دیدنی های دشت های نمکی بولیوی | دیدنی زیبا و تاثیرگذار

دشت های نمکی شهر ایونی یکی از زیباترین مکان های سیاره زمین، در فضایی به مساحت 4086 مایل مربع در بولیوی قرار دارد. آن ها بزرگترین دشت های نمکی دنیا هستند و به همین دلیل ارزش دارد که به دیدنی های دشت های نمکی بولیوی سفر کنید. در حالی که آمریکای جنوبی مکان فوق العاده ای برای کوله پشتی به دوشان است، دشت های نمکی ایونی از جمله مکان هایی است که شما به یک کمپانی مجری تور نیاز دارید. از آنجایی که جاذبه های گردشگری دشت های نمکی بولیوی وسیع هستند، شما نیاز دارید که کسی در یک ماشین همراهتان باشد و به خوبی اطراف را بشناسد. برای اینکه زمان خود در بولیوی را افزایش دهید، ضروری است که مجهز به نقشه دسترسی به دشت های نمکی بولیوی باشید. در اینجا هر چیزی که برای دیدار از این دشت های نمکی نیاز دارید، برایتان گفته ایم!

دشت های نمکی بولیوی

دسترسی به دشت های نمکی بولیوی

سفر خود را می توانید از ایونی، توپیزا، یا سان پدرود آتاکاما شروع کنید. در نهایت بهترین مسیر بستگی به این دارد که شما کجا اقامت دارید و می خواهید چقدر زمان در تور مصرف کنید. بخش اعظم پروازهای بین الملی در لاپاز یا سانتا کروز می نشینند. از هر شهری می توانید با اتوبوس یا هواپیما به ایونی برسید. من در سوکر اقامت داشتم و با یک اتوبوس به توپیزا رفتم تا تورم را شروع کنم. این تور همچنین می تواند برعکس باشد و از ایونی شروع شود. بولیوی از آنچه که در نقشه به نظر می رسد، بزرگتر است. کشور سایزی به اندازه ترکیبی از کالیفرنیا و تگزاس دارد بنابراین نیاز دارید که هر چیزی را خیلی خوب برنامه ریزی کنید تا یک تصویر واضح داشته باشید از اینکه گشت و گذار در جاذبه های گردشگری دشت های نمکی بولیوی چقدر زمان می برد.

دسترسی به دشت های نمکی بولیوی

انتخاب یک کمپانی مجری تور

تمام کمپانی های مجری تور دیدنی های دشت های نمکی بولیوی با هم برابر نیستند. در واقع بعضی از آن ها اندکی ترسناک هستند. من داستان های وحشتناکی شنیده ام درباره اینکه چطور تعداد زیادی از مسافرین در وسط دشت ها توسط یک راننده مست گیرافتاده اند. به طور کلی شما هر چقدر پول دهید همان قدر آش می خورید. من پیشنهاد نمی کنم دنبال قیمت های پایین باشید و مطمئنا بخواهید قبل از رزرو کردن بعضی از نظرات را بخوانید. من از تور های توپیزا استفاده کردم و تجربه فوق العاده ای داشتم. راهنماهای تور فوق العاده با دانش بودند و دوستانه رفتار می کردند. گروه یک تور چهار روزه خارق العاده به ایونی پیشنهاد می دهد که شما را به داخل همه دیدنی های دشت های نمکی بولیوی می برد.

انتخاب یک کمپانی مجری تور

چه انتظاری داشته باشید؟

این یک تجربه پنج ستاره نیست. هیچکدام از تورها خیلی راحت یا لوکس نیستند و سفر به دشت های نمکی طولانی است. گفته شده با دیدن منظره دشت ها تمام سختی ها را فراموش خواهید کرد. دشت های نمکی یونی کاملا سورئال هستند و شما در آنجا زمان خوبی خواهید داشت. شما 100% می خواهید که قبل از طلوع خورشید به دشت ها برسید و بسیاری از تورها قبل از طلوع خورشید راه می افتند. شما می توانید همان طور که خورشید بر سطح زمین می تابد، تعدادی عکس جذاب بقاپید. اولین پرتو روز بهترین شانس است برای اینکه عکس هایی بدون سایه بگیرید. بسیاری از مجریان تور گردشگران خود را دور از دیگران مستقر می کنند لذا تمام آنچه می توانید در هر جهت ببینید یک پتوی سفیدرنگ بی پایان است. در طول زمان های مشخصی از سال هنگامی که باران می بارد، آسمان در چاله های آب منعکس می شود و نمایشی خارق العاده پدید می آورد. راهنماهای تور ما قهوه، چای و صبحانه را به ماشین های ما آوردند بنابراین ما توانستیم از دشت های نمکی برای چندین ساعت پیش از اینکه به شهر برگردیم، لذت ببریم.

چه انتظاری داشته باشید؟

چه چیزی بیاورید؟

ایونی یک فصل مرطوب از نوامبر تا مارس و یک فصل خشک از می تا اکتبر دارد. اگر شما در طول زمستان سفر می کنید که از می تا آگوست است، انتظار هوای سردی را داشته باشید. به ندرت اتفاق می افتد که در سردترین شب ها دمای هوا به بالای صفر درجه برسد. حتما در هر زمان سال لباس گرم داشته باشید. چشمه های آب گرمی در امتداد تورهای دشت های نمکی وجود دارد بنابراین ممکن است بخواهید بیکینی، حوله و صندل هم همراهتان داشته باشید. در حالی که بسیاری از کمپانی های مجری تور به شما غذا نیز پیشنهاد می دهند، ممکن است بخواهید اسنک ها و نوشیدنی های خودتان را بیاورید. قابل توصیه است که برای هر انسان به ازای هر روز یک بطری دو لیتری آب همراه داشته باشید تا بدنتان رطوبتش را از دست ندهد! بسیاری از حمام ها توالت های پولی هستند بنابراین مقدار زیادی پول خرد و دستمال توالت اضافی به همراه داشته باشید. شب ها بسیار تاریک می شود و برخی از اقامتگاه های ساده چراغ هایشان را در شب خاموش می کنند بنابراین یک چراغ قوه یا چراغی که به سر بسته می شود، همراهتان داشته باشید. همه تجهیزات عکاسی را همراهتان بیاورید. اینجا یکی از بهترین مکان های عکاسی بر روی کره زمین است بنابراین به عکس های موبایلتان رضایت ندهید. سه پایه، لنزها و دوربین خود را بردارید تا عکس های ماندگاری بگیرید.

چه چیزی بیاورید؟

گورستان قطار ایونی

کنار دشت های نمکی ایونی یک تفریحگاه گورستان قطار با حال وجود دارد. فلزات زنگ زده ولی می توانید در قطار قدیمی متروک تاب سواری کنید، الاکلنگ سوار شوید و سرسره بازی کنید.

گورستان قطار ایونی

نکته سودمند دیگر

بیماری ارتفاع در بولیوی یک مسئله واقعی است. اگر از ساحل آمده اید، ممکن است برای اینکه به این فضا عادت کنید به چند روز زمان نیاز داشته باشید. اگر چه ممکن است این مساله به برنامه ریزی اضافه نیاز داشته باشد ولی بهتر است زمان بگذارید تا به تدریج ارتفاع خود را بالا ببرید. اینکه خیلی زود به ارتفاع زیاد بپرید می تواند شما را با حس بدبختی به همراه نشانه هایی شبیه آنفولانزا مواجه کند. خبر خوب اینکه نقاط خوب و بی شماری در مسیر بالا رفتن وجود دارند. این نکات شما را در سفر به این زیبایی خدادادی یاری می کند.

نکته سودمند دیگر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های دریاچه گهر، دریاچه ای زیبا و تاثیرگذار

کیانا صدیقی ، سه شنبه 27 آذر 1397

استان لرستان دارای طبیعت بسیار زیبایی است و این خود باعث شده گردشگران بسیاری به این استان سفر کنند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :