آشنایی با جزایر برتر گردشگردی دنیا | تجربه ای از خنکای آب و دریا

یکی از مقاصدی که در دنیا سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، جزایر برتر گردشگردی دنیا است اما تشخیص اینکه کدامیک از آن ها در بین بهترین جزایر گردشگری جهان دارای ویژگی های بیشتر و بهتری است کمی دشوار به نظر می رسد. از این رو سایت معروف تریپ ادوایزر که همان طور که احتمالا بسیاری از شما عزیزان و خوانندگان همگردی با آن آشنایی دارید، یکی از مراجع و بانک های گردشگری معتبر در دنیا بوده، این کار را بر عهده گرفته است. در واقع سایت تریپ ادوایزر 10 مورد از زیباترین جزایر گردشگری جهان را در سال 2015 منتشر کرده که آشنایی با آن ها خالی از لطف نخواهد بود. پس برای آشنایی بیشتر با جزایر برتر گردشگردی دنیا تا پایان با ما و همگردی همراه باشید.

جزایر برتر گردشگردی دنیا

جزیره پرویدنشیالز در مجمع الجزایر ترکس اند کایکس

علاقمندان به فعالیت هایی مثل غواصی و شنا می توانند مکان آرمانی خود برای انجام تفریحات محبوب خود را در مجمع الجزایر ترکس اند کایکس بیابند چرا که شاید دیگر مکان مناسب دیگری از این قسم در هیچ کجای دنیا پیدا نکنند. پس اگر به دنبال این تفریحات هستید، مکان محبوب خود را از دست ندهید. البته فقط این نیست بلکه این جزیره در طول خود مرجان های فوق العاده زیبایی دارد که تماشای آن ها در کنار ریزورت های راحت و نمای ساحلی خاص نیز خالی از لطف نخواهد بود. به عنوان پیشنهاد می توانید جزیره پرویدنشیالز  (providenciales turks and caicos islands) را انتخاب کنید که یکی از بهترین جزایر گردشگری جهان شناخته می شود.

providenciales turks and caicos islands

جزیره مائویی در کشور آمریکا

این جزیره که جزیره مائویی (Maui) نام دارد، می تواند به عنوان جزیره ای آرمانی برای علاقمندان طبیعت شناخته شود چرا که جنگل های درختان بامبو در کنار آبشارهای پارک ملی هالیکالا زیبایی غیر قابل وصفی را به طبیعت این منطقه داده است. البته فقط این نیست بلکه ماسه های طلایی رنگ موجود در ساحل جزیره مائویی همه این زیبایی های بکر و طبیعی را کامل می کنند. نکته دیگری که می توان در مورد این جزیره خاطره انگیز گفت این است که این جزیره یکی از زیباترین جزایر گردشگری جهان می باشد.

جزیره مائویی در کشور آمریکا

جزیره رواتان در کشور هندوراس

با دیدن نام جزیره رواتان (Roatan) در ابتدای فهرست بهترین جزایر گردشگری جهان شاید کمی تعجب کرده باشید اما باید گفت که آنچه که باعث شده تا این جزیره را کمی زودتر از زمان معمول ذکر کنیم، وجود امکاناتی است که می تواند به هیجان گردشگران کمک کند. این امکانات شامل زیپ لاین، ماهیگیری و تجربه های هیجان انگیز دیگر است که در کنار امکانات ورزش های آبی و اکوتوریسم، فضایی بسیار مهیج را خلق می کنند. البته باز هم این ها تنها جاذبه های این جزیره نبوده و می توان از جنگل های استوایی و قلعه سنگی نیز در این جزیره در بین جزایر برتر گردشگردی دنیا یاد کرد.

جزیره رواتان در کشور هندوراس

جزیره سنتورینی در کشور یونان

علاقمندان به معماری با شنیدن این که می توانند جزیره ای بیابند که به آن ها امکان گشت و گذار در محیط هایی با معماری زیبا را فراهم می کند، بدون شک هر چه سریعتر راهی این جزیره خواهند شد. یکی از این جزیره ها جزیره سنتورینی (Santorini) نام دارد که از نظر موقعیت در ساحل دریای اژه واقع شده است. البته که این جزیره بواسطه غروب های زیبایی که دارد نیز در بین زیباترین جزایر گردشگری جهان شناخته می شود اما عمده شهرت و زیبایی آن به خاطر وجود معماری هایی از قبیل خانه های رنگارنگ و ساختمان های سفید با گنبد های آبی که می توانند چشم هر بیننده ای را نوازش کنند، است. البته در کنار همه این زیبایی ها می توان به وجود ماسه های نرم و سیاه رنگ موجود در خیابان های دهکده ایمرویگلی (Imerovigli) نیز اشاره کرد که زیبایی های جزیره را در بین بهترین جزایر گردشگری جهان دو چندان می کنند.

جزیره سنتورینی در کشور یونان

جزیره کوتائو در کشور تایلند

شاید برای بسیاری از شما وجود جزیره ای که دارای تپه هایی با شیب تند، و ماسه های سفید رنگ ساحلی است که شمار روزهای آن که در معرض تابش نور آفتاب قرار می گیرد، 300 روز است، بسیار جالب به نظر آید. اما تنها این نیست بلکه جزیره مذکور که نام آن جزیره کوتائو (Ko Tao) است دارای شکل خرمایی جالبی بوده که این خود به زیبایی های آن می افزاید. علاوه بر آن زیستگاه لاک پشت های دریایی نیز هست. برای بازدید از این جزیره جالب و زیبا باید راهی خلیج تایلند شوید و در آن جا دنبالش بگردید.

جزیره کوتائو در کشور تایلند

جزیره مادیرا در کشور پرتغال

اگر با دیدن نام جزیره مادیرا (Madeira) در فهرست زیباترین جزایر گردشگری جهان به فکر فرو رفته اید که داشتن کدام ویژگی باعث شده است تا این جزیره در رده ششم این فهرست قرار گیرد ؟ چرا که این رتبه در سال 2015 برای این جزیره به دست آمده است. برای پاسخ به این سوال باید از باغ های رنگارنگ، قدمت تاریخی و مکان های مذهبی این جزیره یاد کرد. البته جاذبه های دیگری نیز در این جزیره وجود داشته که در میان آن ها و در گروه جاذبه های طبیعی می توان به قله پیکو ریو اشاره کرد که بدون شک با عزیمت به این قله حسی را شبیه به پرواز روی ابرها تجربه خواهید کرد. به همه این ویژگی ها می توان به وجود نوشیدنی های معروف این جزیره نیز اشاره کرد که حتی در دنیا نیز شناخته شده اند. برای بازدید از این جزیره می توانید عازم کشور پرتغال شوید.

جزیره مادیرا در کشور پرتغال

جزیره بالی در کشور اندونزی

تصور کنید وارد جزیره ای شده اید که علاوه بر طبیعت بسیار زیبای استوایی، می توانید از باقیمانده های کشتی جنگ جهانی دوم نیز بازدید کرده و در آغاز و پایان روز نیز به تماشای باقیمانده های کشتی جنگ جهانی دوم نشسته و فقط لذت ببرید. چنین مکانی شاید بیشتر به بهشت می ماند تا جزیره ای در کشور اندونزی. نام این جزیره ی بهشت گونه بالی بوده و در سال های اخیر با جذب گردشگران زیادی در بین جزایر برتر گردشگردی دنیا در حال رشد است.

جزیره بالی در کشور اندونزی

جزیره موریس در کشور جمهوری موریس

بدون شک همه شما با شنیدن نام جزیره موریس (Mauritius) اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، تبعیدگاه رضا شاه از شهریور 1320 است. همانطور که می دانید این جزیره شرق آفریقا یک جزیره استوایی بسیار زیبا بوده که محلی برای تماشای ریزورت های بسیار زیبا می باشد. ضمنا پایتخت جمهوری موریس شهر پورت لوئیس بوده و اگر عاشق غواصی هستید می توانید روی این جزیره زیبا حساب ویژه ای باز کنید.

جزیره موریس در کشور جمهوری موریس

جزیره بورا بورا در جزایر پولینزیای شور فرانسه

اگر قصد دارید ماه عسلی بسار متفاوت و مهیج را در کنار کوسه ها سپری کنید، جزیره بورا بورا می تواند بهترین گزینه ممکن باشد چرا که زیبایی هایی بهشت گونه و تکرار نشدنی در این کره خاکی دارد. از میان زیبایی های یاد شده می توان به رنگ فیروزه ایی و ماسه های سفید رنگ آن اشاره کرد. البته تنها این نیست بلکه فعالیت های دیگری از جمله غذا دادن به کوسه ها و شنا کردن با لاک پشت ها نیز در این جزیره در جریان است. جالب است بدانید که در حدود 118 جزیره و تپه دریایی در کشور فرانسه و با نام جزایر پولینزیای وجود دارد که جزیره بورا بورا یکی از آن جزایر زیبا است.

جزیره بورا بورا در جزایر پولینزیای شور فرانسه

جزیره فرناندو دی نورونها در کشور برزیل

اولین نکته مهمی که در مورد جزیره فرناندو دی نورونها (Fernando de Noronha) می توان گفت این است که دارای محدودیت های خاصی برای سفر است. پس اگر روزی موفق به عزیمت به این جزیره شدید، از تماشای دلفین های کنار سواحل و آب های آرام غافل نشوید چرا که آرامشی وصف نشدنی برایتان به ارمغان خواهد آورد. ضمن این که این جزیره یکی از آثار جهانی یونسکو به حساب آمده و بازدید از آن برای هر شخصی می تواند نشان دهنده روی آوردن شانس زیادی به وی باشد. در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی چندین مورد از بهترین جزایر زیبا و مقاصد دنیا برای سفر، شما را در انتخاب بهترین آن ها یاری کرده تا بهترین سفر ممکن را در کنار خانواده تان تجربه کرده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

جزیره فرناندو دی نورونها در کشور برزیل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از معروف ترین جزیره های دنیا برای زندگی

کیانا صدیقی ، سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

ما در این مطلب جذاب و خواندنی به معرفی معروف ترین جزیره های دنیا برای زندگی پرداخته ایم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :