آبشار اسپه او | آبشاری بکر با زیبایی های طبیعی

با سفر به بهشهر استان مازنداران ودر فاصله 30 کیلومتری از شهرستان درست روی رشته کوه البرز می توانیم شاهد و نظاره گر منظره ای زیبا که هیچ چیزی کمتر از یک کارت پستال ندارد باشیم، آبشار اسپه او در بهشهر که به یقین یکی از زیباترین آبشار های جهان و ایران است و درمنطقه کوهستانی هزارجریب قرار دارد، جالب است که بدانید جریب به معنی روستا و هزار اشاره به تعداد زیاد روستاهای آن منطقه دارد. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به آبشار اسپه او بهشهر...

اسپه او

علت نامگذاری

اسپه او در مسیر عبور از سنگ های بستر رود و به علت سر خوردن از روی آنها آبی کف آلود و سفید رنگ تولید می کند که محلی ها و اهالی مازندران و بهشهر به همین علت نام آن را اسپه او یا آب سفید گذاشته اند. این آبشار ارتفاعی حدودی 400 متر دارد، این پدیده ی زیبا از چشمه ای که از زیر سنگی که در پای درختی کهنسال می جوشد سر چشمه می گیرد، این آبشار زیبا به صورت پله کانی وکاسه ای و حوضچه هایی از جنس آهک که در 7 طبقه می باشد و طی سالیان دراز ایجاد شده است فرو میریزد. این رود شگرف سرانجام به نکارود می پیوندد. پوشش گیاهی آبشار همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید خزه می باشد به علت آهکی بودن سنگ های اطراف آبشار شما می توانید با رعایت نکات ایمنی به راحتی از آنها بالا رفته و نظاره گر منظره از قسمت بالای آبشار شوید.

آبشاری به زیبایی رویا

موقعیت مکانی

برای دیدن این آبشار ابتدا باید از جاده ی زیبا ی روستای پاسند به سمت روستای ولم برویم و از کنار رودخانه ی جزی گذر کنیم. با نزدیک شدن به شهرستان بهشهر می توانیم تابلوی روستای پاسند را ببینیم به ارامی از سمت راست جاده عبور کنیم اولین دور برگردان را دور بزنیم و در ورودی دوم از طریق جاده ی روستای پاسند بعد از گذر 30 دقیقه به نکا رود می رسیم جهت مخالف رود حرکت کرده و در مسیری 2 ساعته به آبشار اسپه او می رسیم. این سفر مهیج نیازمند تجهیزاتی می باشد زیرا باید از آب عبور کنیم پس باید کفش مناسب به پا کنیم و سعی کنیم در مسیر، زباله در این محیط طبیعی و بکر نریزیم.

مسیر دسترسی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آبشار آب پری رویان | آبشاری که آبشار نیست اما طبیعت زیبایی دارد!

مسلم علیمحمدی ، چهارشنبه 25 مهر 1397

آبشار آب پری که امروز مقصد سفرمان است آبشاری است زیبا در شهر رویان مازندران که در 5 کیلومتری شهر نور مازندران واقع شده است

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 6 شهریور 1398

    یعنی چی سعی کنیم زباله نریزیم!؟ اصلا نباید زباله بریزیم. وظیفه داریم که زباله نریزیم! کسی که پایبند به این اصول نیست همون بهتر که بشینه تو خونه و طبیعت رو به گند نکشه!!!