برنامه سفر دو روزه به بهشهر | سفر به بهشهر همراه با همگردی

در این مطلب از سفر به بهشهر، برایتان می گوییم. هرچند جاذبه های گردشگری بهشهر زیاد هستند اما این شهر آن طور که باید و شاید، مسافران زیادی ندارد. همان طور که می دانید شهرهای شمال کشور از یکدیگر فاصله کمی دارند و به همین دلیل هم، سفر به شمال برای بیشتر ما ترکیبی از بازدید جاذبه های گردشگری در چند شهر و اقامت در آنها بوده. اما بهشهر برای افرادی که علاقه ای به رانندگی ها طولانی مدت بین شهری و دردسر پیدا کردن محل اقامت متفاوت ندارند، بسیار مناسب است. شما می توانید سفری دو روزه به این شهر داشته باشید و از آبشار و تالاب تا بناهای تاریخی مربوط به دوران صفویه و پهلوی و حتی غارهای باستانی دیدن کنید. بهشهر زیبایی و جذابیت این روزها خود را مدیون طبیعت بی نظیرش و البته شاهان دوره صفوی هست، نام خود را هم حتی از آن دوره به یادگار دارد. در زمان صفویه لقب شرف البلاد یعنی بهترین و شریف ترین شهر، به این آن داده شده بود و  قدمت اش به دوران غارنشینی و 10000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. در ادامه برنامه بازدید از جاذبه های گردشگری شهر بهشهر و اطراف آن را برایتان فراهم کرده ایم، هرچند بسته به مدت زمان اقامت و علایق شما، قابل تغییر است.

آبشار بهشهر

روز اول سفر به بهشهر

 

تالاب میانکاله

شاید یکی از دورترینجاذبه های گردشگری بهشهر از مرکز شهر آن همین تالاب میانکاله باشد که مسیری یک ساعته از مرکز شهر دارد. بازدید از تالاب میانکاله نیاز به مجوز از سازمان محیط زیست دارد و در صورتی که به پرنده نگری در تالاب نباشید، جاده ساحلی میانکاله می تواند برایتان جذاب باشد و همین طور طور بندر امیر آباد و کشتی صفوی 400 ساله آن.

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله 1

سایت موزه گوهرتپه

سایت موزه گوهرتپه که در فاصله زمانی بیست دقیقه ای از مرکز شهر بهشهر قرار گرفته، می تواند بهترین مکان برای آشنایی با قدمت این منطقه باشه. گوهرتپه هم مثل غارهای باستانی هوتو و کمربند بهشهر، یادگارهایی از انسان های اولیه دارد. در واقع انسان های اولیه این منطقه بعد از خارج شدن از غارهایی مانند غار کومیشان، غار هوتو و غار کمربند به سمت این مکان آمده و در عصر نوسنگی، شکل زندگی روستا نشینی را آغاز کردند. علاوه بر اینها تجربه بازدید از موزه ای متفاوت می تواند جذاب باشد.

سایت موزه گوهرتپه

موزه گوهرتپه

غار باستانی هوتو و کمربند

غارهای باستانی هوتو و کمربند در انتهای جاده ای با منظره ای زیبا از شهر و در مجتمعی رفاهی و تجهیز شده قرار گرفته. از پارکینگ تا غار، باغ های انار انتظارتان را می کشند و اگر به دنبال استراحت و نوشیدن چای باشید، آلاچیق هایی که در میان درختان سایه ای را برای شما فراهم کرده اند، برای نشستن مناسب اند. مسیر خاکی زیبای پوشیده شده با درختان انار و گل های وحشی، به ورودی غارها می رسند، غارهایی که قدمتی 7 هزار ساله دارند و در آن اسکلت انسان های اولیه کشف شده است.

غار باستانی هوتو و کمربند

غارهای باستانی هوتو و کمربند

روز دوم سفر به بهشهر

 

باغ چهلستون اشرف ( باغ شاه ) و پارک ملت

قدم زدن در پارک ملت بهشهر یا باغ شاه بهترین انتخاب شما برای بازدید در روز اول اقامتتان است. خیابان این پارک که درخت های سرو و چنار از دو طرف روی آن سایه انداخته اند و در انتهایش بنایی تاریخی قرار گرفته؛ درواقع این مجموعه توصیفی از جمله معروف یک تیر و دو نشان است. هم از فضای سبز باغ دیدن می کنید و هم از عمارتی تاریخی. درضمن تمامی باغ با انواع درختان بومی و غیر بومی پوشیده شده است.

پارک ملت بهشهر

باغ شاه بهشهر

کاخ صفی آباد

کاخ صفی آباد را در حتما در همان نگاه اول به مناظر اطراف و در هنگام وارد شدن به شهر دیده اید. عمارتی زیبا و باشکوه بر بلندای کوهی که هم از پایین از تمام شهر دیده می شود و هم منظره ای برای تماشای تمام شهر را در بالا فراهم کرده. این کاخ تاریخی متعلق به دوره باشکوه صفویه است که البته در زمان پهلوی و به دستور رضا شاه بازسازی شده. متاسفانه به علت تبدیل شدن جاده صفی آباد و اطراف آن به منطقه نظامی، امکان بازدید از کاخ در حال حاظر وجود ندارد اما امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور، درب های این مجموعه تاریخی رو به توریست ها و بازدیدکنندگان باز شود. در حال حاضر اما تنها می توانید از دور و در راه رسیدن به جاذبه گردشگری بعدی شهر، آن را تماشا کنید.

کاخ صفی آباد

باغ چشمه عمارت

این منطقه تاریخی که در فاصله ای 10 دقیقه ای از مرکز بهشهر قرار گرفته و علت نام گذاری آن، جوشیدن چشمه ای از دل زمین و در طبقه همکف آن بوده، در قرن دهم هجری ساخته شده است و این روزها در حال جنگیدن برای ادامه حیات خود به عنوان اثری تاریخ ست. نکته ای که این بنا را خارق العاده کرده اما تنها زیبایی ظاهری و یا قدمت آن نیست، بلکه سیستم آبرسانی آن است که بدون پمپ آب را از چشمه بالا آورده و در در نهری از ساختمان خارج می ساخته. بازدید از این بنا برای علاقه مندان به تاریخ، معماری و عکاسی می تواند واقعا جذاب باشد.

باغ چشمه عمارت

باغ عباس آباد

کمتر کسی هست که درباره زیبایی باغ عباس آباد نشیده باشد و یا عکس ها زیبای آن در بهار و پاییز را در اینترنت ندیده باشد. مجموعه تاریخی باغ عباس آباد، بهترین جاذبه گردشگری بهشهر است که در فاصله ای زمانی تقریبا نیم ساعته از مرکز شهر قرار گرفته. این مجموعه شامل سد عباس آباد، مخزن، دریاچه سد، برج آجری و آسیاب آبی هست که در قرن دهم و به دستور شاه عباس اول احداث شده. این روزها هم توریست ها و مسافرین برای لذت بردن از این جاذبه گردشکری زیبا که در دل جنگل های بهشهر قرار گرفته راهی باغ عباس آباد می شوند. پیشنهاد ما این است که خودتان را برای ظهر و صرف نهار به عباس آباد برسانید که هم رستوران های خوبی دارد و هم سکوهایی برای کمپینگ و تا غروب و تاریکی هوا، مهمان دریاچه و جنگل های بکر آن باشید. درضمن امکان قایق سواری در دریاچه برای دیدن بنای تاریخی میان آن از نزدیک و اسب سواری در کنار دریاچه نیز وجود دارد.

باغ عباس آباد

برج نگهبانی باغ عباس آباد

دیگر جاذبه های گردشگری بهشهر

تصمیم گیری درباره اینکه کدام یک از جاذبه های گردشگری بهشهر و یا اطراف آن برای بازدید اولویت دارند کمی سخت است اما به طور کلی، مجموعه عباس آباد، باغ چهلستون اشرف، غار باستانی هوتو و شبه جزیره میانکاله مهم ترین ها هستند. هرچند که ما بر طبق کیلومتر و از نظر بهترین ساعت برای بازدید، برنامه سفر دو روزه به بهشهر را تنظیم کرده ایم اما به خاطر داشته باشید جاذبه های گردشگری مانند آبشار سمبی ، خانه شهریاری ، آتشکده کوسان ، بقعه سادات بابلکانی و آبشار سنگ نو هم همگی زیبا هستند و دیدنی اما به علت فاصله زمانی زیادی که با مرکز شهر داشته اند در برنامه قرار نگرفته اند. بنابراین در سفر به بهشهر با کمک گرفتن از توصیه های این مطلب، برنامه بازدیدهای خودتان را تنظیم کنید.

بهشهر
بهشهر 1

رستوران های بهشهر

از آنجایی که جاذبه گردشگری که برای ظهر روز اول سفر به بهشهر در نظر گرفته شده غار باستانی هوتو و کمربند هست، رستوران پاپا پیتزا و رستوران حاج حسن در بلوار هاشمی نژاد و رستوران مجتمع رفاهی سبز گستر هوتو در نزدیکی غار می توانند گزینه های خوبی برای میل کردن نهار و استراحتی کوتاه باشند. برای روز دوم نیز، رستوران هشت بهشت و رستوران جهانگردی بهشهر در مجموعه عباس آباد و پیتزا مانلی در بلوار هاشمی نژاد را پیشنهاد می کنیم.

رستوران های بهشهر

اقامت در بهشهر

شهر بهشهر همانند دیگر شهرهای شمالی شاید آنقدرها که فکر می کنید گزینه های اقامتی فراوانی نداشته باشد، مخصوصا اگر در روزهای تعطیل، وفات و یا بارانی به اینجا برسید. بنابراین قبل از سفر، در صورتی که همراه با افراد مسن و یا کودکان هستید، هتل و اقامتگاه های قابل رزرو بهترین گزینه برای شما هستند تا ویلا و خانه های شخصی. شهر بهشهر داری هتل های ، هتل بهشهر در مرکز شهر، هتل عباسپور، هتل آپارتمان بهشهر و هتل جهانگردی (عباس آباد) است که برای اقامت در آنها به خصوص در تعطیلات رسمی بهتر است از قبل رزرو انجام دهید.

هتل آپارتمان بهشهر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

سفر یک روزه به اطراف تهران همراه با معرفی نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس

رستوران ارکیده ، دوشنبه 22 شهریور 1400

در این نوشته قصد داریم کمی از خصوصیات منحصر به فرد و زیبای جاده چالوس بنویسیم و شما را با برخی از جاهای دیدنی جاده چالوس تا شهر چالوس برای یک گشت و گذرا یک روزه آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :