اطلاعات سفر به ایروان | نکات کاربردی برای سفر به ایروان

شهر ایروان که درمنطقه قفقاز واقع شده است، از حدود چهار هزار سال پیش از میلاد محل سکونت انسان بوده است و امروزه یکی از مهم ترین مراکز علمی، فرهنگی و صنعتی قفقاز به شمارمی رود. ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان دردامنه ی کوه آرارات و کنار رودخانه هرازدان قرار گرفته و پایتخت کشور ارمنستان می باشد. ایروان به عنوان مامن و پناهگاه ارمنیان جهان به شمار می رود، این منطقه پر است از آثار باستانی و تاریخی دوران عصر برنز که اگر بخواهیم به مهم ترین نکات سفر به ایروان اشاره کنیم می توان از شنگاویت، کارمیربرد، کارمیر بلور و بردادزور نام برد.  همچنین از دیگر آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه ی اوراتویی که اربونی خوانده می شود اشاره کرد که شاه آرگیشتیتیس در سال 872 قبل از میلاد دستور ساخت آن را صادر کرد تا بتواند به عنوان مکانی برای جلوگیری از تجاوز قفقازیان شمالی مورد استفاده قرارگیرد. امروز ما در مجله همگردی شما را با برخی نکات سفر به ایروان و اطلاعات سفر به ایروان آشنا می کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

میدان اپرا ایروان

شهر ایروان

تاریخچه ایروان

در مجموعه اطلاعات سفر به ایروان این نکته را در نظر داشته باشید که در طی نبردهای بیشماری که بین ایرانی ها  و عثمانی ها درگرفت بارها و بارها ایروان از دست ایران خارج شد و تحت تسلط عثمانی ها قرار گرفت و سر انجام طی عهد نامه ترکمن چای در سال 1828 که در جنگ بین ایران و روسیه به امضا رسید این کشور از دست ایران خارج شد. برای سفر به ایراوان نیاز نیست که ویزا تهیه کنید و از آن جهت که فاصله ی زیادی با ایران ندارد مسافران و گردشگران زیادی هر ساله به قصد دیدن این شهر زیبا از طریق راه زمینی یا هوایی سفر به ایروان را تجربه میکنند .ایروان از سال 658 به دست اعراب افتاد، اعرابی که دارای قدرت بی نظیری بودند باعث شد که شهر ایروان  تبدیل به یک مرکز مهم و استراتژیک در منطقه شود. کاروان های بازرگانی هند و اروپا برای تجارت از این منطقه عبور می کردند. در سده های 11 و قبل از این که سلجوقیان به این منطقه حمله کنند ایروان به عنوان بخش امنی تحت سلطه ی پادشاهی باگراتونی قرار داشت. نام ایروان از سده های هفتم به بعد بر روی این منطقه گذاشته شده است.از بناهای تاریخی این شهر می توان به کلیسای سنت پیتر و پاول که در سده ی پنجم در شهر ایروان ساخته شد اشاره کرد که این کلیسا در سال 1931 کاملا فرو ریخت و از بین رفت . یکی دیگر از بناهای مهم و تاریخی این منطق قلعه ی تیش ابیانی یا کارامیر بلور بود که در سال 585 قبل از میلاد مسیح قوم  سیت آن را نابود کرد.

ایروان ارمنستان

اقتصاد مردم ایروان

فرآورده های کشاورزی زیادی در این منطقه به دست می آید و هم چنین خطوط راه آهن دراین شهر فوق العاده گسترده می باشد که سبب شده شهر ایروان به یک مرکز بازرگانی بزرگ تبدیل شود از جمله کارخانه هایی که در این شهر وجود دارد می توان به کارخانه هایی در زمینه لوازم برقی، ماشین افزار، فراوری فلزات و همچنین کارخانه های شیمیایی، غذایی و  ریسندگی و بافندگی اشاره کرد که نقش مهم و بسزایی در اقتصاد این منطقه دارند .در جنگی که در سال های 1513 تا 1737 بین ایرانی ها و عثمانی ها در گرفت بار ها و بارها ایروان بین ایران و عثمانی ها دست به دست گردید. ارمنی های زیادی که شمار آن ها به حدود هزاران نفر می رسید در زمان شاه عباس اول از این منطقه به ایران مهاجرت کردند. و این مهاجرت آنقدر زیاد بود که مسلمانانی که در شهر ایروان زندگی می کردند درصدشان نسبت به ارمنی ها 80 به 20 شد.  همچنین سده های 4و 6 قبل از میلاد مسیح ایروان هب عنوان یک قلمرو مهم و ساتراپ ارمنی برای امپراطوری هخامنشیان به شمار می رفت . تیمور در سال 1387 ایروان را به تصرف خود در آورد و این شهر در سده های تاریخی مختلف و در طی قرن ها اهمیت استراتژیک و ویژه خود را از دست نداد و همواره به عنوان یک مرکز مهم و منطقه ی استراتژیک به حساب می آمد.

چگونگی سفربه ایروان

جالب است بدانید که برای سفر به ایروان نیاز ندارید که ویزا تهیه کنید و می توانید مستقیما با هواپیما به فرودگاه زوراتنوس رفته و از این طریق خود را به شهر ایروان برسانید. این فرودگاه بین المللی با میدان اپرا که در مرکز شهر ایروان قرار دارد تقریبا 14 کیلومتر فاصله دارد. و برای این که خود را از فرودگاه بین المللی زوار تنوتس به مرکز شهر ایروان برسانید می توانید هم از تاکسی و هم از اتوبوس استفاده نمایید هزینه ای که برای تاکسی در این مسیر خواهید پرداخت به پول ایران چیزی در حدود ده هزار تومان خواهد بود. برای این که در داخل شهر تردد کنید مثل اکثر شهر های دیگر نقاط جهان این شهر هم دارای مترو و تاکسی است البته نکته ی جالبی که باید خدمت شما دوستان عرض کنم این است که این شهر  واقعا زیبا و تمیز است به طوری که مطمنا دلتان می خواهد بیشتر مسیر های داخل شهر و جاهای دیدنی را که فاصله اش هم زیاد نیست با پای پیاده طی نمایید .از مجموعه نکات سفر به ایروان بدانید که  برای راه های طولانی تر می توانید همان طور که عرض کردیم از مترو ، تاکسی و اتوبوس هم استفاده کنید مترو ایروان نیز کاملا تمیز و مرتب است.

فرودگاه بین المللی زوراتنوس ایروان
زوراتنوس فرودگاه بین المللی ایروان

بازار های ایروان

از مجموعه اطلاعات سفر به ایروان باید گفت که بازار های زیاد و جالبی در سفر به ایروان قرار دارد از جمله می توان به بازار خرید ورنیساج اشاره کرد که خصوصا در آخر هفته ها می توانید در این بازار وسایل مورد نیاز از قبیل تجهیزات لوله کشی ای انواع مختلف قطعات خودرو را با قیمت مناسب پیدا کنید و بخرید. همچنین در نزدیکی میدان اپرا و در امتداد آن دقیقا نزدیک مسجمه ی مارتیروس ساریا بازار هنری ورنیساج جریان دارد که اگر از علاقمندان به هنر و مخصوصا نقاشی هستید ،در این بازار می توانید آثار نقاشی هنرمندان بزرگ را که واقعا زیبا و روح انگیز هستند بخرید. صنایع دستی و کارهای هنری هنرمند محلی نینا هووانیان نیز در ایروان مشتریان خاص خود را دارد. همچنین انواع کوسن و لباس کارهای سفال ، جواهرات عروسک و تی شرت های متنوعی را می توانید در مغازه سالت ساک تهیه کنید اکثر کارهای هنری یا توسط خود نقاش ها فروخته می شود یا این که واسطه ها به خرید و فروش این آثار می پردازند. ومواظب باشید کلاه سرتان نرود. همچنین در این بازار های متوانید مدال های قدیمی دوران کمونیست ها و شطرنج های قدیمی و جعبه های جواهر دست ساز را در بازار هنری ورنیساج از نزدیک مشاهده کنید و اگرتمایل داشتید به خرید آن ها بپردازید.

بازار ورنیساج
بازار ورنیساج ایروان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات یادگیری زبان انگلیسی | برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید

کیانا صدیقی ، جمعه 2 تیر 1396

یکی از راه های یادگیری زبان انگلیسی رفتن به کلاس های آموزشی است. اما تنها رفتن به این کلاس ها کافی نیست. باید در کنار آن نکاتی را نیز زعایت کرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :