تکنولوژی و مایحتاج الکترونیک | لوازم الکترونیک در سفر

یکی از سوالاتی که معمولا قبل از سفر برای همه پیش می آید این است که کدامیک از لوازم الکترونیک را باید با خود به سفر برد. بنابراین تنها شما نیستید که به کاربرد لوازم الکترونیک در سفر  فکر می کنید. از روزهایی که واکمن ها و دوربین ها تنها مایحتاج الکترونیک رایج بودند زمان زیادی می گذرد. امروزه وقتی پا به یک اتاق ساده در یک مسافرخانه می گذارید به نظر می آید وارد یک فروشگاه لوازم الکترونیکی شده اید. چرا که انواع این لوازم از قبیل لپ تاپ ، تبلت ، گوشی های هوشمند و دوربین های دیجیتال شما را احاطه کرده اند. متاسفانه اغلب مردم مطمئن نیستند به کدام یک از این وسایل در سفر نیاز پیدا خواهند کرد و در نتیجه تعداد زیادی از این وسایل را فراتر از نیاز واقعی خود به همراه می برند. در این مطلب همگردی به پاسخ این سوالات می پردازیم. این که کدام وسایل الکترونیکی بیش از بقیه در سفر مورد نیاز هستند، کدام یک از آنها استفاده ای ندارند و کدام تکنولوژی ها در سفر واقعا مورد نیاز شما واقع خواهند شد. پس با همگردی همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید و بدانید که لپ تاپ مناسب سفر چه خصوصیاتی دارد.

راهنمای استفاده از تکنولوژی در سفر

لپ تاپ

از آنجایی که کافی نت ها به تدریج کمتر می شوند و اینترنت های وای فای جایگزین آنها شده اند استفاده از لپ تاپ که از مایحتاج الکترونیک است ،ضروری به نظر می رسد و قطعا ارزش فکر کردن به آن را دارد، چرا که آسان ترین راه برای حفظ ارتباط با دیگران ،ذخیره کردن تصاویر دوربین و گذراندن وقت می باشد. اگر قصد انجام امور کاری و تجاری را دارید بهتر است از لپ تاپ پیشرفته و پر قدرت استفاده کنید.اما برای انجام امور شخصی یک لپ تاپ نازک و سبک با وزن کم و قیمت مناسب پاسخگوی تمامی نیاز های شما خواهد بود. برای انتخاب لپ تاپ مناسب سفر حتما نکات زیر را در نظر بگیرید و این در بخش انتخاب لوازم الکترونیک در سفر قرار می گیرد.

لپ تاپ

سایز

سعی کنید لپ تاپی با صفحه نمایش بزرگ تر از 13 اینچ با خود به سفر نبرید وگرنه وزن آن از یک کیلوگرم بیشتر خواهد بود و مسلما هرچه وزن آن کمتر باشد بهتر است. همچنین بهتر است وزن و اندازه آداپتور آن را نیز در نظر بگیرید زیرا ممکن است بزرگ و سنگین باشد و این از خصوصیات بارز لپ تاپ مناسب سفر است.

سایز لپ تاپ
استحکام

یکی از ویژگی های بارز لپ تاپ مناسب سفر این است که مستحکم باشد و به هنگام ضربه خوردن در کیف آسیب نبیند.همچنین بهتر است آن را با یک کاور محافظ بپوشانید تا از صدمات جلوگیری کنید و حتما در مورد مقاومت و دوام آن اطلاعات کسب نمایید و این بخشی از اطلاعات لوازم الکترونیک در سفر می باشد.

استحکام لپ تاپ
عمر باتری

باتری لپ تاپ که از مایحتاج الکترونیک است ، می بایست حداقل 5 تا 6 ساعت عمر داشته باشد. اما برای انجام سفر های شبانه طولانی با اتوبوس یا قطار بهتر است باتری با طول عمر بیشتر از 8 ساعت خریداری کنید.

باتری لپ تاپ
فضای ذخیره سازی

در تهیه فضای ذخیره سازی لپ تاپ که از مایحتاج الکترونیک است، خود اصلا خساست به خرج ندهید.کمترین مقدار فضایی که می توانید در نظر بگیرید128 گیگابایت است و هر چقدر فضای بیشتری برای این کار تهیه کنید، بهتر است. همه تصاویری که در لپ تاپ خود ذخیره می کنید و فیلم هایی که دانلود می کنید بسیار بیشتر از آنچه تصورش را می کنید فضا اشغال می کنند و این از شاخصه های لوازم الکترونیک در سفر است.

فضای ذخیره
قیمت

هرچقدر لپ تاپ ارزان تری بخرید، پول بیشتری برای خرج کردن در سفر خواهید داشت! همچنین هزینه کمتری برای بیمه کردن یا تعویض آن پرداخت خواهید کرد و هدف خوبی هم برای دزدی نخواهد بود. بنابراین سعی کنید بیش تر از 1000 دلار برای خرید لپ تاپ که از مایحتاج الکترونیک است، هزینه نکنید. اگر بودجه تان به اندازه خرید لپ تاپ نیست یا نیاز های شما بسیار کمتر از موارد ذکر شده است می توانید به جای آن یک تبلت خریداری کنید.تکنولوژی های قدیمی تر مانند نت بوک ها نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. البته این روزها پیدا کردن یک نت بوک کمی سخت شده است و این از ویژگی های لپ تاپ مناسب سفر است.

لپ تاپ خوب

تبلت

تبلت ها از برخی جهات به لپ تاپ که از مایحتاج الکترونیک است، برتری دارند. کوچکتر، سبکتر و ارزانتر هستند و طول عمر باتری آنها بیشتر است. شناخته شده ترین نمونه تبلت ، محصول مشهور کمپانی اپل یعنی "آی پد" می باشد. با وجود این که آی پد بهترین کارایی را برای یک مسافر خواهد داشت بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه استفاده از محصولات اندرویدی است. محصولاتی مانند نکسوس 7 یا 10 ساخت کمپانی گوگل بسیار توصیه می شوند. چه از تبلت برای انجام کارهایی مانند وب گردی، خواندن کتاب، رد و بدل کردن ایمیل یا تماشای فیلم استفاده کنید و چه برای خلق کردن مطلبی از جمله نویسندگی، ویرایش ویدئو و غیره حرف های زیادی برای گفتن در مورد تبلت که از مایحتاج الکترونیک است ، وجود دارد. اما نکته مهم این است که تبلتی انتخاب کنید که فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد.

تبلت

تلفن همراه

یک تلفن همراه هوشمند که جز مایحتاج الکترونیک است، دارای انواع آهنگ ها، تصاویر، اپلیکیشن ها و سرگرمی های متنوع به بخشی اجتناب ناپذیر و بسیار ضروری از سفر تبدیل شده است.حتما یک نسخه بدون قفل از تلفن همراه خود تهیه کنید تا بتوانید از سیم کارت های اعتباری سراسر دنیا استفاده کنید و از تماس ها و اینترنت ارزان تر سود ببرید. همانطور که می دانید اگر از شماره شخصی خود در کشور های دیگر استفاده کنید، اپراتور کشور خودتان، هزینه بالایی از شما دریافت خواهد کرد. اگر هنگام ورود به یک کشور از سرویس های اپراتور های آن کشور استفاده کنید مبلغ بسیار زیادی صرفه جویی خواهید کرد. پس اگر نمی توانید قفل تلفن همراه خود را باز نگه دارید و مجبورید از آن در سفر استفاده کنید حداقل بخش data connection را خاموش کنید تا هزینه هایتان پایین بیایند. اپلیکیشن های بسیاری برای سفر وجود دارند که سه نمونه از بهترین آنها را در این بخش معرفی می کنیم.

تلفن همراه

اسکایپ Skype

امروزه اکثر تماس های بین المللی توسط اسکایپ انجام می گیرد. این اپلیکیشن بسیار سریع و آسان است و با هزینه ای بسیار کم می توانید با هر شماره ای در هر کجای دنیا تماس بگیرید و برای ساعت ها صحبت کنید.

اسکایپ

تریپ ایت TripIt

راه های زیادی برای کنترل رزرواسیون در سفر وجود دارند اما تریپ ایت TripIt آسان ترین آنها به شمار می رود.حتی نسخه Pro این اپلیکیشن آخرین تغییرات جدول زمانی و تاخیر در پرواز و غیره را به اطلاع می رساند. این نکته باعث می شود در فرودگاه ها و ایستگاه های اتوبوس در سرتاسر جهان وقت کمتری از شما هدر شود و سریع تر به نتیجه برسید.

تریپ ایت TripIt

مترجم گوگل Google Translate

اخیرا وبسایت گوگل این اپلیکیشن خود را برای گوشی های اندروید به روز رسانی کرده است و در نتیجه به شما اجازه می دهد بسته هایی شامل زبان های مختلف را برای استفاده آفلاین دانلود کنید. حتی قبل از این به روز رسانی هم این اپلیکیشن می توانست در دانستن نوع غذاهای موجود در منو های رستوران ها یا گفتن جملات و کلمات در زبان های مختلف به شما کمک کند. اکنون که دیگر می توانید همه جا بدون لزوم استفاده از اینترنت از آن استفاده کنید.می توان گفت که یک اپلیکیشن واقعا ضروری محسوب می شود.

مترجم گوگل

کتابخوان الکترونیکی

ارزش واقعی این وسیله که به شما قدرت می دهد کتاب های جدید را از سرتاسر دنیا با گوشی همراه خود دانلود کنید قابل تخمین زدن نیست. برای کتاب خواندن در جاده و در هنگام سفر هیچ چیزی قابلیت رقابت با این وسیله را ندارد چرا که ارزان، کوچک و سبک است و عمر باطری آن  به چند هفته می رسد. همچنین صفحه نمایش آن در نور آفتاب بسیار واضح است و می توان به راحتی از آن در ساحل و در حال آفتاب گرفتن استفاده کرد.

کتابخوان الکترونیکی

هارد پشتیبان

مسافران و گردشگران بسیاری بوده اند که اطلاعات غیر قابل بازگشت و مهمی را بخاطر مشکل دستگاه، دزدیده شدن آن یا دلایل دیگر از دست داده اند. شما می توانید تصاویر خود را هر شب در لپ تاپ ذخیره کنید.همچنین بهتر است از یک هارد اکسترنال نیز برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید. ممکن است مجبور باشید کمی وقت بگذارید و دچار دردسر شوید اما آرامش خیال شما بیشتر از این ها ارزش دارد. هیچ وقت خاطرات دیجیتال خود را در معرض خطر قرار ندهید و این بخشی از لوازم الکترونیک در سفر است.

هارد پشتیبان

سایر موارد

به غیر از شارژر ها و کابل ها که انگار همیشه خود را به هم گره می زنند، وسایل دیگری که بهتر است همراه داشته باشید و جز مایحتاج الکترونیک هستند، آداپتور برق همه کاره و یک چند راهی برق می باشند. این وسایل ارزان هستند و جای بسیار کمی را در کیف شما اشغال می کنند اما زمانی که در اتاق یک مسافرخانه اقامت می کنید و تنها یک پریز برق برای 12 نفر دیگر وجود دارد مانند طلا ارزشمند هستند. انتخاب وسایل الکترونیکی مناسب برای سفر کار سختی نیست. انجام چند انتخاب هوشمندانه و همراه بردن وسایلی که واقعا به آنها نیاز دارید به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایای تکنولوژی در سفر استفاده کنید و در عین حال از جنبه های منفی آن اجتناب کنید. تنها کافیست قبل از سفر، کمی زمان و هزینه صرف کنید تا از سرخوردگی و ناامیدی بسیار در طول سفر جلوگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به این لینک ها مراجعه کنید:

نرم افزار اوبر | اپلیکیشن اوبر UBER را بهتر بشناسید

وسایل جانبی موبایل برای سفر | لوازم مورد نیاز سفر

معرفی اپلیکیشن های سفر | اپلیکیشن گردشگری برای داشتن سفری مطمئن

ابزار سفر | تایل، ردیاب بلوتوثی بسیار مفید

معرفی ابزار سفر | کوچکترین شارژر تلفن همراه دنیا

سایر موارد

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

لوازم آرایش ضروری در سفر | زیبایی را همراه ببرید !

شادی نیک نهاد ، پنج شنبه 23 شهریور 1396

بدون شک همه خانم ها در هر شرایطی حتی در سفر نیز به فکر زیبایی خود هستند. در این مقاله با لوازم آرایش ضروری در سفر آشنا شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :