نکات ضروری و امنیتی در هیچهایک، جانی تازه برای مسافران

در این مطلب از هیچهایک یا رایگان سواری برایتان گفته ایم. از نکاتی ریز اما کاربردی. هیچهایک یک نوع بازی برای تمرین صبر و قدرت ذهنی است. آماده باشید! در تایید مقاله بالا من هم معتقدم که اکثر راننده ها به طور دقیق نمی دانند که هیچهایک چیست وهیچهایکرهارا براساس وابستگی های ذهنی و علایق شخصی سوار می کنند و بعضی اوقات هم به شکل اتفاقی. به همین علت ما باید تمام تلاشمان را برای بالابردن شانسمان به وسیله جلب اعتماد با درنظر داشتن علایق راننده هاانجام دهیم. به مانند هر روش سفر، هیچهایک یا رایگان سواری هم اصول خاص خودش را دارد که رعایت کردن آن ها باعث داشتن امنیت و راحت تر ردسین به مقصد می شود. این مقاله شما را با هیچهایک و نکات ضروری در هیچهایک آشنا می کند و اینکههیچهایک چیست.

اگر می خواهید بیشتر در مورد اینکه هیچهایک چیست و نکات ضروری در هیچهایک بدانید، پیشنهاد می کنیم که به مقالات زیر نیز مراجعه کنید:

چگونه رایگان سفر کنیم | آموزش رفتارها در هیچهایک
هیچهایک در ایران | آشنایی با هیچهایکر های ایرانی
تاریخچه هیچهایک | داستان شکل گیری رایگان سواری

هیچهایک

راننده عامی

یک راننده عامی چیز زیادی از اینکه هیچهایک چیست،نمی داند و به همین علت شما حرکات زیادی از طرف راننده مبنی براینکه "در همین محل رانندگی می کنم" یا "زیاد دور نمی شوم" خواهید دید. آن ها نمی دانند که حتی 5-10 مایل یا "رسیدن تا تقاطع بعدی" هم به شما کمک زیادی می تواند بکند و تأثیر ذهنی بسیار خوبی خواهد داشت. بنابراین بهتر است درباره هیچهایک کمی برای آن ها بگویید. این مقاله درباره این است کههیچهایک چیست و دربارههیچهایک و نکات ضروری در هیچهایک مطالبی را در اختیار شما قرار می دهد.

راننده عامی

لباس و شکل ظاهری

از آن جایی که در هیچهایک یا رایگان سواری هدف ما رسیدن از نقطه الف به نقطه ب هست و مهم نیست که چه کسی ما را سوار کند، پس باید تا جایی که می توانیم قابل اعتماد و شایسته و بی خطر به نظر بیاییم. به این معنی که تا جای ممکن شبیه بقیه افراد آن منطقه لباس بپوشید. معمولاً شلوارک/شلوار جین و تی شرت (ترجیحاً با رنگ روشن) برای پسرها و دخترها و پیراهن برای دخترها مناسب است. البته مطمئناً براساس موقعیت تصمیم گرفتن بهترین کار است. به عنوان مثال اگر به یک کنسرت متال هیچهایک یا رایگان سواری می کنید طبیعی است که یک تی شرت انترکس مشکی بپوشید و 10 پیرسینگ روی صورتتان داشته باشید و به سرعت نیز یک ماشین شما را سوار خواهدکرد. اما یک راننده معمولی احتمالاً دوست ندارد برای فردی با ظاهر شما بایستد. این مطلب دربارههیچهایک است و اینکههیچهایک چیست.

لباس و شکل ظاهری

آماده پیاده روی باشید

در هیچهایکمکان شما بسیار تعیین کننده است و عجیب نیست اگر گاهی اوقات مجبور شوید یک مایل یا حتی بیشتر پیاده روی کنید تا به محل بعدی برای سوار شدن یک خودرو برسید. بهتر است در مسیرتان تلاش کنید خودروها را متوقف کنید و سوارشان بشوید.

آماده پیاده روی باشید

پیچ ها

در زمان هیچهایکاگر نزدیک یک پیچ هستید، بهتر است 50 تا 100 متر جلوتر از آن بایستید تا راننده بتواند شما را از فاصله دور ببیند و سرعتش را کم کند چرا که برای وارد پیچ شدن لازم است تا سرعت خودرو کم شود. اگر بعد از پیچ بایستید شانس شما بسیار کم خواهد شد، چرا که راننده تازه بعد از گذراندن پیچ و در حالی که می خواهد سرعت بگیرد شما را می بیند. تعداد کمی از افراد حاضر می شوند به خاطر شما ترمز کنند در حالی که سرعتشان در حال افزایش است. ایستادن در وسط پیچ بسیار خطرناک است و شانس کمی هم وجود دارد چرا که راننده دارد چند کار را با هم انجام می دهد.

پیچ ها

بالا و پایین تپه ها

برای هیچهایک اگر در یک زمین تپه ای شکل هستید بهتر است که در یک سوم بالایی آن بایستید. مانند پیچ ها، در اینجا هم افراد بیشتر مشتاقند تا در زمان کم کردن سرعتشان بایستند. بالای تپه و یا نزدیکی های آن جای مناسبی نیست چرا که راننده ها تمرکزشان بر روی رسیدن به بالای سراشیبی است. در سراشیبی بعد از آن هم راننده ها معمولاً به خاطر جالب بودنش دوست ندارند که بایستند. پایین تپه ها نیز محل مناسبی برای متوقف کردن خودروها نیستچرا که سرعت خودرو در حال افزایش است و راننده ها از این سرعت نمی گذرند. بنابراین در زمان هیچهایک یا رایگان سواری حواستان به این موضوع باشد.

بالا و پایین تپه ها

حرکات و اشارات

حرکات مختلفی هست که می تواند توجه راننده را جلب کند. همه این ها به علاوه لبخند و ارتباط چشمی با رانندهدستانتان را برای اتومبیل ها تکان دهید. با انگشت شست تان را تکان دهید و با آن به جهتی که می خواهید بروید اشاره کنید. بعضی اوقات اشاره با دو انگشت نیز مفید خواهدبود. همان طور که در بخش " راننده عامی" گفته شد. در این مواقع داشتن یک تابلو بسیار به درد می خورد.

حرکات و اشارات

درخواست سواری کنید

شاید در بتدای هیچهایک بازخورد خوبی دریافت نکنید، اما شاید این موضوع شما را امیدوار می کند که نباید از صحبت کردن مستقیم با افراد و درخواست کردن از آن ها نترسید. برخی از راننده ها تا زمانی که صدای دوستانه، محترمانه و دل نشین شما را نشنوند شاید نخواهند به شما کمک کنند.

درخواست سواری کنید

مسیرهای متفاوت

شما باید در طول مسیرتان احساس راحتی کنید. اگر در مسیری احساس ناراحتی می کنید، آن را ادامه ندهید. علاوه براینکه شما را خسته خواهد کرد، تجربه بدی نیز براتان رقم می زند که در آینده تأثیرگذار است. اگر از رانندگی شخصی احساس ناامنی می کنید از گقتنش خجالت نکشید، او شما را درک خواهدکرد. یادتان نرود که او ایستاده است تا به شما کمک کند پس به اندازه کافی برایش مهم هست که راحت باشید.

مسیرهای متفاوت

پشت یک کامیون

برای راننده راحت است که به شما بگوید بروید عقب، چرا که نگران خطر یک هیچهایکر نخواهد بود و اگر سرحال نباشد دیگر لازم نخواهد بود که با شما صحبت کند. همچنین اگر صندلی ها پر باشند آن جا یک جای اضافی است. از دید یک هیچهایکر، شما کمترین کنترلی بر آنچه اتفاق خواهد افتاد ندارید و حتی نمی دانید راننده قابل اعتماد هست یا خیر. شما باید چند کلمه با راننده در مورد مسیر صحبت کنید و قبل از حرکت در مورد جایی که می روید توافق کنید، چرا که بعد از حرکت نمی توانید باهم صحبت کنید و حداکثر کاری که می توانید انجام دهید اینست که برای توقف به سقف کامیون بکوبید. همچنین مشکل نشستن بدون کمربندایمنی و احتمال آسیب دیدن شما در موقع توقف آنی، پیچ ها و رانندگی بد راننده وجود دارد.

پشت یک کامیون

موتورسیکلت ها

موتورسیکلت ها وقتی مشکل ساز می شوند که شما مجبورید با چمدان سفر کنید. سفر با موتورسیکلتبستگی به راننده اش دارد و از سفر با اتومبیل بسیار خطرناک تر است. سعی کنید از راننده یک کلاه ایمنی اضافی بخواهید. معمولاً به نتیجه ای نمی رسید، اما بعضی از راننده ها یک کلاه ایمنی اضافی نصفه نیمه در صندوق موتورشان دارند، کافی نیست اما از هیچی بهتر است. من از وقتی که با یک راننده غریبه سفر کردم تصمیم گرفتم سفر با موتورسیکلت را به حداقل برسانم. شما ممکن است بخواهید آرام تر رانندگی کنند اما به یاد داشته باشید که رانندگی آرام تر مساوی است با تعادل کمتر.

موتورسیکلت ها

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم سفر | دانستنی های سفر برای مسافران تازه کار

سعیده مهدیزاده مقدم ، دوشنبه 22 خرداد 1396

جهانگردان عزیز کوله بار سفرتان را پر کنید از حس شجاعت، جسارت، مهر و دوستی با دیگر افراد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :