میلاد حضرت عیسی مسیح، پیامبر خدا مبارک

جشن کریسمس برای مسیحیان مانند جشن نوروز برای ایرانیان است. این روز هم به مانند نوروز ایرانیان آداب و رسوم خاص خود و همین طور زمان خاصی دارد. کریسمس جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی داشت زادروز مسیح برگزار می شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز 25 دسامبر جشن گرفته و بسیاری آن را در شامگاه 24 دسامبر نیز برگزار می کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می گیرند.

میلاد حضرت مسیح

مری کریسمس

کریسمس یکی از روزهای مقدس سال است که به سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) اشاره دارد، اما به طور کلی جشن کریسمس تولد مسیح(ع) تحت تأثیر سنتها و جشن های زمستانی قرار گرفته است. سنت های کریسمس شامل نصب تصویر سنتی تولد مسیح، تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه و کارت تبریک و حضور بابانوئل در شب عید کریسمس است و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی های خانوادگی استوار است. کریسمس به صورت سنتی روز 25 دسامبر برگزار میشود، اما برخی کلیساهای ارتدکس شرقی روز 7 ژانویه را به عنوان کریسمس جشن میگیرند که با 25 دسامبر در تقویم جولیان یکسان است. این تاریخ ها تنها سنتی بوده و به نظر نمی رسد تاریخ حقیقی تولد مسیح چنین روزی بوده باشد. کریسمس در بسیاری از کشورهای سراسر جهان جشن گرفته می شود و این امر به چگونگی پراکندگی مسیحیان و فرهنگ غربی و ترکیب آن با جشنهای زمستانی ارتباط دارد. علی رغم نفوذ سنت های کریسمس آمریکایی و بریتانیایی که در فیلم ها، ادبیات، تلویزیون و سایر رسانه ها مشاهده میشود، سنتهای متعددی به منظور جشن کریسمس هنوز هم در مناطق و محلهای مختلف برگزار می شوند.

مری کریسمس

تولد خورشید

آیین شب یلدا که به تازگی پشت سر گذاشتیم هم در واقع شب زنده داری برای استقبال از تولد خورشید هست و این که تاریکی و سرما غلبه پیدا نکردند. نه این که خود یلدا را چنان که برخی می پندارند جشن بگیریم. بلکه بیدار می ماندند تا شاهد تولد خورشید در آغاز فصلی باشند که بدون آن سرما و تاریکی بر زندگی غلبه می کرد. یلدا به معنی میلاد است و مسیحیان نزدیک به 400 سال بعد این روز را به عنوان تولد مسیح قرار دادند و از این رو نیز ایرانیان عید کریسمس را ادامه یلدا می دانند؛ عید میلاد یا عید یلدا.

تولد خورشید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مراسم مذهبی میلاد و تعمید عیسی مسیح و تبرک آب در کلیسای بیت اللحم اصفهان برگزار شد

گلاره یوسف پور ، شنبه 17 دی 1401

براساس گزارشهای واصله، مراسم مذهبی میلاد و تعمید عیسی مسیح و تبرک آب در کلیسای بیت اللحم اصفهان برگزار شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :