نکات مهمی که در سفر به دبی باید مدنظر داشته باشید!

دبی شهری لوکس و با امکانات بسیار زیاد و جالب توجهی می باشد. این شهر که یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی می باشد تنها 15 درصد از جمعیت آن بومی بوده و مابقی مهاجر و خارجی می باشند. سالیانه گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به این شهر سفر می کنند. در این میان، ایرانی ها نیز چند سالی است که بسیار جذب این شهر و دیدنی های دبی شده اند و جز مقصد های جذاب برای سفر شده است. با وجود مهاجران و گردشگران بسیاری که به این شهر سفر می کنند، این شهر دارای قوانین و فرهنگ های خاص خود می باشد که عدم رعایت آنها ممکن است برای هر کسی دردسر ساز شود. در ادامه سعی شده برخی از این موارد ذکر شوند تا به خصوص برای افرادی که برای بار اول قصد  سفر به دبی را دارند، مشکلی به وجود نیاید.

دبی

بهترین زمان سفر به دبی

با توجه به دمای هوای این شهر در تابستان، که حدود 42 درجه است، تفریحات و سرگرمی هایی مختص این زمان وجود دارند که بسیاری را به خود جذب می کنند. مسافران در فصل تابستان، نمی توانند پیاده در شهر سیر کنند. بخاطر چنین محدودیت هایی در فصل تابستان، هزینه سفر به دبی بسیار کمتر از فصل زمستان می شود. در فصل زمستان نیز تفریحاتی برای مردم و مسافران در نظر گرفته شده است. این فصل بهترین زمان سفر به دبی می باشد(از آذر تا پایان فروردین). اگر قصد سفر به این شهر را دارید، دقت کنید تفریحات در این شهر در فصل تابستان و زمستان متفاوت است. زمانی که بیشتر ایرانیان برای  سفر به دبی برنامه ریزی می کنند، ایام تعطیل نوروز است که جز سفرهای زمستانی به حساب می آید.

پارک آبی دبی

تفریح در دبی

-برای سفر به هر مقصدی باید از قبل مراکز تفریحی، مراکز خرید، مکان های دیدنی، هتلی که در آن اقامت می کنید و این چنین چیزها را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعاتی را در مورد آن ها داشته باشید. در سفر به دبی هم این موضوع را حتما در نظر داشته باشید، چون برای رزرو برخی هتل ها، مراکز تفریحی و رستوران ها باید از قبل برای شناخت  دیدنی های دبی  باید اقدام کرده باشید.

-قبل از سفر خود به شهر دبی حتما دیدنی های دبی را پیدا کنید و تنها به دنبال مراکز خرید نباشید. می توانید به راحتی با اجاره یک ماشین یا گرفتن تاکسی یا استفاده از دیگر وسایل نقلیه و نقشه های مربوط به این شهر به مکان های مختلف بروید و مکان های دیدنی و جذاب این شهر را ببینید و با آن ها آشنا شوید. با این کار با شهر، فرهنگ و مردم این منطقه بیشتر آشنا می شوید، اطلاعات بیشتری را کسب می کنید و این شهر را از نزدیک لمس خواهید کرد.

مراکز خرید دبی

آکواریوم دبی
سافاری دبی

اقامت در دبی 

-در دبی انواع مختلفی از هتل ها وجود دارد، تنها کافی است مشخص کنید چه هتلی را مد نظر دارید، می خواهید ساحلی باشید، یا انواع تفریحات آبی و تفریحات دیگر را داشته باشد و یا دیگر فاکتورها. تمام این ها بستگی به این موضوع دارد که چه مقدار زمانی را می خواهید در هتل و بیرون از هتل صرف کنید.

-اگر در سفر خود، یک یا چند کودک به همراه دارید، نگران نباشید، در تمام هتل ها و مراکز تفریحی، مکان هایی برای سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است. به طور کلی دبی شهری است که جو خانوادگی دارد و مسافران و گردشگران می توانند با کودکان خود به این شهر بیایند. در بازدید از مکان های دیدنی و موزه ها، بلیت کودکان زیر 12 سال همراه با تخفیف خواهد بود.

ساحل دبی

استخر در دبی

آداب رسوم مردم دبی

-یکی دیگر از مواردی که باید برای سفر به هر مقصدی توجه داشته باشید، فرهنگ آن شهر یا کشور است. قبل از سفر حتما در مورد فرهنگ و عقاید آن شهر و کشور بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید تا در زمان سفر به آن جا دچار برخی مشکلاتی که مربوط به تفاوت های فرهنگی می باشد، نشوید. همان طور که در ابتدا گفته شد، در دبی باید از برخی از فرهنگ و عقایدشان باخبر باشید تا دچار مشکل نشوید. از جمله این موارد می توان به این اشاره کرد که در ملا عام نباید قسم خورد و به عنوان جرم تلقی می شود، به صورت عمومی نباید دین دیگری را ترویج داد، اگر از چنین چیزی اطلاع نداشته باشید و ناخواسته انجام دهید، مجازاتی برای شما در نظر گرفته می شود که می تواند شامل زندان نیز باشد. از جمله دیگر مواد این است که در ملا عام زوج عربی را نمی توان پیدا کرد که دست در دست هم باشند.

-توجه کنید که در سفر به دبی، تا جایی که می توانید به فرهنگ و سنت اهالی این شهر در پوشش لباس احترام بگذارید. این شهر با این که لیبرال است، اما به اسلام متعهد هستند و لباس های مختص خود را می پوشند. در دبی پوشیدن لباس های نامتعارف در مکان های عمومی کاری غیراخلاقی است ولی اعتراضی هم نمی شود،در برخی هتل ها به مسافرانی که لباس نامناسب دارند به آرامی تذکر داده می شود و یا حتی در هنگام رزرو قوانین مربوط به خود را به مسافران می گویند. با احترام به نوع پوشش آن ها، مردم شهر نیز از شما استقبال بیشتری خواهند کرد.

صحرای دبی
مردمان دبی

تجربه سفر جالب و ماجراجویانه

-اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید: در این ماه بعد از غروب آفتاب تفریحات شهر دبی شروع به کار می کنند، فروشگاه های مواد غذایی در سطح شهر تا ساعت 6 عصر بسته هستند اما در هتل ها در طول روز غذا حاضر است. تنها ممنوعیتی که در هتل ها در طول روز وجود دارد، استخرهای سرباز و تفریحاتی مانند این است. سعی کنید در ملا عام چیزی ننوشید یا نخورید، چون این کار بین اهالی این شهر در ماه رمضان نادرست است.

-یکی از کارهایی که باعث می شود سفر جالب و ماجراجویانه ای داشته باشید، استفاده از غذاهای خیابانی و محلی آن منطقه است. دبی غذاهای خیابانی بسیار بهداشتی و با کیفیت بالایی دارد و می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این غذاها و رستوران ها، رستوران های چینی، فرانسوی، ایتالیایی و... در این شهر وجود دارند.

-با توجه به آن که دبی شهری است عربی و اسلام در آن رواج دارد، شاید بسیاری از افراد با خود گمان کنند، با سخت گیری های بسیاری در این شهر رو به رو شوند، اما هیچ جای نگرانی نیست، شما آزادانه و در کمال امنیت می توانید در این شهر قدم بزنید و به گشت و گذار در دیدنی های دبی بپردازید.

غذاهای مردم دبی
پلیس دبی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات سفر به اسپانیا | چیزهای لازم که باید همراه داشته باشید!

ن. چرمچی ، دوشنبه 11 تیر 1397

در این فهرست، به غیر از معرفی مواردی که می بایست حتما در چمدان خود بگذارید، مواردی که می بایست در خانه جا بگذارید نیز معرفی خواهند شد. با همگردی همراه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :