چگونه اتاق خوابمان را به اتاق یک هتل 5 ستاره تبدیل کنیم؟

ایران هتل آنلاین دوشنبه 6 آذر 1396

اگر در زمان رزرو هتل به طرح و رنگ اتاق های آن دقت کرده باشید احتمالا در بسیاری از موارد متوجه این نکته شده اید که در طراحی اتاق میهمان، هتل ها از مجموعه رنگی استفاده می کنند که متناسب با تم اصلی هتل یا موقعیت آن باشد( مانند هتل های کویری یا ساحلی). به طور مشابه، هنگامی که می خواهید یک طراحی برای فضای شخصی و خصوصی خود داشته باشید لازم است تا با حالات و روحیات درونی شما متناسب باشد. اتاق خواب عموما به عنوان یک پناهگاه و یا مکانی در خانه برای رهایی از فشارهای روزمره به شمار می رود و بر خلاف اتاق هتل که افراد بسیاری را در خود جای می دهد، اتاق خواب شما کاملا متعلق به شماست و منعکس کننده سبک سلیقه و افکارتان خواهد بود.

اندکی خوش بگذرانید و برای تصمیم گیری مدل دلخواهتان با طرح ها و رنگ ها بازی کنید. پس از آن نکات زیر را دنبال کنید تا بتوانید اتاق خواب خود را مانند اتاق های یک هتل لوکس و مجلل طراحی نمایید :

فضا

فرض کنید برای یک ماموریت کاری قصد سفر به تهران را دارید. انتخاب هتل برای یک سفرکاری با انتخاب آن برای سفرهای تفریحی اندکی تفاوت دارد، بنابراین در زمان رزرو هتل در تهران در مرحله اول به موقعیت مکانی آن دقت خواهید کرد تا به مکان مورد نظر شما نزدیک باشد و بعد از آن، میزان آرامش و راحتی اتاق هتلتان برای استراحت و رهایی از فشارهای کاری در طول روز نکته با اهمیت بعدی خواهد بود. در یک اتاق هتل، ما فضای کوچکی داریم با قابلیت فعالیت های متعدد مانند خواب (تخت خواب)، مطالعه ( صندلی)، کار ( میز)، آراستن ظاهر ( میز آرایش) و غذا و نوشیدنی ( یخچال و یک قهوه ساز). همین کار را با اتاق خوابتان انجام دهید. قدم اول آن است که تصمیم بگیرید کدام یک از این فعالیت ها را می خواهید انجام دهید و سپس برای فضای مربوط به آن برنامه ریزی کنید.

نکات کلیدی نامرئی برای راحتی بیشتر

 

آکوستیک اتاق و سیستم تهویه آن را بررسی کنید و در صورت امکان یک لایه عایق اضافی برای دیوار ها تهیه کنید و همچنین از طریق پنل های دیواری، اتاق را به دیوارهای پارچه ای مجهز کنید. این مرحله به آرامش بیشتر کمک خواهد کرد. همچنین لازم است تا از تهویه مطبوع اتاق و سیستم سرمایش و گرمایش با کیفیت، اطمینان حاصل کنید.

فضا را روشن کنید

 

در اتاق های هتل های درجه یک اغلب تکنیک های زیر رعایت می شوند :

* وجود یک سه راهی در کنار لامپ بغل تخت

*  وجود نور مخفی که به محض باز شدن در اتاق روشن می شود

* چراغ های مطالعه در تخت خواب که به صورت جداگانه کنترل می شوند

* روشنایی گسترده برای حمام، میز آرایش، دیوارکوب ها و ....

* یک دستگاه برای نوشیدنی مانند قهوه ساز و مینی بار برای نگهداری خوراکی های مختصر و آب سرد برای استفاده شبانه ( ترجیحا یک یخچال کوچک در اتاق داشته باشید تا نیمه شب برای یک لیوان آب مجبور نشوید تا آشپزخانه بروید)

اتاقتان را منحصر به فرد و خاص کنید

 

اکثر هتل ها، برای طراحی اتاق های خود از ویژگی های بومی و منطقه ای استفاده می کنند تا مهمان سریعتر با شهر مقصد ارتباط برقرار کند. مثلا ساختار بومی و معماری خاص شهر یزد را در ساختار بسیاری از هتل های این شهر نیز می توانید ببینید و این تفاوت زمانی ملموس تر است که اقدام به رزرو هتل در کیش می کنید و با طراحی هتل های کیش و ساختار امروزی و لوکس تر آن که با بافت شهری کیش سنخیت دارد رو به رو می شوید. اما برای اتاق شخصیتان هرگز فراموش نکنید که حتما از وسایل محبوب خود در طراحی اتاق استفاده کنید. خواه یک نقاشی قدیمی از کودکیتان باشد یا یک عکس خانوادگی و یا مجسمه ای قدیمی که یا آور خاطراتی شیرین برای شماست. از قرار دادن این وسایل در جلوی چشم نترسید چرا که حس آرامش آن با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نخواهد بود.

 

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کاهش 9 درصدی قیمت اتاق ها و خدمات هتل های یک تا سه ستاره و مهمانپذیرها

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 24 آذر 1400

براساس آخرین اخبار بدست رسیده، کاهش 9 درصدی قیمت اتاق ها و خدمات هتل های یک تا سه ستاره و مهمانپذیرها صورت می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :