایق تندروی باهاماسی است.

جاذبه های گردشگری باهاماس 4

گرند باهاماس

شمالی ترین قسمت باهاماس جزیرهای باهامایی هستند که گرند باهاماس معروف ترین مقصد برای گردشگران و کشتی های تفریحی است. پایتخت این منطقه، فریپورت، دومین شهر بزرگ باهاماس است هر چند بندر لوکویا جای آن را به عنوان مکانی گردشگری برای خرید، صرف غذا و سرگرمی گرفته است. در بازار بندر لوکویا جواهرات و محصولاتی حصیری و نیز سوغاتی فروخته می شود و این بندرگاه تفریحی مکانی عمومی برای گردشگران و قایق سواران است. علیرغم مکانها و هتلهای دیدنی بسیار و کامل این منطقه بازهم احتمال نرفتن گردشگران به این منطقه وجود دارد. گرند باهاما منطقه ی اصلی طولانی ترین غار زیرآب جهان است و دوست داران طبیعت گونه های بسیاری از پرندگان در سه پارک ملی این منطقه شناسایی کرده اند که در سفر به باهاماس نباید بازدید از آن ها دست بدهید.

جاذبه های گردشگری باهاماس 5

جزیره ی آندروس

آندروس بزرگترین اقلیم در باهاماس است که سومین صخره مرجانی جهان را در کنار حفره های آبی آبهای تازه و غازهای زیرآبی را دارد. پس جای تعجب نیست که این منطقه جایی بسیار مناسب برای شناگران است. تالاب های بسیار بزرگ این منطقه باعث ایجاد کانال هایی شده اند که فضایی بسیار مناسب برای قایق سواری و ماهی گیری ایجاد کرده است. ماهی گیری در اینجا بسیار رایج است و آندورس را اغلب پایتخت ماهی گیری جهان می نامند. آندروس وسیع ترین منطقه ی حفاظت شده هم را در دنیا به خود اختصاص  داده است که پنج پارک ملی دارد که در سفر به باهاماس باید از آن دیدن کنید. دوست داران طبیعت از وجود پرندگان در زمین های صاف گلی، باتلاق های مانگرو و جنگل ها و نیز اکوسیستم تفریحی این منطقه لذت خواهند برد. علاوه بر این جاذبه های طبیعیت، گردشگران می توانند از کارخانه ی طراحی روی پارچه با دست در آندروس دیدن کنند، جایی که پارچه های رنگ روشن با شعارهای مقتدرانه ی باهامایی به فروش می رسد.

جاذبه های گردشگری باهاماس 6

 سواحل مرجانی گنجینه

  با دورشدن از سواحلی شرقی آباکوی بزرگ، سواحل مرجانی گنجینه جایی است که بیشترین طرفدار را بین سواحل زیبای دنیا دارد. این ساحل بسیار دیدنی با شن آردی و آبی زلال بازدیدکنندگان را با ساحل هلالی شکل خود به وجد می آورد. این ساحل منطقه ای برای افراد متمول در ساحل مرجانی گنجینه است که میزبان یکی از بزرگترین تورهای ماهی گیری در باهاماس است.

جاذبه های گردشگری باهاماس 7

سواحل مرجانی زانویی شکل

در امتداد دریای محافظت شده ی آباکو از استراحتگاه قایق سواران بند مارش، ساحل مرجانی زانویی شکل خود را به عنوان یک دهکده ی ماهی گیری به سبک انگلستانی ها نشان داده است. کلبه های رنگارنگ در امتداد خیابانهای اصلی شهر هوپ، ساختمانهای اصلی جزیره و مرکز شهر عاری از ترافیکو عبور و مرور است و آرامش خاصی به سبک روستاها دارد. شهر هوپ به خاطر شکل شکلاتی و راه راه برج فانوس دریاییاش معروف است و جایی برای گردشگران حرفهای که به دنبال سواحلی با بستر زیبا هستند است ؛ نزدیک به بند مارش؛ این شهر سومین شهر بزرگ باهاماس است و فرصت های قایقرانی بسیاری دارد. موزه تاریخی وین مالون را نباید از دست دادو ساحل مرجانی گوآنا و قرارگاهی سواحل مرجانی تیلوو با سکونت گاهی 11 جریب (فرنگی) از پرندگان روزهای سفر بسیار خاطره انگیزی برای شما رقم خواهند زد. شهر هوپ همچنین تفرجگاهی بسیاری مناسب و زیبایی دارد که در سفر به باهاماس نباید آن را از دست بدهید. در ساعات مقرری یک کشتی تفریحی از ساحل مرجانی زانویی شکل به بندر مارش هر روزه بازدیدکنندگان را جابه جا می کند.

جاذبه های گردشگری باهاماس 8

ساحل مرجانی لاکپشتی سبز و صورتی

در سفر به باهاماس، با قدم زدن در ساحل مرجانی لاکپشت سبز در آباکوس گویی در کشور باهاماس در زمان به عقب رفته اید. این منطقه در شرق آباکوی بزرگ قرار دارد که جایی بسیار امن و آرام و جزیرهای 5 کیلومتری است که بسیار مناسب جویندگان آرامش است. زمین های گلف اصلی ترین علت سفر به این سکونت گاه کوچک در پلیموث جدید است، روستایی بسیار مناسب خواب که کلبه هایی با نرده های چوبی در اطراف آن به همراه چندین مغازه و موزه ی شیک و جمع و جور در اطرافش دارد. قایق های ماهی گیری در بند رفت و آمد می کنند و بازدیدکنندگان میتوانند مریدان آن منطقه را حین ماهی گیری و جمع کردن صدف ببینند. سواحلی با صخره های بسیار زیاد و آبی بسیار شفاف فضایی بسیار مناسب برای شنا، غواصی و قایق سواری است. ماهی گیری در این منطقه رواج دارد. در رفتن به این جزیره از سواحل مرجانی گنجینه در آباکوس بزرگ 10 دقیقه است.

جاذبه های گردشگری باهاماس 9

بیمینی

این منطقه را با نام «پایتخت بازی های مهم ماهی گیری باهاماس» می دانند. جزیره ی بیمینی نزدیک ترین منطقه به جزایر آمریکا است که تقریباً در 88 کیلومتری میامی، فلوریدا قرار دارد. یک دسته از جزایر قلاب شکل که شمل بیمینی شمالی، بیمینی جنوبی و هزاران ساحل مرجانی از ساحل مرجانی کبوتر تا ساحل مرجانی گربهی جنوبی می شود. بیمینی میزبان مسابقات ماهی گیری در آبهای عمیق از ماه مارس تا سپتامبر است و شنا و غواصی در این منطقه بسیار است. علاوه بر کوسه ها و دلفین های بسیاری که در این منطقه وجود دارد می تواند صخره های مرجانی رنگین کمانی، کشتی شکسته ی ساپونا و صخره های مرجانی ویکتوری را هم دیدن کردن. ارنست همینگوی چندین تابستان عمر خود را در بیمینی بود و سعی میکرد برای رمان خود (مرد پیر و دریاو جزایری در امتداد روخانه) الهام بگیرد.

جاذبه های گردشگری باهاماس 10

جزیره ی دراز

یکی از بهترین و زیباترین جزیرههای باهاماس جزیرهی دراز است که کمی از راه اصلی دور است و در نیمه ی جنوبی این مجمع الجزایر قرار داد. طول این منطقه 130 کیلومتر است و بیشتر از 7 کیلومتر عرض ندارد، این جزیره سرزمینی پر از تضاد با سواحل شنی در سواحل غربی، سخرههای مرجانی در مسیر شرق است. جزیرهی دراز برای ماهی گیری، شنا و قایق سواری بهشت محسوب میشود. این جزیره همچنین جایی برای سوراخ آبی دین، عمیق ترین سوراخ آبی آب شور در جهان است. مسابقات کُرجیرانی تابستان ها در این منطقه برگزار می شود. دسترسی به این جزیره بیشتر از طریق هوایی و قایق از ناسائو است.

جاذبه های گردشگری باهاماس 11

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری لوزان | شهر کوچک و آرام سوئیسی

ن. چرمچی ، چهارشنبه 1 شهریور 1396

برای شناخت بیشتر جاذبه های گردشگری شهر آرام و دوست داشتنی لوزان در غرب سوئیس و در ساحل دریاچه ی ژنو با همگردی همراه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :