سفر به ماسایی مارا | چگونگی تنظیم مالی یک سفر دوستانه در کنیا

این سفر مشابه بقیه نبود. سفری عالی در وسط ناکجاباد کنیا، در فصل ارزانی قیمت ها و با چند مسافر در اطرافمان بود. تعداد زیادی از حیوانات وحشی به صورت اشکار در تپه ها ، دشت های باز ، تالاب ها و رودخانه ها دیده می شدند و یا در میان درختان قطور آنجا پنهان شده بودند. سفر ماسایی مارا سه روز و دو شب طول کشید و در آخر می توان بگویم که از همه لحاظ عالی و موفقیت آمیز بود.باید اعتراف کنم که فکر می کردم باید مبلغ زیاد را برای این تجربه خنده دار پول پرداخت کنم . این چیزی بود که من از دیگران شنیده بودم و بر اساس تحقیقات بسیار سریع اولیه خود فهمیده بودم. خبر خوب این است که مجبور به پرداخت هزینه زیاد پس از دیدن ماسایی مارا نشدم و اینکه این سفر به ماسایی مارا سیاحتی ، می تواند کاملا به صرفه باشد. از روش های زیر می توانید هزینه های سفر خود به پارک ملی ماسایی مارا را پایین نگه دارید:

سفر به پارک ماسایی مارا

نگران نباشید

هنگامی که به "نایروبی" رسیدم، با یک آمریکایی که به تازگی از پارک ملی ماسایی مارا برگشته بود صحبت کردم. او گفت که سفرش را بودجه بندی کرده و شب ها را در یک کمپ چادری گذرانده است. به دنبال کمپی که او گفته بود گشتم و فهمیدم که هزینه ان برای هر شب ،750 دلار امریکا است. این بیشتر از تمام پولی بود که من قصد خرج کردنش را داشتم. بسیار نگران شدم.خوشبختانه با کمی گشتن در وبسایت هایی مانند Booking.com دریافتم که گزینه های بسیار بهتر و با هزینه بسیار کمتر وجود دارد. نهایتا کلبه ای عالی با قیمت 130 دلار برای هر شب پیدا کردم که بسیار مقرون به صرفه بود.

حیوانات در ماسایی مارا

برنامه طبیعت گردی در پارک ملی ماسایی مارا

روز اول 6.5 ساعت رانندگی از نایروبی به ماسایی مارا اسکان در منزل، ناهار و 3 ساعت استراحت،2.5 ساعت گردش در طبیعت وحش با ماشین در پارک ،صرف شام، خواب
روز دوم صبحانه، گردش با ماشین برای دیدن طبیعت وحش در تمام روز ، یک ساعت گشتن در روستای ماسایی، شام، خواب
روز سوم 6.5 ساعت بازگشت به نایروبی( رسیدن در 4 بعدازظهر)برای ما برنامه ای عالی بود چون زمان، حتی بیش از اندازه کافی برای سیاحت وجود داشت . زمان زیادی نیز برای لذت بردن از مناظر اطراف کلبه و تعامل با مردمان محلی روستای ماسای فراهم بود. در اخر هم به دلیل طولانی بودن بازگشت به نایروبی ،توانستیم حسابی خستگی در کنیم.شما می توانید سفر طولانی تری را برنامه ریزی کنید. توصیه می کنم تا حداقل 3 روز و 2 شب در انجا باشید تا تمام حوادث و مکان ها را در آنجا تجربه کنید و زمان کافی برای دیدن 5 حیوان غول پیکر( شیر، کرگدن سیاه، پلنگ لئوپارد، فیل) را در گردش خود با ماشین داشته باشید.

طبیعت ماسایی مارا

هزینه ها را در پارک ملی ماسایی مارا در نظر داشته باشید

انتقال و راهنمایی و رانندگی ما به وسیله کارکنان گردشگری در مهمانسرای عالی کذا بد اند برکفست در نایروبی تنظیم شد. محل اقامت را خودم پیدا کردم.

لیست هزینه ها:

360 دلار: برای 3 روز کامل سفر سیاحتی در یک پاترول با سقف متحرک همراه با راننده- راهنمایی اگاه و باتجربه
300 دلار: برای دو شب اقامت در کلبه ای خصوصی و مدرن همراه با تمام وعده های غذایی
160 دلار: عوارض اقامت درپارک ماسای مارا، هر شخص 80 دلار برای هر یک روز اقامت
20 دلار: اب، خوراکی و تجهیزات در سوپرمارکت های "ناروک"(اخرین شهر بزرگ پیش از رسیدن به منطقه طبیعت وحش)
مجموع: 840 دلار امریکا برای دو نفر(420 دلار به ازای هر نفر)
به عنوان یک نکته باید بگویم سراغ شرکت هایی بروید که خود دارای وسیله و راهنما هستند ، نه آنان که سفر و انتقال شما را به جایی دیگر واگذار می کنند. همواره بپرسید( چه از آژانس یا کارمندان مهمانسرا) که آیا خود وسیله دارند. احتمال پرداخت هزینه بیشتر و تجارب کمتر لذت بخش در هنگام سفرنکردن با شرکتی که هزینه سفر خود را به آن پرداخته اید، بیشتر است.

سفر به ماسایی

سفر به طبیعت وحش ماسایی مارا - چگونه هزینه را کمتر کنیم؟

انتقال: من فکر کردم اینکه درتمام طول سفر به ماسایی مارا یک ماشین و راننده همیشگی داشته باشیم ،عالی است. راننده ما "بانی" بود که ما را در نایروبی سوار کرد و در طول آن سه روز با ما بود تا در نهایت دوباره ما را در نایروبی پیاده کرد. او واقعا به کارش وارد بود. مهارت های عالی او در تعقیب حیوانات کاملا اشکار بود و نحوه خدمات رسانیش نیز بسیار مناسب بود.
توصیه: مراقب این هزینه باشید. انتظار پرداخت 360 تا 400 دلار را داشته باشید. هزینه ها به ازای وسیله نقلیه محاسبه می شود؛ پس هر چه تعداد بیشتری در یک ماشین قرار بگیرید ،پول کمتری به ازای هر نفر پرداخت می کنید. هر وسیله نقلیه سافاری در سفر به ماسایی مارا تا 6 نفر را حمل می کند.محل اقامت- بهترین گزینه ای که دریک سایت دیدم، چادری به ازای هر شب 25 دلار اقامت در آن بود اما امکان بازبینی مناسب به صورت انلاین از این گزینه های ارزان بسیار سخت بود. اگر کمی پیگیر باشید اتاق ها ، کلبه ها و چادرهای بسیار ارزان تر را در بیرون ورودی پارک به ازای شبی 60 تا 80 دلار پیدا خواهید کرد. قیمت های بالا تا 2000 دلار به ازای هر شب اقامت نیز وجود دارد. این نکته را به خاطر بسپارید که هزینه اقامت شما شامل تمام وعده های غذایی نیز می شود، چون شما در وسط ناکجااباد قراردارید. صبحانه، ناهار و شامی که به شما داده می شود ،از هزینه های شما بسیار می کاهد.
توصیه: در سفر به ماسایی مارا اگر کم پول هستید، گزینه های بسیاری در روستایی کمتر از یک کیلومتری ورودی اصلی الولاموتیک قرار دارد. در پایین خواهید دید چرا اقامت در بیرون پارک به صرفه تر است.
قیمت ورودی: هزینه بلیط ورودی به پارک ملی ماسای مارا برای هر نفر در یک روز 80 دلار است. اگر دوشب در انجا اقامت داشته باشید، باید دو برابر هزینه پرداخت کنید. اما اگر بیرون از پارک اقامت داشته باشید تنها یک بار هزینه پرداخت خواهید کرد .هر چند انان سعی می کنند که از شما دوبرابر هزینه بگیرند.
ما به طور اتفاقی با 160 دلاری که داشتیم، توانستیم دو بلیط تهیه کرده و داخل برویم. به ما گفته شد در صورت تمام شدن 24 ساعت گردش در پارک باید دوباره هزینه پرداخت کنید. سفر گردشی ما در روز اول از ساعت 4:30 بعدازظهر شروع شد و در ساعت 4:30 روز دوم به پایان رسید. بنابراین مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشدیم و 160 دلار صرفه جویی کردیم.
توصیه: تنها دلیلی که باید دوبرابر بیشتر هزینه بپردازید، این است که در کلبه ای درون پارک اقامت کنید یا اینکه در روز سوم نیز برای سیاحت به درون پارک بروید( در غیر این صورت یک بلیط 24 ساعته کفایت خواهد کرد). اگر می خواهید در روز سوم نیز به گردش بروید ،باید بگویم که شما حیوانات وحش را در روز اول و دوم دیده اید و ممکن است دیگر دیدن انها چندان برای شما لذتبخش نباشد.

سفر طبیعت گردی شخصی یا سفری سازمان یافته

شما همیشه می توانید با یک تور سازمان یافته معتبر سفر کنید. شما می توانید تعداد زیادی از شرکت های معتبر را در سفری بوکینگ بررسی کنید که اکثر انها هر دو مورد سفر گروهی سازمان یافته و سفر شخصی را ارائه می دهند.
سفرهای گروهی سازمان یافته، شما را در کنار دیگر مسافران قرار می دهد و شامل تامین محل اقامت، حمل و نقل،غذا و سفرهای گردشی در طبیعت می باشد. هزینه به ازای هر شخص ،در حدود 360 تا 400 دلار برای 3 روز و 2 شب اقامت در ماسای مارا خواهد بود.
از نظر من اما اگر دو یا سه نفر هستید به صورت شخصی سفر کنید. در این صورت می توانید به هرکجا که می خواهید بروید و زمان بگذرانید. برای ما گردش در طبیعت وحش با ماشین عالی بود ،هنگامی که هرجا دوست داشتیم می ایستادیم و شیر ها را از نزدیک تماشا می کردیم. شما هم چنین می توانید محل اقامتتان را خود رزرو کرده تا از هزینه هایتان کم کنید.

سفری سازمان یافته ماسایی مارا

میزان هزینه های سفر

اگر مجموع قیمت ها محاسبه شود ، در صورتی که از محل اقامت ساده تری نسبت به ما استفاده کنید برای هر فرد حدود 300 دلار هزینه در بر خواهد داشت که بسیار مناسب است.اگر مکان اقامت بهتری می خواهید، هزینه برای هر شخص حدود 350 تا 450 دلار خواهد بود.برای بیشتر از دو نفر هزینه ها کمتر خواهد بود ،چون هزینه های حمل و نقل بین انها تقسیم می شود.این را به خاطر داشته باشید که رزور نکردن سفر طبیعت گردی(مگر اینکه زمان کمی در اختیار داشته باشید) تا رسیدن به نایروبی به شما این امکان را می دهد تا خود با کارکنان گردش و دیگر مسئولین ان در هتل یا مهمانسرا صحبت کنید و امور مهم و غیر مهم را از هم تشخیص دهید و با انها چانه زنی کنید.شما می توانید درمورد تمام مسائل سفر چانه زنی کنید. از اطراف خرید کنید، تخفیف بخواهید، یک قیمت منطقی را برای پرداخت در ذهن خود داشته باشید و از پیش برای تجربه های یک طبیعت وحش گردی عالی خود را اماده کنید.حالا دیگر می توانید وارد پارک بی نظیر ملی ماسای مارا شوید و حیوانات وحشی را در این سفر تعقیب و نظاره کنید.

هزینه های سفر ماسایی مارا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تاریخچه سفر به شمال کنیا | سفر برای کشف اصل و ریشه بشریت

سعید حسنی ، جمعه 16 شهریور 1397

بزرگترین آزمایشگاه دنیا برای کشف اصل و ریشه بشریت در شمال کنیا است. بقایای فسیل هایی که در اینجا پیدا شده نشان دهنده ریشه بشریت می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :