10 مکان طبیعی شگفت انگیز در جهان برای دیدن

بعضی از زیباترین مکان های دیدنی بر روی سیاره ما از زیباترین مناطق توریستی دنیا نیز محسوب می شوند. بعضی از آن ها به گونه ای هستند که ممکن است شما فکر کنید غیر طبیعی هستند اما این منظره های واقعی و دیدنی ثابت می کنند که طبیعت گاهی اوقات بسیار شگفت انگیز عمل می کند. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به زیباترین مکان های دیدنی دنیا و بازدید از خاص ترین مکان های دنیا...

زیباترین مکان های دیدنی

غارهای مرمرین، شیلی

مادر طبیعت واقعا شاهکاری پدید اورده است ،البته از طریق امواج فرسایشی که به مدت 6000 سال انجام می شده است و به این غارهای وِیژه، الگو های موجی از اثرات مرمرین را بخشیده است. این غار که دمارمول نام دارد، در شبه جزیره ای از مرمر سخت در میان دریاچه ای دوردست و یخبندان به نام کارا در مرز شیلی و ارژانتین قرار گرفته است. زمانی که اب ارام و ساکن است، قایق ها می توانند به سمت غار پارو بزنند تا افراد بتوانند از نزدیک به ان ها نگاه کنند. سایه های ابی رنگ و چرخشی که شما روی دیوارهای غار خواهید دید ،اثر انعکاس امواج لاجوردی اب است که شکل و رنگ ان بسته به زمان سال و سطح اب می تواند تغییر یابد و اینجا یکی از خاص ترین مکان های دنیا است.

مکان های طبیعی جهان 1

گذرگاه غول، ایرلند شمالی، انگلستان

یکی از زیباترین مناطق توریستی دنیا برای توریست ها در ایرلند شمالی  گذرگاه غول است که نامش را از ستون های سنگی سیاه رنگ بازالت 40 هزار ساله و به هم پیوسته گرفته است و شکلی را شبیه به محل گذر یک غول پدید اورده است. علی رغم تمام داستان ها و افسانه هایی که در مورد این گذرگاه گفته می شود، دلیل اصلی شکل گیری ان پرتاب مواد اتش فشانی و سرد شدن ان ها در بیرون در 40 تا 60 میلیون سال پیش است. سنگ های مذاب اتش فشانی پس از سرد شدن به شکل امروزی در امده اند. امروزه این مکان متعلق به National Trust است و توسط ان اداره می شود و سایت مشهور World Heritage برنامه های سفر گردشی به انجا را هماهنگ می کند.

مکان های طبیعی جهان 2

جزیره سوکوترا، یمن

این جزیره که به عنوان عجیب ترین منظره روی زمین شناخته می شود، یکی از بخش های مجمع الجزایر دوردست در اقیانوس هند است. یک سوم پوشش گیاهی انجا در هیچ کجای دیگر یافت نمی شود و این امر موجب وجود گیاهان ویژه و عجیب در انجا شده است. جالب ترین چیز در انجا درختان عجیبی به نام خون اژدها هستند که مانند این است که یک نعلبکی را روی یک تنه درخت گذاشته باشند. به دلیل شیره قرمزرنگشان به این نام خوانده می شوند و به طور سنتی از این شیره به عنوان ماده ای رنگی استفاده می شود. درختان سوکوترایی و گل داری نیز وجود دارند که تنه ان ها مانند پاهای یک فیل می باشد و گل های صورتی رنگ در بالای ان ها قرار دارند.
پرندگان سوکوترایی نیز خاص هستند مانند سهره سوکوترایی، مرغ مگس خوار و سار سوکوترایی که در هیچ کجای دیگر یافت نمی شوند. در این جزیره حدود چهل هزار نفر سکونت دارند و اگرچه دو جاده در جزیره موجود است اما حمل ونقل عمومی در انجا وجود ندارد. مسافران می توانند از طریق هواپیما به فرودگاه انجا پرواز کنند و در صورت نیاز وسیله نقلیه اجاره کنند.

مکان های طبیعی جهان 3

ساحل قرمز، پنجین، چین

یکی از خاص ترین مکان های دنیا و بزرگترین سرزمین ابی دنیا به خاطر منظره زیبای یاقوتی رنگ ان شناخته می شود که به دلیل علف های قرمزرنگ مردابی ایجاد شده است. این گیاهان مردابی که در اب های چین رشد می کنند در واقع گونه نادری از Chenopodium هستند که در خاک های قلیایی رشد می کنند. این مکان عجیب زیستگاه هزاران پرنده از جمله چندین پرنده در معرض خطر انقراض است و دارای مسیرهای چوبی بر روی اکوسیستم  لطیف انجا است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا از میان نی های قرمز و نادر انجا عبور کنند.

مکان های طبیعی جهان 4

سالار دو اویونی، بولیوی

زمانی که دریاچه ای بسیار قدیمی در 30 هزار سال پیش خشک شد، از خود سفال های شش ضلعی پهن و بی پایانی بر روی سطح زمین به جا گذاشت. امروزه این مکان به عنوان بزرگترین دشت نمکی دنیا در کوه های اندس بولیوی که در حدود 4 هزار مایل مربع مساحت دارد ، شناخته می شود. سالار دو اویونی سالانه بیش از 25 هزار تن نمک را برای معدن کاران محلی به ارمغان می اورد. این مکان محل تجمع و رشد هزاران فلامینگو می باشد و سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند که می توانند در هتل  Palacio de Sal که دارای 16 اتاق است و از بلوک های نمک ساخته شده اند، اقامت گزینند.
گستردگی نمک یک منظره بی انتهای سفید رنگی را در فصل گرما پدید اورده است و زمانی که باران می بارد به دلیل پوشیده شدن با اب و انعکاس ابی روشن اسمان، این منظره حتی سورئال تر می گردد. یکی از بهترین راه های تجربه این مکان پیوستن به تورهای چندنفره و چند روزه است که  شامل جذابیت های دیگری در بیایان های اطراف مانند چشمه های اب فشان، صخره های زیبا، بهارهای گرم و دریاچه های رنگی (محل زندگی فلامینگوهای صورتی) می باشد.

مکان های طبیعی جهان 5

دودکش های پری، گورمه، ترکیه

گورمه ها از جذاب ترین زیباترین مکان های دیدنی دنیا هستند. گورمه ابتدا در زمان رومی ها ساخته شد. ساختمان هایی در میان صخره های بی مانند که بر فراز ناحیه قرار دارد. این بناهای برجی شکل در فلاتی مرتفع در اناتولیای مرکزی از سنگ های لاوا ساخته شد و تا ارتفاع 130 فوتی بالا رفت. با گذشت سالیان دراز و بر اثر فرسایش تدریجی این بنا ریخته شد و به شکل بناهای قارچ مانند و خیالی در امد. از چهار قرن پیش از میلاد مسیح انسان ها مشغول حفر این ستون ها بوده اند تا در ان ها اقامت کنند و اکنون تبدیل به هتل های بوتیکی شده اند. یکی از بهترین راه ها برای دیدن این منظره تماشای ان ها از بالا پیش از طلوع افتاب است، زمانی که صدها بالون هوای گرم اماده پرواز و شناور شدن بر فراز مناظر شگفت انگیز دودکش های پری هستند . اینجا از زیباترین مناطق توریستی دنیا است که باید دید.

مکان های طبیعی جهان 6

پارک ملی Lençois Maranhenses، ماراناهو، برزیل

اگرچه از خاص ترین مکان های دنیا است که برای بیشتر جهان شناخته شده نیست اما بیابان زیبای این پارک ملی یکی از تماشایی ترین و در عین حال از زیباترین مکان های دیدنی دنیا است. اینجا و در میان تپه های شنی و سفید رنگ یک دگرگونی عجیب در فصل بارانی سال اتفاق می افتد و باعث ایجاد استخرهای طبیعی و عمیق فیروزه ای در این طبیعت می شود. این استخرها ناشی از جمع شدن اب باران است که اوج ان در ماه های جولای و سپتامبر است. در اکتبر اب ها خشک می شوند و چرخه دوباره شروع می شود. اگر در زمان مناسب به انجا بروید می توانید در این استخرهای گرم و ساکن زیبا شنا کنید که در حالت ایده ال به دمای 86 درجه فارنهایت می رسد.

مکان های طبیعی جهان 7

رودخانه کانو کریستالس، پارک ملی Serranea de la Macarena، کلمبیا

مسافران کلمبیا معمولا به این پارک ملی سفر می کنند تا دریابند که چرا رودخانه زیبای کانو کریستالس با نام های مستعار رودخانه رنگی، رنگین کمان ابی و زیباترین رودخانه جهان خوانده می شود. القاب این رودخانه که از دامنه کوه های Andean در جنگل های امازون سرچشمه می گیرد در زمان های کوتاهی در هر فصل به ان اطلاق می شود. زمانی که اب  سالانه به سطح مناسبی در بین ماه های  اکتبر تا نوامبر می رسد و با جلبک ها و خزه های رنگی در عمق ان جریان می یابد. رنگ های متغیر صورتی ،سبز، ابی و زرد ناشی از یک گیاه با نام Macarenia clavigera است که موجب رنگی شدن اب رودخانه به شکل زیبای یک رنگین کمان می شود.

مکان های طبیعی جهان 8

صخره های مواج، هایدن، استرالیا

یکی از عجیب ترین، شناخته شده ترین سرزمین ها در استرالیا،صخره هایی زیبا با ارتفاع 46 فوتی هستند که به شکل امواج فرود نیامدنی در ارتفاع بالا قرار گرفته اند. این سرزمین، منظره ای زیبا را برای گرفتن عکس های هنری از خود  فراهم می کند. صخره های گرانیتی در نزدیکی تپه هایدن قرار دارند و حاصل فرسایش ارام سنگ های گرانیتی نرم تر در عمق گنبد گرانیتی قدیمی هستند. راه راه های عمودی صخره نیز ناشی از بارش باران های شیمیایی روی سطح ان است. شما هم چنین می توانید به دیدن زیباترین مناطق توریستی دنیا؛ مانند غارهای معروف و پارک طبیعت وحش انجا بروید و از دیدن گونه های نادر کانگوروهای سفید و کوالا  لذت ببرید.

مکان های طبیعی جهان 9

غارهای وایتومو گلوورم، جزیره شمالی، نیوزلند

غارهای وایتومو یکی از معروف ترین جاذبه های نیوزلند و زیباترین مکان های دیدنی دنیا است که محل سکونت کرم های شب تابی است که فقط در این کشور یافت می شود. مسافران و بازدیدکنندگان می توانند سوار بر قایق هایی شوند و مسیر ابی در غار را طی کنند که تنها به وسیله نور کرم های شب تاب روشن شده است . اگر به دیدن این مکان بروید مطمئن باشید که از دیدن سقف و دیوارهای این غار میخکوب می شوید که به صورت زیبایی به وسیله نورهای سوسوزن ابی و سبز تزیین شده است. این غارها بیشتر از 30 میلیون سال قبل تشکیل یافته اند و شروع پیدایش ان ها به دلیل ایجاد سنگ اهک در عمق اقیانوس بوده است. امروزه این غارها به یکی از شگفت انگیزترین مناظر طبیعی در جهان بدل شده اند.

مکان های طبیعی جهان 10
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مکان هایی برای دیدن حیوانات شگفت انگیز و عالمی از شگفتی ها

سعید حسنی ، دوشنبه 12 شهریور 1397

آیا عاشق حیوانات نادر هستید؟ اینجا جایی است که می توانید برخی از جالبترین آن ها در زمین را پیدا کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :