سفری شگفت انگیز به ژاپن و گردش در اوزاکا

کشور ژاپن به لطف شبکه پیشرفته حمل و نقل عمومی خود، برای علاقمندان به سفر های یک روزه به اطراف شهر های بزرگ، یک بهشت محسوب می شود. یک سفر دو ساعته با قطار پر سرعت در این کشور بسیار آسان است و طی کردن همان مسافت در کشور های آمریکای شمالی، دو برابر زمان می برد. شهر اوزاکا Osaka نیز از چنین شبکه حمل و نقل ایده آلی برخوردار است. اوزاکا که یکی از بزرگ ترین شهر های کشور ژاپن به حساب می آید، در سواحل جنوبی هونشوی غربی Honshu واقع شده که موجب شده است یک مبدا عالی برای سفر های یک روزه به مناطق غیر شهری اطراف به شمار بیاید. یکی از محبوب ترین سفرهای یک روزه از اوزاکا، سفر به کیوتو Kyoto می باشد؛ شهری که بخاطر معابد و قصر های دیدنی بی شمارش و البته قلعه باشکوه نیجو Nijo مشهور است. دیگری سفر به ناگویا Nagoya، در فاصله دو ساعتی از شرق اوزاکا و سفر به هیروشیما Hiroshima، در فاصله دو ساعت و نیمه با قطار (چهار ساعت و نیم از طریق جاده) به سمت غرب می باشد. همچنین برای کسانی که به دنبال فضاهای روستایی تر و آرام تر هستند، اوزاکا به دلیل فاصله کم با نقاط دیدنی این چنینی، مبدا بسیار خوبی برای سفرهای یک روزه محسوب می شود؛ جاذبه هایی مانند روستای میجی مورا Meiji-mura که یک موزه فضای باز فوق العاده برای نشان دادن یک دوره تاریخی مهم در فرهنگ ژاپن به شمار می رود و کوه کویا Mount Koya، که یک مرکز مهم مذهبی در تپه های جنوب شهر اوزاکا می باشد. در مطلب زیر به معرفی سفر دیدنی های ژاپن و  دیدنی های اوزاکا و جاذبه های تماشایی اطراف اوزاکا می پردازیم؛ اگر قصد سفر به ژاپن و اقامت در اوزاکا به عنوان یک مبدا ایده آل برای انجام سفرهای یک روزه را دارید، ابتدا این متن را بخوانید.

هشت سفر جالب و هیجان انگیز به مناطق اطراف اوزاکا در ژاپن

معابد و قصرهای کیوتو Kyoto

شهر کیوتو از دیدنی های ژاپن است و برای رسیدن به آن از اوزاکا، از طریق قطار های پر سرعت، به کمتر از یک ساعت نیاز است، آن قدر معبد و مکان های تاریخی دارد که می تواند شما را تا حرکت آخرین قطار به سمت اوزاکا و هتل تان مشغول نگه دارد. کیوتو یکی از ده شهر بسیار مهم کشور ژاپن محسوب می شود که از ویرانی های به وجود آمده در طول جنگ جهانی دوم، جان سالم به در برده است. این شهر هر ساله بیش از 10 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند که بیشتر آنها برای تماشای خیابان های تاریخی و باشکوهی که طرح آنها بیش از یک هزار سال پیش ریخته شده است، به این منطقه  می آیند و سفر به ژاپن  را انتخاب می کنند. شهر کیوتو علاوه بر موزه ها و گالری های هنری بی شمار،  دارای بیشترین تعداد معبد در کشور ژاپن است. یکی از این معابد، معبد کیومیزو Kiyomizu نام دارد که جزو فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می رود و در بلندای کوه اوتاوا Otowa و مشرف به شهر کیوتو قرار گرفته است. در مسیر رسیدن به این معبد که در سال 790 بعد از میلاد مسیح ساخته شده، فروشگاه های کوچک و دکه های فروش صنایع دستی دیده می شوند. یکی از مهم ترین بخش های این معبد، سالن خارق العاده آن است که هم اکنون به عنوان صحنه اجرای رقص ها و مراسم خاص معبد استفاده می گردد و بازدید کنندگان می توانند بهترین چشم انداز های مناظر اطراف را از درون آن تماشا کنند. سایر جاذبه های مهم شهر کیوتو، شامل پاویون طلایی Golden Pavilion زیبای قرن چهاردهمی با نمای بیرونی خارق العاده اش از برگ طلایی، قلعه قرن هفدهمی نیجو Nijo  و قصر امپریال Imperial Palace بسیار قدیمی متعلق به سال 794 بعد از میلاد می باشد.

معابد و قصرهای کیوتو Kyoto

بودای بزرگ نارا

شهر زیبای نارا Nara  که از دیدنی های ژاپن است و در چهل دقیقه ای شرق اوزاکا، برای مدت طولانی، در مرکز میراث فرهنگی غنی کشور ژاپن بوده است. این شهر که از ویرانی های جنگ جهانی دوم، جان سالم به در برده و کاملا دست نخورده باقی مانده است، نمونه های عالی از معماری سنتی ژاپنی را به نمایش می گذارد که در جای جای شهر دیده می شوند؛ از بسیاری از معابد و قصر های تاریخی مهم تا خانه های زیبا و کارگاه های کوچکی که پر از صنایع دستی و آثار هنری بسیار قدیمی و عتیقه جات زیبا هستند. در سفر به ژاپن ؛ یکی از مهم ترین بخش های بازدید از این شهر، گشت و گذار در مناطق قدیمی شهر نارا با پای پیاده است؛ خیابان هایی که به بناهای مشهور و شگفت انگیزی چون معبد بی نظیر کوفوکوجی Kofuku-ji Temple ختم می شوند. این معبد در قرن هفتم میلادی ساخته شده و به خاطر آهوهای رامی که در اطراف آن زندگی می کنند مشهور است. اما پر بازدید ترین معبد از هفت معبد بزرگ Seven Great Temples شهر نارا، معبد باشکوه توداییجی Todai-ji یا معبد بزرگ شرقی Great East Temple می باشد. این معبد که در قرن هشتم میلادی ساخته شده، بخاطر مجسمه بزرگ برنزی از بودای بزرگ Great Buddha یا دابوتسو Daibutsu مشهور است. سایر نقاط مهم این منطقه، دروازه جنوبی بزرگ دو طبقه Great South Gate است که با 18 ستون نگاه داشته شده و توسط دو مجسمه هشت متری نگهبانی می شود.

بودای بزرگ نارا Nara

قلعه تاریخی شیراساگی Shirasagi

در فاصله یک ساعته از غرب اوزاکا، در امتداد خط ساحلی دلنشین دریای هاریما نادا Harima-nada، شهر تاریخی هیمه جی Himeji قرار گرفته است. در این شهر، می توانید بیشتر روز خود را به گشت و گذار در قلعه باشکوه شیراساگی Shirasagi، بزرگ ترین قلعه ژاپن و یکی از اولین آثار تاریخی این کشور که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، بپردازید. این قلعه که از  دیدنی های ژاپن است در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است و اغلب از آن با عنوان قلعه مرغ ماهی خوار سفید یا White Heron Castle یاد می شود (نامی که مردم محلی بخاطر دیوارهای بیرونی سفید رنگش به آن داده اند و معتقدند این قلعه شبیه به بال های باز شده یک مرغ ماهی خوار سفید رنگ است). این قلعه از 80 بنا تشکیل شده است که بیشتر آنها به روی عموم باز هستند و در سفر به ژاپن باید از آن ها دیدن کنید. مهم ترین بخش قلعه، اما، بلندترین نقطه آن، برج اصلی آن است که به اندازه یک ساختمان 5 طبقه ارتفاع دارد (حتما از این برج بالا بروید و چشم انداز های بی نظیر شهر و مناطق روستایی اطراف آن را تماشا کنید). وقتی از همه جا بازدید کردید، کمی از وقت خود را به خریدن سوغاتی در فروشگاه های متعدد و جالب در پایین مسیرهای باریک منتهی به قلعه بپردازید.

قلعه تاریخی شیراساگی Shirasagi

کوه کویا Mount Koya

کوه کویا Mount Koya که با نام کویاسان Kōyasan نیز شناخته می شود از دیدنی های ژاپن است، به اندازه دو ساعت رانندگی به سمت جنوب، از اوزاکا فاصله دارد؛ ( و یکی از آن موارد نادر در ژاپن است که یک خودرو شما را سریع تر از وسیله نقلیه عمومی به این منطقه می رساند). مسیر این کوه، بادخیز است، اما فرصتی عالی برای تماشای چشم انداز های روستایی فوق العاده آن منطقه و اوزاکا فراهم می کند. زمانی که به کوه کویا Mount Koya می روید، با پاداش گشت و گذار در یکی از مهم ترین مکان های مذهبی کشور ژاپن و قطعا یکی از وسیع ترین آنها مواجه می شوید. بیشتر این منطقه به شاخه ای از بوداییسم به نام شینگون Shingon که در سال 800 بعد از میلاد مسیح تشکیل شده، تقدیم شده است. موسس این فرقه که کوبو داییشی Kobo Daishi نام داشت، اولین معبد کوچک را در این منطقه ساخت. امروزه، یک شهر واقعی در اطراف این مکان تاریخی ساخته شده است که بیشتر بخش های آن، برای ارائه خدمات به زائرینی که از سرتاسر کشور برای زیارت کردن و ادای احترام به معابد به این منطقه سفر می کنند، برپا شده اند. آرامگاه های راهبان متعددی که در این منطقه دفن شده اند نیز بخاطر پارچه های سرخ رنگ روشنی که زائران به نشانه احترام به جا گذاشته شده اند، یک نمایش رنگارنگ به شمار می رود. مطمئن باشید بیشتر روزتان را به گشت و گذار در این منطقه زیبا با بیش از 100 معبد و زیارتگاه، از جمله معبد کونگوبوجی  خواهید گذراند. بازدید کنندگانی که از قبل برنامه ریزی می کنند، می توانند یک شب اقامت در یکی از معابد را رزرو کنند؛ تجربه ای منحصر به فرد که بسیار به گردشگران این منطقه پیشنهاد می شود.

کوه کویا Mount Koya

برج های شهر کوب Kobe

در فاصله 30 دقیقه ای از غرب اوزاکا، شهر بندری کوب Kobe قرار دارد که ششمین شهر بزرگ کشور ژاپن و یک مکان عالی برای گشت و گذار است. بهترین نقطه برای شروع ماجراجویی در شهر کوب، در مرکز این شهر و جایگاه یکی از دو برج شهر، به نام تسوتنکاکو Tsūtenkaku قرار دارد. این برج 103 متری در سال 1956 به جای نسخه مشابه برج ایفل که در جنگ جهانی دوم تخریب شده بود ساخته شده است و چشم انداز های عالی از شهر کوب و ساحل اوزاکا به بازدید کنندگان ارائه می دهد و یکی از دیدنی های ژاپن است. علاوه بر این چشم اندازها که بهترین هایشان را می توان از سکوی مشاهده در ارتفاع 91 متری تماشا کرد، این برج دارای زیارتگاه خاص خودش نیز هست که احتمالا به خدای شادی God of Happiness تقدیم شده است. از روی این برج، همچنین می توانید نگاهی به برج دوم و جدید تر شهر کوب، برج جذاب بندر کوب Kobe Port Tower بیاندازید. این برج با ارتفاع 108 متر و ساختار فلزی سرخ رنگش، در سال 1963 افتتاح شده است و همانطور که از نام آن مشخص است، مشرف به بندر پر جنب و جوش کوب می باشد. این برج دارای یک سکوی مشاهده با چشم انداز های فوق العاده از اوزاکا و بندر کوب می باشد و مانند برج خواهرش، در تمام طول شب، روشن است.

برج های شهر کوب Kobe

روستای میجی مورا Meiji-mura Village

در در فاصله دو ساعت و نیمه از شرق اوزاکا (و تنها 24 کیلومتری شمال ناگویا Nagoya، که بازدید از دو جاذبه فوق العاده را در یک سفر ممکن می سازد)، موزه روستایی میجی مورا Meiji-mura قرار دارد که بازدید از آن، برای کسانی که می خواهند بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ غنی ژاپن  و اوزاکا بدانند، یک سفر بسیار جالب را رقم خواهد زد. در شهر اینویاما Inuyama، روستای میجی مورا Meiji-mura هم یک پارک موضوعی به شمار می رود و هم یک موزه روباز؛ و دیدن آن، باعث کسب تجربه های آموزشی و تفریحی زیادی خواهد بود. جالب ترین بخش این روستا، تعداد زیاد بناهای تاریخی حفظ شده متعلق به دوران پر رونق میجی  از سال 1868 تا 1912 می باشد که در سفر به ژاپن باید از آن ها دیدن کنید. این روستا که از دیدنی های ژاپن است؛ متشکل از تعداد 60 یا بیشتر بنا می باشد که از سرتاسر کشور به این منطقه منتقل شده اند؛ یک قدم زدن ساده در خیابان های این شهر، چند ساعتی طول می کشد؛ پس آماده باشید که زمان خود را به این کار اختصاص دهید. دیگر نقاط جالب، اداره پست، یک قصر سابق، یک گرمابه و حتی یک زندان می باشد. نکته بسیار جالب برای بسیاری از بازدید کنندگان در سفر به ژاپن، تاثیری است که معماری غربی روی طراحی خیلی از این بناها داشته است؛ بخصوص روی هتل قدیمی امپریال Imperial Hotel که توسط معمار آمریکایی فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright طراحی شده است. نکته جالب برای کودکان، فرصت سواری کردن بر ترامواها، اتوبوس ها و حتی خودروهای این دوره از تاریخ ژاپن است.

روستای میجی مورا Meiji-mura Village

ناگویا Nagoya

شهر شلوغ بندری ناگویا Nagoya به اندازه یک سفر قطاری دو ساعته تا شمال شرقی اوزاکا فاصله دارد که یکی از زیباترین دیدنی های ژاپن است. شهر ناگویا به دلیل دسترسی به اقیانوس آرام، شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین بندر ژاپن به شمار می رود و و در سرتاسر کشور بخاطر صنایع سنتی متعدد، بخصوص صنعت سرامیک و کاشی که بیش از 900 سال قدمت دارد، شناخته شده است. تورهای مختلفی در اوزاکا؛ برای بازدید از این کارخانه ها و کارگاه ها وجود دارند که هر کدام، چشم انداز منحصر به فردی از روش های تولیدی گذشته و حال را در معرض دید عموم می گذارند. نکته جالب دیگر در مورد این شهر، بازدید از قلعه دوست داشتنی قرن ششمی شهر است که بخاطر برج اصلی عظیم و باغ های گران قیمتش مشهور می باشد. در این شهر، معابد بازسازی شده بسیاری نیز وجود دارند که زیارتگاه آتسوتا Atsuta Shrine یکی از زیباترین آنها محسوب می شود. این معبد شینتوی باشکوه که قدمت آن به قرن اول میلادی باز می گردد، به دلیل ارتباطش با خانواده سلطنتی ژاپن، جایگاه مهمی در فرهنگ کشور ژاپن داشته است که در سفر به ژاپن نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

ناگویا Nagoya

جزیره زیارتگاهی هیروشیما Hiroshima's Shrine Island

یک سفر با قطارهای سریع السیر ژاپن به سمت غرب اوزاکا که کمتر از سه ساعت طول می کشد، شهر تاریخی هیروشیما Hiroshima قرار گرفته است. این شهر دارای مکان های متعددی است که به آن روز سرنوشت ساز در آگوست سال 1945 که تحت اولین حمله اتمی جهان قرار گرفت، اختصاص یافته اند. مکان هایی مانند پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima Peace Memorial Park که موزه یادبود صلح Peace Memorial Museum نیز در آن قرار دارد، آرامگاه خالی یادبود Memorial Cenotaph مشهور با شعله صلح Flame of Peace و گنبد بمب اتم Atom Bomb Dome. یکی از نقطه هایی که باید حتما از آن بازدید کنید، قلعه هیروشیما Hiroshima Castle ساخت 1593 می باشد که جایگاه یک موزه عالی در مورد تاریخ غنی منطقه است. یکی از معابد متعدد شهر که شناخته شده ترین و محبوب ترین معبد آن است، معبد ایتسوکوشیما Itsukushima می باشد که در جزیره زیارتگاهی هیروشیما یا میاجیما Miyajima قرار گرفته است و برای رفتن به آن، می بایست یک سفر دلنشین و خوشایند روی کشتی های مسافری داشته باشید. در سفر به ژاپن؛ خودتان را آماده کنید که بیشتر ساعت های یک روز خود را به گشت و گذار در بین بناهای مختلف این معبد که اکثر آنها روی آب ساخته شده و با پل به هم وصل شده اند بپردازید. سعی کنید جوری برنامه ریزی کنید که بازدیدتان در اوزاکا با یکی از فستیوال های متعدد این معبد یا مراسم رقص سنتی همزمان باشد.

Hiroshima's Shrine Island

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

گردشگری فضایی تجربه سفری غیر عادی و شگفت انگیز است

گلاره یوسف پور ، شنبه 9 اردیبهشت 1402

براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، گردشگری فضایی تجربه سفری غیر عادی و شگفت انگیز است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :