معرفی 10 مورد از بهترین فستیوال های بهاری جهان

 اگر به شرکت در بهترین فستیوال های جهان علاقه دارید و در حال برنامه ریزی برای تعطیلات بعدی تان هستید، شاید دوست داشته باشید این 10 رویداد فوق العاده را نیز در نظر بگیرید که همگی یک فرصت عالی برای برنامه ریزی سفر  بعدیتان و شرکت در جالب ترین جشن های دنیا، به شمار می روند. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای کسب اطلاعات از جشن های معروف جهان...

جشن های معروف جهان

فستیوال لاس فالاس در والنسیا، اسپانیا

 این فستیوال که به نام جشنواره ی آتش نیز شهرت دارد در اواسط ماه مارس برگزار می شود (از 15مارس تا 19 مارس 2017 برگزار شد) و به عنوان مهیج ترین فستیوال بهاری اروپا و از بهترین فستیوال های جهان شناخته شده است. این آتش بازی سالانه که همراه با فستیوال مجسمه ها است هر ساله در والنسیا برگزار می شود و در آن عروسک هایی بزرگ پیکر که توسط هنرمندان و شرکت کنندگان به عنوان بخشی از یک رقابت هنری بزرگ ساخته و برپا شده اند در شهر به نمایش در می آیند. تم محبوب این فستیوال مسخره کردن چهره های سیاسی فاسد و سلبریتی های اسپانیایی است. سرگرمی و هیجان واقعی وقتی شروع می شود که همه چی دایر می شود و مردم اجازه دارند نه تنها از 350 مجسمه بازدید کنند بلکه بدون وقفه در مهمانی های مختلف فستیوال شرکت کنند. این فستیوال از جالب ترین جشن های دنیا است که با شروع نمایش آتش بازی های بزرگ به اوج هیجان وشادی خود می رسد، درست قبل از آن که همه ی مجسمه ها را در آتش بسوزانند.

فستیوال لاس فالاس در والنسیا، اسپانیا

فستیوال برداشت انگور در مندوزا، آرژانتین

 اگر علاقه مند به نوشیدنی و شرکت در مهمانی ها هستید، این فستیوال از جشن های معروف جهان است. تاریخچه ی این رویداد فرهنگی که در آرژانتین و به مدت 10 روز برگزار می شود به 1936 برمی گردد. در این فستیوال، آغاز فصل برداشت انگور را در مهم ترین منطقه ی آرژانتین را جشن می گیرند. فستیوال شامل مراسم رژه و تاجگذاری ملکه ی برداشت محصول می شود و هزاران گردشگر از دور و نزدیک برای تماشای این مراسم گرد هم می آیند. مراسم با دعای مذهبی و سپاس از برکت وجود محصولات کشاورزی آغاز می شود و با رژه های رنگارنگ La Via Blanca و El Carrusel ادامه می یابد که 18 ملکه زیبایی منتخب از بخش های مختلف مندوزا در آن شرکت دارند و در حالی که روی ارابه ای بزرگ و نمادین خود نشسته اند برای جمعیت حاضر در فستیوال میوه پرتاب می کنند. بیش از هزار نفر در این فستیوال اجراهای مختلفی به همراه موسیقی، نمایش های مختلف و لباس های مخصوص دارند تا به طور ماهرانه و هنرمندانه ای فرهنگ این منطقه را به نمایش بگذارند. همچنین، ارتباط بین انسان و طبیعت را هنگام برداشت انگور و تبدیل آن به شراب به نمایش می گذارند. و در نهایت، از جالب ترین جشن های دنیا است که هر شب با نمایش یک آتش بازی بزرگ به اوج خود می رسد و پایان می یابد.

فستیوال برداشت انگور در مندوزا، آرژانتین

فستیوال اعتدال بهاری در یوکانان، مکزیک

 در طول اعتدال بهاری، قلعه ی El Castillo در چیچن ایتزا پر از جمعیت افرادی می شود که دوست دارند یکی از عجایب طبیعت را به همراه یک جاذبه ی گردشگری ساخته ی دست انسان تماشا کنند. این همان روزی است که زاویه ی تابش آفتاب بر امتداد پلکان این هرم باعث ایجاد تصویری خیالی از مار سنگی بزرگی که در حال پیچ و تاب خوردن روی پلکان است، میشود؛ منظره ای باورنکردنی که مردم از هر گوشه ی جهان برای تماشای آن به این جا می آیند. زمانی که اینجا هستید حتما از Cenote Ik Kil، یک تنگه ی باشکوه که رو به آسمان گشوده شده است، بازدید کنید. این تنگه با فرو ریختن یک غار پدیدار شده و وقف مایا های باستانی شده است که مراسم مذهبی بسیاری را در این منطقه اجرا کرده اند.  تنگه که 25 متری زیر سطح زمین قرار دارد، یک مکان بین راهی عالی در مسیر شهر مایا است که می توانید از آن بازدید کنید. این تنگه شامل یک ردیف پلکان نیز می شود که روی سنگ آهک ها نور روشن زیبایی می اندازد و به سکوی استخر در پایین سنگ ها ختم می شود.

اعتدال بهاری در یوکانان، مکزیک

فستیوال Skagit Valley Tulip (دره ی گل های لاله) در Skagit Valley، واشنگتن

 این زمین پهناور هر ساله رویش رنگارنگ ترین محصولات دره ی Skagit را جشن می گیرد و صدها هزار گردشگر را به این منطقه ی کشاورزی که در 60 مایلی شمال سیاتل در واشنگتن قرار دارد، جذب می کند. در این فستیوال از بازدیدکنندگان دعوت می شود تا از هکتارها ردیف گل های لاله ی رنگارنگ و درخشان که تا چشم کار می کند روییده اند، بازدید کنند. این فستیوال از بهترین فستیوال های جهان است که در طول ماه آوریل برگزار می شود و قسمت عمده ی آن به عنوان تور گردش با ماشین طراحی شده است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند از تورهای قایق سواری، نمایشگاه های هنری که شامل آثار افراد محلی، بومی و بین المللی می شود نیز به همراه دیگر سرگرمی ها و مزه کردن نوشیدنی های مختلف لذت ببرند. در نزدیکی این منطقه می توانید از پل Deception Pass بازدید داشته باشید که یکی از پربازدیدترین و خوش منظره ترین جاذبه های منطقه می باشد که یکی از الهام بخش ترین مکان های روی کره ی زمین محسوب می شود. این جاذبه ی دیدنی به همراه یک ساحل آب شور نیز به همراه صخره های ناهموار است که در کنار این پل تاریخی به آب های سبز  و زمردین می رسند و منظره ای شگفت انگیز را به نمایش می گذارند.

جشنواره Skagit Valley Tulip (دره ی گل های لاله) در Skagit Valley، واشنگتن

فستیوال South by Southwest در آستین، تگزاس

 South by Southwest که اغلب با نام SXSW از آن یاد می شود، یکی از بزرگترین رویداد های سال و جالب ترین جشن های دنیا در آستین است. این فستیوال اجراهایی از به روزترین و بهترین موزیک ها و فیلم های جهان و صنعت های تعاملی را ارائه می دهد که به همراه اجراهایی از بیش از 2000 گروه موسیقی از سراسر جهان است. این فستیوال ده روزه در اواسط ماه مارس در خیابان های مختلف آستین برپا می شود (10 الی 19 مارس 2017 برپا شد) و شامل بیش از 100 استیج در مناطق مرکزی آستین از جمله Austin Convention Center می شود. در  برنامه ی “Live Music Capital of the World” ، میانگین تعداد اجراهای زنده این جشنواره بیش از مکان های مشهور دیگر نظیر لس آنجلس، نیویورک و نشویل است. پایتخت تگزاس ملیت خود را سال ها پیش با برنامه ی تلویزیونی Austin City Limits به ثبت رساند و سپس این فستیوال سالانه ی پر هیجان را برپا کرد.

فستیوال South by Southwest در آستین، تگزاس

فستیوال Daffodil در جزیره ی نانتاکت، ماساچوست

این فستیوال یکی از جشن های معروف جهان که در اواخر ماه آوریل و طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار می شود. در این فستیوال رویش بیش از 3 میلیون شکوفه ی گل جشن گرفته می شود که هرسال جزیره ی نانتاکت را درخشان می کنند. به نظر می رسد تمام کسانی که در این جزیره حضور دارند روح جزیره را با تمام وجود احساس خواهند کرد. از مراسم مختلف فستیوال می توان به رژه ی ماشین های عتیقه، نمایشگاه بزرگی از کلاه های عجیب که با گل ها درست شده اند، برنامه های مخصوص کودکان و یک پیک نیک با گنجایش بسیار زیاد اشاره کرد. همچنین می توانید از نمایش های هنری، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و سخنرانی ها نیز استفاده کنید.

فستیوال Daffodil در جزیره ی نانتاکت، ماساچوست

فستیوال Mackinac Island Lilac در جزیره ی مکیناک، ایالت میشیگان

 درست پیش از شروع فصل گردشگری، این مقصد تابستانی محبوب در منطقه ی دریاچه های بزرگ رویش شکوفه های یاس را جشن می گیرد. این فستیوال امسال از تاریخ 8 تا 17 ژوئن برگزار شد و شامل مراسم مختلف از جمله مسابقه دو 10 کیلومتر، رژه ی پرشرکت کننده ی سگ ها و مراسم تاجگذاری ملکه ی یاس سال می شود. پس از پایان مراسم  و بهترین جشن های معروف جهان، می توانید در یکی از برزگ ترین ایوان های آیکونیک جهان در Grand Hotel به استراحت بپردازید. اما اگر هنوز انرژی دارید، فعالیت های بسیاری برای انجام دادن است. به یک کالسکه سواری بروید و حسابی خوش بگذارید، در یکی از زیباترین پارک های ایالت میشیگان قدم بزنید که مسیری 71 مایلی در اختیارتان قرار داده است یا در یکی از خوش منظره ترین ساحل ها در حالی که دوچرخه سواری می کنید از صدای طبیعت لذت ببرید.

فستیوال Mackinac Island Lilac در جزیره ی مکیناک، ایالت میشیگان

فستیوال هنر و موسیقی دره ی کواچلا (Coachella Valley Music Festival) در دره ی کواچلا، کالیفرنیا

 به لطف جمعیت کثیری از سلبریتی ها که در  کواچلا شرکت می کنند این فستیوال به یکی از مشهورترین فستیوال های موسیقی آمریکا و بهترین فستیوال های جهان تبدیل شده است. فستیوال هنر و موسیقی دره ی کواچلا هر ساله در Indio و خارج از شهر پام اسپرینگز برگزار می شود. این فستیوال شامل اجراهایی از طیف گسترده ای از هنرمندان به همراه پذیرایی شگفت انگیزی می باشد. در سال 2017 این فستیوال در روزهای آخر هفته ی 14 تا 16 و 21 تا 23 آوریل برگزار شد و شامل اجراهایی از Beyonce، Radiohead و Kendrick Lamar بود. علاوه بر لذت بردن از موسیقی، می توانید در این فستیوال بهترین آدم های سیاره ی زمین را ملاقات کنید و از آثار هنری نیز بازدید داشته باشید.

فستیوال هنر و موسیقی دره ی کواچلا

فستیوال فانوس شناور، هاوایی

 فستیوال فانوس شناور یا The Lantern Floating Hawaii هر ساله در روز یادبود برگزار می شود و از بهترین فستیوال های جهان به شمار می رود. هزاران نفر در این ساحل برای انجام این مراسم دور هم جمع می شوند. مراسمی که برای یادبود گذشتگان برپا می شود و فرصتی را برای همه فراهم می کند تا برای لحظه ای یاد و خاطره ی گذشتگان را زنده کنند. این فستیوال دیدنی همراه با موسیقی و مراسم نورانی کردن Light of Harmony است که به پرواز فانوس ها بر فراز آب های اقیانوس آرام ختم می شود. برای تجربه ی یک فرصت استثنائی در هاوائی، موسسات Shinnyo-en و Na Lei Aloha، یک رویداد اجتماعی را طراحی کرده اند تا وسیله ای برای وسعت دادن به همکاری های فرهنگی، درک، هماهنگی و برقراری صلح باشد.

فستیوال فانوس شناور، هاوایی

فستیوال شکوفه های گیلاس (Cherry Blossom Festival)، واشنگتن

 در فصل بهار این پایتخت سرشار از رنگ و زیبایی می شود. صدها درخت گیلاس در واشنگتن در بهار شکوفه و گل می دهند و اوج شکوفایی این جوانه ها از اواخر ماه مارس تا اوایل ماه آوریل است. هوا نیز در این موقع از سال به طرز استثنائی ای دلپذیر می باشد و زمان بسیار مناسبی برای گردش و بازدید از تمام جاذبه های گردشگری و مکان های محبوب و جشن های معروف جهان است. همچنین، این همان زمان از سال است که فستیوال شکوفه های گیلاس برگزار می شود. در این فستیوال شما اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد و همچنین شاهد تصاویر و علائمی در مسیر خواهید بود که به درختان و مراسم جلوه می بخشند و با راهنمایی هایی که ارائه می دهند به گردگشران کمک می کنند تا یک گردش با مدیریت خودشان داشته باشند. رژه ای که در این فستیوال برگزار می شود یکی از پربازدید ترین مراسم در واشنگتن است و در امتداد خیابان Constitution انجام می گیرد. این مراسم شامل اجراهای مختلف نوازندگانی از تمام کشور، به هوا فرستادن بالون های عظیم هلیومی، حضور سلبریتی ها و دیگر سرگرمی ها می شود. زمانی که اینجا هستید فرصت بازدید از از عمارت کنگره، بنای یادبود لینکلن، تفرجگاه ملی و لیست بی انتهایی از موزه ها و جاذبه های گردشگری را دارید.

فستیوال شکوفه های گیلاس(Cherry Blossom Festival)، واشنگتن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جشنواره های بهاری سراسر جهان |بهترین فستیوال های دنیا در فصل بهار

شایسته عسگریان ، دوشنبه 18 اردیبهشت 1396

هرساله، بهترین فستیوال های دنیا در فصل بهار در بسیاری از کشورهای دنیا با عنوان جشنواره های بهاری برپا می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :