بهترین مقاصد ارزان خارجی برای سفرهای پاییزی

نکست هالیدی شنبه 13 آبان 1396

پاییز، فصل هزار رنگ، یکی از بهترین فرصت ها برای تجربه ی سفری دلنشین و به یاد ماندنی است. در این مقاله از نکست هالیدی همراه ما باشید تا بهترین مقاصد خارجی ای را که می توانید در فصل پاییز با قیمت های ارزان سفر کنید، معرفی کنیم. برخی گمان می کنند که با پایان یافتن تابستان، فصل سفر نیز پایان می یابد. اما شاید بتوان گفت که فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شهرهای محبوب گردشگری است؛ چون در این فصل می توانید بدون این که مجبور شوید شلوغی و ازدحام حاصل از هجوم گردشگران را تحمل کنید، هم از دیدن مناظر رنگ به رنگ پاییزی لذت ببرید و هم از جاذبه های تاریخی و گردشگری مورد نظر خود دیدن کنید. در گذشته سفرهای داخلی در ایران رونق بیشتری نسبت به سفرهای خارجی داشت، اما امروزه با توجه به گسترش امکانات، سهولت رفت و آمد و هزینه های کمتری که مسافران می پردازند، سفرهای خارجی جزء مسافرت های محبوب میان گردشگران ایرانی بدل شده است.  کشورهای همسایه ی ایران، مانند ترکیه و امارات (به خصوص شهر دبی) و همچنین کشوری همچون گرجستان، از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفرهای خارجی است. وجود جاذبه های گردشگری مختلف، نزدیکی و همچنین قیمت پایین سفر به این کشورها، سبب شده است که هموطنان ما تمایل زیادی برای سفر به این مناطق داشته باشند. تابستان، اوج سفرهای گردشگران است و شاید سفر در این فصل برای شما گران تمام شود. با آمدن پاییز قیمت تورها نیز شکسته می شود و می توانید با هزینه ی کمتری،  از سفر به استانبول، دبی و گرجستان لذت ببرید. نکست هالیدی در نظر دارد تا با معرفی مقاصد خارجی ارزان پاییزی، تورهایی را با قیمت های باورنکردنی به شما ارائه دهد تا در این فصل رنگ به رنگ، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

استانبول

استانبول را شاید بتوان قطب گردشگری ترکیه نامید. این شهر با تاریخ پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشته، بزرگ ترین شهر ترکیه و  مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. استانبول تنها شهر بزرگی در جهان است که بین دو قاره قرار دارد. اگر به استانبول سفر کرده باشید، حتما تفادت هایی که بین قسمت آسیایی و قسمت اروپایی آن وجود دارد، کاملا حس کرده اید. تنگه ی بسفر و دریای مرمره، زیبایی خاصی به استانبول بخشیده اند که شاید از مهم ترین ویژگی های جذابیت این شهر محسوب شود. طبق آمارهای منتشرشده، استانبول سومین شهر توریستی جهان است؛ پس انتظار نداشته باشید که در اوج سفرهای تابستانی، با شهری آرام مواجه شوید! استانبول شهری چهارفصل است و در هر فصل، زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در فصل پاییز، استانبول شهری هزار رنگ می شود و برگ های رنگارنگ، این شهر را به یک تابلوی نقاشی زیبا با رنگ های مختلف بدل می سازد. بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری از جمله مساجد، کاخ ها، موزه ها و بازارهای قدیمی استانبول، همگی گواهی بر تاریخ پرشکوه و گذشته پر فراز و نشیب این شهر است که امروزه دل هر گردشگری را می رباید و مجذوب خود می کند. استانبول در فصل تابستان هوایی گرم و مرطوب دارد و مناسب سفر است. در پاییز هوا کمی به سردی می رود و زمستان ها باید منتظر باران و برف باشید. به همین علت در فصل پاییز و حتی زمستان، می توان با هزینه های کمتری، تورهای ارزان استانبول را رزرو کرد.

استانبول

کمی بیشتر درباره استانبول

- مسجد کبود یا همان مسجد سلطان احمد استانبول  می تواند شروع خوبی برای بازدید از این شهر زیبا باشد؛ کاشی کاری های این مسجد سبب شده است که نام آن را مسجد کبود بگذراند. قبر سلطان احمد اول (کسی که در دوران حکومت او این مسجد ساخته شد) در این مسجد قرار دارد. در زمان برگزاری نماز جماعت، گردشگران حق ورود به داخل مسجد را ندارند.

- مسجد ایا صوفیه نیز از مساجد مشهور استانبول است که زمانی به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه آن را به موزه تبدیل کرده اند.  این بنا، از شاهکارهای معماری بیزانس و یکی از نمادهای استانبول محسوب می شود.

- مسجد سلیمانیه هم از آن دسته بناهایی است که شکوه و عظمت گذشته ی خود را حفظ کرده است.

- قصر توپکاپی از دیگر بناهایی است که در سفر به استانبول باید دید. این قصر زمانی مرکز اداری، فرهنگی و آموزش امپراطوری عثمانی بود. امروزه قصر توپکاپی به موزه تبدیل شده و در تور استانبول می توانید از آن بازدید کنید.

- موزه ی باستان شناسی نیز از آن دسته مکان هایی است که نباید بازدید از آن را از دست داد.

- میدان ارابه رانی یا هیپودروم را باید کسانی ببینند که به تاریخ مصور علاقه دارند؛ اینجا می توانید تمامی صحنه هایی از گذشته را تجسم کنید.

- علاقه مندان به موزه، می توانند از موزه ی هنرهای ترکی و اسلامی دیدن کنند. آب انبارهای باسیلیکا هم شاهکار مهندسی گذشتگان قسطنطنیه را به تصویر می کشد.

- اگر عاشق خرید و گشت و گذار در بازارهای محلی و سنتی هستید، بازار بزرگ استانبول همانجایی است که باید بروید. اینجا می توانید انواع سوغاتی یا هرچیزی که استانبول را در چشمان شما تداعی می کند را بخرید. بازار ادویه هم بازاری پر رنگ و لعاب است و هر گردشگری را به سمت خود می خواند.

- اگر می خواهید یک روز در یکی از مشهورترین خیابان ها استانبول قدم زده و از بوتیک ها و مراکز خرید آن خرید کنید، بازدید از خیابان استقلال را از دست ندهید.

- قصر دولماباغچه، موزه ی هنرهای مدرن استانبول، برج و پل گالاتا، موزه ی کارخانه ی راحمی کوچ، کلیسای چورا، مسجد مهرماه سلطان، مسجد فاتیح، آبراهه والنس و مسجد شاهزاده از دیگر بناهایی است که در تور استانبول، باید به دیدن شان رفته و از زیبایی، شکوه و عظمت آن ها لذت ببرید.

- علاوه بر تمامی بناها و جاذبه هایی که اینجا ذکر کردیم، غذاهای ترک، به خودی خود یک جاذبه ی گردشگری محسوب می شود! انواع کباب های لذیذ، انواع نان های محلی مثل سیمیت، لاهماجون، انواع دلمه، کوفته، مانتی، انواع بورک و ... تنها بخشی از خوراکی های خوشمزه ای است که در استانبول انتظار شما را می کشند! پس اگر غذا بخش مهمی از سفر شما را تشکیل می دهد، به استانبول بروید و از تجربه ی طعم های ناب لذت ببرید.

 

چگونه بهترین و ارزان ترین تور استانبول را انتخاب کنیم؟

کافی است به سایت nextholiay.ir  سر بزنید، از منوی بالای سایت قسمت تورهای خارجی، تور ترکیه و نهایتا تور استانبول رو انتخاب کنید. اینجا با صفحه ی جدید روبه رو می شوید که در آن می توانید فهرستی از آژانس هایی که تور استانبول ارائه می دهند را مشاهده کنید. شما می توانید با مشاهده ی تعداد روزهای سفر، زمان سفر و نام آژانس های ارائه دهنده، قیمت ها را با هم مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. با کلیلک روی هر یک از تورها، می توانید تمامی اطلاعات دیگر و مورد نیاز مثل موقعیت هتل را مشاهده کنید. این تورها بهترین امکانات را با کمترین قیمت ممکن به شما ارائه می کنند تا سفری خوب و بدون دغدغه ای را تجربه کنید.

استانبول 2

دبی

دبی از مهم ترین شهرهای کشور امارات است که در همسایگی جنوب کشورمان قرار دارد. این شهر بزرگ ترین شهر امارت نیز محسوب می شود. این شهر به دلیل موقعیت های شغلی فراوانی که دارد، میزبان مهاجران بسیاری از سراسر منطقه است که به امید یافتن کار به دبی می آیند. امروزه همه جا از دبی، به عنوان یک شهر جهانی موفق در زمینه ی بازرگانی و حتی گردشگری یاد می شود. دبی تا چند سال پیش، چیزی برای عرضه به گردشگران نداشت. اما با اقدامات و تلاش هایی که در این عرصه انجام شده است به یکی از بزرگ ترین قطب های گردشگری منطقه یا حتی می توان گفتت جهان تبدیل شده است. دبی شهری مدرن است و به دلیل نزدیکی به ایران، بسیاری از ایرانی ها علاقه دارند به این شهر سفر کنند. با رشد و توسعه ی اقتصادی دبی، سرمایه گذاران بسیاری از سراسر جهان به این شهر آمدند و حاصل آن، ساختمان های مدرن و برخی از زیباترین آسمان خراش های جهان است؛ این شهر با داشتن 149 آسمان خراش، سومین شهر جهان از نظر سازه ها و ساختمان های بلند شناخته شده است. در حال حاضر رویدادهای تفریحی و ورزشی بسیاری در دبی برگزار می شود که بیش از پیش توجه جهانیان، به خصوص گردشگران علاقه مند را جلب می کند. از طرفی، دبی توانسته است در سال 2013 حق برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 را به دست آورد. لازم به ذکر است که اکسپو سومین رویداد مهم جهان پس از جام جهانی فوتبال و المپیک است. آب و هوای دبی گرم و خشک است و در تابستان ها هوایی بسیار گرم، پر باد و خشک دارد. این شهر در فصل های پاییز و زمستان نیز گرم است اما نسبت به تابستان، هوای بهتری دارد. پس اگر در پاییز به این شهر سفر کردید، هوای بهتری خواهد داشت و سفر خوبی را تجربه خواهید کرد. فرودگاه بین المللی دبی، مرکز اصلی هواپیمایی امارات است  که هم اکنون دوازدهمین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تعداد مسافر محسوب می شود. همچنین طبق آمارها، این فرودگاه پنجمین فرودگاه شلوغ دنیا از نظر تعداد مسافران بین المللی است.

دبی

 کمی بیشتر درباره دبی

امروزه گردشگری بخش مهمی از اقتصاد دبی و امارات را تشکیل می دهد. در این شهر هرساله به مدت یک ماه جشنواره ی خرید شروع می شود. تاریخ این جشنواره از ماه ژانویه آغاز می شود. در این مدت، کل شهر دبی به مرکز خرید بزرگی تبدیل می شود که رویای هر گردشگری است که عاشق خرید و پرسه زدن در مراکز خرید و بازار است. این شهر جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار دیگری نیز دارد. به طور کلی می توان گفت که جاذبه های دبی به دو بخش تاریخی و مدرن تقسیم می شوند.

- نهر دبی، این شهر را به 2 بخش دیره و بور دبی تقسیم می کند؛ در سفر به دبی حتما از این نهر دیدن کنید.

- خانه ی شیخ سعید آل مکتوم محل سکونت حاکم قبلی دبی بود و امروزه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به این خانه می روند.

- منطقه ی قدیمی دبی نیز جزو آن دسته مکان هایی است که در سفر به دبی، نباید از دست داد؛ اینجا چهره ی واقعی دبی است، جایی که بازارچه ها، خانه های قدیمی و فروشگاه های محلی کوچک قرار دارد.  در این محله می توانید در رستوران های محلی قدیمی، از غذاهای سنتی عربی نوش جان کنید. موزه ی دبی نیز در این محله قرار دارد و با بازدید از این محله، با یک تیر دو نشان بزنید.

- جدای از این بناهای تاریخی و قدیمی، دبی چهره ای مدرن دارد؛ برج خلیفه، بلندترین برج فعلی جهان است و از طبقه های بالایی آن، می توانید چشم اندازی پانورمایی از دبی داشته باشید.

- برج العرب را شاید بتوان یکی از مهم ترین نمادهای دبی نامید. این ساختمان مدرن، شبیه به بادبان کشتی است؛ این هتل یکی از گران ترین هتل های جهان محسوب می شود و شب ها، رقص نور، به نمای خارجی آن جلوه ی زیباتری می بخشد.

- اگر به دنبال خریدی لوکس و مدرن می گردید، حتما سری به دبی مال بزنید. اینجا یکی از زیباترین مراکز خرید جهان است که امکانات متنوعی از جمله آکواریوم، پیست اسکی روی یخ، سالن سینما، چندین کتابفروشی و کافه دارد.

- نخل جمیرا یا پالم جمیرا، مجمع الجزایری است که به شکل نخل، به صورت مصنوعی در دبی ساخته شده است.

- از دیگر بناهایی که در سفر دبی باید به آن ها سر بزنید، می توان به دنیای ماجراجویی آی ام جی، اپرای دبی، کایت بیچ (Kite Beach)، منطقه ی هنری Alserkal، پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)، دهکده ی میراث و غواصی، مسجد باستاکیا، جاده ی شیخ زاید و سوق های دیره اشاره کرد. 

- بعد از معرفی برخی از جاذبه های گردشگری دبی، می رسیم به بخش خوشمزه ی سفر! در دبی می توانید غذاهای خوشمزه ای را نوش جان که تاکنون نخورده اید. شتر شکم پر، الهریس، فلافل، هوموس، گجیا، مجبوس، شاورما، آش آسارایا، تبوله و مهالابیا از جمله غذاهای خوشمزه ای است که می توانید در دبی نوش جان کنید. پس اگر با شنیدن اسم این غذاها، آب دهان تان راه افتاد، در رزرو کردن تور دبی تردید نکنید!

 

چگونه بهترین و ارزان ترین تور دبی را رزرو کنیم؟

تا اینجا اطلاعات کلی در مورد دبی و جاذبه های دیدنی، گردشگری و تفریحی آن ارائه شد. در ادامه نکست هالیدی می خواهد به شما روشی ارائه کند که بتوانید با کم ترین هزینه ی ممکن، تور ارزانی به دبی رزرو کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. ابتدا وارد صفحه ی اصلی این سایت شوید: nextholiday.ir، سپس به قسمت تورهای خارجی رفته و تور دبی را انتخاب کنید. اینجا می توانید تمامی تورهایی که آژانس های هواپیمایی و کارگزاران تور دبی ارائه می دهند را مشاهده کنید. حتی با کلیک روی تور مورد نظر، اطلاعات کامل در مورد آن تور را به دست آورده و با توجه به امکانات تور، بودجه و زمان خود بهترین انتخاب را داشته باشید. نکست هالیدی به شما این امکان را می دهد که از پشت میز خود، به تمامی تورهای ارائه شده دسترسی داشته و با کم ترین پول، بهترین سفر را تجربه کنید.

دبی 1

گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای منطقه ی قفقاز اوراسیا است که در مرز آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد. همچنین گرجستان یکی از کشوهایی است که هم در قاره ی آسیا و هم قاره ی اروپا قرار گرفته است. تفلیس و باتومی از مهم ترین شهرهای گردشگری گرجستان است که اغلب، ایرانی ها تمایل زیادی برای بازدید از آن ها و لذت بردن از طبیعت زیبا و بکر آن دارند. این کشور وسعت کمی دارد اما آب و هوای آن بسیار متنوع است. اقلیم این منطقه منحصر به فرد است و همزمان در آن، 4 فصل را می توانید تجربه کنید. آب و هوای این کشور از سمت غرب، تحت تاثیر آب  و هوای نیمه گرمسیری است و در سمت شرقی آن، دارای آب و هوای قاره ای است. در شمال گرجستان، منطقه ی کوهستانی قفقاز مانع از ورود هوای سرد به این منطقه می شود. نواحی کم ارتفاع ساحلی دریای سیاه نیز دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. متوسط درجه ی دما در باتومی که در مجاورت دریای سیاه قرار دارد، 5 درجه ی سانتی گراد و در تابستان 22 درجه ی سانتی گراد است. پس در هر زمان از سال که بخواهید به گرجستان سفر کنید، می توانید هم هوای گرم و هم هوای سرد را احساس کنید. پس چه عاشق بهار و تابستان باشید یا پاییز و زمستان، می توانید از بودن در گرجستان لذت ببرید. لازم به ذکر است که میزان بارندگی در قسمت شرقی گرجستان کمتر بوده و آب و هوای خشک تری نسبت به بقیه ی مناطق آن دارد. به دلیل داشتن چنین آب و هوای چهارفصل و همچنین طبیعت بکر، تور گرجستان یکی از محبوب ترین تورهای خارجی میان گردشگران ایرانی است که قصد گذراندن تعطیلات خود در خارج از کشور را دارند. در واقع می توان گفت که گرجستان به دلیل چهارفصل بودن، فصل پرگردشگر و کم گردشگر ندارد و برای سفر به این کشور، شما با محدودیت زمانی مواجه نخواهید بود. گرجستان پاییز بسیار دل انگیزی دارد و درختان رنگ به رنگ، این کشور را به بهشتی زیبا برای گذراندن لحظاتی پر از آرامش تبدیل می کند. اگر عاشق پاییز و قدم زدن زیر باران هستید، گرجستان یکی از زیباترین مقاصد این فصل است. در سال های اخیر صنعت گردشگری گرجستان پیشرفت خوبی داشته و زیرساخت های گردشگری آن روز به روز در حال بهبود و پیشرفت است. همان طور که گفته شد، این کشور کوهستان های متعدد و طبیعتی زیبا دارد و به همین علت انواع تفریحات و ورزش ها به جاذبه های گردشگری گرجستان افزوده شده است. پیاده روی در طبیعت، کوهنوردی، اسکی و اسنوبرد از تفریحاتی است که می توانید در سفر به گرجستان تجربه کنید.

گرجستان

کمی بیشتر درباره گرجستان

- اغلب تورهای گرجستان، سفر به تفلیس و باتومی را در برنامه ی خود دارند. پس بهتر است قبل از سفر، با جاذبه ها و دیدنی های آن ها، تا حدودی آشنا شوید:

- نارین قلعه ی گرجستان که در این کشور آن را با نام ناریکالا می شناسند، یکی از قدیمی ترین بناهای تفلیس است و قدمت آن به قرن 4 باز می گردد.

- کوه مقدس تفلیس تپه ای در بخش مرکزی شهر است که تا غرب ادامه می یابد. روی این کوه، دکل تلویزیونی به طول 210 متر قرار دارد.

- در تفلیس همچنین موزه های متعددی وجود دارد و به همین علت در زمان شوروی سابق، این شهر جزو 4 شهر برتر از نظر تعدد موزه ها در اتحادیه ی شوروی بود.  موزه ی هنرهای زیبا، موزه ی جاناشیا، موزه ی تاریخ تفلیس، موزه ی باستان شناسی و موزه ی استالین از جمله موزه های جذابی است که در این شهر می توانید ببینید.

- حمام های گوگردی هم در منطقه ی قدیم تفلیس واقع شده است که خاصیت درمانی دارد.

- تله کابین، کلیسا جامع تثلیث، فیونیکولار،  پل صلح، تئاتر گابریادز، باغ ملی گیاه شناسی گرجستان و کارتلیس ددا از جمله دیدنی های دیگری است که در سفر به تفلیس می توانید ببینید.

- باتومی نیز مثل تفلیس، دیدنی های بسیاری را در دل خود جای داده است.

- مجسمه یادبود مدیا سنبلی از شاهزاده ی اساطیر یونانی است. مدیا اسم زنی است که در اسطوره ها و داستان های یونانی، از آن به عنوان فردی از اهالی منطقه ی کولخیس گرجستان یاد شده است.

- باغ گیاه شناسی باتومی در سل 1912 افتتاح شد و امروزه حدود 110 هکتار را شامل می شود. اگر به طبیعت و فضای سبز علاقه دارید، بازدید از این باغ گیاه شناسی را از دست ندهید.

- آکواریوم یکی از مکان های محبوب برای گردشگران در باتومی است. این آکواریوم طراحی منحصر به فردی دارد و از 4 بخش جداگانه تشکیل شده است. اگر دوست دارید سری به دنیای ماهی ها بزنید، حتما سری به این آکواریوم بزنید.

- اگر در سفر به گرجستان، کودک هم همراه شما است، دلفیناریوم یکی از بهترین مکان ها برای سپری کردن اوقات خوش به همراه آن ها است.  حتی بزرگ ترها نیز عاشق این دلفین ها و حرکات بامزه آن ها می شوند.

- پارک آبی، مرکزغواصی، تورهای رفتینگ، دریاچه نوریگلی، پاراشوت و بلوار باتومی از دیگر دیدنی ها و تفریحاتی است که می توانید در باتومی تجربه کنید.

- اگر در تور گرجستان شرکت کردید، از غذاهای محلی آن غافل نشوید! از مهم ترین خوراکی ها و غذاهای لذیذ گرجستان، می توان به کاچاپوری، خینکالی (Khinkali)، چورچخلا (Churchkhela)، لوبیو (Lobio)، چاکاپولی (Chakapuli)، ساتسیوی (Satsivi) و متسوادی (Mtsvadi) اشاره کرد که حتما باب میل شما خواهد بود و از تجربه ی طعم های جدید و خوشمزه لذت ببرید.

 

چگونه ارزان ترین و بهترین تور گرجستان را انتخاب کنیم؟

حالا که اطلاعات کلی در مورد گرجستان پیدا کردید، نکست هالیدی به کسانی که جرقه ی سفر به این کشور در ذهن شان زده شده است، پیشنهادات خوبی دارد. فقط کافی است که وارد صفحه ی nextholiday.ir شوید، سپس وارد قسمت تورها و بعد تور خارجی شده و تور گرجستان را انتخاب کنید. اینجا می توانید تمامی تورهای گرجستان را که آژانس های هواپیمایی ارائه کرده اند، مشاهده کنید. سپس بسته به بودجه ی خود و امکانات ارائه شده در هر تور، انتخاب خود را انجام داده و عازم گرجستان، سرزمین چهارفصل شوید!

گرجستان 1

اطلاعات تماس آژانس مسافرتی

وبسایت : http://nextholiday.ir/
تلگرام : https://t.me/nextholiday
اینستاگرام : https://www.instagram.com/nextholiday_ir

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین مقاصد سفرهای پاییزی خارج از فصل!

سعید حسنی ، دوشنبه 2 بهمن 1396

سفرهای خارج از فصل فقط یک راه خوب برای کاهش هزینه ها نیست، بلکه یک راه خارق العاده برای شناختن مناطق بومی است در زمانی که تعداد زیادی از توریست ها نیستند...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :