سفر به آمستردام | جاهای دیدنی آمستردام

آمستردام، مرکز پادشاهی هلند، یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی در اروپا است. همچنین با دانشگاه ها، آکادمی ها و انستیتوهای تحقیقاتی اش به همراه بیش از 40 موزه، تماشاخانه های بی شمار و سالن های سرگرمی، یک مرکز پیشرو فرهنگی می باشد. به علاوه این شهر به خاطر خانه های تاریخی اش که به صورت بخش های متحدالمرکزی به صورت بادبزن طراحی شده اند نیز شهرت دارد که روی ستون هایی ساخته شده اند که از یک لایه گلی در بالای زمین شروع و تا لایه شنی محکمی تا 18 متر در زیر زمین ادامه می یابند. در سفر به آمستردام بدانید که حدود 6,750 ساختمانی که تاریخچه شان به قرن های 16 تا 18 میلادی برمی گردد، در یک ناحیه 2,000 هکتاری قرار دارند که توسط 160 کانال تقسیم بندی شده است که خودشان میزبان خانه های قایقی بی شماری هستند.از مجموعه جاهای دیدنی آمستردام و جاذبه گردشگری آمستردام بسیاری از پل های زیبا، 90 جزیره شهر را به هم وصل می کنند، هشت تا از آن پل های قابل حرکت هستند؛ از جمله پل ماخِره بروخ که بسیار مورد توجه عکاسان قرار می گیرد. با همگردی همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری آمستردام آشنا شوید.

آمستردام

موزه ریجکس

موزه ریجکس یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی آمستردام - و مطمئنا مهمترین مخزن هنری آن - در سال 1809 ساخته شد تا منزلگاه مجموعه بزرگی از آثار هنری و آنتیک های نایاب باشد. مجموعه چشمگیر موزه، حدود هفت میلیون اثر هنری را در بر می گیرد که در بین آنها بیش از 5000 نقاشی مهم در 250 اتاق این ساختمان به نمایش گذاشته شده اند. به علاوه این نقاشی ها، موزه ریجکس، کتابخانه ای با بیش از 35,000 کتاب و کتاب خطی و نیز نمایشگاه هایی از توسعه هنر و فرهنگ در هلند دارد. بخش قابل توجه آن، صنایع دستی سنتی، مجسمه های قرون وسطی و استایل های هنری این مجموعه می باشد. تنوعی از تورهای انگلیسی زبان در دسترس هستند. برای داشتن یک تجربه خاص، از گشت کانالی سرگرم کننده تاریخ هنر استفاده کنید که بسیاری از مناطقی که در مجموعه های ریجکس نمایش داده شده اند را در بر می گیرد. (گشت کانالی: گشتی که از طریق کانال های آمستردام صورت می گیرد)

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 1

موزه آنه فرانک

در سفر به آمستردام و تماشای جاهای دیدنی آمستردام بدانید که موزه آنه فرانک در کانال پرسینگرکت، موزه ای اختصاصی از زندگی کوتاه یکی از مشهورترین قربانیان هولوکاست است. این موزه در همان خانه ای برپا شده که خانواده آنه بیشتر جنگ جهانی دوم را در آن مخفی شدند-آن ها پناهندگان یهودی از شهر آلمانی فرانکفورت بودند-این،جایی بود که آنه خاطراتی را نوشت که تنها چند سال بعد از مرگش در سن 15 سالگی، به یک اثر پرفروش بین المللی تبدیل شد (او دو ماه قبل از پایان جنگ، از دنیا رفت) بسیاری از قسمت های خانه به همان صورت اولیه نگه داری شده اند و بنای یادبود غم انگیزی از یک دوره تراژیک تاریخ هستند.

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 2

موزه ون گوگ به انتخاب سردبیر

هنرمندان اندک قرن 19، مانند ونسان ون گوگ، توجه ها را به خود معطوف داشته اند. چه زندگی تراژیک او شما را متاثر ساخته باشد چه استعداد قابل توجهش، حدود یک و نیم میلیون از بازدیدکنندگان، هر سال به موزه زیبای ونسان ون گوگ جذب می شوند. این موزه که به عنوان یکی از مهمترین گالری های هنری جهان شناخته می شود و نیز دومین موزه پربازدید در هلند است، در سال 1973 افتتاح شد تا خانه بزرگترین مجموعه هنری از نقاشی های ون گوگ باشد. بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه از ون گوگ و نیز کارهای بی شماری از رقبایش و مواد وابسته به آن در این مجموعه قرار دارد. (راهنماهای صوتی انگلیسی زبان و اپلیکیشن های تلفن همراه نیز در دستر هستند)

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 3

موزه غرب

در سفر به آمستردام بدانید که موزه غرب آمستردام (وسترکک)، مشهور به مکان ازدواج مکله بئاتریکس در سال 1966، محبوب ترین کلیسا در هلند است. این کلیسای رنسانس که در سال 1630 کامل شد، به خاطر ویژگی های گوتیکی داخلی و خارجی اش خیلی عجیب و غریب است. برج 85 متری آن، که به " لانگر ژان " (جان بلند) مشهور است، بلندترین برج شهر است و در نوک منار مخروطی اش به نشانی از احترام، یک کپی از تاج امپراتور ماکسیمیلیان اتریش که در سال 1489بیماریش در آمستردام درمان شد قرار داده شده است. بعد از این اتفاق، وی شهر را تحت حمایت خود گرفت و این امتیاز را به آنان داد تا تاجش را بر روی نشان دولتشان بزنند. درون برج، مجموعه زنگ هایی قرار دارند که ساعت را اعلام می کنند با چکشی به وزن 200 کیلگرم. بزرگترین زنگ از مجموعه 48 زنگ آن سه و یک چهارم تن وزن دارد. دیگر جای دیدنی این موزه، قسمتی است که تاریخ آن به سال 1622 برمی گردد به همراه ستون مرمری جذابی که در سال 1906 و به یاد رامبراند در آن قرار داده شد؛ رامبراند بیرون کلیسا از جاذبه های گردشگری آمستردام به خاک سپرده شد ولی بعدها به داخل کلیسا منتقل شد.

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 4

موزه خانه رامبراند

در سفر به آمستردام رامبراند، همراه همسرش ساسکیا، شادترین (و موفق ترین) سال های زندگیش را در خانه ای در جوجن بریستارت گذراند که هم اکنون منزلگاه موزه رامبراند است. در همین محله یهودی بود که وی برای موضوعات مذهبی خود مدل هایش را پیدا کرد و نقاشی های بسیاری از مناظر حوالی کانال ها کشید. رامبراند 20 سال در اینجا زندگی کرد و این خانه با استایل قرن 17 و با قلم زنی های بی شمار و وسایل شخصی مبلمان شد. تورهای انگلیسی زبان در دسترس هستند.با یک پیاده روی دو دقیقه ای از موزه خانه رامبراند، به زدکارک (کلیسای جنوبی) می رسید که بچه های رامبراند و یکی از شاگردانش در آنجا به خاک سپرده شده اند. این بنا که بین سال های 1603 و 1611 ساخته شده است، اولین کلیسای پروتستان ساخته شده در آمستردام بعد از اصلاحات است و به وسیله معمار مشهور هندریک د کیسر ساخته شده که او نیز در این مکان به خاک سپرده شده است. بعد از مرمت گسترده، این مکان هم اکنون مرکزی برای فعالیت ها و مناسبت های فرهنگی محلی می باشد. دیگر مقصد مرتبط با رامبراند، میدان رامبراند، محل کافه ها و رستوران های بی شمار به همراه مجسمه ای از این نقاش مشهور از جاهای دیدنی آمستردام است.

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 5

کاخ سلطنتی

این کاخ سلطنتی که سابقا به عنوان سالن شهر شناخته می شد، محل زندگی پادشاه به هنگام حضورش در شهر بود. ساخت این بنا کاری به شدت بزرگ و مهم بود هنگامی که در سال 1648 شروع شد و به 13,659 ستون احتیاج پیدا کرد تا ساختار ماموت مانند آن را نگه دارد. طرح خارجی آن که بر اساس ساختار رم باستان است، کاملا کلاسیک می باشد. در حالیکه فضای داخلی آن به طرز باشکوهی مبله شده است، آپارتمان هایش با طرح های برجسته، تزئینات، مجسمه های مرمری و خط های تزئینی به همراه تصاویر روی سقف که توسط فردیناند بل و گاورت فلینک از شاگردان رامبراند کشیده شده، دکور شده است. دیگر جای فوق العاده، یکی از بهترین مجموعه های مبلمان در دنیا را به عهده می گیرد؛ اتاق خزانه دار شهر با شومینه مرمرین و نقاشی های سقفی کشیده شده توسط کورنلیوس هلستین؛ و تالار عضو ارشد شهر، شامل نقاشی هایی از بل و فلینک. بزرگ ترین و مهم ترین اتاق، تالار شورا از جاهای دیدنی آمستردام است که به طرز عجیب و غریبی دکور شده و یکی از زیباترین اتاق های سلطنتی در اروپا است. (تورهای انگلیسی زبان در دسترس هستند)مکان: میدان دم، آمستردام

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 6

موزه تاریخ یهودی

موزه تاریخی یهودی در سفر به آمستردام، در چهار پرستشگاه یهودی بدون استفاده قرار دارد، تاریخ یکی از آنها، پرستشگاه گروت به سال 1670 برمی گردد. بهترین های این موزه از جاهای دیدنی آمستردام شامل موارد زیر است: مجموعه بزرگی از مصنوعات مذهبی از قبیل اشیا مربوط به آداب یهوی و عمامه های طراحی شده یهودی و نیز آویزها و سایبان های مناسبتی (از محبوب ترین آنها حرم مقدس مرمر سفید است) موزه همچنین یک کتابخانه بزرگ از جاهای دیدنی آمستردام دارد، در حالی که در پرستشگاه بالایی، اوبن سئول یک رستوران حلال نیز وجود دارد. از مکان های قابل توجه در خارج از موزه، بنای دوکر است که در سال 1941 به یادبود یک اعتصاب ساخته شد؛ اعتصابی که در آن کارگران با اخراج شهروندان یهودیشان همکاری نکردند. از دیگر مکان های محبوب، پرستشگاه پرتغالی است؛ معبدی متعلق به اواخر قرن 17 که کتابخانه اتس هایم را در بر می گیرد؛ قدیمی ترین کتابخانه در نوع خودش است. برای نگاهی عمیق تر به این تاریخ جذاب، به یکی از تورهای انگلیسی زبان درباره موزه تاریخ یهودی بپیوندید که محله تاریخی یهودی را نیز شامل می شود.نشانی: آمستردام نیو آمستلسترات 1، 1011 پی ال

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 7

موزه سدلجیکت موزه شهری آمستردام

در سفر به آمستردام موزه سدلجیکت از جاهای دیدنی آمستردام - موزه شهری آمستردام- که در سال 1895 افتتاح شد، یکی از مجموعه های اعجاب انگیز هنر مدرن در اروپا است. این موزه، با تمرکز بر روی نقاشی های هلندی و فرانسوی قرن 19 و 20، آثاری از جنبش های هنری مشهور، شامل د استایل با آثاری از ون دوسبرگ، موندریان و ریتولد؛ هنر پاپ، با کارهایی از روسن کوئیست و وارهول؛ و نقاشانی شامل شاگال، دوبوفه، دکنینگ و ماتیس را به تصویر می کشد. باغ مجسمه نیز کارهایی از رودین، مور، رنیور و ویسر را در بر می گیرد. تورهای انگلیسی زبان و ورک شاپ های خانوادگی سرگرم کننده برای تماشای جاهای دیدنی آمستردام و یا جاذبه های گردشگری آمستردام در دسترس هستند.

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 8

بخاین هوف

درسفر به آمستردام بخاین هوف یکی از مکان های داخل شهری نایاب و آرام از جاهای دیدنی آمستردام و جاذبه های گردشگری آمستردام است که بسیاری از توریست ها، از آن غافل می شوند. و باعث شرمساری است که این گوشه قدیمی آمستردام برای دیده شدن، التماس می کند. اگر چه بسیاری از خانه های قدیمی تصرف شده اند اما ناراحت نباشید زیرا خیابان ها و گذرگاه های کوچک اطراف آنها دستیابی عمومی را فراهم می کنند. به شما با مناظری از چمن های سبزرنگ خوشامد گفته می شود و حیاط ها، توسط برخی از قدیمی ترین خانه های آمستردام، شامل تنها خانه چوبی باقیمانده از قرن 14 احاطه شده اند. این ناحیه در اصل توسط اجتماعی از زنان مذهبی کاتولیک به تصرف درآمد و بعدها کلیسای کوچک این ناحیه، شاهد به خاکسپاری آخرین نفرات این زنان در همین ناحیه در سال 1971 و تماشای جاهای دیدنی آمستردام و جاذبه های گردشگری آمستردام خواهد بود.

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 9

کلیسای قدیمی

در سفر به آمستردام و جاهای دیدنی آمستردام کلیسای قدیمی، در سال 1306 ساخته شد و اولین کلیسا در شمال هلند بود که بخشی هم برای عموم مردم داشت و به مدلی برای دیگر کلیساهای این ناحیه بدل شد. در سفر به آمستردام الحاقیات بی شماری در طول قرن ها ساخته شد؛ از قبیل محراب های بزرگی که از اوایل دهه 1500 ساخته شد. دروازه ای متعلق به همین دوران وجود دارد که به کلیسایی آهنی می رسد؛ جایی که اسناد نشان دهنده امتیازات شهر در پشت یک در آهنی نگه داری می شوند؛ اسنادی شامل معافیت شهر از باج که در سال 1275 وضع شد. برجی در قرن 16 اضافه شد و نیز مجموعه زنگی از 1658 دارد که یکی از بهترین ها در کشور به حساب می آید (از فراز این کلیسا، مناظر زیبایی از شهر قابل رویت است). نمای داخلی کلیسا، نشانه هایی از دوران پیش از اصلاحات دارد؛ شامل سه پنجره بزرگ از سال 1555 از دوره رنسانس عالی هلندی و لژهای چوبی کنده کاری شده گروه کر کلیسا. بعد از گشت و گذار در این ساختمان تاریخی، در امتداد پل تا خیابان زدایک بروید؛ یکی از قدیمی ترین خیابانهای هلند. خیلی از خانه های این خیابان چندان عمودی نیستند و تصور می شود خانه قرن 15 ی پلاک 1، قدیمی ترین خانه باقیمانده در شهر و جاهای دیدنی آمستردام و جاذبه های گردشگری آمستردام است.

جاذبه های توریستی آمستردام هلند 10

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به باکو | به محبوب ترین جاهای دیدنی باکو برویم

کیانا صدیقی ، شنبه 7 دی 1398

باکو پایتخت آذربایجان شهری است که به ایران بسیار نزدیک است و مسافران بسیاری از ایران به این شهر و کشور سفر می کنند.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :