پل طبیعت تهران | نماد این روزهای شهر تهران

این روزها پل طبیعت به عنوان نماد جدید شهر تهران شناخته شده و از زیباترین جاذبه های گردشگردی شهر تهران به شمار می آید. این پل در سه طبقه و در پیاده رو غیر خودرویی در عباس آباد تهران واقع شده است. از عرض بزرگراه مدرس عبور می کند، بوستان آب و آتش در غرب و بوستان های طالقانی در شرق را به هم وصل می کند. طراحی این پل به سال 1388 برمی گردد به زمانی که فراخوانی از سوی شرکت نوسازی عباس آباد در رسانه ها انتشار یافت و مسابقه ای برای طراحی این پل و عملیات اجرایی آن از زمستان سال 1389 آغاز شد. مسائل محیط زیست اولین موضوع مورد توجه در طراحی این پل بود اگرچه دید از بالای این پل در شاه راه اصلی تهران مانند همت،حقانی، رسالت و مدرس به خوبی امکان پذیر است اما محل قرارگیری این پل از مهم ترین موضوعات دارای اهمیت بود در ادامه با ما در مجله همگردی همراه باشید برای تماشای پل طبیعت تهران...

پل طبیعت

اندازه و مشخصات پل طبیعت تهران

این پل به وزن دو هزار تن و طول 300 متر است. به بزرگ ترین پل غیرخودرویی ایران مشهور است. مساحت آن 7000 مترمربع است و عرض پل حیرت انگیز طبیعت تهران در قسمت های مختلف بین 6 متر تا 13 متر متغیر است. این پل بر روی سه پایه بنا شده و در ساخت آن 14 هزار قطعه فولادی در ارتفاع 40 متری زمین نصب شده است. 102 کیلومتر جوشکاری و شش هزار و دویست متر بتن کاری در ساخت این پل صورت گرفته است. طراحی این پل از معماری پل های ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده است و سازه ای با طراحی ارگانیک شبیه به درخت و سازگار با طبیعت است. شبیه به پل شگفت انگیز طبیعت تهران را می توان در پارک های ملی و طبیعی در کشورهای مالزی، بلژیک، استرالیا، هلند، کانادا و فرانسه دید. فرم درختی ستون ها و انتخاب نام طبیعت برای پل، هر دو تاکیدی از بر پیوستگی دو فضای سبز( دو طبیعت توسط پل).
پل منحصر به فرد طبیعت تهران یکی از سازه های بلند و منحصر به فرد در کل ایران است که به بوستان آب و آتش معروف است. این سازه از امنیت بالایی برخوردار است و در برابر بلایا و حوادث طبیعی و حتی زلزله بالای 7 ریشتر مقاوم است. پل طبیعت تهران دارای سه طبقه است، در طبقه اول 1450، طبقه دوم 2870 و طبقه سوم 571 مترمربع است. در طبقه سوم انواع فضاهای تفریحی مانند کافی شاپ، گالری، نمایشگاه و رستوران های متنوع است که برای گردشگران جذاب و دوست داشتنی است.

اندازه و مشخصات پل طبیعت تهران

جوایز

این پل با با همکاری "شرکت پارچه های سازه ای دیبا" ساخته شد. این پل جز 5 انتخاب برتر 300 معمار برجسته جهان و انتخاب اول مردم در مسابقه معماری شهری سال 2015 برنده جوایز شد. برترین سازه فولادی در سال 1392 به این پل نسبت داده شد و جایزه بین المللی خشت طلایی در سال 1393 به پل طبیعت تهران تعلق گرفت. پل طبیعت جزو شش پل برتر تهران به شمار می آید و از برترین و محبوب ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری شهر تهران برای گردشگران محسوب می شود.

طراح پل طبیعت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پل طبیعت، نماد شکوه و زیبایی در تهران + تصاویر

زهرا رضایی ، دوشنبه 7 مرداد 1398

پل طبیعت با مساحت 7000 متر مربع و 2000 تن وزن بر فراز اتوبان مدرس بوده که دو پارک آب و آتش و طالاقانی را به هم متصل کرده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :