راهنمای کامل سفر به استانبول!

فاینداتور یکشنبه 21 آبان 1396

در این مطلب همه آنچه شما برای سفر به استانبول احتیاج دارید به شما معرفی خواهیم کرد. استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. با ما همراه باشید تا نکات کاربردی در تور استانبول را به شما معرفی کنیم:
چرا به استانبول سفر کنیم؟ اگر از خودتان می پرسید که چرا باید به ترکیه سفر کنید و یا چرا باید برای خرید تور استانبول هزینه کنید! ما به شما دلایل بسیاری ارائه می دهیم. دلایلی که همه گردشگران جهان بر آن ها توافق نظر دارد. استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه با فرهنگ آسیایی- اروپایی می باشد. قرارگیری در مرز اروپا و آسیا باعث شده است که تنوع فرهنگی و تاریخی استانبول زبانزد عام و خاص باشد. شما با هر هدفی که به شهر استانبول سفر کنید سفر خوبی در پیش خواهید داشت. خواه با هدف خرید به مراکز خرید استانبول سر بزنید، خواه به دنبال تفریح و سرگرمی باشید، و یا دوست داشته باشید به تاریخ و دوران عثمانی ها و رومیان سفر کنید؛ استانبول همه این موارد را در خود جای داده است.

استانبول

اما دلیلی که ما ایرانی ها را ترغیب به خرید تور استانبول می کند چیزی فراتر از موارد بالاست. استانبول با شهرهای تبریز و اصفهان خواهرخوانده هستند. تشابه فرهنگ ها و نزدیکی ترکیه به ایران باعث شده که این شهر یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری خارجی برای ایرانیان باشد. شما در هر زمان که اراده کنید می توانید به استانبول سفر کنید اما اگر تمایل دارید برای سفر خود هزینه کمتری داشته باشید می توانید تور ارزان استانبول را تهیه نمائید و یا در فصولی که گردشگران کمتری به استانبول سفر می کنند به این شهر مسافرت کنید.

تور استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول چه وقت می باشد؟

استانبول و ترکیه ی اروپایی، تابستان های گرم و زمستان های سرد همراه با بارش برف دارد. بهار و پاییز یعنی از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اواسط نوامبر، بهترین زمان برای سفر به استانبول است زمانی که دمای هوا مطبوع و آسمان صاف است.

در تور استانبول از کجا خرید کنیم؟

بهترین زمان خرید در استانبول همزمان با برگزاری فستیوال خرید استانبول (تیر ماه) می باشد که هرساله در ماه جولای برگزار می شود. تنوع مراکز خرید استانبول به گونه ایست که شما با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید سوغاتی خوب و با کیفیت برای عزیزان خود تهیه کنید. عموما در فصل پاییز و زمستان که تعداد گردشگران ورودی به استانبول کم می شود فروشگاه های استانبول تخفیف ها جشنواره های خرید باورنکردنی به مراجعه کنندگان ارائه می دهند. مرکز خرید جواهیر، کانیون، فروم استانبول، اولیویوم، بازار بزرگ و خیابان استقلال از بهترین مکان ها جهت خرید از استانبول هستند.

تور استانبول

سوغاتی های استانبول کدامند؟

باقلوا ترکی و قهوه و شکلات جز اولین خریدهای هر ایرانی میباشد که به ترکیه سفر می کند. منسوجات و بافتنی هایی نظیر گلیم، کوسن، لباس هاو پارچه و حوله در کنار چراغ های رنگی می تواند گزینه های خوبی جهت سوغاتی و یا یادگاری از سفر به استانبول باشد.

سوغات استانبول

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری استانبول کدامند؟

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری استانبول به اندازه قدمت تاریخی شهر می باشد. شهر استانبول که سالیان سال تحت تسلط امپراتوری های بزرگ دنیا مانند عثمانی ها، رومیان، یونانیان بوده است معماری متشکل از تمامی دوران را در خود جای داده است. از جاذبه های تاریخ استانبول می توان به موزه ی ایاصوفیه، کاخ توپ قاپی، مسجد آبی و برج گالاتا اشاره کرد. اگر زمان کمی برای گشت شهری در استانبول دارید حتما این 4 جاذبه را ببنید اما همه جاذبه های تاریخ استانبول به این موارد ختم نمی شود. انواع مسجد های به جا مانده از دوران امپراتوری عثمانی در کنار موزه، کلیساها و کاخ های مختلف از جمله یادگاری های دوران گذشته در دل شهر استانبول است.پیشنهادمی کنیم بازدید از تنگه بسفر و تماشای طلوع و غروب آفتاب، باغ وحش ترکیه، گوهان پارک (Gülhane Park) و گشت و گذار در خیابان استقلال را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

استنابول

 غذاهای خوشمزه ترکی- استانبولی

خوشبختانه در سفر به استانبول از نظر غذا و کیفیت مواد غذایی مشکلی نخواهید داشت. بیشتر غذاهای ترکی با غذاهای ما ایرانی ها شباهت دارد. جالب است بدانید یکی از تفریحات در تور استانبول خوردن غذا و خوراکی های مختلف می باشد. پیشنهاد می کنیم در سفر خود حتما باقلواترکی، خوراک لوبیا، کونفه (Künefe)، ماهی (Lüfer)، اسکندر کباب، املت ترکی را امتحان کنید.

استانبول

چند توصیه مهم و کاربردی در سفر به استانبول

سعی کنید از قبل در خصوص جاذبه هایی که تمایل دارید از آنها بازدید نمایید، برنامه ریزی کنید تا دچار کمبود زمان نشوید.
اگر تمایل دارید سفر ارزان به استانبول داشته باشید و هزینه های خود را کاهش دهید می توانید محل اقامت خود را با قیمت کمتر انتخاب کنید. در کنار محل اقامت مناسب، برای وعده های غذایی سعی کنید به مناطق بر تردد و ارزان تر استانبول بروید. برخی رستوران های استانبول مبالغ بسیار زیادی برای غذا از مشتریان می گیرند.برای خرید مقرون به صرفه می توانید از بزار بزرگ استانبول که شبیه بازار تهران است خرید نمائید. توجه کنید که می توانید یادگاری های کوچک وبا قیمت مناسبی از بازار خرید نمائید؛ اما اگر قصد خرید از برند های معروف لباس دارید خود را آماده خرج کردن کنید.
از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. شمامی توانید بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر استانبول تنها با پیاده روی و یا با استفاده از دوچرخه کرایه ای دیدن کنید.
کارت ورود به موزه را فراموش نکنید. تعداد (Istanbul Müzekart) موزه های استانبول بسیار زیاد است اگرتصمیم دارید از تمام موزه ها بازدید کنید تهیه کارت موزه می تواند در هزینه های شما کاهش ایجاد کند.
منطقه بشیکتاش استانبول (Besiktas) یکی از مناطق مهم گردشگری استانبول هست و بسیاری از جاذبه های تاریخی مهم شهر در این منطقه واقع شده است.
اگر به دنبال یکی منطقه خوب وبا دسترسی مناسب هستید می توانید در منطقه شیشلی استانبول (Sisli) اقامت داشته باشید.
دو منطقه اسکاری و لا له لی استانبول (Laleh-lee) برای افرادی که به دنبال تور ارزان استانبول هستند پیشنهاد می شود.
ما در راهنمای کامل سفر به استانبول به همه نکاتی که می تواند سفر شما را راحت کند، اشاره کردیم. سفر خوب و خاطره انگیزی در تور ترکیه و شهر استانبول داشته باشید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به استانبول | راهنمای سفر به شهر دو قاره ای

ندا مجیدی ، چهارشنبه 19 خرداد 1395

فقط کافیه یکبار به استانبول سفر کنین تا خاطراتش رو برای همیشه توی ذهنتون داشته باشین. ترکیب حیرت انگیز دریا و تپه و آسمان، مسجدهای عظیم و زیبا

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :