جاذبه های گردشگری مالزی | اطلاعاتی در مورد سفر به مالزی

مالزی کشوری است با جاذبه های بسیار برای گردشگران، به همین دلیل این کشور، جز یکی از مقاصد پرطرفدار بین مسافران و گردشگران به خصوص ایرانیان می باشد. مالزی طبیعت بسیار زیبایی دارد، از جمله جاذبه هایی که مرتبط با طبیعت این کشور است می توان به جنگل شهری کوالالامپور، مزارع چای در ارتفاعات کامرون و پارک های ملی گونونگ مولو و تامان نگارا، اشاره کرد. مالزی همچنین حیات وحش غنی دارد که جز جاذبه های گردشگری مالزی به حساب می آید. علاوه بر این موارد، تفریحات و جاذبه های مربوط به فرهنگ و سنت این شهر نیز در این کشور بسیار وجود دارد. به نوعی می توان گفت، هر کسی با هر سلیقه ای از سفر به مالزی لذت خواهد برد. برای سفر به این کشور، دانستن برخی اطلاعات در مورد جاذبه های گردشگری مالزی برای شما مفید خواهد بود به همین دلیل در این مطلب برخی از این اطلاعات آورده شده است.

سفر به مالزی

اطلاعات پایه

مالزی در جنوب شرق آسیا قرار دارد و حدود 4 ساعت و نیم از ایران جلوتر می باشد. پایتخت این کشور، کوالالامپور است، زبان رسمی آن ها، مالایی و واحد پولشان رینگیت است. کد مالزی +60 است و برای تماس با پلیس و آمبولانس 999 (به وسیله موبایل 112) و آتش نشانی و امداد و نجات 994 (به وسیله موبایل 112) را باید شماره گیری کنید. پریز برق در مالزی به صورت G می باشد و برق آن ها 240 ولت و 50 هرتز است. جهت رانندگی، سمت چپ است. مالزی به دلیل آنکه در نزدیکی خط استوا قرار دارد، دارای هوایی گرم و مرطوب است، به طور میانگین دمای هوا در این کشور 27 درجه سانتیگراد است و بارش نیز 250 سانتی متر است. در این کشور فرودگاه های بین المللی بسیاری هستند، از جمله این فرودگاه ها: ایپوه فرودگاه سلطان ازلان شاه، جوهور بهرو فرودگاه بین المللی ثنای، فرودگاه بین المللی کوتا کینابالو، فرودگاه بین المللی کوالالامپور، فرودگاه بین المللی کوچینگ، فرودگاه بین المللی لنکاوی، فرودگاه بین المللی مالاکا، فرودگاه بین المللی پینانگ، فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه، فرودگاه میری و کوانتان - فرودگاه سلطان حاجی احمد شاه.

پریز برق در مالزی

چه زمانی برای سفر به این کشور مناسب تر است؟

همان طور که گفته شد آب و هوای این کشور استوایی است، به همین دلیل تغییرات آب و هوایی در آن بسیار کم می باشد. تنها تغییر قابل توجه، فصل بارندگی به نام مانسون است. البته در اغلب روزها، بعد از ظهرها هوا بارانی است. مانسون بیشتر در سواحل شرقی خود را نشان می دهد که در ماه های بین نوامبر تا فوریه است. اما در مورد غرب این کشور بارندگی در ماه های سپتامبر و اکتبر بسیار زیاد است. به دلیل همین بارندگی ها، که باعث می شود بسیاری از فعالیت ها و تفریحات لغو شوند، بهترین زمان برای سفر به مالزی و بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی بین ماه های مارس و اکتبر است که بارندگی کم است. در این زمان از طبیعت این کشور و هوای خوب آن لذت کافی را خواهید برد. اگر هوای بارانی برای شما اهمیتی ندارد، ماه های ژانویه و فوریه نیز به دلیل فستیوال هایی که در این کشور برگزار می شود، برای سفر بسیار مناسب هستند. از جمله این فستیوال ها، سال نو و جشن هندوی تایپوسام هستند.

بهترین زمان سفر به مالزی

در سفر به مالزی میزان هزینه ها چقدر است؟

هزینه سفر به مالزی به هزینه های مربوط به اقامت، غذا، تفریح، حمل و نقل تقسیم می شود که در مورد هر کدام توضیحاتی داده ایم.
هزینه اقامت: با توجه به آن که شهر مورد نظر شما در مالزی، کدام است، میزان هزینه اقامت نیز متفاوت است. هر چه شهر بزرگ تر باشد، هزینه نیز بالاتر می رود. ارزان ترین جایی که می توانید در آن اقامت داشته باشید، هاستل است. هزینه اقامت در هاستل برای هر شب بین 25 تا 50 رینگیت، چیزی حدود 20 تا 40 هزار تومان و هزینه اتاق خصوصی در هاستل 75 رینگیت، می باشد. هاستل ها دارای صبحانه و وای فای رایگان می باشند. اگر می خواهید هزینه اقامت تان کمتر از این نیز باشد، به شما چادر زدن در کمپ ها را پیشنهاد می دهیم. بعد از هاستل ها، هتل های ارزان قیمتی وجود دارد که آنها نیز دارای وای فای رایگان هستند. این هتل ها همچنین دارای سیستم تهویه هوا هستند که هزینه آن ها برای یک شب حدودا 75 رینگیت می باشد. هتل های خوب نیز برای یک شب هزینه ای در حدود 200 رینگیت، حدود 160 هزار تومان، دارند. گزینه دیگری نیز برای اقامت کم هزینه وجود دارد، در سایت Airbnb می توانید اقامتگاه های اشتراکی و یا خانه ها و آپارتمان هایی را نیز پیدا کنید.

هاستل

هتل های ارزان در مالزی

هزینه غذا

در سفر به مالزی، با توجه به نوع غذایی که انتخاب می کنید، هزینه آن نیز متفاوت است. غذاهای خیابانی هزینه کمی دارند و بین 5 تا 15 رینگیت می باشند. هزینه غذا در فست فودها حدودا 14 رینگیت، رستوران های ارزان، 10 تا 20 رینگیت، رستوران های متوسط حدود 25 رینگیت است. همچنین می توانید خودتان به فروشگاه ها بروید و مواد غذایی تهیه کنید و غذای مورد نظر خود را تهیه کنید که هزینه چنین چیزی حدود 150 رینگیت برای یک هفته است. البته توجه داشته باشید در هاستل ها معمولا آشپزخانه ای وجود ندارد، در نتیجه در این هاستل ها نمی توانید آشپزی کنید. از بین همه این موارد، خوردن غذاهای محلی و خیابانی بسیار به صرفه تر است.

غذای خیابانی در مالزی

هزینه حمل و نقل در سفر به مالزی

انواع وسایل حمل و نقل عمومی در کشور مالزی وجود دارد. اتوبوس از تاکسی به صرفه تر است، به خصوص وقتی تنها هستید، تاکسی به هبچ عنوان به صرفه نمی باشد. در سفر به مالزی باید بدانید که برخی از تاکسی ها تاکسی متر ندارند، در نتیجه مواظب باشید تا هزینه بیشتری را از شما نگیرند، بهتر است اول با راننده بر سر میزان هزینه توافق کنید. اتوبوس های درون شهری هزینه ای بین 5 تا 15 رینگیت در هر ساعت برای شما خواهند داشت. اگر بخواهید از پنانگ تا کوالالامپور را با اتوبوس طی کنید هزینه آن 50 رینگیت و با هواپیما حداقل 100 رینگیت می باشد. اگر قصد سفر از کوالالامپور به بانکوک را داشته باشید هزینه قطار تقریبا 175 رینگیت و هواپیما 300 رینگیت می باشد.

حمل و نقل در مالزی

هزینه تفریح در سفر به مالزی

در کشور مالزی هزینه تفریح و گردش پایین می باشد و به راحتی می توانید بیشتر جاذبه های گردشگری مالزی مورد نظر خود را بازدید کنید و از آن ها لذت ببرید. به طور مثال تورهایی مانند پیاده روی، غواصی و رودگردی وجود دارند که هزینه آنها به ترتیب بین 35 تا 75، 245 تا 300 و 200 رینگیت می باشد. در این میان تورها پیاده روی نیز در کوالالامپور وجود دارند که رایگان می باشند، این تورهای تفریحی را شرکت Airotour برگزار می کند که در آن از جاذبه های گردشگری دیدن می کنید و اطلاعات بسیار زیادی در مورد این کشور کسب خواهید کرد. می توان با توجه به این اطلاعات به طور میانگین هزینه یک روز از سفر خود در مالزی را حساب کرد. اگر محل اقامت تان هاستل غذایی که می خورید خیابانی و از اتوبوس ها استفاده کنید، هزینه ای بین 130 تا 180 رینگیت خواهید داشت. به نظر این حداقل هزینه ممکن است، در سفر به مالزی اگر هر یک از موارد بالا را تغییر دهید، مسلما هزینه بیشتری را متقبل می شوید.

تفریح در مالزی

مکان ها و جاذبه های گردشگری مالزی

همانطور که گفته شد مالزی کشوری است که در کنار طبیعت بسیار زیبای خود، دیگر جاذبه های گردشگری مالزی که مربوط به فرهنگ و زندگی مدرن شهری است، به همراه خود دارد. این کشور، ترکیبی از فرهنگ های مالایی، چینی و هندی می باشد. به همین دلیل جاذبه های بسیاری را می توان در آن پیدا کرد. سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند که بیشتر آن ها از کشورهای همسایه است.در این جا با برخی از جاذبه های گردشگری مالزی آشنا می شویم.

مکان ها و جاذبه های کشور مالزی

پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)

این پارک بسیار مورد توجه دوستداران طبیعت و گیاه شناسان به دلیل گیاهان و طبیعت بسیار زیبای آن، قرار می گیرد. پارک ملی گونونگ گادینگ شامل جنگل ها، سواحل و کوه های بسیار زیبایی می باشد. از جمله شگفتی های این پارک که از جاذبه های گردشگری مالزی است، بزرگ ترین گل جهان به نام رافلزیا است که 7 کیلو وزن و یک متر ارتفاع دارد. دلیل به وجود آمدن چنین پارکی نیز، این گل است. این پارک برای حفاظت از گل رافلزیا، در سال 1983 ایجاد شد و در سال 1994 برای بازدید عموم باز شد.

پارک ملی گونونگ گادینگ

جزیره ی مانوکان (Manukan Island)

پارک ملی به نام Tunku Abdul که اولین پارک ملی دریایی و جاذبه های گردشگری مالزی نیز می باشد، در خود جزیره ای به نام مانوکان دارد. علاوه بر این جزیره، 4 جزیره دیگر نیز در این پارک وجود دارند که جزیره مانوکان، نسبت به آن های دیگر امکانات و تجهیزات بیشتری دارد. این جزیره به سواحل زیبایش معروف است. به همین دلیل تفریحات آبی بسیار زیادی در این جزیره وجود دارند. از جمله جاذبه های این جزره، صخره های مرجانی است که فاصله کمی با ساحل دارند. برای دسترسی به این جزیره می توانید از کوه کینبالو به وسیله فرابر، به آنجا برسید.

جزیره ی مانوکان (Manukan Island)

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si)

معبد کک لوک سی بسیار زیبا که به نام Supree Bliss نیز معروف است، جز معابد جدید و بسیار مهمی به حساب می آید. قدمت این معبد به سال 1891 بر می گردد و از جاذبه های گردشگری مالزی است. این معبد جدید بزرگ ترین معبد بودایی در مالزی است که زائران بسیاری برای زیارت آن به کشور مالزی سفر می کنند. در این معبد، معبد رامای چهارم؛ دارای ده هزار حکاکی از بودا است، که به نوبه خود یکی از جاذبه های این معبد و این منطقه به حساب می آید.

معبد کک لوک سی مالزی

معبد غارهای باتو (Batu Caves)

اگر به کوالالامپور سفر می کنید، این مجموعه غارهای باتو را از دست ندهید. این مجموعه شامل دو غار اصلی است که معبد هندویی هستند و هنر باشکوه هندوی را نشان می دهند. این معبد مهم ترین معبد هنویی است که در خارج هند قرار دارد، به همین دلیل سالانه زائران بسیاری برای زیارت آن به کوالالامپور سفر می کنند. در این مجموعه، چیز دیگری که نظر شما را جلب خواهد کرد، وجود میمون هایی است که آزادانه در این محدوده در حال حرکت و جست و خیز می باشند.

معبد غارهای باتو

منطقه ی حفاظت شده ی طبیعی Semenggoh

اورانگوتان هایی که پدر مادر خود را از دست داده اند یا آن ها را گم کرده اند، در این منطقه مورد حفاظت قرار می گیرند. این منطقه نیز به همین خاطر معروف است. علاوه بر آن که در این منطقه اورانگوتان های بسیاری را می بینید، پرندگان مختلفی نیز در آن زندگی می کنند. اگر می خواهید به این منطقه طبیعی بروید سعی کنید در زمان غذا خوردن اورانگوتان ها (صبح ها و بعد از ظهرها)، آنجا باشید.

منطقه ی حفاظت شده ی طبیعی Semenggoh

خط آهن شمالی برنئو

اگر به دیدن روستاها و محوطه اطراف شهرها علاقه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما سوار قطارهای بخار متعلق به دهه 1900 که تنها در روزهای شنبه و چهارشنبه دردسترس هستند، شوید. در مسیر این قطار مناظر بسیار زیبایی از مزارع و حومه شهرها را خواهید دید. همچنین در این قطارها، غذاهای آسیایی سرو می شود.

خط آهن شمالی برنئو

منطقه ی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

در سفر به کوالالامپور اگر به دنبال جایی برای خرید هستید این منطقه جز مناطق اصلی خرید می باشد. محله بوکیت بینتانگ شامل چندین مرکز خرید است که بیشتر در ارتباط با وسایل الکترونیکی می باشند. علاوه بر آن که در این منطقه مرکز خریدهای مهمی وجود دارند، تفریحات جالب توجهی نیز وجود دارد تا یک روز فوق العاده را در این منطقه تجربه کنید.

منطقه ی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

جزیره ردانگ (Redang)

این جزیره کوچک به دلیل ویژگی هایی مانند ساحل با شن های سفید و آبی زلال، برای غواصی و تفریحات آبی مناسب است.

جزیره ردانگ مالزی

پارک ملی باکو (Bako)

این پارک ملی نه چندان بزرگ دارای جاذبه های طبیعی بسیاری مانند آبشار، ساحل و تفریحات دریایی می باشد. اگر عاشق طبیعت و تفریحات مربوط به آن هستید این پارک را از دست ندهید. در این پارک مسیرهای پیاده روی مختلفی در نظر گرفته شده که متناسب با توان خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در پارک ملی باکو، گونه ای نادر از میمون وجود دارد که از جمله جاذبه های آن به حساب می آید.

پارک ملی باکو (Bako)

کلیسای مسیح

این کلیسا رنگارنگ و با معماری بسیار زیبا و خیره کننده، در شهر ملاکا قرار دارد و از جمله کلیساهای پروتستان قدیمی در مالزی به حساب می آید. این کلیسا توسط هلندی ها و به سبک هلندی ساخته شده است.

کلیسای مسیح

رودخانه ی کیناباتانگان (Kinabatangan River)

این رودخانه که به پوشش گیاهی و حیات وحش موجود در اطرافش معروف است. از جمله این حیوانات اورانگوتان بورنئویی، کروکودیل، فیل های آسیایی و 200 گونه پرنده، می باشند. از نظر پوشش گیاهی، نیز جنگل های زیبایی در این اطراف هستند. رودخانه ی کیناباتانگان 550 کیلومتر است و از نظر طول دومین در مالزی است.

رودخانه ی کیناباتانگان (Kinabatangan River)

جزیره ی سیپادان (Sipadan)

در سفر به مالزی، از جمله مکان هایی که برای غواصی بسیار مناسب است، این جزیره سیپادان با ساحل های شنی بسیار زیبا است. در اطراف این جزیره گونه های مختلفی از ماهی ها و مرجان ها وجود دارد. همچنین در این جزیره که تنها جزیره اقیانوسی مالزی است، یک کوه آتشفشانی قرار دارد.

جزیره ی سیپادان

کمرون هایلندز (Cameron Highlands)

این منطقه مسکونی با ساکنانی از اقوام و کشورهای مختلف مانند هند و چین، دارای طبیعت بسیار زیبایی است که می توانید در آن مسیرهای پیاده روی را طی کنید و به آبشارها و جنگل های زیبایی برسید. در این منطقه مزارع چای نیز بسیار وجود دارد. کمرون هایلندز در دهه 1920، توسط بریتانیایی ها گسترش پیدا کرد.

کمرون هایلندز مالزی

شهر جرج تاون (Georgetown)

این شهر که ساکنان آن اکثریت چینی هستند، در شمال شرقی جزیره پنانگ قرار گرفته است. ویژگی جالب این شهر پر جنب و جوش، دست نخورده باقی ماندن آن است، به این صورت که معماری و ساخت تمام ساختمان ها و سازه ها به همان شکلی که در ابتدا ساخته شده اند، باقی مانده است، از سوی دیگر معماری این شهر با آن چیزی که در جنوب شرق آسیا متداول است، متفاوت می باشد.

Georgetown

تامان نگارا (Taman Negara)

از قدیمی ترین جنگل های بارانی دنیا که از نظر ویژگی های طبیعی بسیار غنی می باشد، تامان نگارا است که به زبان مالایا به معنای پارک ملی است. در این پارک گونه های رو به انقراض و مهمی از حیوانات مانند فیل آسیایی وجود دارند. در این پارک نیز مسیرهایی برای پیاده روی و گشت و گذار بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است.

تامان نگارا مالزی

جزیره ی تیومن (Tioman)

این جزیره کوچک بعد از مطلبی که در مجله تایم در مورد آن نوشته شد، مورد استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران در سفر به مالزی قرار گرفت. در این مجله عنوان شد، جزیره ی تیومن، زیباترین جزیره دنیا است. در این جزیره که همانند بهشت است، طبیعت بکر و زیبایی را مشاهده خواهید کرد، همچنین در اطراف این جزیره صخره های مرجانی قرار دارند. این جزیره نیز برای غواصی مناسب می باشد.

جزیره ی تیومن مالزی

کوه کینبالو (Kinabalu)

در این کوه انواع گیاهان و جانوران وجود دارد و به خاطر همین تنوع است که این کوه در دنیا معروف شده است. قله این کوه در ارتفاع 4095 متری قرار دارد و به راحتی می توان با پیاده روی و بدون تجهیزات پیاده روی به آن دست پیدا کرد.

کوه کینبالو مالزی

برج های دوقلوی پتروناس (Petronas)

این برج ها که نماد مالزی مدرن هستند، بلندترین برج های دو قلو در جهان می باشند و دارای 88 طبقه هستند. این برج ها با بتن تقویت شده ساخته شده اند و نمای بیرون آن از فولاد و شیشه می باشد. بین دو برج یک پل هوایی در طبقه های 41 و 42 قرار داده شده است. این برج ها همچنین تا سال 2004 تا قبل از ساخت برج Taipei 101، مرتفع ترین برج ها رد دنیا بودند. این برج ها نمایانگر مذهب اسلام هستند.

برج های دوقلوی پتروناس مالزی

جزیره لنکاوی

این جزیره 56 هزار نفری طبیعت بسیار زیبایی شامل سواحل با شن سفید و جنگل دارد. این جزیره کوچک، جز پیشرفته ترین مکان هایی است که گردشگران می توانند از آن بازدید کنند. جزیره لنکاوی بین 99 جزیره کوچک، بزرگ ترین است.

جزیره لنکاوی

جزایر پرهنتیان (Perhentian)

اگر در سفر به مالزی، به دنبال مکانی برای بازدید هستید که هزینه کمی داشته باشید، جزایر پرهنتیان را پیشنهاد می کنیم. در این جزایر سواحل بسیار زیبایی که در آن غواصی نیز ممکن است، وجود دارد. اقامتگاه های ارزانی در این جا در نظر گرفته شده که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جزایر پرهنتیان مالزی

مرکز توانبخشی Sepilok

در سال 1964 این مرکز تاسیس شد تا از اورانگوتان های رها شده در برابر خطرات موجود، حفاظت شود. در این مرکز 60 تا 80 اروانگوتان وجود دارد که به صورت آزاد در آن زندگی می کنند تا برای زندگی در طبیعت آماده شوند. مرکز توانبخشی Sepilok در منطقه Kabili-Sepilok قرار گرفته است که منطقه ای جنگلی به حساب می آید.

مرکز توانبخشی Sepilok

غارهای مولو (Mulu)

پارک ملی گونونگ مولو شامل غارها و جنگل ها و صخره های زیبایی می باشد. این مجموعه غارها به نام مولو، شامل بزرگ ترین غار دنیا به نام سارواک می باشند.

غارهای مولو (Mulu)

موزه هنرهای اسلامی  کوالالامپور

در پارک دریاچه کوالالامپوری موزه ای به مساحت 9290 مترمربع ساخته شده است. این موزه شامل 12 گالری و 700 اثر باستانی و کتابخانه ای مربوط به مباحث اسلامی و هنر می باشد که در سفر به مالزی بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

فستیوال تایپوسام

در ماه فوریه زمانی که ماه کامل است، نیم میلیون از مردم محلی و هزاران نفر از گردشگران، در این فستیوال شرکت می کنند. این فستیوال که جزئی از مذهب هندو است به این صورت است که مردم ظرف های شیر خود را به معبد باتو می دهند.

فستیوال تایپوسام

تنوع غذاها

مالزی به دلیل زندگی کردن اقوام مختلف در آن، غذاهای بسیار متنوعی دارد. این اقوام شامل، مالایی، چینی، هندی، صباح، ساراواک، هلندی، بریتانیایی، پرتغالی و تایلندی می باشند. همچنین غذاهای سنگاپور و مالزی شبیه به هم می باشند و به راحتی می توانید غذاهای مربوط به سنگاپور را در این کشور پیدا کنید. در این بخش برخی از غذاهای موجود در این کشور را به شما معرفی کرده ایم تا در سفر به مالزی بدانید که با چه سبک از غذاها روبه رو خواهید شد.

غذا مالزی

ناسی لماک (NASI LEMAK): این غذای چرب و سنگین، غذای ملی مالزی به حساب می آید و به معنای برنج چرب است. این غذا تشکیل شده از برنجی است که در شیر نارگیل و برگ گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس پخته می شود و به همراه برگ موز، سس مخصوص، تخم مرغ پخته و بادام زمینی سرخ شده سرو می شود.

لاکسا: نوعی سوپ است که در مناطق مختلف مالزی به همراه چاشنی های مختلفی سرو می شود. همچنین نوع پخت این سوپ نیز در هر منطقه متفاوت است. این سوپ شامل نودل هایی است که از آرد برنج تهیه شده اند و در کنار آن رشته های گوشت مرغ یا میگو و جوانه لوبیا ترد، بکار برده می شود.

(Mee kolok) می کولوک: این غذا که محتوبات آن شامل نودل تخم مرغ و گوشت سرخ شده ایت، بیشتر به عنوان صبحانه و به عنوان غذاهای خیابانی مورد مصرف قرار می گیرد.

(Roti canai) روتی چانای: غذاهای بسیاری را در مالزی پیدا می کنید که ریشه هندی دارلند و از کشور هند به این جا رسیده است. یکی از این غذاها، روتی چانای است که شامل نان و معمولا عس و گوشت مرغ می باشد.

(Murtabak) مطبق: این غذا اسمی عربی دارد اما مانند غذای بالا هندی است. مطبق به معنای چند لایه است و مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت چرخ کرده (مرغ، گوساله، گوسفند)پیاز، کاری، تخم مرغ، سس گوجه و ترشی است. این غذا به پیتزای هندی نیز معروف است.

(Pandan) پاندان: در تهیه دسر بسیار مرسوم است که از برگ گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس، استفاده شود. می توانید انواع دسرهایی که با این گیاه تهیه می شود را در مالزی نوش جان کنید. به برگ این گیاه در مالزی وانیل آسیایی نیز گفته می شود.

ساتای: از جمله غذاهایی که به مزاج ما ایرانی ها حتما سازگار است. تهیه این غذا به این صورت است که یکی از انواع گوشت را در برخی ادویه های مخصوص این منطقه می خوابانند بعد آن ها را کباب می کنند. این غذا یا به تنهایی یا با سس های مختلفی سرو می شود.

Bak Kut The: این سوپ شامل گوشت، قارچ، سیر ، توفو، انواع سبزیجات معطر و نودل یا برنج می باشد. معنی اسم این سوپ، گوشت، استخوان چای، است اما همانطور که گفته شد در این غذا اصلا چای وجود ندارد.

(Nasi Kandar) ناسی کاندا: این غذا، در واقع برج دم کشیده ای به همراه سس های مخصوصی است که به همراه دیگر غذاهای هندی و مالایی سرو می شود.

Cendol: این غذا نوعی دسر است که به صورت خیابانی و محلی مورد عرضه قرار می گیرد. این دسر تشکیل شده است از نوعی ژله سبز به همراه آرد برنج.

(Asam Pedas) آسام پداس: این غذا همانند معنی اسمش، تند و ترش است و چیلی خشک شده جز اصلی آن است. این غذا تشکیل شده است از ماهی، چیلی، موسیر، سیر، تمر هندی و در کنار این ها، برنج نیز سرو می شود.

(Rojak) روجاک: روجاک نوعی سالاد در انواع مختلف است. روجاک که غذایی ترکیبی از مازی و چین است به معنای مخلوط می باشد. مواد تشکیل دهنده آن معمولا شامل تخم مرغ پخته، سیب زمینی و سس بادام زمینی است، روجاک از نوع میوه ای نیز ترکیبی از انواع میوه ها می باشد. این سالا در ماسه چوبی به همراه سس مخصوصی که ترکیب آبلیمو و چیلی است، بادام زمینی و گل زنجبیل سرو می شود. در قرفه های خیابانی و جاهایی غیر از رستوران این سالاد در برگ موز به شکل قیفی سرو می شود.

برنج در برگ موز: همان طور که مشخص است برنج به جای بشقاب در برگ موز سرو می شود که به همراه کاری، سبزیجات و چاشنی های دیگری می باشد. این برنج را باید با دست میل کنید.

(Rendang) رندانگ: این غذا علاوه بر آن که در بین مالایی ها محبوب است، گردشگران نیز به آن علاقه دارند. این غذا معمولا شامل گوشت گوساله است که ادویه های بسیاری در آن بکار برده شده و به ارامی پخته شده است.

kopi-O: این نوشیدنی، قهوه مالزیایی است که هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می شود. اگر به صورت سرد نوش جان می کنید در آن یخ و شیر بسیار غلیظی می ریزند.

غذا در مالزی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کیش | اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری کیش

الهام یاوری ، یکشنبه 5 دی 1395

در این مطلب اطلاعاتی مفید درباره جاذبه های گردشگری جزیره کیش را در اختیارتون قرار می دهیم به همراه عکس هایی جذاب و دیدنی ....

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :