جاذبه های گرشگری مادرید، پایتخت زیبای اسپانیا

در این مطلب از جاذبه های گرشگری مادرید و جاهای دیدنی مادرید برایتان می گوییم. شهر مادرید Madrid، پایتخت اسپانیا، یک کلان شهر مدرن، پر انرژی و سرشار از جاذبه های فرهنگی است که طعم واقعی اسپانیا را به گردشگران می چشاند. خیابان های پهن این شهر همیشه بخاطر ترافیک بسته می شوند؛ اما پارک های زیبا، جلوی گسترش مناطق شهری را گرفته اند. مادرید از جذابیت سنتی اندلس Andalusia و یا زیبایی بارسلونا Barcelona برخوردار نیست، اما در عوض، فضا و جوی بسیار هیجان انگیز به بازدید کنندگانش ارائه می کند. این شهر، دارای پویایی و پر از جنب و جوش دائمی است. فراوان بودن موزه های هنری و مکان های تاریخی، گردشگران را از پرداختن به سییستا Siesta (استراحت کردن و خوابیدن طولانی) باز می دارد. موزه جهانی پرادو Prado Museum تعداد بی شماری از شاهکارهای خلق شده در طول عصر طلایی اسپانیا را به نمایش گذاشته است و کاخ سلطنتی قرن هجدمی Royal Palace، رقیبی برای کاخ ورسای Versailles محسوب می شود. اما بهتر است انرژی خود را برای شب هنگام، زمانی که شهر به واقع زنده می شود ذخیره کنید. اهالی مادرید عاشق این هستند که شب هنگام به گردش بروند و paseo por la noche یا گردش شبانه از رسوم محبوب آنها به شمار می رود. سعی کنید در فصل تابستان به این شهر سفر نکنید؛ چرا که گرمای این شهر طاقت فرساست. بهار و پاییز بهترین زمان های بازدید از مادرید هستند. در هر زمان و با هر هدفی که به مادرید سفر می کنید، بهتر است ابتدا این مطلب همگردی را بخوانید تا با دیدنی ها و جاذبه های گرشگری مادرید بیشتر آشنا شوید.

مادرید

موزه پرادو Prado Museum

موزه پرادو Prado Museum با کلکسیون بیش از 5000 نقاشی که با کلکسیون موزه لوور Louvre در پاریس رقابت می کند، یک موزه واقعی در سطحی جهانی به شمار می رود و یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است. نقاشی های اسپانیایی از قرن دوازدهم تا اوایل قرن نوزدهم میلادی، بخش اعظم این کلکسیون را تشکیل می دهند و بسیاری از آن ها شاهکارهای مشهوری به شمار می روند. برای مثال، تعداد قابل توجه نزدیک به 140 اثر از فرانسیسکو گویا Francisco Goya در این موزه به نمایش گذاشته شده است. کلکسیون آثار این موزه، همچنین شامل نقاشی های ایتالیایی، فلمیش، فرانسوی، بریتانیایی و آلمانی و البته تندیس های نئو کلاسیک ایتالیایی می شود. موزه پرادو  حدود 2300 اثر از کلکسیون خود را در بیش از 100 اتاق در سه طبقه به نمایش گذاشته است. تلاش برای تماشای همه این آثار در یک بازدید کمی غیر ممکن به نظر می رسد؛ اما می توان بر روی مسیر خاصی از شاهکار ها تمرکز کرد. موزه پرادو مسیرهایی از آثار مشخصی را به بازدید کنندگان پیشنهاد می کند. این مسیرها مشهور ترین آثار مجموعه ، از جمله تابلوی مشهور ندیمه ها Las Meninas را برای بازدید، پیشنهاد می کنند. این نقاشی خارق العاده از خاندان سلطنتی فیلیپ چهارم Felipe IV در سال 1656 توسط وِلاسکِز Velázquez خلق شده است. آثار دیگر از میان 50 شاهکار برتر این موزه، که بازدید از آنها واجب است، تابلوی بشارت he Annunciation اثر فرا آنجلیکو Fra Angelico، تابلوی مسیح در حال شستن پاهای شاگردانش Christ Washing the Disciples' Feet توسط تینتورِتو Tintoretto، فرود از صلیب The Descent from the Cross اثر راجیر ون در ویدن Rogier van der Weyden، رؤیای یعقوب Jacob's Dream اثر خوزه دِریبِرا José de Ribera، سوم ماه می The Third of May اثر گویا Goya، مفهوم معصومیت The Immaculate Conception اثر موریلو Murillo، خود نگاره Self Portrait اثر دورِر Dürer، ستایش چوپان ها Adoration of the Shepherds اثر اِل گرِکو El Greco، پارناسوس Parnassus اثر پوسَن Poussin و باغ خوشی های دنیوی The Garden of Earthly Delights اثر بوش Bosch هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند از راهنمای صوتی موزه که شامل توری از 50 شاهکار حاضر در موزه می شود (با صرف هزینه بسیار کم) استفاده کنند. عاشقان و علاقمندان جدی هنر نیز می توانند از راهنمای صوتی کامل موزه که 250 اثر را مورد پوشش قرار می دهد استفاده کنند. گردشگران همچنین از خرید کردن در فروشگاه هدایای موزه و استراحت کردن در کافه آن با فضای روباز استثنائی لذت ببرند. کلیسای سن جرونیمو ال رئال Church of San Jerónimo el Real در پشت موزه، کلکسیون ارزشمندی از نقاشی های مذهبی اسپانیایی قرن هفدهم میلادی را به نمایش گذاشته است.

موزه پرادو Prado Museum

فضای داخلی موزه پرادو Prado Museum

قصر سلطنتی : Royal Palace ، معماری باشکوه الهام گرفته از ورسای

این قصر باشکوه که نسخه اسپانیایی کاخ ورسای Versailles محسوب می شود، یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است و برای اثر گذاری بر روی توریست ها ساخته شده است. این قصر که بالای یک تپه شیب دار و مشرف به باغ های انبوه و سر سبز قرار گرفته، تماماً از سنگ گرانیت و کولْمِنار سفید ساخته شده است. این قصر به دستور فیلیپ پنجم Philip V در قرن هجدهم میلادی ساخته شد. نمای باشکوه نئوکلاسیک این قصر، دارای ستون های یونانی و ستون های دیواری دوریسی می باشد و براساس طراحی هایی که برنینی Bernini مجسمه ساز، در اصل، برای موزه لوور Louvre در پاریس انجام داده بود خلق شده است. نرده این بنا با تندیس هایی از پادشاهان اسپانیایی تزئین شده است. چشمگیر ترین ویژگی فضای داخلی این بنا، پلکان مجلل آن در سالن ورودی می باشد که با نقاشی دیواری پیروزی مذهب و کلیسا The Triumph of Religion and the Church تزئین شده است و به طبقه اصلی منتهی می شود. اقامتگاه پادشاه چارلز سوم King Charles III در قصر سلطنتی Royal Palace از زیبا ترین اتاق های این مجموعه هستند. سالن Salon de Gasparini که شاهکاری از سبک روکوکو  به شمار می رود، شامل نقاشی ها و تزئیناتی به سبک چینی، کف مرمرین با جزئیات بسیار ظریف و آویز های دیواری ابریشمی می باشد. سالن تخت پادشاهی یا Salón del Trono با نقاشی های دیواری تیه پولو Tiepolo از جمله عظمت سلطنت اسپانیایی The Greatness of the Spanish Monarchy که یکی از بهترین آثارش محسوب می شود تزئین شده است. این اتاق که همچنان برای مراسم مهم حکومتی استفاده می شود، با مخمل سرخ رنگ فاخری پوشیده شده و با پرده های ارزشمند، آینه ها، مبلمان و لوسترهای مجلل ، آراسته شده است. دیوارهای سرتاسر قصر با شاهکار های هنری تزئین شده اند؛ نقاشی هایی از وِلاسکِز Velázquez، گویا Goya، روبنس Rubens، اِل گرِکو El Greco، کاراواجو Caravaggio و پرده های نفیس از فرانسه و فلاندر. به عاشقان تاریخ پیشنهاد می شود از اسلحه خانه سلطنتی قصر Royal Armory که شامل 3000 اثر متعلق به قرن شانزدهم میلادی می باشد بازدید کنند.

قصر سلطنتی : Royal Palace ، معماری باشکوه الهام گرفته از ورسای

فضای داخلی قصر سلطنتی : Royal Palace ، معماری باشکوه الهام گرفته از ورسای

فضای باشکوه قرن هفدهمی در میدان مایور Plaza Mayor

این میدان باشکوه قرن هفدهمی در زمان حکومت فیلیپ سوم Philip III ساخته شد. میدان مایور Plaza Mayor، هم مرکز تجارت و زندگی شهری به شمار می رفت و هم محل اجرای رویداد های تشریفاتی مانند اعلام یک پادشاه جدید و اعلام تقدس قدیسین بود. این میدان همچنین به عنوان محل برگزاری گاوبازی، اجرای نمایش های درام و مسابقات شوالیه ها استفاده می شد. امروزه میدان مایور  هنوز هم یک مکان گردهمایی مهم شهر مادرید به شمار می رود. این میدان سنگفرش شده وسیع، محوطه ای ویژه عابران پیاده با بسیاری کافه فضای باز است که هم در میان گردشگران و هم اهالی شهر مادرید محبوبیت دارد. رستوران های بخش طاق دار این میدان، فضایی سنتی دارند و غذاهای سنتی به مشتریان ارائه می کنند. در هر سمت میدان، ورودی های طاق داری وجود دارند که میدان را به خیابان های اصلی Calle de Toledo، Calle Mayor و Calle Postas متصل می کنند.

فضای باشکوه قرن هفدهمی در میدان مایور Plaza Mayor

میدان مایور Plaza Mayor

پوئرتا دل سل Puerta del Sol یا دروازه خورشید، قلب شهر مادرید

نام پوئرتا دل سل Puerta del Sol که به معنی "دروازه خورشید" است، از نماد خورشید روی دروازه شهر قدیم که زمانی در آن منطقه قرار داشت گرفته شده و این میدان یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است. این میدان وسیع شهری با طلوع خورشید هم تراز است. پوئرتا دل سل Puerta del Sol علاوه بر این که کانون حمل و نقل عمومی به شمار می رود (بخاطر تعداد زیاد ایستگاه های اتوبوس و مترو)، همچنین به عنوان "کیلومتر صفر" برای اندازه گیری تمامی مسافت های شبکه جاده ای ملی اسپانیا انتخاب شده است. پوئرتا دل سل Puerta del Sol محل رخداد بسیاری از رویداد های تاریخی از جمله مقاومت در برابر ناپلئون در دوم ماه می 1808 و اعلام جمهوری دوم در سال 1931 بوده است. امروزه این میدان، جایی برای گشت و گذار و لذت از زندگی به شمار می رود. پوئرتا دل سل Puerta del Sol با وجود مغازه های متعدد و کافه های بسیار، یکی از سر زنده ترین و پر انرژی ترین میدان های شهر مادرید محسوب می شود. بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای مادرید به نام El Corte Inglés که همه چیز از پوشاک، کفش و لباس شنا تا پنکه های سنتی اسپانیایی در آن به فروش می رسد، در نزدیکی پوئرتا دل سل Puerta del Sol قرار دارد؛ همچنین یک قنادی قدیمی و سنتی به نام La Violeta که آب نبات های بنفش ویژه شهر مادرید را به مشتریان عرضه می کند.

پوئرتا دل سل Puerta del Sol یا دروازه خورشید، قلب شهر مادرید

پوئرتا دل سل Puerta del Sol

آرامش مطلق در پارک بوئن رتیرو Buen Retiro

پارک بوئن رتیرو Parque del Retiro پناهگاهی پر از آرامش در قلب شهر مادرید است و یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است. این پارک سر سبز 120 هکتاری، گریزگاه زیبایی از شلوغی و استرش شهر به شمار می رود. این پارک تاریخی که در قرن هفدهم میلادی برای کنت دوک اولیورس Count-Duke of Olivares طراحی و ساخته شده است، دارای فضایی باشکوه، مناظری دوست داشتنی و مسیرهای پردرخت است. بازدید کنندگان بعد از ورود به این پارک از سمت میدان استقلال Plaza de Independencia، به استخر بزرگ واقع در مرکز پارک می رسند. مسیر های پارک از این استخر، به باغ افسون کننده گل سرخ Rosaleda و باغ فرانسوی Jardín de Don Cecilio منتهی می شوند. قصر کریستال Palacio de Cristal نیز بخشی شکوهمند و فاخر از پارک است که فواره های دلربایی دارد. بازدید کنندگان همچنین می توانند از فواره های جالب دیگری از جمله فواره لاک پشت ها Los Galápagos، فرشته سقوط کرده El Ángel Caído و کنگر فرنگی La Alcachofa بازدید کنند. یکی از سرگرمی های خوشایند مردم مادرید، نشستن در یکی از کافه های روباز این پارک و آفتاب گرفتن یا استراحت در سایه، بسته به فصلی که در آن بسر می برند، است. در این پارک، برای علاقمندان به ستارگان، یک رصدخانه متعلق به سال 1790 وجود دارد. همچنین در نزدیکی پارک، یکی از بهترین شیرینی فروشی های مادرید به نام Pastelería Vait قرار دارد که کیک، شیرینی، شکلات، آبنبات و هات چاکلت های بی نظیری به مشتریان خود ارائه می کند.

آرامش مطلق در پارک بوئن رتیرو Buen Retiro

پارک بوئن رتیرو Buen Retiro

موزه باستان شناسی Archaeology Museum

موزه ملی باستان شناسی مادرید، مهم ترین موزه این شهر بعد از موزه پاردو  به شمار می رود. این موزه که توسط ملکه ایزابلای دوم در سال 1867 تاسیس شده است، کلکسیونی غنی از آثار هنری دست ساز از دوران ما قبل تاریخ تا قرن نوزدهم میلادی است. نمایشگاه های این موزه شامل یافته های باستان شناسی،  قوم نگاری، هنرهای تزئینی باستانی و سکه های قدیمی می شود. نمایشگاه دائمی این موزه نیز شامل نمونه هایی از دوره های زمانی و مکان های مختلف، مانند مومیایی های مصری گرفته، آثار هنری اسپانیایی رومی دوره رومی ها، باستان شناسی اسلامی و سرامیک مدجن ها (مسلمانان مراکشی تبار اسپانیا) است. یکی از ارزشمند ترین دارایی های این کلکسیون، مجسمه نیم تنه Lady of Elche می باشد. همچنین کتابخانه این موزه نشریاتی در زمینه هنر، تاریخ و باستان شناسی منتشر می کند.

موزه باستان شناسی Archaeology Museum

داخل موزه باستان شناسی Archaeology Museum

موزه هنر های زیبای تیسن بورنمیسا Museo Thyssen-Bornemisza

موزه هنر های زیبای تیسن بورنمیسا Museo Thyssen-Bornemisza مروری از هنر اروپا از قرن سیزدهم میلادی تا اواخر قرن بیستم میلادی را در معرض دید عموم گذاشته است. این کلکسیون، با حدود 1000 اثر هنری، دوره های رنسانس، باروک، روکوکو، رمانتیسیسم، امپرسیونیسم، فوویسم، اکسپرسیونیسم، هنر مدرن (هنر نوگرا) و پاپ آرت (هنر همگانی) را پوشش می دهد. این موزه همچنین کلکسیونی عالی از نقاشی های آمریکایی قرن نوزدهمی را شامل می شود. این کلکسیون فوق العاده، دارای شاهکار هایی چون مسیح Christ و زن سامری Samaritan Woman اثر دوچو Duccio di Buoninsegna، ونوس و کوپید Venus and Cupid اثر روبَنس Rubens، بشارت Annunciation اثر اِل گرکو El Greco، شوالیه جوان Young Knight اثر ویتوره کارپاچو Vittore Carpaccio، مسیح در میان پزشکان Jesus among the Doctors اثر آلبرشت دورر Albrecht Durer، پل چارینگ کراس Charing Cross Bridge اثر مونه Monet، رقصنده در لباس سبز Dancer in Green اثر ادوارد دگا Edward Degas و منظره وِسْنوت Les Vessenots اثر ونسان ونگوگ Vincent van Gogh می باشد.

موزه هنر های زیبای تیسن بورنمیسا Museo Thyssen-Bornemisza

فضای داخلی موزه هنر های زیبای تیسن بورنمیسا Museo Thyssen-Bornemisza

مرکز هنری رینا صوفیا : موزه هنر های معاصر Centro de Arte de Reina Sofía: Contemporary Art Museum

مرکز هنری رینا صوفیا یا ملکه صوفیا Centro de Arte de Reina Sofía که یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است توسط ملکه صوفیا در 1986 بازگشایی شده است، مرکز آوانگارد هنر معاصر در شهر مادرید است. این بنای درخشنده مدرن که توسط معماری به نام آنتونیو فرناندز آلباAntonio Fernández Alba طراحی شده است، ویژگی هایی دارد که بسیار یادآور مرکز پومپیدو Pompidou Center در شهر پاریس است؛ از جمله سه برج شیشه ای که جایگاه آسانسورها هستند و در بیرون از ساختمان قرار گرفته اند. غافلگیری دیگر برای بازدید کنندگان، باغ جذابی است که در حیاط داخلی موزه قرار گرفته و پر از تندیس های خیال آفرین است. کلکسیون این موزه در نمایش کاملی که از هنر معاصر اسپانیا در معرض دید عموم گذاشته است، شاهکار های قابل توجهی مانند آثار خوان میرو Juan Miró، پابلو پیکاسو Pablo Picasso و سالوادور دالی Salvador Dalí را شامل می شود. این آثار هنری در سالن های متعدد موجود در یک نمایشگاه بزرگ با فضایی بیش از 39 هزار متر مربع به نمایش گذاشته شده اند. این موزه همچنین شامل یک کتاب فروشی، کافه تریا و رستوران می باشد.

مرکز هنری رینا صوفیا : موزه هنر های معاصر Centro de Arte de Reina Sofía: Contemporary Art Museum

مرکز هنری رینا صوفیا Centro de Arte de Reina Sofía: Contemporary Art Museum

نقاشی های دیواری گویا در کلیسای Ermita de San Antonio de la Florida

کلیسای Hermitage of San Antonio de la Florida در کناره رودخانه مانزاناریس Manzanares، یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است. این کلیسا هر ساله میزبان جشنواره ای برای بزرگداشت سنت آنتونی پادوآ Saint Anthony of Padua می باشد. کسانی که آثار هنری فرانسیسکو گویا Francisco de Goya را تحسین می کنند حتماً علاقمند خواهند بود که نگاهی به درون این کلیسا بیاندازند. فضای داخلی کلیسا با نقاشی های دیواری از گویا که جزو بهترین آثارش به شمار می آیند، تزئین شده است. این نقاشی های دیواری معجزه ای که توسط سنت آنتونی Saint Anthony صورت گرفته است را در کنار تصاویری از زندگی روزانه در مادرید، به تصویر کشیده اند. نقاشی های دیواری، شجاعت گویا در سبک هنری اش و تکنیک های انقلابی نقاشی متعلق به او را نمایان می سازند. این نقاشی ها در دوره تحول شغلی گویا خلق شده اند و پیشگام نقاشی مدرن به شمار می روند. این کلیسا به عنوان یک بنای ملی انتخاب شده است و بخاطر حفظ و نگه داری از نقاشی های دیواری فضای داخلی اش، دیگر از آن برای مراسم مذهبی استفاده نمی شود.

کلیسای Ermita de San Antonio de la Florida

نقاشی های دیواری گویا در کلیسای Ermita de San Antonio de la Florida

هنر مذهبی در کلیسای سن فرانسیسکو Basilica de San Francisco

کلیسای سن فرانسیسکو ال گراند که یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است در سال 1761 برای یک صومعه فرانسیسکَن ساخته شد. این کلیسا توسط فری فرانسیسکو کابزاس  طراحی شد و بعدها به عنوان مدل نقشه معماری برای کلیسای سانتا ماریا در رم به کار رفت. نمای سر در ورودی و گنبد این بنا به سبک نئوکلاسیک، بعدتر در سال 1770 به کل بنا افزوده شد. فضای داخلی دارای پلانی دایره ای شکل با گنبدی زیبا و شش نیایشگاه است که در آن ها نقاشی هایی از مائِیا ، ولاسکز و گویا وجود دارند. موزه این کلیسا آثار مختلف هنر مذهبی و آثار دست ساز را به نمایش گذاشته است.

کلیسای سن فرانسیسکو Basilica de San Francisco

هنر مذهبی در کلیسای سن فرانسیسکو Basilica de San Francisco

فواره سیبل Fuente de Cibeles

فواره مشهور سیبل Fuente de Cibeles که یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است در یک تقاطع پر رفت و آمد و شلوغ شهر مادرید واقع شده و یکی از نمادین ترین بناهای مادرید به شمار می رود. این فواره تاثیر گذار میخکوب کننده که در سال 1782 توسط فرانسیسکو گوتیِرِز Francisco Gutiérrez و روبرتو میشل Roberto Michel طراحی شده، الهه رومی، سیبل را سوار بر ارابه ای که توسط دو شیر کشیده می شود، نشان می دهد. پشت این فواره، مرکز فرهنگی سیبل  قرار دارد که نمایشگاه های هنری، ورکشاپ ها، کنفرانس ها و کنسرت های مختلف در آن برگزار می شود. مرکز فرهنگی سیبل  دارای دو رستوران است: رستوران  و رستوران . در نزدیکی این فواره، یکی از محبوب ترین خیابان های مرکز خرید در مادرید به نام Gran Vía قرار دارد. گردشگران در این خیابان پر جنب و جوش، می توانند تعداد زیادی رستوران، هتل و سالن تئاتر پیدا کنند.

نمایی از فواره سیبل Fuente de Cibeles

فواره سیبل Fuente de Cibeles

موزه لازارو گالدیانو Lázaro Galdiano Museum

موزه لازارو گالدیانو Lázaro Galdiano Museum، یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است که کلکسیون خصوصی و استثنایی سرمایه دار اسپانیایی  را که در عمارت وی قرار دارد به نمایش گذاشته است. این موزه، کلکسیونی وسیع از حدود 9000 اثر هنری را در 30 اتاق به نمایش گذاشته است. کلکسیونی به شدت متنوع، از زره، سکه و مدال تا جواهرات، کریستال باروک و پرده های نقش دار. حتماً از نقاشی های اسپانیایی قرن شانزدهم و هفدهم میلادی، آثار اساتید برجسته ای مانند اِل گرکو El Greco، گویا Goya، ولاسکز Velázquez، زورباران Zurbarán، ریبِرا Ribera، پِرِدا Pereda و موریو Murillo بازدید کنید.

موزه لازارو گالدیانو Lázaro Galdiano Museum

فضای داخلی موزه لازارو گالدیانو Lázaro Galdiano Museum

معبد دیباد Temple of Debod

در پارک مونتانیا Montaña در نزدیکی میدان اسپانیا Plaza de España، بازدید کنندگان می توانند یکی از غافلگیر کننده ترین بنا های تاریخی مادرید، یک معبد باستانی مصری را مشاهده کنند. معبد دیباد Temple of Debod که یکی از جاهای دیدنی مادرید است در سال 1968 به عنوان هدیه ای از کشور مصر به مادرید آورده شد. این معبد که در قرن دوم قبل از میلاد مسیح برای شاه آدیخالامانی ساخته شده است، شامل زیارت گاه های متعدد، یک سالن وسیع و یک تراس در طبقه بالایی می باشد. باغ های پر آرامش اطراف این بنا، دارای یک استخر بازتاب و یک فواره زیباست که جلوه ای جادویی خلق کرده اند.

معبد دیباد Temple of Debod

میدان اسپانیا Plaza de España

موزه سورویا Museo Sorolla

این موزه جذاب یکی از جاهای دیدنی مادرید و جاذبه های گرشگری مادرید است و به آثار یواکین سورویا Joaquín Sorolla، مشهورترین نقاش امپرسیونیست اسپانیا تعلق دارد. این کلکسیون که در اتاق های زیبا و درخشان به نمایش گذاشته شده، شامل گستره وسیعی از نقاشی ها و طراحی های این هنرمند بزرگ است. حتماً از محوطه سرسبز این موزه که به زیبایی با فواره جوشان و کاشی کاری تزئینی سبک اندلسی آراسته شده است، بازدید کنید.

موزه سورویا Museo Sorolla

فضای داخلی موزه سورویا Museo Sorolla

دروازه آلکالا Puerta de Alcalá

این طاق پیروزی بزرگ به سبک نئوکلاسیک، به دستور شاه کارلوس سوم King Carlos III برای برگزاری جشن ورود پادشاهان به پایتخت اسپانیا ساخته شده است. طراحی این بنا توسط فرانچسکو ساباتینی Francesco Sabatini و ساخت آن بین سال های 1769 و 1778 انجام گرفته است. این دروازه ورودی گرانیتی باشکوه که نزدیک به 30 متر ارتفاع دارد، تاثیر فوق العاده ای روی بازدید کنندگان خود دارد. نمای این طاق به وسیله تندیس ها، سر ستون ها و نقش برجسته های تزئینی آراسته شده است.

دروازه آلکالا Puerta de Alcalá

یکی از تندیس های دروازه آلکالا Puerta de Alcalá

بهترین محل اقامت برای بازدید آسان از جاذبه های گرشگری مادرید

تمامی هتل هایی که بین قصر سلطنتی Royal Palace و پارک رتیرو Retiro Park و در نزدیکی میدان مایور Plaza Mayor و میدان پورتو دل سل Plaza Porto del Sol قرار دارند، برای اقامت بسیار مناسب هستند؛ چرا که بازدید از جاذبه های گرشگری مادرید را آسان تر می سازند. بیشتر جاذبه های گردشگری مادرید، بخصوص موزه های هنری در این منطقه قرار دارند و پارک رتیرو Retiro Park در موازات با همه این جاذبه ها قرار گرفته است. در این بخش ، چندین هتل مناسب که در این منطقه قرار گرفته اند به شما معرفی می کنیم :

 

هتل های لوکس و گران قیمت :

هتل Catalonia Las Cortes بین میدان مایور Mayor و موزه هنری پرادو Prado قرار دارد و در تمام طول روز، خوراکی های رایگان در اختیار میهمانان خود می گذارد؛ نکته ای که برای کسانی که به شام خوردن های دیرهنگام مردم در شهر مادرید عادت ندارند بسیار مفید است. هتل Hotel Atlantico در خیابان Gran Via و در قلب مرکز خرید شهر مادرید، با تمامی جاذبه های اصلی شهر، به اندازه یک پیاده روی کوتاه فاصله دارد، دارای یک تراس روی بام است و ضمن استقبال از میهمانان خود در فرودگاه، آنها را به طور رایگان از فرودگاه به هتل منتقل می کند. هتل The Westin Palace Madrid در یک ساختمان باشکوه به سبک بل اپوک در بلوار پاسیو دل پرادو Paseo del Prado، روبروی موزه تیسن بورنمیزا Thyssen-Bornemisza Museum قرار گرفته است و به اندازه یک پیاده روی پنج دقیقه ای تا موزه پرادو Prado فاصله

دارد.

 

هتل های شیک با هزینه متوسط :

هتل Ibis Styles Madrid Prado دارای اتاق های بسیار راحت همراه با بالکن است و در نزدیکی بلوار پاسیو دل پرادو Paseo del Prado قرار دارد. هتل NH Madrid Nacional روبروی باغ های گیاه شناسی در بلوار پاسیو دل پرادو Paseo del Prado و در نزدیکی ایستگاه قطار آتوشا Atocha قرار گرفته است. هتل Artrip Hotel بخاطر اتاق های مدرن بزرگ و فضای صمیمی اش بسیار مورد تحسین قرار گرفته، اما در جنوب مرکز شهر و در فاصله یک پیاده روی ده دقیقه ای تا موزه صوفیا رینا Reina Sofia Museum و ایستگاه آتوشا Atocha قرار دارد.

 

هتل خوب با هزینه مناسب :

هتل Hotel Francisco بین قصر سلطنتی Royal Palace و پوئرتا دل سل Puerta del Sol، در یک خیابان بدون ترافیک و در میان فروشگاه ها و رستوران های مختلف قرار گرفته است. هتل Room Mate Mario که در نزدیکی قصر سلطنتی Royal Palace و خیابان Gran Via قرار دارد، یک هتل شیک و مدرن با طراحی متفاوت است. هتل Mayerling Hotel در نزدیکی میدان مایور Plaza Mayor، دارای اتاق های بزرگ، یک دکور ساده و سرویس خدمات عالی می باشد.

هتل Hotel Atlantico ، مادرید
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری مادرید | پایتخت زیبای اسپانیا

ن. چرمچی ، پنج شنبه 19 مرداد 1396

برای این که با نقاط دیدنی و خصوصیات مهم مادرید، پایتخت زیبای اسپانیا آشنا شوید، این مطلب ویژه همگردی را حتما بخوانید ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :