آدم فضایی های رزول | ملاقات با فرازمینی ها در رزول

یکی از شناخته شده ترینو مهیج ترین داستان های فضایی که بعضی ها آنها را افسانه های شهری قرن بیستم می خوانند ، گزارش های مشاهده شدن سفینه فضایی و موجودات فضایی در رزول ،واقع در نیومکزیکو است. داستانی که با گزارش سقوط یک شیء ناشناخته شروع شد و خیلی زود به داستان های تخیلی و ماوراء طبیعی تبدیل شد.اما واقعا چه اتفاقی در این شهر رخ داد و داستان فرازمینی ها در رزول چه بود؟در تابستان سال 1947 ، یک شیء پرنده ناشناخته در نزدیکی شهر رزول سقوط کرد و افتاد. برخی از کسانی که شاهد سقوط این شیء پرنده بودند آن را یک دیسک پرنده توصیف میکردند ، ولی نیروی نظامی آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد چیزی که در نزدیکی رزول سقوط کرده است، یک بالن هواشناسی بوده است و هیچ خبری از موجودات فضایی در رزول نیست ! این مساله به اندازه کافی متقاعد کننده نبود که دلیل تمام شدن داستان های تخیلی و هیجانی درباره آدم فضایی های رزول باشد.

آدم فضایی های رزول1
آدم فضایی های رزول2

تحقیقات درباره فرازمینی ها در رزول

ویلیام بریزل ، سرپرست و ناظر زمینی و جایی بود که این سقوط در آن روی داد ، او با تحقیقاتی که انجام داد لاشه هایی از شیء سقوط کرده را در این منطقه به دست آورد. اشیایی که شامل لاستیک ، کاغذهای براق سفت و چسبنده ، چند نوشته ی چاپ شده ، فلزهای سبک و مقداری کابل بود. وقتی درباره سال 1947 حرف می زنیم ، بسیاری از این ابزار و آلات کشف شده چیزهایی نبودند که برای اکثر مردم آن زمان شناخته شده باشد و قبل از آن دیده باشند. همین امر سبب شد تا بسیاری به این باور برسند که این لاشه های کشف شده مربوط به یک سفینه فضایی باشند و این شایعه خیلی زود در سطح شهر پراکنده شد که موجودات فضایی در رزول از این سفینه به بیرون پرتاب شده اند و در منطقه 51 نوادا ، که یکی از مناطق ممنوعه است و یا در جایی در شهر رزول بر روی آنها تحقیقاتی در حال انجام است. با وجود همه  تاکیدات نیروهای نظامی به اینکه این شیء فقط یک بالون هواشناسی بوده است ، این داستان تا دهها سال بعد هم ادامه داشت.

آدم فضایی های رزول3
آدم فضایی های رزول4

آدمک های ساختگی

هفت سال بعد از این حادثه ، در سال 1954 ، نیروی هوایی از آدمک های ساختگی خاکستری رنگی رونمایی کرد که از درون بالون های هواشناسی به صورت آزمایشی به بیرون می افتادند. این آدمک های عروسکی شباهت خیلی زیادی به آن چیزی هستند که در حال حاضر بسیاری از مردم آن را بعنوان موجودات فضایی در رزول می شناسند. بعدها با گزارش هایی که بعضی از محققان از مردم و شاهدان حادثه رزول جمع آوری کرده بودند ، برخی از آنها مدعی شده بودند که آدمک هایی چهار انگشتی را دیده اند که معتقد بودند به دلیل پرتاب شدن از داخل بشقاب پرنده ها آسیب دیده اند. با این وجود هنوز هیچ مدرک قابل اعتمادی در این باره وجود ندارد ولی هنوز داستان فرازمینی های رزول ادامه دارد.

آدم فضایی های رزول5
آدم فضایی های رزول6

راست یا دروغ

هرچند این داستان قدیمی ، راست یا دروغ ، برای این شهر بسیار سودمند و پر فایده هم بوده است. علاوه بر برنامه های تحقیقاتی و سریال های تلویزیونی که بر اساس این داستان ساخته می شوند ، بسیاری از مردم ، شهر رزول را با فضایی ها مرتبط می کنند. در حقیقت در حال حاضر با گذشت هفتاد سال از روزی که این شیء ملقب به بشقاب پرنده سقوط کرد، می گذرد ، آدم فضایی های رزول در تمام این شهر وجود دارند. هر سال در این شهر فستیوالی به مناسبت سقوط این بشقاب پرنده برگزار می شود که در آن مردم با لباس های مبدل فضایی ها ظاهر می شوند. آنها حتی لباسی مخصوص حیوانات خانگی خود طراحی می کنند که آنها را هم شبیه آدم فضایی های رزول می کند.ولی همه چیز به این جا ختم نمی شود بلکه موزه ای هم در این شهر وجود دارد که مرکز تحقیقات و موزه بین المللی یوفو نام دارد. این موزه از سال 1990 بازگشایی شده است و در آن  همه اطلاعاتی که دربارهآدم فضایی های رزول و حادثه سقوط شیء پرنده در رزول و سایر نقاط جهان وجود دارد را به نمایش گذاشته شده است. شاید بتوان گفت رزول شهر محبوب آدم آدم فضایی های رزول خواهد بود !

آدم فضایی های رزول7
آدم فضایی های رزول8
آدم فضایی های رزول9
آدم فضایی های رزول10
آدم فضایی های رزول11
آدم فضایی های رزول12
آدم فضایی های رزول13
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با مکان های دیدنی که توسط فرازمینی ها ساخته شده اند

ن. چرمچی ، یکشنبه 15 تیر 1399

در این نوشتار قصد داریم مکان های دیدنی که توسط فرازمینی ها ساخته شده اند را به شما معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :