زیباترین آبشار های ایسلند | گشت و گذاری رویایی در طبیعت ایسلند

در این مطلب از طبیعت ایسلند و از آبشارهای ایسلند برایتان می گوییم. ایسلند به عنوان سرزمین آبشار ها شناخته می شود. صدها آبشار طبیعی زیبا در سرتاسر این سرزمین وجود دارد. از dettifoss  قدرتمند تا svartifoss  باشکوه. آبشار ها از زیباترین جاذبه های این کشور کوچک به شمار می روند. ایسلند در میان اقیانوس های اطلس شمالی و جنوبگان قرار دارد که هردو در آب و هوای ایسلند موثرند. آب و هوای گرم آتلانتیک شمالی باعث به وجود آمدن برف و باران متعدد در این ناحیه می شود و آب و هوای قطبی باعث به وجود آمدن یخچال های طبیعی بزرگی می شود که از آب شدن این یخچال ها در تابستان رودخانه های زیادی به وجود می آیند. جریان های آب فراوان در این جزیره آتش فشانی باعث به وجود آمدن تعداد زیادی آبشار شده، اگرچه همه آنها باشکوه هستند اما برخی از آنها در میان توریست ها محبوب ترند.

آبشار های ایسلند

Gullfoss

Gullfos یا golden falls (آبشار طلایی) معروف ترین جاذبه توریستی طبیعت ایسلند است. این آبشار در تنگه رودخانه hvita در جنوب غربی این جزیره قرار دارد. تقریبا یک کیلومتر بالاتر از آبشار رودخانه یک پیچ تند به سمت راست قرار دارد که آب وارد یک "پلکان" سه پله ای عریض میشود و سپس به تندی داخل یک تنگه دو مرحله ای به عمق 32 متر می ریزد.

آبشار Gullfoss
Gullfoss

Dettifoss

گفته میشود که آبشار dettifoss در پارک ملی vatnajokul که در شمال شرقی ایسلند قرار دارد یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند و قدرتمندترین آبشار در اروپاست. این آبشار همچنین بزرگترین آبشار اروپا از نظر میران تخلیه آب است. جریان آب این آبشار به طور میانگین 193 متر مربع بر ثانیه است.این آبشار چنان قدرتمند است که باعث لرزش سنگ های اطراف میشود که میتوان آن را با دست حس کرد. این آبشار 100 متر عرض و 45 متر ارتفاع دارد و جزو شگفتی های طبیعت ایسلند است.

آبشار dettifoss

Skogafoss

آبشار skogafoss یکی از بزرگترین آبشارهای ایسلند با 25 متر عرض و 60 متر ارتفاع است. به دلیل حضور مداوم ذرات معلق آب در هوا که در اثر سقوط آب به وجود می آیند اغلب می توان در روزهای آفتابی رنگین کمان را در آسمان مشاهده کرد. این آبشار بر رو رودخانه skoga در جنوب کشور واقع شده است و یکی از جذاب ترین قسمت های طبیعت ایسلند است.

آبشار skogafoss

Goafoss

رودخانه goafoss یا "the waterfall of gods" (آبشار خدایان) در منطقه baroardalur در شمال مرکزی ایسلند قرار دارد. این آبشار کوتاه و پهن فقط 12 متر ارتفاع دارد اما پهنای آن 30 متر است. به دلیل نزدیکی این آبشار به جاده معروف ring این قسمت از طبیعت ایسلند در میان توریست ها محبوب است.

آبشار Goafoss
Goafoss

Seljalansfoss

این آبشار به دلیل موقعیت خاص آن بسیار برای عکاسی مناسب است. این آبشار بین دو آبشار selfoss و seljalandsa قرار دارد. آب از ارتفاع شصت متری و از یک پرتگاه سرازیر می شود.همچنین امکان رفتن به پشت آبشار هم وجود دارد که فرصت های عکاسی بسیار جالی در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد.

آبشار Seljalansfoss
Seljalansfoss

Hraunfossar

آبشار های hraunfossar که به آبشارهای گدازه مشهورند از یک سری آبشار که در اثر عبور چندین جویبار به طول تقریبی 900 متر از منطقه hallmundarhraun ایجاد شده تشکیل شده است. این سری آبشار ها از لبه یک صخره گدازه ای به داخل رودخانه hvita می ریزند. این ناحیه گدازه ای در اثر فرسایش یکی از آتشفشان هایی که در زیر یخچال langjokull قرار دارد به وجود آمده است.

آبشار های hraunfossar
آبشار hraunfossar

Dynjandi

این آبشار که به اسم fjakkfoss (آبشار کوهی) نیز شناخته می شود مجموعه ای ازآبشارهاست که روی هم 100 متر ارتفاع دارند. آبشار اول که بالاتر از بقیه آبشار ها قرار دارد به دلیل شکل ذوزنقه ای غیرمعمولش برای عکاسی مناسب تر است. این آبشار در قسمت بالایی خود 30 متر و در قسمت پایینی 60 متر عرض دارد.

آبشار Dynjandi
Dynjandi

Hengifoss

این آبشار که در شرق این جزیره قرار دارد به دلیل پرتگاه های اطراف آن که لایه های بازالتی در آنها توسط لایه های رسی از هم جدا شده اند از زیبایی خاصی برخوردار است. hengifoss  با ارتفاع 128 متر سومین آبشار بلند ایسلند است.

آبشار Hengifoss

Bruarfoss

"آبشار پل" یکی از اسرار ناشناخته ایسلند است. بسیاری از مردم و یا حتی بومی ها نام این آبشار را نشنیده اند. آبشار از جاده قابل مشاهده نیست و هیچ تابلو یا نشانه ای ک شما را به سمت آبشار راهنمایی کند وجود ندارد. حتی در ویکیپدیا هم صفحه ای برای این آبشار وجود ندارد. در گذشته یک پل سنگی طبیعی بر روی رودخانه در نزدیکی آبشار قرار داشت که نام آبشار از آن گرفته شده است. طبق افسانه ها در قرن شانزدهم حکمران منطقه برای جلوگیری از ورود ولگرد ها و گداها به سرزمین skalholt دستور خرابی این سنگ را صادر کرد.پس از مدت کوتاهی این حکمران در همین رودخانه غرق شد. این آبشار شگفت انگیز از صد ها آبشار کوچک که به یک حفره عمیق یخی آبی رنگ می ریزند تشکیل شده است.

آبشار Bruarfoss
Bruarfoss

Svartifoss

آبشار svartifoss یا "آبشار سیاه" در پارک ملی vatnajokull قرار دارد. در اطراف آبشار ستون های بازالتی شش گوشه فوق العاده زیبایی وجود دارند.این ستون ها از چنان زیبایی برخوردارند که گفته میشود الهام بخش معماران ایسلندی شده است. می توان در کلیسای hallgrimskirkja و در تئاتر ملی ایسلند آثار این نوع معماری را مشاهده کرد.

آبشار svartifoss
svartifoss

Aldeyjarfoss

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند  است در شمال کشور و در قسمت شمالی جاده sprengisandur قرار دارد. از ویژگی های بسیار جالب این آبشار تضادی است که بین ستون های بازالتی سیاه( همانند ستون های svartifoss اما با برجستگی بسیار کمتر) و سفیدی آب های آبشار برقرار است.

آبشار Aldeyjarfoss
Aldeyjarfoss

Hjalparfoss

آبشار hjalparfoss یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند و یک آبشار دوتایی بسیار نادر است. آب این دو آبشار به یک استخر بسیار بزرگ که اطراف آن را گدازه های سنگی سخت و ناهموار فرا گرفته سرازیر می شوند. آبشار در 30 کیلومتری شرق روستای fluair در دشت های گدازه ای stratovolcano hekla قرار دارد.

آبشار hjalparfoss

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 17 بهمن 1400

براساس آخرین اخبار بدست رسیده، آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :