سفر به مالت | تماشای جاذبه های گردشگری مالت

مالت از سه جزیره تشکیل شده است، جزیره اصلی که نام آن هم جزیره مالت است و دو جزیره کوچکتر، گزو و کمینو! آب های اطراف مالت به عنوان تمیزترین و شفاف ترین آب های مدیترانه شناخته می شوند ولی به غیر از این ها، دلایل دیگری نیز برای دیدن مالت وجود دارد. با ما در مجله همگردی سفر به مالت را تجربه کنید و از تماشای جاذبه های گردشگری مالت لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری مالت

شنا در مرداب آبی

مرداب آبی یک تکه واقعی از بهشت است که در جزیره کمینو پیدایش می کنید. یک خلیج کوچک با آبی کم عمق و نیلگون که به خاطر غواصی مشهور است. زیبایی کمینو و مردابش دهان شما را باز نگه می دارد به طوری که فیلم سازان برای صحنه هایی از تولیداتی همچون مینی سریال "هلن تروی" و فیلم هایی مثل "کنت مونت کریستو" و "شیفته" از آن استفاده کرده اند. جزیره منزلگاه تعدادی کشاورز است و هیچ جاده آسفالت شده ای ندارد؛ تعداد خیلی کمی وسیله نقلیه در آن وجود دارد و به طور کامل، سرعت زندگی در آن با جاذبه های گردشگری مالت و گزو به شدت متفاوت است. در واقع یک سرزمین رام نشده ی صخره ای است با صخره های دندانه دار، سواحل شنی، خلیج ها، نهرها و یک خط ساحلی پر شده از غار.

دیدن مالت در مدیترانه 1

برای اینکه منزلگاه بعضی از قدیمی ترین قلعه های دنیا است

قلعه های مگالیتیک مالت در میان قدیمی ترین بناهای روی کره زمین هستند و هنگامی که در میان آن ها راه می روید، مطمئن باشید که به شدت هیجان زده خواهید شد. این قلعه های جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در میان قدیمی ترین بناهای سنگی کره زمین قرار گرفته اند. این ها که در بین 3600 و 2500 پیش از میلاد ساخته شده اند، حتی از استون هنج بریتانیا قدیمی تر و به طور قابل توجهی پیچیده تر هستند. و شامل چندین اتاق، سقف، مصالح کف سازی، راهروهای تاریخی و مبلمان سنگی می باشند. منایدرا و حجر قیم دو مورد از محبوب ترین قلعه ها و جاذبه های گردشگری مالت هستند. در منایدرا، سه قلعه چسبیده به هم وجود دارند و بزرگترین ان در ساختار و طرح بندی، نمونه است. حجر قیم به طور خاص جذاب است زیرا تالارهای ماقبل تاریخش یک سوراخ بیضی شکل دارد که در همترازی با طلوع خورشید قرار دارد. در اولین روز تابستان، هنگامی که خورشید شروع به تابیدن می کند، اشعه های آن از میان سوراخ می گذرد و قطعه سنگی ای که داخل تالار هست را روشن می کند. این ساختمان همچنین یک مرکز بازدیدکننده دارد و یک راهنمای صوتی پیشنهاد می دهد که برای جستجوی همه مکان ها می شود از آن استفاده کرد.

دیدن مالت در مدیترانه 2

کشف سواحل زیبا

سواحل زیبایی در سفر به مالت وجود دارند که بعضی از بخش های آن مورد علاقه بازدیدکنندگان است؛ شامل خلیج ملییها، خلیج طلایی، خلیج بهشت و Ghajn Tuffieha. Ghajn Tuffieha یک زیبایی واقعی است؛ یک ساحل باریک از شن قرمز که از جاده ها و ساخت و سازهای مدرن دور است. ساحلی آرام و با جمعیت کم که در لبه یک خلیج قرار گرفته است و توسط یک سازمان محیطی محافظت و مدیریت می شود تا آن را یک ساحل شنی کامل و بی عیب و نقص برای شنا یا ریلکس کردن نگه دارد. از بسیاری از سواحل جزیره مالت این امکان را دارید که در میان ماهی های رنگارنگ آب های شفاف و کریستالی غواصی کنید یا در یکی از غارهای صخره ای پایین بروید. اگر به دنبال چیزی هستید که به طور خاصی آرام باشد، جزیره گزو تعدادی گزینه فوق العاده دارد که یافتن بعضی از آن ها ساده نیست و بنابراین احتمالش کم است که جمعیت را به سمت خود جذب کند. از یک محلی بخواهید راهنماییتان کند یا از Google Map استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید خودتان آن ها را کشف کنید یا خیر.

دیدن مالت در مدیترانه 3

تحسین کردن قصر گرند مستر در والتا

در سفر به مالت از تک تک جاذبه های گردشگری مالت دیدن کنید. قصر گرند مستر در والتا، از قرن 17 به عنوان مرکز اجرایی فعالیت می کرده است. قصر اصلی که در سال 1571 ساخته شد، در طول دوران استعماری بریتانیا، مکان گرند مستر شوالیه های هوسپیتالر سنت جونز و بعدتر بود و به عنوان کاخ حاکم فعالیت می کرد. امروزه، محل مجلس نمایندگان و دفتر کار رئیس جمهور مالت است. هنگامی که کارهای ایالتی در آن انجام نمی شود، تالارهای بزرگ آن در طبقه اول به روی عموم بازهستند. اتاق شورا، مجموعه ای کمیاب از پرده نگاری های گوبلین را در خود دارد که تصاویری از شکار در قاره های مختلف را به تصویر می کشد و اتاق غذا خوری حکومت با پرتره هایی از رئیس جمهورهای مالت و یک نقاشی از ملکه الیزابت دوم به عنوان ملکه مالت تزئین شده است. سالن عالی شورا مجموعه ای از 12 نقاشی از نقاشی های Mattia Perez d'Aleccio که نشان دهنده محاصره بزرگ سال 1565 است را نشان می دهد و پرتره های پادشاهان و گرند مسترهای اروپایی در سالن سفیر و راهروهای اصلی صف کشیده اند. اسلحه خانه قصر را از دست ندهید، جایی که دوره جوانمردی (Age of Chivalry) در یکی از مهمترین مجموعه های اسلحه آن خودش را با شور و هیجان نشان می دهد.

دیدن مالت در مدیترانه 4

دیدن کلیسای جامع سنت جونز در والتا

در زیباترین کلیسای مالت که توسط Gerolamo Cassar طراحی و در قرن 16 ساخته شد، می توانید در سفر به مالت، بعضی از زیباترین پرده نگاری ها را شاهد باشید.  این مکان جایی بود که شوالیه ها برای عبادت دسته جمعی دور هم جمع می شدند و هر دیوار، ستون و ضلع با تزییناتی غنی پوشیده شده است که اثر یک پارچه ابریشمی طلایی را به آن می دهد. طراحی داخلی در قرن 17 به سبک باروک متعلق به مالت، دوباره انجام شد. یکی از ارزشمندترین چیزها در بین همه این ها، نقاشی جان باپتیست اثر کاراواجو است. فرشتگان، اسکلت ها و دیگر نمادهای روحانی با دقت و آگاهی در چهارگوش مرمر کف قرار گرفته است؛ یک مضمون و پیام مشخص در هر بخش! 405 قبری که به تصویر کشیده شده اند نشانگر یک حرکت دسته جمعی است که ناگزیری مرگ و جذابیت زندگی پس از آن را توضیح می دهد.

دیدن مالت در مدیترانه 5

برای اینکه اینجا بهشت عشاق غذاهای دریایی است

با در نظر گرفتن این نکته که جزیره مالت جزیره ای در وسط مدیترانه است، تعجبی ندارد که تعداد زیادی غذای تازه و خوشمزه وجود دارد که باید امتحان شود، ولی جزیره مالت واقعا چیزی فراتر از اینها است. غذای دریایی یک بخش اصلی در رژیم مالتی ها است و آن را خیلی خوب درست می کنند. یک انتخاب سودمند از ماهی های تازه فصلی در تمام طول سال صید می شوند و خواهید دید که در بسیاری از رستوران های کشور سرو می شوند. ولی اگر واقعا غذای دریایی دوست دارید، مطمئن شوید که از دهکده ماهی گیری مرسسکلا دیداری داشته باشید، جایی که بازار مشهور ماهی مجموعه ای بسیار بی نظیر از غذای دریایی تهیه شده از ماهی های تازه گرفته شده با یک قیمت منطقی به شما ارائه می دهد. سفر به مالت از شگفت انگیزترین هاست.

دیدن مالت در مدیترانه 6

برای خلق دوباره صحنه های "بازی تاج و تخت"

اگر یکی از طرفداران این سریال هستید، حتما آگاه هستید که از جزیره مالت برای تعدادی از صحنه ها استفاده شده است. به خصوص خیابان های پرپیچ و خم و سنگفرش شده پایتخت که به عنوان مکانی برای چندین صحنه کینگز لندینگ (محل فرمانروایی پادشاهان قدیم) از آ نها استفاده شده است. یکی از جذاب ترین مکان های فیلم برداری، خلیج فورت ریکاسولی قرن 17 است که به عنوان Red Keep نیز از آن یاد می شود. این خلیج در امتداد گرند هاربر قرار دارد و از باغ های زیبای آپر باراکا قابل رویت است. این خلیج در تعدادی از فیلم ها از جمله "تروی"، "گلادیاتور" و "کیش یک آدم کش" استفاده شده است. اگر مکان در حال استفاده باشد، اجازه ندارید به ورودی کینگز لندینگ، با آن ستون های در هم پیچیده اش نزدیک شوید، ولی با قایق تا حدودی می شود به آن نزدیک شد - یک “dghajsa" اجاره کنید؛ یک تاکسی آبی 200 ساله که تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم می زند.

دیدن مالت در مدیترانه 7

سلفی گرفتن در پنجره آزور

این پنجره در جزیره گزو است. این قوس آهکی که از آب های شفاف کریستالی بالا می رود نه تنها در "بازی تاج و تخت" هم دیده می شود، بلکه یکی از نمادی ترین مکان ها در مالت است. این ساختار سنگی 100 فوتی با یک ساختار سنگی کندو مانند، با چاله های کوچکی از آب نیلگون سوراخ شده است. اگر ماجراجو هستید، می توانید از آن بالا بروید و یکی از زیباترین سلفی های عمرتان را بگیرید.

دیدن مالت در مدیترانه 8

دیدن نانوایی های مالتی

جزیره مالت به خاطر نان هایش معروف است. نان پختن، یک چیز خاص ملی است. نان خوشمزه محلی و یک قرص محکم تازه و به نازکی برش خورده که به عنوان پیش غذا برای همه غذاها سرو می شود. در هر دهکده یک نانوایی پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید یک اسنک خوشمزه بخورید تا در ماجراجویی ما شرکت کنید، یک نان گرد یا یک رول نرم و کوچک بخواهید. بسیاری از آن ها با سبزیجات، پیازها و گوجه فرنگی ها سرو می شوند و خوشمزه هستند.

دیدن مالت در مدیترانه 9

تجربه زندگی شبانه

زندگی شبانه جزیره مالت همیشه پرشور و هیجان است با کلوب های بسیار، بارهای مشروب و رستوران ها. مرکز این زندگی شبانه حوالی Paceville و St Julian’s است؛ جایی که دیسکوها، کازینوها و بارهای زیادی پیدا خواهید کرد. جاذبه های جزیره مالت شامل بعضی از بزرگترین نام ها در صحنه کلوب های بین المللی است؛ نام هایی مانند کارل کاکس، پل ون دیاک، فری کورستن و تیستو. سفر به مالت را بازندگی شبانه روز تجربه کنید.

دیدن مالت در مدیترانه 10

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

در سفر به ارمنستان به تماشای این جاذبه های گردشگری بروید

ن. چرمچی ، پنج شنبه 12 دی 1398

در این نوشتار قصد داریم در مورد سفر در ارمنستان بنویسیم و زیباترین جاذبه های گردشگری این کشور را بشماریم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :