دانستنی های سفر به زنگبار | عالمی از زیبایی و آرامش در تانزانیا

سفری به زنگبار، سرزمینی عجیب، مرموز. هرگز فکر نمی کردم که از طریق سواحل سرزمین تانزانیا بتوانم به این جزیره برسم اما به هر طریقی مانند بسیاری از سفرهایم این اتفاق افتاد. پس از مدتی استراحت و انرژی گرفتن در اطراف کنیا و تانزانیا وقت آن رسیده بود تا به سراغ کار برگردیم. زنگبار به نظر انتخاب منطقی و نزدیکی بود. همه آنچه ما انتظارش را داشتیم، یک ساحل نسبتا آرام در یک محیط گرمسیری نزدیک به یک روستای محلی که محل اقامت آن نیز آنقدر گران نباشد، در آنجا بود. طولی نکشید که توانستیم موقعیت ایده آل مان را پیدا کنیم برای حداقل دو شب کامل. مکانی که تصمیم گرفتیم برای اقامت در زنگبار در آنجا بمانیم، Promised Land Lodge بود که واقع در جنوبی ترین مکان زنگبار است. محیطی زیبا در ساحلی طوفانی، خانه های بزرگ جنگلی بر روی صخره با چشم اندازی از آب زلال، غذای محلی عالی، بانوج، استخر شنای دلپذیر و روستای Kizimkazi که فقط 20 حدود دقیقه در زمان تفریح در زنگبار دورتر است 50 دلار برای هر شب همراه با صبحانه. واقعا از کشف همچین جواهری گیج بودیم. پس از گذراندن دو شب در آنجا وسایلمان را جمع کردیم و آنجا را ترک کردیم که این جنبه ای منفی از کار آنلاین است. اثبات شده که محل این کلبه یکی از آخرین نقاط بدون پوشش اینترنت 3G در زنگبار بوده بنابراین سیم کارت و بسته های اطلاعاتی ما بی فایده بودند. اینترنتی که در کلبه ارایه می شد همانطور که انتظار می رفت خوب کار نمی کرد. در نتیجه برای ما نسبتا سخت بود که کار خود را انجام دهیم و چاره ای جز ترک آنجا نداشتیم. بعد از ترک آنجا نسبتا نا امید در جستجوی گزینه دیگری برای لذت بردن از دیدنی های زنگبار رفتیم. از دانستنی های سفر به زنگبار بدانید که و نمونه اطلاعات سفر به زنگبار بدانید که شما می توانید بعدا شوکه شدن ما را هنگامی که به طرز شگفت آوری با کمی تحقیق و شانس زیاد محل اقامت در زنگبار را به همان خوبی یا تقریبا مطابق آنچه Promised Land پیشنهاد داده بود پیدا کنیم، تصور کنید. به طور ناگهانی سفر ما به زنگبار، ما را به روستای جمبیانی در ساحل جنوب شرقی برد. جایی که ما از خوشحالی کیف های خود را به خاطر دلپذیری و خوش آمد گویی خانه ساحلی مانگو پرت می کردیم. ما برای یازده شب در اینجا اقامت کردیم که کاملا عالی بود.

اقامت در زنگبار

اطلاعات سفر به زنگبار : جامبیانی یکی از دیدنی های زنگبار

اگر شما دنبال یک ساحل سفید شنی با موج های آرام، زندگی روستایی، طلوع خورشید عالی، آب گرم اقیانوس، پراکندگی خوب سالن غذا خوری و حس بودن در بهشت هستید، Jambiani جایی است که باید در زمان تفریح در زنگبار بروید. اعتراف می کنم که ما بسیاری از نقاط دیگر زنگبار را کاوش نکردیم اما هنگامی که این کنج ایده آل را پیدا کردیم برای ماندن و گشتن در آن بسیارخوشحال بودیم.

جامبیانی

اطلاعات سفر به زنگبار : ساحل و لذت بردن از دیدنی های زنگبار

چه ساحل مجنون کننده و زیبایی! من هرگز در تمام سفرهایم ساحلی به عجیبی ساحل زنگبار ندیده ام. حداقل در جومجیانی، جزر و مد هنگامی که کوتاه باشد یک کیلومتر دورتر از ساحل است و سپس در یک دوره زمانی که بطور قابل توجهی سریع به نظر می رسد، جزر و مد ناگهانی بالا می رود بسیار بالا که تقریبا تمام ساحل را می پوشاند. رنگ ها تمام روز با طیف تاثیر برانگیزی از آبی و سبزها که می درخشیدند، تغییر می کردند که هم زمان هم عجیب، جذاب و فریبنده بود. وقتی که جزر و مد بالا باشد این ساحل برای شنا کردن بسیار عالی است. تنها نقطه منفی آن حداقل در ماه فروردین این است که آب اساسا گرم است. با این حال قبل از 9 صبح و بعدازظهر، حدودا ساعت 6 به شنا بروید که دراین زمان ها آب خنک تر می شود و راهی برای انرژی دادن به شما برای شروع و پایان دادن به روزتان در بین دیدنی های زنگبار پیشنهاد می کند!

ساحل

اطلاعات سفر به زنگبار : محل اقامت در زنگبار

از نمونه دانستنی های سفر به زنگبار بدانید که احتمالا تعداد 20 و یا بیشتر محل اقامت برای انتخاب در امتداد سه کیلومتری کنار ساحل جمبیانی از اتاق های ارزان و ساده در یک خانه ساده (حدود 25 دلار به ازای هر شب) گرفته تا مهمانخانه های زیباتر با محیطی گرمسیری و اتاق های راحت تر (حدود 50 - 60 دلار به ازای هر شب) و همچنین خانه های ییلاقی و هتل های فانتزی حدود 90 دلار - 200 دلار به ازای هر شب وجود دارد. ما باید 15 مورد از این مکان ها را در جستجوی خود برای یافتن محل اقامت در زنگبار مورد نظر بررسی کنیم. هر چند همین که از دروازه خانه ساحلی مانگو وارد شدیم می دانستیم که اینجا محلی مناسب برای ما است. صاحب محلی آنجا، Kiddo فوق العاده مهربان بود. اتاق ها جادار، رنگارنگ، با روح و به زیبایی تزیین شده بود و با منظره ای شفاف از اقیانوس همراه بود. زمین ها پر از درختان نخل و گل بودند. تخت های نوسانی (مانند تاب)، صندلی های راحتی و بالکنی برای تفریح در زنگبار و کافه و رستورانی دنج در فضای باز وجود داشت. این مکان بی نظیر بود. کل تیم 4 نفره کارکنان بسیار کمک می کردند و تنها چهار اتاق وجود داشت که تقریبا مثل یک خلوتگاه خصوصی بود. حدودا 50 دلار به ازای هر شب (برای دو نفر) با صبحانه و آشپزخانه ای مشترک برای استفاده بهترین گزینه ای بود که ما تا اینجا در جامبیانی پیدا کرده بودیم. اگر باز هم سفر دیگری به زنگبار داشته باشم اینجا دقیقا همان جایی است که دوباره برای اقامت در زنگبار انتخاب خواهم کرد.

محل اقامت در زنگبار

اطلاعات سفر به زنگبار : ناهارخوری

از نمونه دانستنی های سفر به زنگبار بدانید که در خانه ساحلی مانگو مانند بیشتر محل های اقامت کوچک زنگبار اگر به کارکنان از قبل زمانی را که می خواهید شام بخورید بگویید، سرآشپز داخل خانه برای شما مقداری غذا خواهد پخت. از غذاهای دریایی تازه گرفته تا کاری سبزیجات و مرغ کباب شده و سالادها برای حدود 8 دلار به ازای هر نفر بوده که ما چندین بار در هنگام عصر جشن عالی برای تفریح در زنگبار داشتیم.

ناهارخوری

اطلاعات سفر به زنگبار : رستوران های محلی (5 تا 7 دلار به ازای هر نفر)

رستوران Stone Culture رستوران مورد علاقه ما بود درست در کنار مهمان خانه ساحلی مانگو. ما به اینجا 4 یا 5 بار به خاطر غذاهای ارزان و خوشمزه محلی پخته شده توسط آشپز دوستانه اش آمده ایم. از نمونه دانستنی های سفر به زنگبار بدانید که رستوران Pishi در مرکز روستا یکی دیگر از گزینه های محبوب و ارزان در زمان اقامت در زنگبار بود. غذا در مغازه هتل Mamamapambo شگفت انگیز و ارزشمند با انواع و مقدار زیاد بود مخصوصا برای ناهار. اگر چای یخ زده ماسالا را امتحان کنید باعث می شود هر روز به اینجا بیایید.

رستوران های محلی (5 تا 7 دلار به ازای هر نفر)

اطلاعات سفر به زنگبار : غذای غربی (5 دلار - 10 دلار به ازای هر نفر)

پیتزا بهاری یک مکان ایتالیایی به همراه فضایی عالی در ساحل، پیتزای عالی، سرویس عالی و مقدار زیادی غذای با کیفیت دیگر است. آقای Kahawa در پاژه ساندویچ ها، سالاد، بسته بندی، آب میوه، قهوه و شیرینی ها تازه و خوشمزه را در یک کافی شاپ ساحلی ساده و شیک همراه با موسیقی سرو می کند. از نمونه دانستنی های سفر به زنگبار بدانید کههمه این ها مکان هایی هستند که ما به آن رفته و چیزی خورده ایم. امتیازات زیادی ندارد اما قطعا برای دو هفته اقامت در زنگبار کافی است!

غذای غربی (5 دلار - 10 دلار به ازای هر نفر)

اطلاعات سفر به زنگبار : دانستنی های سفر به زنگبار  روستا

جامبیانی روستایی کوچک و آرام با حدود 1500 نفر که در طول سه کیلومتری ساحل پراکنده شده اند، است که مجموعه ای از جاده ها و مسیرهای شنی باریک است و بین خانه ها و کلبه های بسیار ساده برخی از مغازه ها و میوه فروشی های کوچک و چندین مسجد درست شده است. مردم به طور کلی دوستانه هستند به خصوص نسل جوان که به نظر می رسد ارتباط بیشتری با غریبه ها داشته اند. مردمی که در مهمانخانه ها و رستوران ها کار می کنند واقعا دوستانه هستند و به راحتی می توانید با آن ها صحبت کنید. آن ها بیش از اندازه برای بحث کردن درباره زندگی محلی و جواب دادن به هر سوالی در زمان تفریح در زنگبار مشتاق هستند. روستاها مانند بیشتر قسمت های زنگبار پیرو سنت های قدیم هستند و زنان هنگام بیرون رفتن دست ها و پاهای خود را می پوشانند. اکثر خانم ها از جمله دختران جوان موهایشان را نیز می پوشانند. بنظر نمی رسد کسی از مردم آنجا برایش مهم باشد که مسافران لباس های غربی بپوشند اما اگر در حین قدم زدن در اطراف روستا لباس پوشیده ای نداشته باشید، بسیار تو چشم هستید و نگاه های خیره زیادی را بر روی خود حس خواهید کرد. لازم نیست که شلوار و پیراهن آستین بلند بپوشید اما نگه داشتن یک سارانگ در اطراف خود هنگامی که بیرون هستید به نظر یک روش منطقی می آید. در ساحل همه چیز راحت تر می شود و لباس های شنا بیشتر قابل قبول هستند. هیچ کس اهمیت نمی دهد که لباس های ساحلی در ساحل پوشیده شود. در روستا ما یکی دو بار در روز حالا یا بیشتر یا کمتر برای رفتن به یک فروشگاه کوچک برای خرید آب، تنقلات و یا موز و گرفتن شام به پیاده روی می رفتیم. در این روستا کار چندان زیادی برای انجام دادن وجود ندارد به جز برقراری ارتباط با بچه ها، مغازه داران که در خیابان ها هنگامی که بیرون از منزل هستید یا می خواهید تازه خارج شوید سرگرم کننده است و نوعی تفریح در زنگبار در زمان اقامت در زنگبار به حساب می آید.

روستا

اطلاعات سفر به زنگبار : فعالیت های اطراف محل

در روستای بعدی بعد ساحل شما می توانید بستر گسترده ای از شن و ماسه سفید، روستاهای کوچکتر، مدارس کیتورفینگ و همچنین تفریح خارجی پیدا کنید. ما جامبیانی را ترجیح می دهیم اما خود من از یک ساعت پیاده روی در کنار ساحل تا پاژه هم آن موقع و هم حالا به خاطر تغییر مناظر لذت می برم. شما همچنین می توانید با قیمت حدود 10000 TSH (برابر با 3 دلار آمریکا) تاکسی بگیرید. جنگل جوزانی حدود 15 دقیقه با ماشین از جامبیانی فاصله دارد که یکی از آخرین مکان های جهان است که می توانید با میمون های قرمز کولوبوس مواجه شوید. شما همیشه می توانید یک ماشین را در حدود 30 دلار به ازای هر روز رانندگی به سایر نقاط جزیره اجاره کنید. نسبتا سواحل و روستاهای بیشتری در آنجا نسبت به جامبیانی وجود دارد بنابراین سفرهای چند روزه یک گزینه عالی برای افرادی که در سفر خود به زنگبار دنبال اکتشاف هستند، است. از دیگر مناطق محبوب نانگوی، متنوی (ساحل شمال شرقی)، پنانگو (ساحل شرقی) و بویجو (در حدود 11 کیلومتری شمال) جامبیانی هستند. این مکان ها از دیدنی های زنگبار در زمان اقامت در زنگبار می باشد.

فعالیت های اطراف محل

اطلاعات سفر به زنگبار : اینترنت

اگر مثل ما به اینترنت نیاز داشته باشید، اتصالات ارائه شده در اکثر محل های اقامت در بهترین حالت بسیار ضعیف هستند. با این حال اگر یک سیم کارت در شهر زنگبار خریداری کنید و در دهکده ای در جزیره مانند جامبیانی اقامت داشته باشید، می توانید اتصالات اینترنت 3G قوی را دریافت کنید. ما همچنین دریافتیم که ایرتل قابل اطمینان ترین سرویس را در زمان تفریح در زنگبار پیشنهاد می کند که کاملا ارزان می باشد.

اینترنت

اطلاعات سفر به زنگبار : هزینه های تاکسی

هزینه گرفتن تاکسی از شهر زنگبار تا جامبیانی یا کیزیمکائی یا تقریبا هر یک از ساحل های اصلی واقع در شمال، شرق یا جنوب ساحل بین 25 تا 40 دلار می شود. هزینه یک تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر سنگی باید حدود 8 تا 12 دلار باشد. همچنین ون های محلی وجود دارد که برای مسیرهای اطراف جزیره تنظیم شده اند. اغلب بسیار شلوغ و خیلی کندتر از یک تاکسی هستند اما واقعا ارزان هستند که به شما این امکان را می دهند که مسافت خوبی را برای فقط یک یا دو دلار سفر کنید. اگر در طول سفر خود به زنگبار قصد بازدید از بسیاری از نقاط جزیره را دارید، ممکن است بخواهید به جای استفاده از تاکسی به دنبال اجاره یک خودرو باشید که باعث می شود به مقدار خوبی در هزینه تفریح در زنگبار صرفه جویی نمایید.

هزینه های تاکسی

دانستنی های سفر به زنگبار : تورها و فعالیت ها

اگر به دنبال فعالیت بیشتری نسبت به نشستن در ساحل هستید، لیست بلندی از فعالیت های ممکن در زنگبار وجود دارد از جمله غواصی، شیرجه، گشت و گذار، کیتورفینگ، سفرهای دلفینd، ماهیگیری، بازدید از جزایر بیرونی، تورهای ادویه. بسیاری از مردم در سواحل به پیش شما می آیند و پیشنهاد این تورها را به شما می دهند. به یاد داشته باشید که این افراد فقط واسطه هستند و معمولا به هیچ وجه با شرکتی که در واقع این فعالیت ها را ارائه می دهد ارتباطی ندارند. صحبت با کارکنان هتل یا مهمانخانه خود بسیار ارزشمند است زیرا مطمئنا ارتباط مستقیمی با گرداننده های تور، قایقران، رانندگان دارند که از کلاه برداری های زیاد جلوگیری می شود. همچنین مذاکره در مورد هزینه هر فعالیت قابل قبول است.

تورها و فعالیت ها

دانستنی های سفر به زنگبار : پول

ارز اصلی شیلینگ تانزانیا است اما بسیاری از قیمت ها به دلار و یورو نیز قابل انتقال است. در نظر داشته باشید که تنها دستگاه های خودپرداز در این جزیره در شهر سنگی است بنابراین بهتر است قبل از اینکه به ساحلی که می خواهید بروید، کمی پول محلی بگیرید. در غیر این صورت شما باید هر زمان که به پول نیاز دارید 45 دقیقه بیشتر برای برگشت به شهر زنگبار صرف کنید که با تاکسی رفت و برگشت 60 دلار هزینه می برد. گزینه های بسیار تبادل ارز نیز در سواحل محدود می شوند بنابراین اگر شما پول محلی کافی نداشته باشید باید به دلار یا یورو پرداخت کنید. برخی از رستوران ها و محل های اقامت کارت های اعتباری ویزا را قبول می کنند اما هزینه های بانکی 3٪ -5٪ اضافه می شود.

شیلینگ تانزانیا

دانستنی های سفر به زنگبار : (شهر سنگی) Stone Town

ما در شهر سنگی که بخش قدیمی شهر زنگبار، پایتخت زنگبار است نیز اقامت داشتیم و قطعا دیدن آن ارزشمند است. ما شبی را که برای اولین بار وارد زنگبار شدیم و دو شب پایانی سفر خود را در آنجا گذراندیم. شما می توانید یک روز کامل را در پیچ و خم های باریک ویندینگ، خوردن ناهار در رستوران عالی لاکمن، بازدید از بازار برده فروشی پیشین، وقت گذرانی در خانه شگفتی ها، پرسه زنی در بازار اصلی رنگارنگ و لذت بردن از یک نوشیدنی تازه در ساحل هنگام غروب خورشید بگذرانید. اینجا یک مکان عالی برای دیدنی های زنگبار برای چند روز خوش گذرانی است. در شهر سنگی ما در هتل بغایت دوستانه و راحت و در کاخ تواسی واقع در مرکز ماندیم. هر دو گزینه هایی با هزینه مناسب هستند و من به سادگی می توانم انتخاب کنم که کدام یک بهترین نرخ ها را در تاریخ مشخص شده ای در زمان تفریح در زنگبار دارد.

(شهر سنگی) Stone Town

دانستنی های سفر به زنگبار : هزینه های کلی سفر به زنگبار

با مقدار بودجه ثابت سفر شما به زنگبار حدود 25 دلار به ازای هر روز می تواند برای شما خرج ببرد البته در صورتی که در یک خوابگاه یا کلبه ساده اقامت داشته باشید و در محلی ترین رستوران ها و غرفه ها غذا بخورید. با 50 دلار به ازای هر روز می توانید در یک مهمانخانه ساحلی یا کلبه ساحلی با کیفیت بمانید و هر چند روز چندین فعالیت را در بین دیدنی های زنگبار انجام دهید. با 70 دلار به ازای هر روز همراه با اتاق ساحلی خود می توانید برخی از وعده های غذایی خود را گرانتر بخورید و ماشینی را برای گردش در جزیره اجاره کنید. زنگبار یکی از آن مکان هایی است که می تواند با هر بودجه ای مطابق شود تا بتوانید از دیدنی های زنگبار لذت ببرید.

هزینه های کلی سفر به زنگبار

دانستنی های سفر به زنگبار : رفتن به زنگبار و لذت بردن از دیدنی های زنگبار

رفتن به زنگبار از طریق جزیره اصلی تانزانیا بسیار آسان است. کشتی های متعددی هر روز از دارالسلام با شرکت دریایی Azam وجود دارد. سفر حدود 2 ساعت طول می کشد و تقریبا 35 دلار برای هر فرد هزینه دارد. هر چند قبل از رزرو کشتی مطمئن شوید که خط Precision را چک کرده اید که یکی از خطوط هوایی محلی تانزانیا است. آن ها پرواز های زنگبار- دارالسلام را تا 40 دلار به ازای هر نفر پیشنهاد می دهند که همان مقداری است که ما برای یک پرواز 15 دقیقه ای پرداخت می کنیم که همراه با نمایی زیبا از جزیره و پایتخت تانزانیا در مسیر حرکت می باشد!

رفتن به زنگبار و لذت بردن از دیدنی های زنگبار

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دانستنی های سفر به بارسلونا | نکات قبل از سفر به اسپانیا

ن. چرمچی ، چهارشنبه 30 خرداد 1397

اطلاعات اولیه در مورد بارسلونا، منطقه های مختلف و جاذبه های گردشگری آن، نکات مهم در مورد زبان کاتالانی و موارد دیگری که حتما می بایست از آنها آگاهی داشته باشید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :