راه حل رهایی از صف­ های طویل گردشگری

علت اصلی حضور میلیونها گردشگر در اروپا بازدید از مناظری و مکان هایی همچون وست مینستر، برج ایفل، کلیسای سیستین است. هیچ مانعی مانند انتظار در صفی طولانی سبب عدم اشتیاق برای بازدید از یک جاذبه دیدنی مانند دیدن شاهکار میکل آنژ در یک اتاق نمی شود. اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید دیگر بازدید از مناظر دیدنی برای شما آرزو نخواهد بود. در مقاله دوری از انتظار در صف های طویل گردشگری شما گردشگران عزیز را هر چه بیشتر با راه حل رهایی از صف های طویل گردشگری آشنا می سازیم. از دید من در میان مسافران دو دسته افراد با دو نوع هوش متفاوت وجود دارند: کسانی که در صف می ایستند و کسانی که در صف نمی ایستند. این که اکثر مردم زمان های بسیاری را در صف های طولانی هدر می دهند همیشه من را شگفت زده می کند. این درحالی است که با کمی برنامه ریزی قبلی شما معمولا می توانید آن را رو به راه کنید. درحقیقت شما با داشتن کمی اطلاعات مناسب درباره راه های رهایی از صف های طویل گردشگری می توانید از هر صفی که گردشگران از آن رنج می برند، اجتناب کنید. ترفندهایی را که در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم اسرار نیستند. آن ها در هر کتاب راهنمای خوب گردشگری وجود دارند و در دسترس هستند.

راه حل رهایی از صف های طویل گردشگری

زمان بندی همه چیز است

در بسیاری از شهرها، در برخی روزهای هفته مثلا یکشنبه، دوشنبه یا سه شنبه تعطیل می باشند. در فصل های توریستی هر منظره یا مکان بازدید اگر سایر مکان ها بسته باشد قطعا پیش بینی می شود که شلوغ باشد به عنوان مثال ورسای در روزهای سه شنبه درست زمانی که بزرگترین موزه ها در پاریس بسته می باشند، شلوغ است. این امتیاز که بسیاری از موزه ها یک روز در ماه جهت استفاده عموم رایگان هستند، شانس بزرگ بازدید از موزه را برای مردم محلی فراهم می کند. این ازدحام جمعیت با توجه به رایگان بودن بازدید باعث می شود که مسئولین امر در آن روز رایگان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت از بازدید کنندگان وجه دریافت کنند. در رم معمولا مردم گمان می کنند که کلیسای سیستین مانند کلیسای ساردین در یکشنبه اول هر ماه جهت بازدید رایگان است. همچنین دادگاه کولوسئوم نیز شامل این بازدید رایگان می شود و همین موضوع سبب می شود شما در اولین یکشنبه هر ماه شاهد ازدحام جمعیت در این مکان ها باشید. برای بازدید از مناظر مشهور می توانید زودهنگام یا دیر هنگام برای بازدید به آنجا بروید که یکی از راه های رهایی از صف های طویل گردشگری می باشد. آنچه باید بدانید این است که به ویژه در مکان هایی که برای گردشگری با کروز و تورهای بزرگ اتوبوسی محبوب هستند، این زود و یا دیر رسیدن مهم است. به عنوان مثال در ساعت 8 صبح قلعه نیشوانستین در پایتخت آلمان، آرام، سرد، خلوت و راحت است آن هم با راهنماهایی صبور و بدون ازدحام جمعیت اما درست یک ساعت بعد زمان زیادی را برای تهیه بلیط یا یافتن بلیت فروخته شده باید صرف کنید. در آخرین بازدید از آکروپولیس در آتن ظهر برای بازدید رفتم که بسیار زمان مناسبی بود چون کشتی کروز پر جمعیتی برای بازدید صبح روز بعد می آمد. در واقع یک کتاب راهنمای خوب بهترین زمان ها برای بازدید از هر مکان را ارائه می دهد. برخی از اماکن دیدنی یک یا دو روز در هفته دیرتر درب را برای بازدید کنندگان باز می کنند غیر از آن روزها بقیه زمان ها برای یک تجربه بازدید لذت بخش مناسب است. به عنوان مثال تیت مدرن در لندن، روزهای شنبه و جمعه عصر باز می کنند، شما می توانید در آن زمان از ماتیس و دالی در نزدیکی خود لذت ببرید و درست در هنگام عصر دقیقا زمانی که بسیاری از صف های طولانی گردشگران به اتمام رسیده و آن ها برای صرف شام یا استراحت در اتاق هایشان هستند، فرصت بسیار مناسبی است که در خلوتی و تنهایی از بزرگترین آثار اروپا در گالری های خالی از جمعیت بازدید کنم و این خود نوعی راه حل رهایی از صف های طویل گردشگری می باشد.

زمان بندی همه چیز است

میان برها

در بیشتر مکان های دیدنی دنیا معمولا یک میانبر یا راهبرد وجود دارد که می تواند شما را از جمعیت بیرون بکشد و زودتر به مقصد برساند مثلا یک ورودی فرعی با یک انتظار کوتاه تر یا یک راهنمای تور که شامل رزرو آخرین لحظه باشد برای بازدید از بهترین مکان در شهر یا یک پاسپورت با امتیازات بدون تاخیر در صف. تمام این موارد در زیر توضیح داده شده است. در قسمت ورودی اصلی لوور بزرگ شما باید جهت بررسی امنیت بازرسی شوید و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد نمی توانید وارد شوید اما پس از بازرسی می توانید از ورودی زیرزمین که ازدحام کمتر و صف های کوتاه تری دارد برای بازدید وارد شوید. یک گزینه دیگر که شما می توانید انتخاب کنید و کمتر در صف بازدید منتظر بمانید گرفتن راهنمای تور است. در موزه های واتیکان اگر شما یک راهنمای تور بگیرید می توانید از مکان های دیگر مانند ورسای یا کولوسئوم نیز بازدید کنید. در میلان شما می توانید با ثبت نام در تور اتوبوسی آخرین لحظه یک توقف راحت در لئوناردوز لست سوپر که معمولا رزرو آن بیشتر از یک ماه طول می کشد، داشته باشید. کیوسک های تهیه بلیت خودکار که در اماکنی مانند لوور، ورسای و پرادوی مادرید می بینید، در حال رایج شدن هستند و این امکان را فراهم می کنند که سریعتر بتوانید برای بازدید اقدام کنید. در سفری که اخیرا به سن پترزبورگ داشتم، بلیتم را از یک کیوسک خریدم و به سمت کشتی مسافربری کروز رفتم و در عرض کمتر از چند دقیقه در مجموعه هنری بزرگ شاهزادگان مشغول بازدید بودم و از آن لذت می بردم. با انجام این اقدام به عنوان مثال اگر تهیه بلیت برای بازدید از برج لندن را به خرید یک سوغات ترجیح بدهید، می توانید از صف طولانی برای بازدید رهایی یابید. برای بازدید از کلیسای سنت مارکو در ونیز شما می توانید به جای انتظار در صف های بیانت های ماری شکل یا به جای بازدید یک کلیسا یا بررسی یک کیسه بزرگ یا کوله پشتی می توانید مستقیم به صف قصر سلطنتی بروید، کیف خود را نشان دهید و برچسب دریافت کنید. کتاب راهنمای خود را برای راهنمایی خاص بررسی کنید. مطالعه این مطلب سبب دوری از انتظار در صف های طویل گردشگری می شود.

میانبرها

رزرو

برخی از مناظر تقریبا همیشه در تمام طول روز و بیشتر سال قابل بازدید می باشند. خوشبختانه بسیاری از اماکن قابل بازدید که محبوب و معروف هستند بلیت های خود را در یک زمان خاص پیش فروش می کنند و شما اغلب با یک رزرو کوچک که ارزشش را دارد می توانید تضمین داشته باشید که آنجا را بازدید خواهید کرد. بسیاری از موزه ها در حال حاضر قسمت فروش سیار بلیت را هم دارند و به ارائه خدمات می پردازند. به راحتی می توانید بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و تصویر آن را در دستگاه تلفن همراه خود نگهداری کنید و به این صورت از چاپ بلیت کاغذی صرف نظر کنید. این درحالی است که شما بلیت خود را رزرو کرده و فقط در هنگام ورود آن را نشان می دهید پس در زمان مناسب وارد شده و آرام هستید. با این وجود سایرین در صف های طولانی تهیه بلیت درحال عرق کردن هستند. با توجه به ارزشمند بودن زمان در تعطیلات توصیه می کنم برای بازدید هر چیزی که ارزش آن را دارد از قبل آن را رزرو کنید. در برخی موارد تهیه بلیت از قبل به معنای خرید بلیت شما در همان روز است و گاهی برای سایر مناظر ممکن است مجبور باشید که هفته ها یا حتی ماه ها قبل آن را رزرو کنید. بعضی از مناظر به واسطه انتظارهای طولانی در صف های خسته کننده بدنام شده اند به عنوان مثال برج ایفل، موزه های واتیکان رم، خانه آنه فرانک در آمستردام، موزه پیکاسو بارسلونا و اوفیتزی از آن جمله است. در این مکان ها با تهیه بلیت می توانید از حضور در صف های طولانی اجتناب کنید. به محض اینکه از زمان حرکت خود مطمئن شدید برای رزرو بازدید آن مکان خاص اقدام کنید که می تواند از راه های رهایی از صف های طویل گردشگری باشد.

رزرو

مکان های مناسب برای گشت و گذار و بلیت های کامبو

در بسیاری از مراکز توریستی به شما یک گذرنامه گشت و گذار در کلان شهرها ارائه می دهند که این گذرنامه شامل ورودی رایگان یا تخفیف ویژه برای بازدید از مناظر در یک دوره معین (معمولا 24 ساعت)، استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی، یک کتابچه راهنمای مختصر و نقشه است. در بعضی اماکن داشتن این گذرنامه می تواند این فرصت را فراهم کند که در زمان و پول خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید. در برخی موارد نیز شما می توانید بدون هیچ مشکلی و بدون توقف از مکان ها بازدید کنید. ابتدا قیمت پاسپورت ها را با قیمت کل آنچه که می خواهید برای پذیرش فردی پرداخت کنید، مقایسه کنید. اما به یاد داشته باشید که وقت طلاست. این پاسپورت ها تقریبا همیشه به واسطه دور زدن صف های طولانی ارزشمند هستند. به عنوان مثال گذرنامه موزه پاریس بسیاری از مناظر مشهور را پوشش می دهد شما با داشتن این گذرنامه از صف های طولانی خرید بلیت رهایی می یابید. کارت مادرید ممکن است در ظاهر هزینه زیادی را بر شما تحمیل کند اما در عوض به شما کمک خواهد کرد که در صف های طولانی هنگام ورود به کاخ سلطنتی و پرادو انتظار نکشید. علاوه بر تمام این ها با داشتن این گذرنامه ها شما می توانید به بازدید اماکن منحصر به فردی بروید که در غیر این صورت برای ورود به آن هزینه نمی کردید. بلیتهای کامبو این امکان را فراهم می کنند که بتوانید بازدیدهای چند نفره برای یک مکان با اهمیت و زیبا را در ازاری بازدید مناظر کم اهمیت تر با پرداخت فردی داشته باشید. خبر بد اینکه شما در این بلیتها باید برای بازدید از چندین منظره پرداخت را انجام دهید. و خبر خوب اینکه شما می توانید از صف های طولانی برای بازدیدهای شلوغ رهایی یابید. در حقیقت با خرید این بلیتها مکان های کمتر اهمیت تر را می بینید و پس از یک ساعت می توانید به کولوسئوم رم یا کاخ سگ ونیز برسید ولی با تهیه بلیت کامبو شما در یک بازدید دیگر با کمترین میزان شلوغی می توانید سریعا به داخل بروید که نوعی راه حل رهایی از صف های طویل گردشگری می باشد. اگر شما یک بلیت کامبو یا گذرنامه دارید، فرصتی وجود دارد که بتوانید از آن بگذرید. پس هرگز زمان خود را در صف های طولانی هدر ندهید. در ماه مارس به طور مستقیم اقدام کنید و گذرنامه یا بلیت خود را بگیرید. اگر واقعا مجبورید برای دیگران صبر کنید، بگذارید آن ها به شما اطلاع دهند که این خود سبب دوری از انتظار در صف های طویل گردشگری می گردد.

مکان های مناسب برای گشت و گذار و بلیت های کامبو

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چالش راه حل های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای روزهای کرونایی

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 12 فروردین 1399

براساس خبرهای واصله، چالش راه حل های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای کاستن از آثار منفی کرونا بر گردشگری راه اندازی شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :