مکان هایی که در سفر به لیتوانی باید دید!!

لیتوانی همچنان کشوری ناشناخته و نسبتاً دور افتاده است. اما دلیلی ندارد که اینطور بماند. گل ها در کشور شوروی سابق شروع به جوانه زدن کرده اند، با وجود مرکز شهری سنگ فرش شده، شهر بومیان هنرمند، و رستوران هایی که غذاهای خوشمزه و بی نظیری در منطقه سرو می کنند. وقت رفتن به بالتیک است! کارهایی که باید در سفر به لیتوانی انجام داد؛ برای تماشای مکان های دیدنی لیتوانی با ما در مجله همگردی همراه باشید چرا که دیدنی های لیتوانی از زیباترین ها در جهان هستند. 

کشور لیتوانی

خلاقیت و نوآوری در یوزوپیس

 محله هنری یوزوپیس منطقه بومیان خارج از ویل نیوس است. بعد از اینکه جماهیر شوروی از لیتوانی جدا شد، تعداد کمی از افراد قانون شکن تصمیم گرفتند کشور مستقل خود را بنا کنند. با 148 قطعه زمین، 120 نفر از اهالی منطقه و رییس جمهور خودشان، کشیش، کلیسا و 4 عدد پرچم رسمی. این کشور به طور غیر رسمی "جمهوری انجلز" یا جمهوری فرشتگان نامیده شد و اکنون از مکان های دیدنی لیتوانی است. بازدیدکنندگان می توانند از طریق پل زنجیر عشق وارد محله شوند و با عبور از خیابان های پیچ واپیچ، دژ نظامی قدیمی و خانه های ویران قدیمی، حیرت زده شوند. حتی تندیسی از فرانک زاپا، موسیقی دان خلاق وجود دارد. او کسی است که مسئولیت یک مکان قدیمی را به عهده گرفت که مجسمه لنین آن جا قرار داشت.

سفر لیتوانی 1

تپه جادوگرها

علاوه بر این، مجموعه تپه های مشهور " شمشیر کورونیان" ( از لحاظ شکل ظاهری) را می ببنیم که نزدیک دریای بالتیک است. این دنباله قدیمی شما را به این فکر وا می دارد که چوب ها، مجسمه هایی از اژدها، الهه و موجودی بدنام یعنی شیطان را به وجود آورده اند. ساخت مجسمه ها به عنوان یک پروژه عمومی در سال 1979 شروع شد و 80 اثر حکاکی مختلف نمایان شد. تصور کنید گذر از میان افسانه های تاریخی مردم لیتوانی و اسطوره ها و آمدن به اینجا در عید نیمه تابستان ( St John’s Day )، جهت تماشای فستیوال های محلی این سرزمین در حالی که تابستان را جشن می گیرید و مشغول آواز خواندن هستید.

تپه جادوگرها

تماشای تپه شمشیر کورونیان

محدوده تپه شمشیر یک شبه جزیره طویل و بلند در سواحل غربی و روشن لیتوانی است. جهت یک دوچرخه سواری آرامش بخش، جنگل های انبوه، تل شن های سفید و روستاهای ساحلی زیبا در تابستان چند روز را به آن جا بروید. اجاره اتاق یا اردوگاه نسبتاً ساده و ارزان است. غذا نیز مورد خاصی نیست. اما شما نمی توانید منظره زیبای غروب افتاب هر روز را از دست بدهید.

سفر لیتوانی 2

فضاهای سبز

مردم لیتوانی علاقه خاصی به طبیعت دارند و این عجیب نیست: جنگل های ژرف، دریاچه ها و خط ساحلی که حسادت هر اروپایی را برمی انگیزد.
یکی از بهترین مکان های دیدنی لیتوانی، صحرای بومی، پارک ملی اکسیتیا است. در 100 کیلومتری ویل نیوس واقع شده است، شامل 126 دریاچه، چندین جزیره و نهر و روستای سنتی و قدیمی می باشد. در روستای استراپی کیا می توانید یکی از موزه های زنبورداری قدیمی را بیابید. برای کشف پارک، تنها یک گام دورتر، به مدت یک روز پیاده روی یا قایق کایاک زمان لازم است.

مکان های دیدنی لیتوانی

قلعه جزیره ترکای

در سفر به لیتوانی به ترکای بروید. دژ تراکای که در قرن 14 ام ساخته شده، می تواند یک سفر یک روزه مفرح از ویل نیوس باشد. چه در روزهای گرم تابستان و چه در روزهای برفی زمستان. قلعه روی یک جزیره در دریاچه گالوی واقع شده که توسط پل پیاده رو یا قایق پارویی به راحتی قابل دسترسی است. درون قلعه از زندگی در دوران رنسانس و تاریخ منطقه روایت می کند. خیره کننده ترین بخش، کلیسای بازسازی شده است با پرده های قرمز رنگ و لوسترهای سبک رومی.

سفر لیتوانی 3

موزه شیطانی کاوناس

حتی اگر علاقه ای به موزه ندارید، در سفر به لیتوانی، کاوناس، موزه شیطانی، ارزش توقف و تماشا دارد. این ساختمان، مجموعه بی مانندی از 260 مجسمه شیطان را در خود جای داده است که بیشتر آن ها از چوب بوده و متعلق به نقاش آنتانا می باشد. بعد از مرگ او، آثارش به بیش از 3000 مجسمه می رسید. امروزه این موزه 3 گونه از شیاطین را شامل می شود: شیاطین لیتوانی، جوک ها و شوخی های عجیب شیطانی، شیاطین بیگانه. این بازدید، بسیار خاطره انگیز خواهد بود. شما می توانید همه چیز را درباره هنر بومی، افسانه های مردم و ایده های فرهنگی پیرامون شیطان و اهریمن بدانید.

موزه شیطانی کاوناس

تپه صلیب ها

بی تردید از معروف ترین دیدنی های لیتوانی، تپه صلیب ها می باشد. یک مکان زیارتی مدرن. این تپه دقیقا یک تپه ماهور سبز نزدیک شهر سایولیای می باشد که توسط بیش از 100 هزار صلیب از سرتاسر دنیا پوشیده شده است.گرچه کسی نمی داند چه زمانی این عمل شروع شده ولی مردم بر این باورند که که از قرن 19 شروع شده است. چندین بار توسط جماهیر شوروی با بولدوزر پاکسازی شده ولی در نهایت بعد از استقلال در صلح قرار گرفته است. این روزها این منطقه یک مکان های دیدنی لیتوانی اما کمی ترسناک و توریستی است. در سفر به لیتوانی از تک تک جاذبه دیدن کنید و لذت ببرید.

تپه صلیب های لیتوانی

برج گدیمیناس

گدیمیناس از دیدنی های لیتوانی است. افسانه ای می گویند گدیمیناس دوک داخل دره در حال شکار بوده و وقتی برای برپایی اردوگاه مکث می کند ناگهان رویای داشتن یک گرگ پیر آهنی آن هم در بالای تپه در فکرش شکل می گیرد. درست در جایگاه امروزی قلعه. او این را یک نشانه دانست. و ویس نیوس را حول این نقطه یافت. بازدید کنندگان می توانند با طناب از این برج بالا بروند و یا پیاده روی کنند تا به آن برسند. این مکان امروزه موزه ای است با نمایشگاه کوچکی از ارتش قرون وسطی، با مدل های مینیاتوری و تصاویر زیاد.

سفر لیتوانی 6

موزه کهربا

در شهر کهن ویل نیوس می توانید بی نهایت فروشگاه کهربا بیابید که مشتاق فروش کالای خود هستند. و حتی یک گالری موزه بی نظیر از کهربا از زیباتریندیدنی های لیتوانی در پایین شهر وجود دارد. در واقع برای دستیابی به مرکز تجارت کهربا در لیتوانی به هر حال ناچارید به موزه کهربا پالانگا در ساحل دریای بالتیک بروید. این موزه در سال 1963 تاسیس شده و ویترینی با 4500 قطعه، مشهور و یکتا، با بیش از 15 اتاق در قلعه زیبای تیسکیوسیای دارد.

موزه کهربا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ده مکان دیدنی در یونان | مکان هایی که در سفر به یونان باید دید

افسانه هادی پور ، یکشنبه 1 بهمن 1396

در این پست به معرفی ده مکان برتر در گردشگری یونان پرداخته می شود تا در سفر به یونان دیدن آن ها را از دست ندهید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :