سوار کردن هیچهایکرها | طریقه برخورد با رایگان سوارها رابدانیم !

برای سوار کردن هیچهایکرها، این را در نظر داشته باشید که شما فقط به این خاطر که کنار زده اید، مجبور نیستید یک غریبه را سوار اتومبیل خود کنید. درسته که می گویند، باید خوش برخورد باشید، اما در عین حال هوشیار و آگاه نیز باشید. اینکه شخصی ظاهری کثیف، اصلاح نکرده و نامرتب داشته باشد، حتما دلیل بر آن نیست که فرد خطرناک یا مشکوکی است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که این شخص به احتمال زیاد چندین روز در جاده بوده، بدون اینکه جایی برای خواب داشته باشد و یا وعده غذایی مناسبی خورده باشد. مطمئنا، شما هیچهایکری را پیدا نمی کنید که خیلی تمیز و با صورتی اصلاح کرده باشد و یک کت وشلوار و کراوات پوشیده باشد. برای شروع قضاوت در مورد آن ها، بهترین مورد، باروبنه آن هاست. وقتی که سرعتتان را کم می کنید و کنار می زنید، باید به خوبی به وسایل و لوازم آن فرد نگاهی بیندازید. آیا آن ها یک کوله پشتی خوب و مجهز دارند و دست هایشان پر از نقشه و کتاب است، در حالی که عجولانه سعی می کنند، وسایلشان را داخل ماشین شما بیندازند؟ یک مسافر واقعی احتمالا باید این چنین وسایلی همراهش باشد. البته، هنوز هم بعضی هیچهایکرها به مسافرت های کوتاه یک روزه می روند و معمولا وسایل خاصی هم با خود حمل نمی کنند. با همگردی همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.
درضمن برای آگاهی بیشتر درباره هیچهایک می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.
هیچهایک | آموزش اصول هیچهایک یا رایگان سواری برای سفر ارزان

چگونه رایگان سفر کنیم | آموزش رفتارها در هیچهایک

تاریخچه هیچهایک | داستان شکل گیری رایگان سواری

هیچهایک در ایران | آشنایی با هیچهایکر های ایرانی.

هیچهایک

ارتباط برقرار کردن

هنگام سوار کردن هیچهایکرها نیاز به یک ارزیابی اولیه دارید. اگر هیچهایکری در کنار بزرگراه قدم می زند و تابلویی در دست دارد یا شستش را بالا گرفته، یعنی این فرد می خواهد جایی برود. در نظر داشته باشید که اگر شخصی راه نمی رود، به این معنی نیست که نباید سوارش کنید، شاید به خاطر خستگی بیش از حد باشد. نکته دیگر این است که ببینید، آیا ارتباط چشمی مناسبی برقرار می کند؟ با حالت دوستانه ای می خندد؟ بعد از این ارزیابی اولیه، باید قبل از باز کردن در ماشین و سوار کردن هیچهایکرها، چندین کلمه با هیچهایکر رد و بدل کنید. بسیاری از راننده ها بعد از توقف با عجله اشاره می کنند که سوار شو، اما با چند کلمه حرف زدن، نکات زیادی دستگیرتان می شود که می تواند شما را از بسیاری از مشکلات نجات دهد. در هنگام صحبت کردن باید یادتان باشد که ممکن است آن هیچهایکر سوال هایی داشته باشد و معمولا آن ها این امتیاز ویژه را دارند که قبل از اینکه شما چیزی بگویید، می پرسند، "کجا می روید؟". این به این خاطر است که اگر یک هیچهایکر از راننده ای حس خوبی نگیرد، دنبالی راهی است تا مودبانه از سوار شدن اجتناب کند. این احساس را نداشته باشید که چون کنار زده اید و چند کلمه ای با او صحبت کرده اید باید، حتماً سوارش کنید. غریزه شما بهترین مکانیزم دفاعی شماست و اینکه به دلیل حس بد آن را نادیده بگیرید، اصلا ایده خوبی نیست. اگر به نظرتان رسید که هیچهایکری قانونی این کار را می کند (که بیشترشان این چنین هستند)، شاید بهترین کار این باشد که به حرکت خود ادامه دهید و از خطر تصادف با ماشینی دیگر خود را در امان نگه دارید. بعضی از هیچهایکرهای محتاط تر دوست ندارند از وسایلشان جدا شوند، در این جور مواقع آن ها می خواهند سریع فرار کنند. اگر جایتان تنگ است می توانید از آن ها بخواهید وسایلشان را در صندوق عقب بگذارند، اما اگر امکانش موجود است، اجازه دهید تا وسایلشان همراهشان باشد. اگر قبل از سوار کردن یک هیچهایکر پرسیدید کجا می رود و گفت به جایی خیلی دورتر از آنجا، ولی شما نهایتاً تا 20 کیلومتر جلوتر می رفتید، تنهایش نگذارید، شاید برای همان 20 کیلومتر هم آن فرد نیاز به کمک شما داشته باشد. در برخی موارد که شما می توانید او را به محلی بهتر از مکان فعلی اش ببرید (مثل یک پمپ بنزین بزرگ در مسیر)، حتی 1 کیلومتر هم می تواند کمک بزرگی باشد. منطقه ای بهتر همیشه مهم تر است تا اینکه چه مسافتی او را می برید. اینکه شخصی را در یک پمپ بنزین سوار کنید و در وسط یک بزرگراه پیاده کنید، مشکلات بیشتری برایش ایجاد می کند به جای اینکه مشکلی را حل کند. تا زمانی که یک هیچهایکر را به مکانی بهتر و یا نهایتا محلی با همان ویژگی محل قبلی بتوانید برسانید، این کار مفید است، حتی اگر خیلی هم در مسیرش پیش نرود، اما با سناریوهایی جدید و امید بیشتری راهش را ادامه خواهد داد. در هر حالتی، اینکه نشانه ای به عنوان اهمیت دادن به آن ها از خودتان نشان دهید کار مفیدی است، حتی اگر توقف نکنید. یک لبخند و اشاره ای که نشان دهد که شما فقط در همان محل می چرخید و نه بیشتر، به آن هیچهایکر قوت قلب خواهد داد. بسیاری از هیچهایکرها مراوده با افراد را دوست دارند، پس خوب است اگر در یک پمپ بنزین آن ها را دیدید، گپ کوتاهی باهم داشته باشید. بسیاری از هیچهایکرها دوست دارند با شما حرف بزنند و شما را بشناسند. در مواردی که آن ها به دلیل خستگی از راه رفتن یا منتظر ماندن زیاد، صحبت را شروع نمی کنند، بهتر است که شما این کار را بکنید.

رایگان سواری

توقف گاه های رایج هیچهایکرها

برای سوار کردن هیچهایکرها بهتر است بدانید که یک هیچهایکر را در هر نقطه ای از جاده و اطراف آن می توانید پیدا کنید، اما مکان هایی هستند که احتمال دیدن آن ها در آنجا بیشتر است.

چراغ های راهنمایی

بعضی اوقات شما پشت چراغ قرمز با هیچهایکرها روبه رو می شوید. اگر چراغ راهنمایی در محل مناسبی برای توقف کردن قرار دارد، در آنجا توقف کنید، در غیر این صورت باید به غریزه تان رجوع کنید.

خروجی بزرگراه، ایستگاه اتوبوس

ایستگاه های اتوبوس، مکان مناسبی برای توقف است. خروجی بزرگراه ها خطرناک تر هستند، اما شاید بتوانید توقف کنید.

پمپ بنزین ها

بسیاری از هیچهایکرها از راننده ها می خواهند که آن ها را به پمپ بنزین برسانند. این موضوع هم به راننده و هم به هیچهایکر زمان بیشتری برای فکر کردن، گپ زدن و آشنایی نسبت به هم می دهد، تا بتوانند به هم اعتماد کنند. بعضی از افرادی که در پمپ بنزین ها کار می کنند، از هیچهایکرها خوششان نمی آید و از آن ها می خواهند که آنجا را ترک کنند. اگر تصمیم دارید که آن ها را سوار کنید می توانید ازشان بخواهید در بیرون پمپ بنزین منتظرتان باشند تا سوارشان کنید.

نشانه (تابلو)

اغلب یک سفر هیچهایک از تعداد زیادی سواری های متوالی تشکیل می شود. هیچهایکرها برای اینکه هیچ اتومبیلی را از دست ندهند، معمولاً دو و یا حتی تعداد بیشتری مقصد را بر روی تابلوهایشان می نویسند.

هیچهایک کردن
هیچهایک در ایران
هیچهایک - کجا وایسیم؟

انعطاف داشته باشید

هیچهایکرها مسافران منعطفی هستند. هنگام سوار کردن هیچهایکرها، دغدغه اصلی آن ها مقصد است، بنابراین برایشان مهم نیست که پشت یک وانت بنشینند، البته اگر مجاز باشد (مثلاً در میزوری مجاز است که پشت وانت بنشینید)، با وسایلشان روی پای هم بنشینند یا هر وضعیت ناراحت دیگری. بهتر است از آن ها بپرسید که راضی هستند با این وضعیت سفر کنند یا نه؟ البته اکثر هیچهایکرها یک سواری ناراحت را به سوار نشدن ترجیح می دهند. اگر احساس ناراحتی می کنید یا جای کافی ندارید، پیشنهاد دادن سواری بر پشت ماشین گزینه خوبی می تواند باشد. بعضی از هیچهایکرها این نوع سواری برایشان مفرح است و برخی دیگر آن را به خاطر دیدن مناظر، باد و چیزهای دیگر ترجیح می دهند.

روش هیچهایک

وسایل خود را جمع کنید

بهتر است که تمام وسایلتان را از روی صندلی هایی که به هیچهایکرها می خواهید اختصاص دهید، بردارید. مقداری زمان لازم است تا خودرویتان را مرتب کنید. وقتی یک هیچهایکر را پیاده می کنید، به سرعت ببینید که همه وسایلش را برداشته باشد و اشتباهی وسایل شما را نبرد. اگر هم چیزی را گم کردید، بدبین نباشید. ممکن است، وسیله شما از ماشین بیرون افتاده باشد، یا هیچهایکری اشتباهی وسیله ای را برداشته باشد که متعلق به او نبوده است. در این مواقع، رد و بدل کردن اطلاعات تماس در طول سفر و بعد از سوار کردن هیچهایکرها، می تواند به دردتان بخورد تا وسیله تان را پس بگیرید.

هیچهایک چیست

اطلاعات تماس یکدیگر را بگیرید

اگر کارت ویزیت شخصی دارید، بهتر است تا یکی از آن ها را به هیچهایکری که سوار کرده اید، بدهید. شما نمی دانید که در آینده چه اتفاقی خواهدافتاد. همچنین برخی از هیچهایکرها وبلاگ دارند و می توانید بخواهید یک لینک از وبسایت شما را داخل وبلاگشان قرار دهند و در نهایت همین که شخصی را از کشوری دیگر بشناسید، بسیار خوب است. اگر کارت ویزیت شخصی ندارید، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آیدی فیسبوک خودتان را روی کاغذی بنویسید و به او بدهید. بعضی از هیچهایکرها وبلاگ یا وبسایت گردشگری دارند و نوشته هایشان معمولا پر از اتفاقات جالب و حتی نکات الهام بخش است. اگر مکالمه ای خاص و لذت بخش با یک هیچهایکر داشتید، جالب است که از او بخواهید آن مکالمه را در نوشته هایش بیاورد. بسیاری از آن ها که همچین کاری را می کنند، مشتاقند تا اطلاعات تماس خود را به شما بدهند.

چگونه هیچهایک کنیم

چگونه پیش از موعد هیچهایکر خود را پیاده کنید

همه هیچهایکرها عالی نیستند. ممکن است کسی را سوار کنید و در طول مسیر به مشکل بر بخورید. مثلا در استرالیا مسیرها خیلی طولانی هستند و افراد ممکن است غیرعادی تر از چیزی باشند که به نظر می رسند یا حتی ممکن است که شما به فضای خصوصی خودتان نیاز پیدا کنید، مثلا برای صحبت با تلفن. در این موارد چگونه باید از دست هیچهایکری که سوار کرده اید راحت شوید؟ چند راه متفاوت وجود دارد.

واقعیت را به او بگویید. " من فکر می کنم که بیشتر از این نمی توانم شما را ببرم. به حریم خصوصی نیاز دارم. امیدوارم درک کنید."

یا کمی دروغ مصلحتی: " من باید به رئیسم زنگ بزنم و در مورد مسائل حساسی صحبت کنیم. مسائل خیلی محرمانه."

اگرچه به طور کلی، هیچهایکرها حقیقت را ترجیح می دهند و با آن کنار می آیند. این مسئله در مورد هیچهایکرهایی که در پمپ بنزین می خواهند سر صحبت را با شما باز کنند هم صدق می کند. بیشتر آن ها مکالمه های زیادی از این دست داشته اند و دروغ را به راحتی تشخیص می دهند. بعضی اوقات یک دروغ از هرچیز دیگری توهین آمیزتر است. اگر می خواهید که یک هیچهایکر را پیاده کنید، بهتر است او را تا جایی برسانید که بتواند مسیرش را به آسانی ادامه دهد، جایی مثل یک پمپ بنزین در بزرگراه یا خروجی یک بزرگراه. اگر این کار را کنید، آن ها کمتر ناراحت می شوند تا اینکه بین راه رهایشان کنید.

سوار کردن هیچ هایکرها
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم در مورد هیچهایک کردن / سواری گرفتن رایگان و سفر ارزان

ن. چرمچی ، پنج شنبه 24 آبان 1397

در این مطلب همگردی، نکات مهم در مورد هیچ هایک کردن و سواری گرفتن رایگان را در اختیار شما می گذاریم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :